Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3723 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש בדירה 2 יחידות פנימיות שפועלות על יחידה חיצונית אחת. המזגן היו דגם של אלקו כלשהו.

יחידה פנימית בחדר אחד סיימה את חייה ובמקומה מגיע מזגן חדש עצמאי.

אני מעוניין לבטל ולנתק את היחידה המקולקלת ובעצם לפרק אותה מהקיר.

היחידה הפנימית בחדר השני פועלת וכרגע לא מתוכננת להחלפה.

כיצד ניתן לעשות פרוק כזה DIY?

[CENTER] [/CENTER]

פורסם

סגור את הברזים של צינורות הגז הרלוונטים על היחידה החיצונית, נתק את הצינורות ופרק את היחידה.

ישנה תושבת שמוברגת לקיר עם ברגים, היחידה הפנימית מתיישבת על התושבת הזו עם קליפסים או משהו בסגנון. תצתרך לפרק את המסגרת של היחידה הפנימית ולראות מה הפטנט שם

יום טוב גם לך

פורסם

פרוק היחידה הפנימית זה יחסית "החלק הקל".

השאלה היא האם ברגע סגירת הברז וניתוק ההברגה שלו מהיחידה החיצונית יכול להשתחרר גז ולגרוע המערכת?

האם נדרש קודם או תוך כדי להפעיל את היחידה התקינה או משהו כזה?

[CENTER] [/CENTER]

פורסם

אני לא מכיר מספיק את מבנה היחידה החיצונית שלך בשביל לומר אם יש שם שני מעגלי גז נפרדים או מעגל אחד משותף. אבל גם אם הוא אחד משותף, תסגור את הברזים ותנתק את הצינורות, לדעתי כמות הגז שילך לאיבוד זניחה

יום טוב גם לך

פורסם

יש לי אלקו כזה.

שני מדחסים נפרדים.

אבל מעבה אחד (אולי הצנרת בו נפרדת?)

יש לי תמונות מפירוק היחידה החיצונית על הטלפון, אבל לא מצליח להעלות ישירות מהטלפון.

כשאגיכ למחשב אנסה להעלות.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

שים לב:

 

בעבר הרחוק שווקו 2 דגמים שונים של מזגני "דו".

חלקם היו מזגני "דו מאייד" (מדחס ומעבה אחד) וחלקם היו 2 יחידות נפרדות לחלוטין אבל מעבה אחד (עם 2 מדחסים).

 

ב"דו מאייד" המקורי יש יציאה ל-2 צינורות גז בלבד, ולמעשה על אותם הצינורות "שירשרו" 2 מאיידים (הלחימו מפצל Y מנחושת על הצנרת, ובא לציון גואל).

המשמעות היא שרק כאשר ניתנה פקודה להפעלת המדחס, היחידה השניה היתה סוג של SLAVE ולא היה לה כלל שליטה על הטמפ' אלא רק על מהירות האויר (המפוח).

כן, היה שוני בפונקציות בשלטים של המאיידים. אחד היה מאסטר, השני היה רק למפוח של היחידה.

 

בדוק את מתווה הצנרת אצלך ולפי זה תוכל לקבל ייעוץ.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)

אלה הם החיבורים ליחידה החיצונית.

 

בפועל לא ממש איכפת לי מהניתוק ליחידה החיצונית, אני לא רואה סיבה לפרק הברגות.

 

אני רק רוצה לדעת שסגירת הברזים המתאימים לא ישפיעו על התפקוד של היחידה השניה.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

עריכה אחרונה על ידי ytimsit

[CENTER] [/CENTER]

פורסם

אכן 2 מעגלים נפרדים, אין בעיה.

 

אתה צריך לזהות את המעגל הרלוונטי, לפתוח את 2 הכאפות, לסגור את הברז (עם מפתח אלן) של הצינור הדק, להפעיל את המזגן על קירור ל 30 שניות ואז לכבות אותו.

מייד לאחר הכיבוי לסגור את הברז של הצינור העבה (גם עם מפתח אלן - אבל שים לב: יש מזגנים ששני הברזים זה אותו מפתח אלן, ויש כאלה שאחד מצריך מידה גדולה יותר של אלן ביחס לברז השני).

חבר את הכאפות בחזרה והדק אותן - ולאחר מכן שחרר את האומים של הצינורות או שפשוט תחתוך אותם עם מספרי פח ובא לציון גואל (רצון :p)

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

רק דבר אחד חשוב, לפעמים האטמים בברזים ישנים מתקשים, וברגע שתתחיל לסגור יתחיל לדלוף גז החוצה. במקרה כזה אתה צריך לסגור בזריזות את הברז עד הסוף לגמרי כדי שהדליפה תפסיק. כדי שלא תקפא לך היד תוך כדי סגירה תחת דליפה, מומלץ לעבוד עם כפפות.

פורסם

אם מדובר ב-2 יחידות עצמאיות לא תלויות, לא ממש אכפת לי מה יקרה לגז של היחידה הפנימית שאני רוצה לבטל.

כל עוד היחידה התקינה תמשיך לתפקד, מבחינתי הגז המובטל יכול לחזור לחבריו באטמוספירה.

..במחשבה שניה אולי כדאי להשאיר קצת "לשימוש עצמי".

[CENTER] [/CENTER]

פורסם

עדכון -

אמרתי נעשה ניסיון פשוט לפני שאני מוציא את הפטיש 5 ק"ג.

(אחרי שלקח לי כמה דקות להבין שהברז החצוני זה בעצם הפקק של הבורג הפנימי) מפתח אלן 5 עם כמות סיבובים

שלא נגמרת סגרו את שני הברזים ליחידה הרצויה לביטול.

הפעלתי את היחידה התקינה לראות שהיא פועלת כרגיל ואכן פעלה מצוין.

מה שנותר זה בסבלנות ועדינות לפרק את היחידה הפנימית לשחרר הברגות ולהעיף אותה לפח.

תודה על התמיכה והעצות.

[CENTER] [/CENTER]

×
×
  • תוכן חדש...