Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שובו של המתלה הצרפתי


falou
שימו לב! השרשור הזה בן 3039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ינוקות הפורום, בטח נמאס להם לשמוע כמה טוב היה פה בניינטיז, כשהצרפתיות אולי קירקשו מהדשבורד, אבל ריככו את תשתית הכבישים (שהיתה אז יותר רעועה, בהרבה).

שמעתי פעם שהחל מה-307, פיז'ו חדלו להשתמש בבולמים תוצרת תכנון עצמי, ועברו לרכוש מוכן מספקים, לטובת חיסכון עלויות. גם סיטרואן עברו בדגמים העממיים למתלים רגילים, ויתרון הנוחות הצרפתי המוחשי, שלווה גם בהתנהגות כביש משובחת לעיתים קרובות, נעלם (ואף מילה על אמינות).

 

לציבור זה לא נראה שאיכפת, כי כולם ממשיכים לקנות מכוניות עם ג'אנטים מופרזי רוחב וצנומי חתך, לדפיקה אורכית מתמשכת של עמוד השדרה. לי אישית זה אף פעם לא הפריע, כשקיבלתי עם זה גם משהו מתנהג בכיף, אבל לסבול זאת בעגלומטית משפחתית, נראה לי אבסורד.

 

אז נראה ש-PSA מתכננים לשחזר ימיהם כקדם. זה התחיל עם הקקטוס, שהיא הסיטרואן המוזרה הראשונה מזה עשורים, וממשיך עם מה שנראה כניסיון להחזיר את הנוחות למכוניות שלהם:

 

 

http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/uk-exclusive-new-citro%C3%ABn-suspension-set-%E2%80%98reinvent%E2%80%99-comfort

 

נראה מעניין.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה העניין עם הפיג׳מה בדשבורד של הקקטוס? משעשע. הקקטוס היא אחת היציאות היותר מעניינות של השנים האחרונות. אני זוכר שראיתי את האבטיפוס בפרנקפורט לפני שנתיים וחצי ואמרתי לעצמי שאין סיכוי שהיא תיראה ככה, והופתעתי שהשינוי לא היה גדול בייצור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן... אבל זה לא שרשור על הקקטוס.

יש מספיק כאלו.

לגבי מכונית התצוגה, מכונית הכביש נראית כמוה, אבל יש הרבה דברים שהשאירו מאוד סטנדרטים (מנוע, מתלים), רק כיילו אותם בהתאם.

 

אם תקרא, מסבירים מהי הפיג'מה:

 

In addition, Citroën is revolutionising seat comfort by using new foam grades imaginatively to combine the “approach comfort” (softness) of classic Citroën seats with the support that modern drivers need.



 

כל השיפורים שמדברים עליהם בכתבה, מעניין בכמה הם ייקרו את הרכבים בהם ייושמו, והאם נראה שתי רמות תכנון/מחיר בעתיד, לאותו דגם (הרי גם לשני מסלולים שונים בקו הייצור יש עלות...)?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה שיותר דגמים של סיטרואן יציעו באמת את הנוחות הקלאסית. לי כבר נמאס לחטוף מכות על כל בור בכביש.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאפו, כולי תקווה שהם ימצאו את הדרך למתלים טובים (וגם אמינים).

 

עדיין לא ברור לי למה הם זנחו את התצורה שהיתה ברצפה של הדור הקודם (רצפת הברלינגו\306\קסארה); מה היה רע במוט פיתול מאחור - ומקדימה מקפרסון סטנדרטי ? זה עבד מצויין (במיוחד המתלה האחורי שסיפק נוחות יוצאת דופן), היתה התנהגות מצויינת ואמינות גם כן מצויינת (שלא לדבר על אורך חיים פסיכי של בולמי הזעזועים שפשוט לא רצו למות ועבדו מעולה גם אחרי 200 ו 300 אלף ק"מ).

 

כל מה שבא לאחר מכן פשוט היה פחות טוב: החלוצה היתה ה C3 שמהרגע הראשון תחושת הנסיעה בה הותירה בי רושם של משהו "חלול" באוטו... וזה היה אי שם בשנת 2003 (עת סיום חיי הסקסו ב 2002) והמשיך לכל קשת הדגמים: 207, C4, 307, 407 ואפילו הברלינגו החדש ("ניו ברלינגו" שהושק ב 2008 ונמכר במקביל לדגם הקודם עד 2012 ומאז רק הוא נמכר).

...ועם כבר הזכרנו מתלים, אז גם האמינות של החדשים דווקא פחות מצטיינת מזו של דור הברלינגו\306\קסארה.

 

הם כבר היו ב TOP של הנוחות וההתנהגות, אז למה סתם להמציא דברים חדשים שהם בפירוש פחות טובים ? כמאמר הפתגם הידוע: "נוסחה מנצחת לא מחליפים !".

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק התשובה

(להעביר ל50 שניות), וביתר פרוט מתייחסים למה ששאלת באזור סוף הדקה השניה.

אני שאלתי את השאלה הזו כל כך הרבה, מסתבר שגם אנשים אחרים. אף אחד לא הצליח למצוא הסבר הגיוני. אז אולי הסרטון הזה לא כל כך הזוי.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא לא ממש סבלתי ב307 והייתה מאוד נוחה לטעמי , כנל הc4 טרום מתיחת פנים.

במשפחתיות הקודמות היה נוח עוד יותר אני מבין?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^אבא שלי בא אליי כשנולדה בתי ואמר: "אני אקנה לך אוטו חדש. לך תבחן 307XSI".

 

הלכתי.

 

אחרי המבחן התקשרתי אליו ואמרתי לו שאני נשאר עם ה-306XSI הקשישה של אמי, ותודה רבה.

 

ה-306 היתה הרבה יותר נוחה. ה-רבה יותר נוחה.

בנוסף, גם התנהגה יותר טוב מכל מכונית הנעה קדמית לפניה ואחריה, שיצא לי לנהוג בה (עד המגאן RS).

ההגה היה מעולה.

העברת ההילוכים היתה חלום.

המושבים היו חובקים.

תענוג.

 

 

בהשוואה, ה-307 היתה גדולה יותר (לטוב ולרע), עם פלסטיקה משופרת, ונסעה פחות טוב.

 

אתה נוהג במשפחתית די מהירה (לזמנה), ואז פתאום מגיע איזה סיבוב פנוי, ואתה לוקח אותו בהחלקה של ארבעה גלגלים... וממשיך ביומית שלך. אין יותר דברים כאלו.

 

אז אוקי, עניין ההחלקות לא יחזור עוד, אבל שלפחות יהיה נוח כמו פעם...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נסענו רחוק.. היינו נהנים ב 306 במגרש חנייה על 30-40 קמ"ש.

במגרש הישן הגדול בחוף ראשון, עם איי ומפרצי חניה באמצע המגרש.

לנהוג כמו בקרטינג ב 2-3 בלילה.

גם מבנה הרכב, הגודל ותנוחת הישיבה נתנו הרגשה שהכול בשליטה.

 

*.. תמיד עניינה אותי ה 309 , איך היא הייתה.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז נראה ש-PSA מתכננים לשחזר ימיהם כקדם. זה התחיל עם הקקטוס, שהיא הסיטרואן המוזרה הראשונה מזה עשורים, וממשיך עם מה שנראה כניסיון להחזיר את הנוחות למכוניות שלהם

 

אמן כן יהי רצון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את שנותיי הראשונות כנהג ביליתי ב306 בסוף ימיה, עד היום אני חושב שזה היה הרכב הכי כיפי שנהגתי עליו. הבטחתי לעצמי שכשיהיה לי את הזמן והכסף לשפץ רכב קלאסי זאת תהיה 306GTI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

*.. תמיד עניינה אותי ה 309 , איך היא הייתה.

 

אייל.

 

לאבא של חבר היתה 309GT, שהגיעה עם המנוע 1.6 המוזרק של ה-205GTI.

היו כמה בודדות כאלו בארץ.

אבל לנהוג בה לא נתנו לי...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאז ה-BX הם לא מוצאים דרכם למכוניות העממיות יותר. אולי בצדק, כי ה-BX האכילה את בעליה מרורים עם "הבומבות" המפורסמות.

למרות שמבחינת נוחות, לא היו דברים כאלה בסיגמנט (ואין יותר).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה עם המתלים ההידראוליים?

כנראה העתיד מתלי האויר, ואח"כ כנראה המגנט, בהם לא צריך להחליף שמן..

ואין נזקי נזילות שמן.

ואולי בעתיד בעתיד אלקטרו מגנטי ציפת אויר בתשתית הכביש.

הרכב ירחף מעל פסים או כבישים שחמליים ממוגנטים.

 

גם אני הייתי צעיר והייתה לדוד בחיפה אחת, לכן נשאר לי חסר..ים

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...