Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע מסתבכות חברות הייבוא המקביל של כלי רכב לישראל


eyalkar
שימו לב! השרשור הזה בן 2861 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שוב ושוב אנו נתקלים בתופעה של חשד לרמאות ודווח כוזב

בשל תכנית פעולה שמטרת להשיא רווחים כלכליים

תוך עקיפה של איסורים ומגבלות החלים

בנושא של יבוא מקביל של כלי רכב לישראל.

 

האם לא ניתן לפעול בענף היבוא המקביל בענף הרכב בדרך הישר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בגדול זה די קשה, היבואנים הרשמיים מקבלים מהיצרנים מחירים מאוד נמוכים בגלל המיסוי המקומי. היבואן המקביל\אישי לא. מכאן הדרך לקומבינות על חשבון הלקוח ו\או משלם המיסים די קצרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מ-2 סיבות עיקריות:

1. תמיד בעלי השליטה ינסו לשמור על השמנת הכספית. במקרה הזה הם היבואנים. בנוסף, אנחנו מדינת קטנה - מדינת הקומבינה: כל יבואן הוא קולגה של יבואן אחר. לכולם יש אינטרס לא להתחרות זה בזה. כל אחד מרוויח מכספו ומרוצה מכך.

2. (השערה) אין חקיקה הגנה ליבואן המקביל: כאשר המדינה מחליטה לפתוח את "שעריה" ליבוא מקביל, היא צריכה גם יצור חוקים הוגנים ליבואן החדש. זה דבר מסובך ומורכב שתמיד בעלי השליטה הגדולה ינסו לשבור. ראה סיפורי האוטובוסים הסיניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מ-2 סיבות עיקריות:

1. תמיד בעלי השליטה ינסו לשמור על השמנת הכספית. במקרה הזה הם היבואנים. בנוסף, אנחנו מדינת קטנה - מדינת הקומבינה: כל יבואן הוא קולגה של יבואן אחר. לכולם יש אינטרס לא להתחרות זה בזה. כל אחד מרוויח מכספו ומרוצה מכך.

2. (השערה) אין חקיקה הגנה ליבואן המקביל: כאשר המדינה מחליטה לפתוח את "שעריה" ליבוא מקביל, היא צריכה גם יצור חוקים הוגנים ליבואן החדש. זה דבר מסובך ומורכב שתמיד בעלי השליטה הגדולה ינסו לשבור. ראה סיפורי האוטובוסים הסיניים.

שום חוקים לא יעזרו, אין למדינה שליטה על משא ומתן עסקי בין יצרן ליבואן. ראינו את זה בצורה ברורה בתחילת הדרך שך איילון מוטורס. פורד העולמית התיצבה לצד הנציג שלה בארץ ובצדק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת ההודעה שהוציאה רשות המיסים לעיתונות

 

 

הותר לפרסום כי בית משפט השלום בחיפה עצר ושחרר בערבות את זהר משה כהן (44) מניר צבי, בעל מניות בחברת קבוצת עמק איילון, המחזיקה במניות חברת 'איילון מוטורס' המשמש כמנהל החברות. כהן נעצר לאחר שהחלה חקירה משותפת של יחידת החקירות מכס ומע"מ חיפה והיחידה המרכזית של משטרת ישראל-מחוז החוף. שמו של כהן היה אסור בפרסום עד לתאריך 20.7.16.



 

כמפורט בבקשת המעצר, החברות אותן מנהל כהן עוסקות בייבוא ושיווק מקביל של כלי רכב מתוצרת פורד, לינקולן, ג'יפ ומרצדס החל משנת 2012. על פי החשד, החשוד ביחד עם אחרים הוציא לפועל תכנית עבריינית שמטרתה להשיא לו רווחים כלכליים, תוך עקיפת איסורים ומגבלות החלים בנוגע ליבוא מקביל של כלי רכב לישראל. על פי החשד, כהן השיג במרמה עבור החברה היתרי יבוא ממשרד התחבורה בעזרת הסכמים מזויפים, המציגים מצג שווא לעניין התקשרות עם סוכנים מורשים (דילרים מורשים) לכאורה במדינות זרות, לאספקת רכבים ושירותים נלווים.

 

כלי הרכב הללו עברו שינויים טכניים שיתאימו לדרישות בישראל ונמכרו באופן לגיטימי לצרכנים בארץ. יש להדגיש כי הקונים לא היו מעורבים בידיעה בעסקאות הלא כשרות . באופן שכזה יובאו במקביל לארץ מאות כלי רכב בשווי של מאות מיליוני שקלים. עם התקדמות החקירה התגלו נכסים נוספים הנבדקים על ידי החוקרים.

 

החשוד ייבא לישראל החל משנת 2012 כ- 500 כלי רכב, תוך כדי שהוא מציג למכס רשימוני יבוא וצרופות הכוללים ידיעות כוזבות לזהות הספק ו/או ערך הטובין ומכר את כלי הרכב באמצעות חברת 'איילון מוטורס' בידיעה כי הם מוברחים. כאשר נכנסה החקירה לשלב הגלוי נערכו חיפושים בדירתו של החשוד ובמשרדי החברות, בהם נתפשו מסמכים וחומרי מחשב רבים. כמו כן הוצאו צווי הקפאה לרכבים התפוסים וכן לנכס העסקי של החשוד.

 

זאת ההגדרה של הברחה בפקודת המכס

 

"הברחה" – ייבּואם של טובין, או ייצואם, או הובלתם לאורך החוף או דרך גבולות היבשה, בכוונה להונות את האוצר או לעקוף כל איסור, הגבלה או תקנה בענין ייבּואם, ייצואם והובלתם של טובין כאמור, ולרבות כל נסיון לעשות אחד המעשים האלה בכוונה כאמור;

 

אם יוכיחו את המואדם הבן אדם בצרות.

 

 

בגדול זה די קשה, היבואנים הרשמיים מקבלים מהיצרנים מחירים מאוד נמוכים בגלל המיסוי המקומי. היבואן המקביל\אישי לא. מכאן הדרך לקומבינות על חשבון הלקוח ו\או משלם המיסים די קצרה.

 

יש סיכוי שכל העניין הזה הוא בולשיט אחד גדול שהיבואנים ה"רשמיים" עושים כדי לייצר את התדמית הזאת.

 

לא הייתי קורא לזה בולשיט.

 

וכמו שכתב אמיגר בצדק.

 

בגלל המיסוי "הנמוך" היבואנים מקבלים מחירים נמוכים מהיצרנים, מחירים שהסוחר בחו"ל שמוכר ליבואן המקביל רק יכול לחלום עליהם, לכן אי אפשר ברכב חדש דנדש לייבא , ושהיבוא יהיה כדאי , מבלי לרמות.

 

גודלו של איילון 500 כלי רכב ב 4 שנים זה אפילו לא יתוש טורדני.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישה, אני לא בטוח שזה לא בולשיט לפחות חלקית. יש ליבואנים הרשמיים אינטרס ברור לעצור כל נסיון לשבור את הבלעדיות שלהם.

הם רותמים את היצרנים למאבק הזה, והקושי של היבואן המקביל הוא בכלל לקנות סחורה בחו"ל. לכן מתחילים עם

דרכים לנסות ולעקוף את זה, ומקימים חברות קש, שיקנו את הסחורה מדילרים רשמיים, ואז הן מייצאות את הסחורה

לארץ. זה נעשה כדי שאותו דילר בכלל יסכים למכור לך רכבים, בלי להסתבך עם היצרן העולמי. ואז באים אל היבואן

המקביל ואומרים לו, היי, אתה קנית מחברת קש ולא מדילר רשמי. זייפת מסמכים, העלמת נתונים, ועוד הרבה

האשמות, שבסוף אף אחד לא יודע מה מהן נכון ומה לא.

אני לא אומר שזה המקרה כאן, אבל נראה לי תמוה ש 100% מהיבואנים המקבילים, כולל חברות כמו אלבר למשל,

ועוד גופים גדולים, הם כולם רמאים, עבריינים, זייפנים ומעלימי מס.

עריכה אחרונה על ידי Oshri
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היבואן קונה ב 100,000 מהיצרן , כי היצרן מסבסד את המכוניות כאן עקב שיעורי המיסים ה"נמוכים"

 

ראובן המפיץ בחו"ל קונה ב 130,000 מהיצרן.

 

איילון מקימה חברת קש שקונה מראובן ב 140,000.

 

איך יתמודד איילון? גם קונה יקר בהרבה , גם משלם דמי הובלה ימית יותר יקר. ואז באים המיסים כאן.

 

כאשר מדובר ברכב , תוך שעה מהרגע שהוא נכנס לטיפול במוסך היבואן, אתה יודע מי המפיץ בחו"ל שמכר .

 

כיוון שכאן היצרן רוצה לעזור ליבואן שלו אז הוא עוזר.

 

מכאן הדרך קצרה לתפוס את הרמאי.

 

ורמאי מבחינת המכס הוא גם אי עמידה בתקנות היבוא , המואדם הראשון בהודעת רשות המיסים, וכמובן כדי להקטין את המיסים מקטינים את ההצהרה על עלות הרכב בחו"ל , המואדם השני, והנה אתה בצרות.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא קונה את השטות הזו שהיצרנים מוכרים ליבואן הישראלי במחירים נמוכים יותר ממה שהם מוכרים

לדילרים גדולים בחו"ל. נראה לך שיבואן פורד בארץ קונה בפחות ממה שדילר בארה"ב קונה? זה הכל בולשיט

והמצאות של היבואנים הישראלים, שתמיד מנגנים עם זה בכל פעם שמתלוננים על המרווחים שלהם.

לגבי העבירות לכאורה, כפי שכתבתי, הכל מתחיל ביבואנים הישראלים שרותמים את היצרנים, ודואגים שלא

תהיה מסוגל לרכוש בכלל סחורה בחו"ל. ואז אתה צריך את כל הקומבינות כדי "להכשיר" את הסחורה ולהיות

מסוגל להביא את הסחורה לארץ.

אז להתמם ולהגיד שהם כולם עבריינים, זה בעצם להצדיק את הקרטל והעושק של היבואנים הרשמיים, ואח"כ

להמשיך לצעוק שהם עושקים אותנו, ואין תחרות, ואין חלפים במחיר הגיוני, וכל אותן הטענות.

עריכה אחרונה על ידי Oshri
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבו אדם עבריין לא כי כך רציתי, אלא אלה הם החוקים והתקנות.

 

והייתי שמח לו היו קמים כמוהו ונותנים תחרות ליבואן הרשמי.

 

מה לעשות והיבואן והיצרן עושים הכל כדי שזה לא יקרה.

 

אפילו שר התחבורה לא יכול להם.

 

כאשר נעשים מפעם לפעם השוואות מחיר מול מחירי חו"ל אתה רואה את ההבדל במחיר שהוא נמוך כאן מאשר בחו"ל.

 

משפט כזה מופיע בכל דו"ח שנתי של יבואני הרכב. אז הם משקרים?

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא קונה את השטות הזו שהיצרנים מוכרים ליבואן הישראלי במחירים נמוכים יותר ממה שהם מוכרים

לדילרים גדולים בחו"ל.

 

כי אין לך מושג על מה אתה שח.

 

אבל לקשקש באינטרנט כל אחד יכול.

גם לקרוא לעובדות "שטויות".

אבל את השטויות אתה כותב, כי לא בדקת.

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4033461,00.html

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישה, זה בדיוק מה שאני כותב, שיוצאים בכותרות והצהרות שהבריחו, ועשו קומבינות ומה לא, בעוד שכולנו יודעים

שבלי אותה פעולת "הכשרה" אין סיכוי להביא את הרכבים לארץ, כי אף דילר לא יסתבך עם היצרן העולמי, גם אם

תקנה ממנו 500 רכבים בחודש. נכון, זו עבירה, כי זה החוק, ולפעמים צריך לדעת לתמוך במקרים כאלה, כדי שהתחרות

תקום.

וישה, לגבי המחיר, בוא נסכים שלא להסכים. אני טוען ששום דילר נחשב בארה"ב לא קונה את הרכב יותר יקר ממה שקונה

היבואן הישראלי. בטח לא במותגים כמו פורד וכד'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פניו, ומבלי לכוון לאף אדם ספציפי, נראה שרוב הנישה של היבוא המקביל לא נתפסה ע"י בעלי עסקים שחיפשו השקעה אלא ע"י סוחרי רכב/ יבואני רכב ביבוא אישי קומבינטורים שמצאו הזדמנות להתמסד ו"להביא מכה".

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2861 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...