Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

על מכון טסטים שלא הצליח לבצע את עבודתו וגזל לי כמה שעות מהחיים


Morph00
שימו לב! השרשור הזה בן 2917 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חולק סיפור שהצליח ממש לעצבן אותי השבוע.

 

מדובר בגולף GTI שנת 2006 שבכל שנותיה עברה טסטים חלק כמו זריקות מחצי מגרש של סטפן קרי. אך האחראי\מנהל\רב-בוחן ראשי ממכון טסטים בת"א, ששמו נקשר רק לדברים טובים לאחרונה - מה שלצערי גיליתי רק בדיעבד, החליט שאת חגיגות העשור לרכב יש לחגוג בצורה מיוחדת.

 

במהלך מסלול הטסט, אחד הבוחנים ניסה לאתר את מספר המנוע המוטבע על הבלוק אך משלא הצליח בכך כעבור דקה שלמה (!!), טען שיש לפרק חלקים ברכב כדי להגיע למספר והפנה אותי לרב-בוחן.

הוא מצידו, במקם לנסות לאתר את המספר בעצמו או לקרוא לבוחן אחר שאולי מכיר את הרכב טוב יותר (כמקובל במכונים אחרים, כפי שהבנתי מחברים בעלי רכבי VAG שחוו בעיות דומות אך תמיד המספר נמצא לבסוף), החליט שעלי להביא אישור על מספר המנוע "מהחברה". נסיונות שכנוע כגון "תנסה בבקשה שוב" או "אני מטפל במוסך מורשה משרד התחבורה וכף רגלי לא דרכה ולא תדרוך במוסך צ'מפיון ללא סיבה ממש ממש ממש טובה" לא עזרו. "טרטר את עצמך לצ'מפיון או שאין לך טסט".

 

חשוב להדגיש כי הרכב מקורי לחלוטין.

המנוע מקורי, כפי שהורכב לפני 10 שנים ע"י יואהן והאנס במפעל בוולפסבורג.

מספר המנוע קיים ואין אף בעייה בסגנון מספר מחוק או לא תואם לכתוב ברשיון הרכב.

לטסט ניגשתי ב-7:30 בבוקר באמצע השבוע וכמובן שלא היה עומס. ניסון חיפוש נוסף לא היה מעכב רכבים אחרים.

בנוסף, VW דאגו להדביק מדבקה עם כל הפרטים במקום נגיש בצידו של המנוע, מה שעל פי פורמים שונים, מתקבל גם במכונים אחרים בארץ וגם ברוב מדינות העולם. גם את זה הבוחן לא היה מוכן לקבל.

 

אגב, את הטסט בשנה שעברה עשיתי באותו המכון בדיוק ללא כל בעיה.

כנראה שכאשר חברים שלך מהעבודה עצורים על זיוף ומרמה, אתה מנסה להיות יותר צדיק מהאפיפיור.

 

אובד עצות, נסעתי למוסך שלי – מוסך רון, הנמצא מספר דקות נסיעה משם. מכיוון שאישור מוסך שאינו מוסך צ'מפיון לא היה מספיק, לא היה לרון יותר מדי מה לעשות. עם זאת, רון השקיע מזמנו וניסה לעזור לי בדרך יצירתית ע"י מציאת המספר בעזרת "מצלמת סיב" (משהו כזה) שאיתה אצלם את המספר ואראה לבוחן. עובד במוסך ניסה תחילה למצוא את המספר בעצמו אך מכיוון שהמצלמה חוברה לטלפון של רון ששימש כמסך ומכיוון שהתחילו להגיע לרון לא מעט שיחות, רון הסכים להשאיל לי את המצלמה למספר ימים. בנוסף דאג להראות לי מנוע מפורק הזהה לשלי כדי שאדע היכן בדיוק לחפש. כל זה ללא עלות או בקשת תמורה כלשהי. רון, אתה תותח!

 

במקביל התקשרתי לשירות לקוחות של צ'מפיון שהבטיחו לברר את הנושא. לאחר בירור "קפדני" שלקח יותר מיום (למרות שהובטח לחזור אלי עוד באותו היום), נאמר לי שאם הבוחן רוצה אישור, יש לגשת לאחד המוסכים ברשת ולבקש אחד ואין שום דבר אחר שאפשר לעשות.

חלקים מהשיחה:

- למה לא דאגתם להטבעה נוספת במקום נגיש כאשר יבאתם את הרכב לארץ?

- לא יודעת.

- למה לא דאגתם מול משרד התחבורה שיקבלו את פרטי המדבקה במידה ולא מוצאים את ההטבעה?

- לא יודעת.

- למה לקוח VW צריך לטרטר את עצמו בטסט יותר מלקוח מאזדה לדוגמא? יש דרך שתוכלו לעזור?

- לא.

- תוכלו לדבר עם המכון טסטים ולשכנע אותו שיסתפק במדבקה או להסביר לו איך להגיע להטבעה?

- לא.

- אוקיי, אז איך אני מקבל את האישור?

- תגיע למוסך ותקבל הצעת מחיר.

- למה זה עולה כסף?

- כי הרכב לא באחריות.

- %@%@%@ :x

 

מכיוון שהשיחה לא התקדמה לשום מקום חיובי, לאחר הרמת טונים קלה, ביקשתי שתבדוק שוב מה אפשר לעשות עבורי.

חזרו אלי כעבור שעתיים:

- בדקתי עם מוסך שלנו והטסטר אמור לראות את המספר ללא צורך בכלים מיוחדים או פירוק חלקים.

- אז מדובר בפעולה של דקה בהגזמה? תוכלו לעשות את זה ולכתוב אישור לבוחן?

- כן, זה יעלה 300 שקל.

- אבל אמרת שזה דקת עבודה. על מה 300 שקל?! כל שנה אשלם 300 שקל נוספים בטסט רק כי קניתי VW?

- זה המחיר.

- @#@"#$@#$ :x:shock::roll:

 

בסוף התקשרתי עצמאית למוסך צ'מפיון שקרוב אלי לעבודה. אמרו שאבוא ויתנו לי אישור בחינם ואכן כך היה. את המספר אגב לקחו מהמדבקה בצד (זאת שהבוחן לא הסכים לקבל) שלטענתם, ע"פ VW עצמם, תקפה בדיוק כמו ההטבעה. צירפו מסמך רשמי של היצרן שמאשר זאת.

 

אז מה היה לנו?

- בוחן שלא יודע לבצע את העבודה שלו (עובדה שבמכונים אחרים מצליחים למצוא את המספר) ומעדיף לטרטר אותי במקום.

- התעקשות, ספק חוקית (אולי אלו באמת הנהלים, לא יודע), על מוסך יבואן בלבד. המדינה סומכת על מוסך מורשה משרד התחבורה שיחליף לי ברקסים ולא אסיים את חיי על עץ אך לא בהפקת דף נייר עם חותמת?

- צ'מפיון שהדאגה שלהם ללקוחות מתחרה בדאגה שלי למצבו הבריאותי של נסראללה.

- פאשלה (?) של משרד התחבורה שקבע שיש לבדוק את מספר המנוע בטסט אך לא וידא שזה מתאפשר בצורה נוחה ברכבים שאישר בעצמו לייבא לארץ.

- המון שעות מבוזבזות על נסיעות\טלפונים\נסיונות לאתר את המספר בעצמי ואין סוף עצבים.

 

בלי קשר, לא מבין את ההתעקשות על המספר הזה. חריטה חדשה אפילו אני יכול לעשות עם הדרמל הביתי שלי. מאמין שלגנבי רכב יש כלים יותר מתוחכמים.

 

לסיכום, תל אביבים, במידה ולוקח יותר מ-10 שניות לאתר את מספר המנוע\שילדה ברכב שלכם, תחשבו טוב באיזה מכון אתם רוצים לבצע את הטסט הבא לרכב שלכם בחודשים הקרובים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיפור בהחלט מעצבן, אני במקומך הייתי נוסע למכון אחר וזהו, אני מאמין שבאזור תל אביב לא חסר כאלה.

 

וזה:

- למה לא דאגתם להטבעה נוספת במקום נגיש כאשר יבאתם את הרכב לארץ?

- לא יודעת.

- למה לא דאגתם מול משרד התחבורה שיקבלו את פרטי המדבקה במידה ולא מוצאים את ההטבעה?

- לא יודעת.

- למה לקוח VW צריך לטרטר את עצמו בטסט יותר מלקוח מאזדה לדוגמא? יש דרך שתוכלו לעזור?

- לא.

- תוכלו לדבר עם המכון טסטים ולשכנע אותו שיסתפק במדבקה או להסביר לו איך להגיע להטבעה?

- לא.

- אוקיי, אז איך אני מקבל את האישור?

- תגיע למוסך ותקבל הצעת מחיר.

- למה זה עולה כסף?

- כי הרכב לא באחריות.

- %@%@%@ :x

נשמע לי לגמרי מיותר, בערך כמו לגשת לש.ג. בקריה ולהתווכח עם הג'ובניק שם על מדיניות החוץ שלנו לגבי דאעש.

כאילו, לא באמת ציפית לקבל תשובה עניינית, אז למה סתם לבזבז עצבים על זה?

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה חדש במחוזיתנו.

מכוני טסטים בישראל זה הבלוף הגדול בעולם.

כל קשר בינם לבין בטיחות הוא מקרי בלבד. רוצה דוגמאות ... תיסע פעם לאסור הצפון או הדרום . מי שמבין מבין.

תראה שם עגלות סופר שעוברות טסטים בעבור כמה מאות שקלים.

מכוני טסטים הפכו להיות סוחט דמי חסות של מדינת ישראל ומשרד התחבורע. אין איך ולמי להתלונן הכל סרט נע. בוחן יכול להתעלל בך על לוחית זיהוי. חלון חשמלי ווישר ועוד ועוד הכל כמובן בגיבוי החוק.

גם לי בסיאט לאון חשבו שתפסו פראייר עם מספר המנוע. אמרתי להם .המפתחות אצלי שתמצאו את המספר תתקשרו אני שותה קפה . מה נראה לך?! תוך שנייה וחצי אמרו לי תמשיך הכל בסדר.

ככה זה במדינה אנחנו משלמים שידפקו אותנו במסגרת החוק.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

fly low drive fast

zx volcane- c4 vts-B4 spec b -Leon fr-Bmw e46 330i-Mustang gt 4.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיפור בהחלט מעצבן, אני במקומך הייתי נוסע למכון אחר וזהו, אני מאמין שבאזור תל אביב לא חסר כאלה.

 

וזה:

 

נשמע לי לגמרי מיותר, בערך כמו לגשת לש.ג. בקריה ולהתווכח עם הג'ובניק שם על מדיניות החוץ שלנו לגבי דאעש.

כאילו, לא באמת ציפית לקבל תשובה עניינית, אז למה סתם לבזבז עצבים על זה?

 

אי אפשר להחליף מכון לאחר שהתחיל במכון מסויים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר יותר לעשות את הקומבינה עם הוצאת כפל רישיון.

 

היום עם תחילת טסט הרכב "ננעל" במחשב לאותו מכון רישוי, אם תוציא כפל רישיון ותיגש למכון אחר, לא יקבלו אותך. רק אחרי 30 יום אפשר.

 

 

לפתוח השירשור - זה לא נעים אבל אתה צריך לפתור את הבעיה הנקודתית שלך ולא לנסות לתקן את העולם. מה שעשית בסוף, היית צריך לעשות על ההתחלה.

 

חבל על הטלפונים לשרות לקוחות, חבל על כל הלמה ולמה ולמה...אף אחד לא יתן לך שום אישור בלי לראות פיזית את הרכב. בחורה בשרות לקוחות בטוח לא תפיק לך אישור כזה...

 

היית צריך ישר לפנות למוסך, להסביר את הבעיה ולבקש אישור.

 

לא נעים אבל זה הדרך הכי קצרה עם הכי פחות עצבים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיפור בהחלט מעצבן, אני במקומך הייתי נוסע למכון אחר וזהו, אני מאמין שבאזור תל אביב לא חסר כאלה.

לדעתי אי אפשר בצורה פשוטה. אולי רק אחרי שעבר חודש מהרישום במכון הקודם.

 

נשמע לי לגמרי מיותר, בערך כמו לגשת לש.ג. בקריה ולהתווכח עם הג'ובניק שם על מדיניות החוץ שלנו לגבי דאעש.

כאילו, לא באמת ציפית לקבל תשובה עניינית, אז למה סתם לבזבז עצבים על זה?

ממש לא ציפיתי לקבל תשובה עניינית אבל כן ציפיתי שינסו לעזור בבעיה הקונקרטית ללא עלות.

השאלות נועדו כדי לעזור להם להבין שאני במצב הזה חלקית בגללם.

 

גם לי בסיאט לאון חשבו שתפסו פראייר עם מספר המנוע. אמרתי להם .המפתחות אצלי שתמצאו את המספר תתקשרו אני שותה קפה . מה נראה לך?! תוך שנייה וחצי אמרו לי תמשיך הכל בסדר.

ככה זה במדינה אנחנו משלמים שידפקו אותנו במסגרת החוק.

אזכור זאת לטסט של שנה הבאה :lol:

 

היית צריך ישר לפנות למוסך, להסביר את הבעיה ולבקש אישור.

ואם המוסך לא היה מסתפק במדבקה והיה מתעקש על פירוק חלקים כדי להגיע למספר?

למה שאשלם כסף על עצלנות או חוסר מקצועיות של מישהו אחר?

למה שמוסך שאיני מכיר יתחיל לפרק לי חלקים ברכב?

עריכה אחרונה על ידי Morph00
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באחד הרכבים שלי מספר המנוע היה צמוד לקיר אש בין המנוע לקיר אש היה ממש קשה לקרוא אותו כי אין מקום להיכנס ולראות אותו והוא עוד כתוב הפוך

באף טסט לא עשו לי את הבעיה שאתה מספר וממש לא הייתה מדבקה כמו ב-VW שלך

כל פעם היו ניגשים לרכב מחפשים דקה את המספר מנוע רואים שהוא מלא בשמן כי המיקום שלו מחורבן מנקים אותו ואז מבינים שחשוך מידי אז מביאים מנורה בשביל לקרוא אותו ומאפשרים לי להמשיך לטסט

וכל זה בלי הא גא ציגל'ה מה רק אולי לקרוא למישהו להחזיק את המנורה בזמן שאחד מהם מנקה את השמן

גועל נפש מה שעשו לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע אתה תותח שהצלחת להחזיק את זה בלי להחליק על השכל,אני רק מלקרוא את הסיפור מתחיל להרגיש קצרים במוח.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש רק דבר אחד שאני לא מבין מכל הסיפור, למה לכל הרוחות והשדים אתה מתעקש על אותו מכון טסטים? חסרים מכונים במדינת ישראל?

גם לי הייתה בעיה עם מכון טסטים ש"הרויח" את שמו המפוקפק, "מלך הגרמושקות" שהרי שם אוהבים להכשיל על גומיות ציריות קרועות שבדרך נס נקרעות רק שמגיעים למכון הטסטים. מאז אני לא נכנס לשם.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

הוא לא מתעקש, ברגע שנכשלת במכון אחד אתה חייב ללכת שוב לאותו מקום כדי לעבור.

סביר להניח שבשנה הבאה הוא לא ידרוך שם.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצאתי בטסט האחרון שיטה מעולה . להגיע רבע שעה לפני הסגירה. תאמין לי בסין לא ראית פס ייצור כל כך מהיר .

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

HONDA CIVIC hatchback-RED

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2917 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...