Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3665 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
ניקו לי בבית אין טלוויזיה, מחשב אני נותן להם פעם בשבוע וגם זה לזמן מוגבל מאוד. כרגע רק הגדול שלי קורא, והוא קורא המון, כמה ספרים בשבוע, הקטנים משחקים לגו, מגנטים או סתם עם עצמם. זה מאוד פשוט.

 

כל הכבוד. באמת. רק אל תשכח שאתה לא מדגם מייצג לאוכלוסיית העולם. כלומר זה שזה כזה פשוט אצלך לא אומר שזה כך אצל כולם. בשביל מנתח לב לבצע צנתור זה מאוד פשוט. זה לא אומר שזה מאוד פשוט לכולם.

יש ילדים שונים, מבוגרים שונים, זקנים שונים וכולם עם סדרי עדיפויות שונים.

אני שוב חוזר לנקודה שכל אחד וסט העדיפויות שלו. לא כולם עובדים בעבודה שלך ולא לכולם יש את היכולות/זמן שלך. כל אחד וסט העדיפויות שלו.

ברגע שמישהו מודע ליתרונות ולחסרונות של דרכו ובוחר אותה במודע, אין לי את החוצפה לשפוט אותו.

 

אגב, מחשב יכול לפתח יכולות קוגניטיביות ביעילות גדולה פי כמה מכל לגו, ספר או משחק כזה או אחר באחו.

למעט כישורים חברתיים, אני הייתי נמנע להשתמש במחשב/משחקי טלוויזיה כנימוק נגד פיתוח כישורים. זה ההפך מנכון.

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

לדעתי זה לא מדוייק כי מחשב עם כל יתרונותיו לא מסוגל להעביר לילד את התחושה הפיזית של איך דברים עובדים, כמו לגו למשל.

בגלל זה אני חושב שצריך להתנסות בהכל, אבל מה אני מבין.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
ניקו לי בבית אין טלוויזיה, מחשב אני נותן להם פעם בשבוע וגם זה לזמן מוגבל מאוד. כרגע רק הגדול שלי קורא, והוא קורא המון, כמה ספרים בשבוע, הקטנים משחקים לגו, מגנטים או סתם עם עצמם. זה מאוד פשוט.

לא בא חו"ח מנקודת מבט שיפוטית אלא סתם שאלה "תמימה", האם אתה חושב שאתה פועל לתועלת הילדים שלך בזה שאתה מנתק אותם מכמעט מלוא ההוויה היום יומית של שאר ילדי הכיתה/ גן?

 

לא יודעים מי זה בוב ספוג? לא יודעים פוקימון? בקוגן?

 

שואל כי יש לי חבר ששותף לאותה אידיאולוגיה שלך ומתלונן שהילדים לא מקובלים חברתית, שאין להם חברים, כשאני רומז שזה אולי בגלל שאין להם יותר מידי נושאים משותפים לשיחה מיד מקבל תגובה כאילו ניסית לשכנע צמחוני לקחת ביס מהסטייק שלך (לא שאני חוח רומז שגם אתה כזה).

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

הם יודעים, חצי שעה-שעה על הטאבלט/יוטיוב פה ושם מתי שיש להם חופש ואין מי שישחק איתם והם יודעים בדיוק מי כל הדמויות שכל החברה שלהם מכירה.

ההבדל היחיד שהם לא מכורים לזה או שיש להם דחף לראות את זה כחלק מהפנאי שלהם.

 

הנקודה היא שטלויזיה רב ערוצית זה פשוט מתכון קל ולא מועיל לחיים כדי לשבת על הספה ולשרוף את שעות הפנאי

 

 

 

 

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

שטויות אתה מדבר!

 

בלי טלויזיה רב ערוצית אני עוד אצתרך גם לדבר עם האשה מידי פעם...:lol:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אני עדיין מנסה להבין,

אם לקרוא ספר טוב זו לא שריפת שעות פנאי -

איך לראות סדרת טלויזיה טובה זה כן שריפה שעות פנאי ?

 

העובדה שהתמונה מוצגת, ולא בתוך הראש ?

 

כמובן שאני לא מדבר על 'האח הגדול', כמו שכשאני מדבר על ספר אני לא מדבר על 'ציטוטים נבחרים של חיים שיין'.

 

ההימור שלי הוא שההסבר מושתת על דעות קדומות וסיסמאות של פעם, מאנשים שדאגו שהילדים שלהם יעבירו את הזמן בצפייה ב"קטנטנות", אבל מסקרן לשמוע האם אולי יש איזשהו טיעון שמעבר לכך.

 

קצת כמו שיש אנשים מסויימים שמסבירים לך ממש טוב שחיי חילוניות זה מתכון קל ולא מועיל לחיים כדי להעביר אותם ברדיפה אחר כסף והנאה במקום אחר המשמעות האמיתית לחיים שהיא למידת תורה והמשכיות עם הנצח.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

אני חושב שאני ממש מהדור הראשון של ילדים שקיבלו את הכינוי "חולי טלוויזיה", כל דקה פנויה הייתה מול הטלויזיה (לא הייתי מהילדים שיורדים לשכונה לשחק), אני חושב שבהתחשב בנסיבות, יש כאלה שיגידו שיצאתי בסדר.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם (נערך)

oryo

דעתי האישית,

קריאת ספר, פרט לזה שזו הנאה היא: מפתחת דימיון, מלמדת שפה (אנגלית לדוגמא למדתי מקריאה של טקסטים באנגלית בין אם זה במשחקי מחשב או קריאה של כתבות באינטרנט ומאוחר יותר קריאה של ספרים שלמים), ונותנת לך נקודות הסתכלות חדשות על העולם (יש כמה וכמה ספרים שהם חלק בילתי נפרד מאיך שאני רואה את העולם כיום לעומת 0 סדרות ואולי סרט אחד, שגם ככה מבוסס על ספר, שגרם לאותה השפעה כמו ספרים).

 

אין לי שום דבר נגד טלויזיה, אני אישית לא רואה אותה, אבל בכיף הייתי מעביר בעבר זמן בצפית סדרות מעניינות (לא הפח הגדול או כל מיני ריאליטי), אבל זה כמו שתיית בירה, נטו להעביר זמן, אין לזה שום השפעה על רמת החינוך \ תרבות של הצופה.

עריכה אחרונה על ידי raiden
פורסם

צר לי חבר, אבל אתה מדבר מבורות (לא טוען שאתה טיפש, חלילה, אלא בורות בנוגע למדיה אותה אתה מבקר).

דמיון - צודק לגמרי, נשים בצד.

מלמדת שפה - כאן אתה כבר טועה, ויעידו על כך כל הילדות שראו 'קטנטנות' וכיום יודעות ספרדית (לא שאני תומך בסדרה הזו), או לחלופין, אני יכול להעיד על עצמי שאת האנגלית שלי קיבלתי מטלויזיה ומחשב נטו (146/150 בפסיכו', כאשר סיימתי את הפרקים ב15 דק' והשתמשתי ב10 דק' הנותרות בשביל שירותים או מנוחה).

נק' הסתכלות - כאן אתה כבר ממש ממש טועה, כנראה מהסיבה שתכנים אליהם נחשפת / חשפת עצמך הם תכנים מזן מסויים, או שלחלופין זה פשוט לא דיבר אליך ספציפית. יש כמה וכמה סדרות שהעיצוב שלהם על ראיית העולם שלי הייתה משמעותית, מהסיבה שהן חשפו אותי לסוגי אוכלוסיות, דילמות, מקרים, לבטים, ושאר חוויות שאין לי חשיפה אליהם בחיי הפרטיים. ניקו שהשתתף כאן בדיון - לאו דווקא בצד שלי, יכול להעיד על אחת הסדרות הדומיננטיות בתחום אליו אני מתייחס ('הסמויה').

 

ומשהו קטן,

אין לי שום דבר נגד טלויזיה, אני אישית לא רואה אותה

זה אולי הציטוט הכי משמעותי מההודעה שלך, אם אתה לא רואה טלויזיה, איך אתה מצפה שלסדרות כאלו ואחרות תהיה איזושהי השפעה על החיים שלך ....? ואיך אתה בכלל יכול להעביר ביקורת על תוכן שאתה בעצמך מודה שאינך נחשף / מבין בו?

קצת כמו לשמוע בנאדם שמעביר ביקורת על איך רנו מגאן RS תוקפת פניות, בלי שיש לו רשיון בכלל, בגלל שהוא נסע פעם עם ההורים ..

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם (נערך)

oryo,

לא מכיר אף אחת שבאמת יודעת ספרדית בגלל קטנטות. זה בערך כמו להגיד שאני יודע גרמנית בגלל שאני מקשיב לרמשטיין. אבל ניחא, אני אסכים איתך פה כי יש אמת בדבריך. אכן ניתן ללמוד שפה גם מצפיה בתוכניות טלויזיה. מה שאני ניסיתי להגיד זה שלרוב השפה שיש בסדרות, לפחות אלה שאני הייתי רואה, היא שפה פשוטה בהשוואה נניח לשפה של אוסקר ווילד או שייקספיר. לא שאני חושב שכולם צריכים לדבר כמו שייקספיר, אבל זה כן תורם לידע ולהבנה של השפה.

 

נקודת הסתכלות - קשה לי להתווכח איתך כי לא נחשפתי לכל הסדרות שבעולם. הסדרה היחידה שהזיזה לי משהוא בראש היא black mirror (וגם פה, לא כל הפרקים). רוב הסדרות הן סדרות בידוריות נטו שלא נועדו להעביר שום מסר, או לא הצליחו להעביר אותו כי אני לא מצאתי אחד כזה.

ספרים לעומת זאת, כמאט כל ספר שתקח - יעביר מסר כלשהוא. אפילו ספרים בנאליים כמו פאולו קואלו, שהוא קרוב לסוף רשימת הסופרים שאני אוהב, כן גרם לי לבחון את הצורה שבה אני רואה את העולם. וקואלו נחשב מיינסטרים.

 

ולגבי הציטוט. בוא ניהיה הוגנים אחד לשני ולא נצטט חצי משפט. הציטוט המלא הוא:

אין לי שום דבר נגד טלויזיה, אני אישית לא רואה אותה, אבל בכיף הייתי מעביר בעבר זמן בצפית סדרות מעניינות

בעבר, הייתי רואה סדרות. היום אני רואה סרטים מידי פעם. אין לי מנוי ליס או הוט, ככה שאני לא תקוע מול הטלויזיה ומעביר ערוצים, אבל שכן היה לי זמן פנוי, בעבר, הייתי מדליק סדרת מיינסטרים כלשהיא או סרט מומלץ. כיום אני מעדיף לקחת ספר במקום.

 

לרוב הסדרות טלויזיה שהן מיינסטרים, אין שום השפעה חינוכית או תרבותית. הן נועדו נטו לצרכי בידור.

 

אנשים שקוראים המון, מבטאים את עצמם הרבה יותר טוב, בין אם זה בדיבור ובין אם זה בכתב. השפה שלהם הרבה יותר מפותחת, הרבה יותר עשירה, הרבה יותר "גבוהה", הדימיון שלהם מפותח הרבה יותר.

אנשים שרואים המון סדרות הם... פשוט אנשים שאוהבים סדרות. זה הכל.

 

יש סיבה שהרבה סרטים \ סדרות מבוססים על ספרים (ולרוב הם באיכות ירודה בהשוואה לספר) ולא ההיפך. טלויזיה הינה מדיה יותר "פשוטה" לראש האדם, כי לא צריך לקרוא ולהתחיל לדמיין איך הכל נראה, הבמאי כבר עשה את זה בשבילך.

עריכה אחרונה על ידי raiden
פורסם

ניקו- אנחנו לא שופטים אף אחד, בסה"כ מביעים את דעתנו שלפעמים מנוגדות. בנוגע למחשב, ברור שהוא יכול לפתח קוגנטיבית, אין שאלה בכלל לפחות מבחינתי בנושא הזה. העניין הוא שמחשב זה פתח למריחת זמן ובהייה כמו זומבים על המסך, ואת זה אני אומר על הילדים שלי, אין לי מושג מה קורה בבתים אחרים. מחשב זה כלי עוצמתי לחיוב ושלילה והילדים שלי עדיין לא בגיל הנכון שידעו לווסת את השימוש בו, לכן כרגע אני מכתיב את הנושא. ושוב, אולי ציירתי תמונה עגומה מדיי אבל הם כן נחשפים לתכנים שלא מועילים קוגנטיבית, זה גם בסדר! אין בעיה בסתם להעביר את הזמן בכיף מול סרט נחמד, אבל במידה הנכונה. זה עונה גם לבאגירה, שאגב, אין לי בעיה עם ביקורת, ממש להיפך, אני אוהב לשמוע עמדות מנוגדות ואם אני רואה שאני טועה אין לי בעיה לשנות. לענייננו- הילדים שלי מכירים את המיניונים או כל דבר שלא יהיה, אני לא מגדל אותם בבועה, אני חושב שזה מתכון לאסון בגיל מאוחר יותר! הסרט האחרון שראינו היה "הקול בראש" וממש נהנינו..

אוריו- שים לב שאני מדבר על ילדים בגילאים נמוכים, ככל שגדלים יותר ניתן לילדים יותר ספייס בבחירה מתוך תקווה שהם ידעו לאזן בין הדברים..בכל אופן, בנוגע ללימוד שפה אני ממש מסכים! סדרות\סרטים זו דרך מצויינת ללמוד שפה.

פורסם (נערך)

שוב,

זה בגלל שאתה מכליל 'סדרות' כאילו מדובר באיזשהו מכלול הומוגני, כמו שאני אטען שכל מי שקורא ספרים הוא כנראה בעל שפה גבוהה מהמקובל ואז אפגוש במישהו שכל מה שהוא קרא בחיים שלו זה ג'ינג'י ולא אבין למה התזה שלי יורדת בבית שימוש...

 

אני מניח שאתה צודק שרוב הסדרות נועדו לבדר ותו לא, ולא חושב שמישהו שראה את כל הפרקים של ג'רי ספרינגר מחזיק בתובנות עמוקות על החיים.

מצד שני יש סדרות שבהחלט מפרקות לך את השכל, black mirror זו דוגמא מצויינת לכך.

 

וכאן אני מחזיר אותך לתחילת השרשור בו טענתי שלא ברור לי איך חבר'ה צעירים עדיין משלמים על יס/הוט, בשביל לצפות ברעש אקראי לפי מה שעורך כלשהו בחר, משיקולים שלאו דווקא תואמים לשיקולים שלנו.

עדיף לבחור לבד, ולדוגמא לראות את house of cards או west wing ולקבל זווית מסויימת על פוליטיקה שאנחנו פחות מכירים, the shield או the wire בשביל לראות שהעולם הוא לאו דווקא שחור ולבן / טובים ורעים, black mirror בשביל לראות כמה חשוב לחשוב על התפתחויות טכנולוגיות באופן מערכתי ולא נקודתי בלבד וכו' וכו'. לא חסרות דוגמאות לסדרות מצוינות שיגרמו לך להפעיל את הראש.

 

יאללה חפרתי, סליחה על ההייג'ק סמירו, מקווה (ומאמין) שיפצו אותך.

 

haranza - שוב, כל הדיון שלי נגע באנשים בוגרים שצופים בטלויזיה והם (/אנחנו) מושא לרחמים של אנשים כאן בפורום. רציתי לבדוק האם יש דברים בגו, גיליתי שלא ממש, סה טו.

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מה זה בהייה כמו זומבים במסך, אתה מפעיל לילדים שלך תוכנות היפנוזה?

ומה זה מריחת זמן, לילדים שלך יש לו"ז שהם לא עומדים בו?

מצחיק שב2016 משתמשים בביטויים האלה, כאילו אתה איזה סבא שאין לו מושג מה זה מחשב.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אור אני מסכים איתך ברוב הדברים, לגבי עניין התשלום עבור הוט-יס-ושות׳ אני יכול לתת לך סיבה אחת שנכונה עבורי ועבור הסביבה הקרובה שלי.

ספורט - לא קיים היום תחליף אינטרנטי שידאג שלא אצטרך להתחיל לחפש שידור טוב, באיכות hd שלא יפול לי תוך כדי השידור או יהיה בדיליי רציני וכו׳.

פורסם

צודק, בתור אחד שלא צופה בספורט זה פרמטר שהוא שקוף מבחינתי ולכן אני נוטה לשכוח ממנו... אבל עכשיו שאתה מעלה את זה אתה מזכיר לי שבדיוני עבר עם חברים כבר שמעתי (והסכמתי) עם הסיבה הזו.

 

מקווה שבעתיד הקרוב זה ייפתר ע"י ממשק וובי כלשהו.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200


×
×
  • תוכן חדש...