Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רעשים ב-106 ראלי, מספר שאלות


Fireball
שימו לב! השרשור הזה בן 7065 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עכשיו שהחלפתי לאגזוז סטנדרטי, מלאכת ביעור התועבה ב-106 נהייתה יותר קלה (ועדיין לא פשוטה).

למי שלא מבין, אני מדבר על כל הרעשים הקטנים, הרעידות והציקצוקים. זה פשוט מוציא אותי מדעתי! (אני משוגע :ok:)

 

אני מתכוון להתלבש אחד אחד על כל הרעשים, ולעשות את הראלי צרפתיה במיטב המסורת הגרמנית (טוב נו, ברור שזה לא ילך, אבל אני מוכן לנסות!)

 

אנא נסו לעזור לי:

 

1. הרכב משמיע רעש מוזר ולא סטנדרטי כשמתניעים את המנוע. הוא נשמע "משתעל" משהו, כמו אוטו שכביכול מסרב להתניע. מצד שני. האוטו תמיד מתניע. הטורים בסרק יחסית יציבים והאוטו אף פעם לא נכבה. גם בעת נסיעה לא הרגשתי פעולה "לא עגולה" של המנוע (ואולי אני טועה?), והמנוע נשמע סטנדרטי לחלוטין כאשר הוא בפעולה.

ממה יכול לנבוע הרעש המוזר הזה?

 

2. זה ממש מסובך: בזמן נסיעה ניתן לשמוע פה ושם חריקות (כמו של ציר שאינו משומן). כמה שאני מצליח להבין הם מאיזור ההילוכים \ הקונסולה המרכזית, אבל ממש לא הצלחתי לאתר את מיקומן. זה לא מהמתגים של הקונסולה, לא מידית ההילוכים או מבלם היד, וכמו כן לא מדוושות הרגל (שיחקתי איתם וזה לא קשור). החריקות נשמעות בעיקר בעת קפיצות, כמעט אף פעם לא בחניית הרכב או בסרק, והן בהכרח מפנים הרכב ולא מבחוץ. לדעתי זה אולי משהו מתחת לפלסטיקה ולכן אני לא מצליח לאתר את מיקומו. אני מתוסכל לחלוטין! הצליל הוא צליל חריקה של מתכת, ואני בטוח שניתן לפתור את זה עם ממש WD-40 אבל כבר חודש ואיני מסוגל להבין את מקור הרעש. אולי בעלי 106 יוכלו לשפוך אור על העניין?

 

3. יש רעש של "אוויר דחוס" (כמו אוויר שעובר בצינור) מאיזור המנוע שקיים ומפסיק אחת לשניה-שתיים. העוצמה די חלשה, אבל עם מספיק תשומת לב שומעים את זה גם מתא הנהג. ניסיתי לאתר את מקור הבעיה. פילטר אוויר? רדיאטור? לא הגיוני במיוחד... איזה מין רכיב מתחבר ומתנתק כל כמה שניות?

 

4. אני מתכוון להחליף רפידות קדמיות (ודיסקים אולי). לפני מספר חודשים החליפו לי רפידות במוסך מורשה ובטפשותי לא טרחתי לבדוק איזה סוג... שמו לי רפידות מהסוג שחורק. ואם יש משהו שמשגע אותי זה חריקות. אשמח אם תוכלו לציין אילו פירמות של רפידות לא כדאי לקנות היות והן רועשות. אנא אל תתנו המלצות לגבי איזה כן כדאי לקנות היות והנושא נטחן לאחרונה.

 

תודה מראש.

- - -------[Fireball]------ - -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. הרכב משמיע רעש מוזר ולא סטנדרטי כשמתניעים את המנוע. הוא נשמע "משתעל" משהו, כמו אוטו שכביכול מסרב להתניע. מצד שני. האוטו תמיד מתניע.

ממה יכול לנבוע הרעש המוזר הזה?

אם אני זוכר נכון, המתנע בכל ה-106-ים נשמע כך. הצליל שלו דיסטינקטיבי ביותר.

בדוק מול 106-ים אחרות (ויש מספיק) ואני מניח שהרעש יהיה זהה.

 

בכל אופן, ל106 ראלי הותקן מזגן מקומי ועבורו קדחו מעברים בקיר האש (ההפרדה בין תא המנוע

לבין תא הנוסעים) וברצפה (לשם הוצאת צינור ריקון המים) כך שלהגיע לאיזשהו מצב נסבל שבו האוטו

יהיה מ-מ-ש שקט לא תגיע.

 

ההצעה לעבור ל-106 XS עם מושבי עור בעינה עומדת. :wink::lol:

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני פשוט חושב שאתה חולה נפש ובחיים לא תהיה מרוצה משום רכב שיהיה לך (גם XS מושבי עור)

 

תחיה עם זה שזה הרכב,יש לו מחלות ידועות שאין מה לעשות איתן

 

וחבל על הבריאות הנפשית שלך ושל הסובבים אותך-זה לא ב.מ.וו,אודי.פולסווגן,מרצדס....

 

תהנה מטחינת הרכב - ולא מטחינת מים

 

אגב,לכל מי שסובל מרעשי הרוח ששומעים גם כאשר תריסי המזגן סגורים יש לי הסבר:

מסביב לתריס הפנימי יש רצועת ספוג דקה שמטרה לאטום את הפתחים,עם השנים הספוג מיתפורר ונהרסת האטימות בתעלות המיזוג-ולכן יש חדירה של רוח לא משנה לאן תנסו לתעל אותו

אגב,גם שהרכב חדש אין אטימה מוחלטת (לגבי 106)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני פשוט חושב שאתה חולה נפש ובחיים לא תהיה מרוצה משום רכב שיהיה לך (גם XS מושבי עור)

נכון. גם אם תהיה לי פורשה בוקסטר S....

 

תחיה עם זה שזה הרכב,יש לו מחלות ידועות שאין מה לעשות איתן

וחבל על הבריאות הנפשית שלך ושל הסובבים אותך-זה לא ב.מ.וו,אודי.פולסווגן,מרצדס....

נכון. זה לא. אבל יש דרכים לשפר את מצבו "האקוסטי" של הרכב.

 

תהנה מטחינת הרכב - ולא מטחינת מים

 

תהיה בטוח שאני נהנה, מאוד נהנה! הייתי יכול לקנות רכב עגלתי יותר ומרעיש פחות, ובכל זאת לא עשיתי זאת. למה? בשביל ההנאה.

אני לא חושב שאני טוחן מים. לכל בעיה יש פתרון, ויש פתרונות שניתן לבצעם בצורה פשוטה וזולה יחסית.

השיפור והתחזוקה של האוטו הם חלק מההנאה בלהחזיק את האוטו, זה מביא הרבה סיפוק עצמי וזה סוג של פרוייקט. אני חושב שיש כאן הרבה אנשים שיזדהו עם ההרגשה שהרכב שלהם הוא "פרוייקט" ולא סתם כלי תעבורתי.

זה שאני מתחזק אותו בפנאטיות לא אומר שאני לא נהנה ממנו...

- - -------[Fireball]------ - -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרופסור "משקיטוס חריקותוס"....

 

מטפל בכדורים.... אחריו לא תשמע רעשים דימיוניים וגם לא כאלו שבאמת קיימים...

 

וברצינות - נראה לי שאתה מגזים... קח 106 אחרת לנסיעה ותראה אם המצב דומה...

אם כן חזור לשורה הראשונה של הודעה זו.

אם לא.....

בהצלחה.... אתה תזדקק לזה!

:-)

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאמרתי את זה כבר פעם - אם הייתי מנסה לטפל בכל רעש מוזר שהאוטו משמיע, אם זה סטרטר, חריקה, ציוץ, רשרוש, קרקוש, חריצפוץ או מה שלא תרצו - לא הייתי יוצא מזה. אתה יכול לפרק חצי אוטו בשביל לטפל בחריקה אחת קטנה אבל כשתחבר הכל בחזרה משהו אחר יתחיל לחרוק.

עצתי - שים דיסק טוב במערכת, שים בווליום גבוה, וסע לשלום.

 

כל עוד המנוע לא משמיע דפיקות חזקות וסוחב כמו פיאט אונו 45, הכל בסדר :wink:

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לשאלה מספר 3, פתח את תא הכפפות, בדוק אם הרעש הזה מגיע משם, אצלי היה כזה דבר וזה בעצם היה הבורר אויר של המזגן זה שבוחר אויר פנימי או חיצוני, המנוע שם ידוע כבעייתי ובהתחלה הוא מסתובב על ריק והיה כל כמה שניות משמיע רעש שהוא מסתובב. בסוף הוא עשה קליקים כאלה בלתי נסבלים אז ניתקתי אותו. גם יכול להיות המדחס של המזגן, אם יש בעיה במגעים הוא יכנס ויצא מפעולה ויש רכבים שמשמיעים רעש של אויר דחוס כשהמדחס שלהם מפסיק לעבוד. זאת סתם השערה אתה יכול לבדוק אותה בעצמך בזמך החופשי.

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחרפנתם :)

אני לא מחפש רכב כמו של "כל אחד אחר", אני לא מנסה לחקות אף אחד, כל אחד שם דגשים אחרים על הרכב שלו.

יש כאלו שישפרו ביצועים עד שיתחילו לאכול סרטים, יש כאלו שילקקו את האוטו מבחוץ כאילו הוא חדש, יש כאלו שישקיעו בספויילרים ובודי קיטים, יש כאלו שישקיעו במערכת High End, לי אישית אחד הדברים החשובים הוא השתקה.

בסה"כ האוטו במצב לא רע מבחינת רעשים (יחסית לסוגו), אבל אני תמיד שואף ליותר. קראו לזה פרוייקט אישי.

 

אני באמת אבדוק לגבי העניין של התא-כפפות - מזגן!

לגבי סעיף 2 - נראה לי שעליתי על מקור החריקות. זה מהתופסן של החגורת בטיחות שלי. האם ניתן פשוט להשפריץ WD-40 בפנים, או שזה לא בטיחותי ויכול לגרום לפתיחת התופסן איכשהו?

- - -------[Fireball]------ - -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאמרתי את זה כבר פעם - אם הייתי מנסה לטפל בכל רעש מוזר שהאוטו משמיע, אם זה סטרטר, חריקה, ציוץ, רשרוש, קרקוש, חריצפוץ או מה שלא תרצו - לא הייתי יוצא מזה. אתה יכול לפרק חצי אוטו בשביל לטפל בחריקה אחת קטנה אבל כשתחבר הכל בחזרה משהו אחר יתחיל לחרוק.

עצתי - שים דיסק טוב במערכת, שים בווליום גבוה, וסע לשלום.

כל עוד המנוע לא משמיע דפיקות חזקות וסוחב כמו פיאט אונו 45, הכל בסדר :wink:

רוני

זה ההבדל בין בוגר צרפתיות לפותח השרשור:drinking:

 

הרכב משמיע רעש מוזר ולא סטנדרטי כשמתניעים את המנוע. הוא נשמע "משתעל" משהו, כמו אוטו שכביכול מסרב להתניע. מצד שני. האוטו תמיד מתניע. הטורים בסרק יחסית יציבים והאוטו אף פעם לא נכבה. גם בעת נסיעה לא הרגשתי פעולה "לא עגולה" של המנוע (ואולי אני טועה?), והמנוע נשמע סטנדרטי לחלוטין כאשר הוא בפעולה.

ממה יכול לנבוע הרעש המוזר הזה?

ליאור , אלו הנתונים שדליתי מתיאור הבעיה ברכבך :

1. "משתעל" אבל תמיד מניע.

2. הטורים בסרק יציבים.

3. המנוע נשמע סטנדרטי.

4. האוטו אף פעם לא נכבה.

5. לא מורגשת פעולה "לא עגולה".

 

לאיזה סוג של תגובה אתה מצפה?

 

נכון ,אתה מתנסח בבהירות אבל השאלות שלך בפשטות לא עניניות :idea:

וכן! ניתן לשאול שאלות ענייניות על אף חוסר הנסיון. (התירוץ הזה לא תמיד עובד).

 

בתור אחד (כמו רוני) שהשקיע אלפי שקלים בתיקוני הצרפתיה שלו אני ממליץ לך לסנן את ה"בעיות שמציקות לך" מהבעיות האמיתיות. או בקיצור , להבדיל בין עיקר לתפל.

 

לא שוכנעת ואתה בכל זאת מחפש להתעסק עם הרכב , עלה אותו על הליפט ותעשה סבב: צינורות,גומיות,מיסבים,בוקסות,תושבות,הזעות ונזילות - אני בטוח שתמצא כבר משהו להחליף...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון ,אתה מתנסח בבהירות אבל השאלות שלך בפשטות לא עניניות :idea:
לא מסכים איתך. כל אחד ומה שמעניין אותו...

העובדה שחלק מהאנשים חושבים שזה בזבוז של זמן, לא עושה את השאלה לפחות עניינית.

 

בדיוק כמו שיבוא מישהו שירצה לבנות Body Kit מפיבר לראלי. אני יכול להגיד שזה מכוער, שזה בזבוז זמן ובזבוז כסף, ויש דברים יותר טובים לעשות ברכב זה. זה עדיין לא הופך את השאלה שלו לפחות עניינית, היות והיא רלוונטית עבורו.

 

בתור אחד (כמו רוני) שהשקיע אלפי שקלים בתיקוני הצרפתיה שלו אני ממליץ לך לסנן את ה"בעיות שמציקות לך" מהבעיות האמיתיות. או בקיצור , להבדיל בין עיקר לתפל.
אני עם הראלי פחות מחצי שנה. וכן, "בעיות שמציקות לי" גם נחשבות. קרא לי חולה נפש, פדנט, פרפקציוניסט. אני נהנה (לנסות) להביא את הרכב למצב אופטימלי. אולי בעוד שנה ישבר לי הזין ואני אפסיק להתעסק עם דברים כאלו.

 

לא שוכנעת ואתה בכל זאת מחפש להתעסק עם הרכב , עלה אותו על הליפט ותעשה סבב: צינורות,גומיות,מיסבים,בוקסות,תושבות,הזעות ונזילות - אני בטוח שתמצא כבר משהו להחליף...

אני מריח נימה של צינית :???:

תקשיב אביעד - אני קצת משוגע, אבל לא עד כדי כך! אני אטפל רק בדברים שדורשים טיפול ועלות מינימלית. את הכסף הגדול אני שומר לדברים חשובים יותר.

- - -------[Fireball]------ - -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מריח נימה של צינית :???:

תקשיב אביעד - אני קצת משוגע, אבל לא עד כדי כך! אני אטפל רק בדברים שדורשים טיפול ועלות מינימלית. את הכסף הגדול אני שומר לדברים חשובים יותר.

בלי כוונת ציניות. אם אתה פרפקציוניסט כמו שאתה מתאר אני באמת ממליץ לך לבצע את הסבב שהצעתי. סיכוי טוב שתמצא משהו שדורש החלפה.(וכנראה שהחלפתו חשובה יותר ממשמע אוויר דחוס:wink: ).

 

אחרי שראית שכל הרכיבים החשובים/בטיחותיים במצב תקין , תוכל להתפנות לשאר הבעיות המציקות.

ואז, באמת תחשב לפרפקציוניסט:-P.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוטו שלי בכל זאת עבר טסט וישור קו גדול לפני 4 חודשים בלבד, ואפילו מאז הוא הספיק להיות במוסך שלוש פעמים, כך שאתה יכול להיות בטוח שמצבו הכללי טוב מאוד.

 

אלו הדברים הקטנים ולא הגדולים שמציקים לי.

 

לגבי רעשי החריקה כביכול "מהקונסולה" - קצת WD-40 בתוך תופסני החגורות מקדימה, והבעיה נפתרה. אין ציוצים עוד. לא כל הבעיות מסובכות ויקרות לפתרון :wink:

 

היום הבנתי משהו נוסף לגבי הרעשים:

 

3. יש רעש של "אוויר דחוס" (כמו אוויר שעובר בצינור) מאיזור המנוע שקיים ומפסיק אחת לשניה-שתיים. העוצמה די חלשה, אבל עם מספיק תשומת לב שומעים את זה גם מתא הנהג. ניסיתי לאתר את מקור הבעיה. פילטר אוויר? רדיאטור? לא הגיוני במיוחד... איזה מין רכיב מתחבר ומתנתק כל כמה שניות?

אני כלל לא בטוח עכשיו שזה נשמע כמו אוויר דחוס, אולי סתם ציר שמרעיש.

 

אך הצלחתי להבחין:

1. הרעש עולה בתדר כאשר אני לוחץ על דוושת הגז ז"א כאשר אני מעלה את הטורים (כאשר אני מעלה את אותם יותר מדי כבר לא ניתן לשמוע אותו...)

2. הרעש נמצא בכל הילוך וגם בניוטרל.

3. הרעש מתבטל כליל כשאני לוחץ את הקלאץ'.

 

ההגיון הבריא אומר לי כך:

א. היות ורעש משנה את הקצב ביחד עם סיבובי המנוע, מקור הרעש בתנועה סיבובית שמגיעה מגל הארכובה.

ב. היות והרעש מתבטל כשהקלאץ' אינו מחובר, ז"א שהרעש הינו מהקלאץ' ואחורה (כי כל מי שמלפני הקלאץ' מסתובב גם ככה)

ג. היות והרעש עדיין מופיע גם בניוטרל ובעמידה במקום, ז"א שהרעש הינו מהגיר וקדימה (ולא מאיזור הדרייבשפט, שאינו זז כאשר הרכב עומד וכו')

 

המסקנה - הרעש הוא מהקלאץ', מהגיר או מהחיבור בניהם.

האם המסקנה שלי הגיונית, או שאתם יכולים להפריך אותה?

- - -------[Fireball]------ - -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

3. יש רעש של "אוויר דחוס" (כמו אוויר שעובר בצינור) מאיזור המנוע שקיים ומפסיק אחת לשניה-שתיים. העוצמה די חלשה, אבל עם מספיק תשומת לב שומעים את זה גם מתא הנהג. ניסיתי לאתר את מקור הבעיה. פילטר אוויר? רדיאטור? לא הגיוני במיוחד... איזה מין רכיב מתחבר ומתנתק כל כמה שניות?

תודה מראש.

אני רואה שיש לך פילטר פתוח. רעש היניקה שאתה שומע הוא יניקת האויר דרך הפילטר, ודאי!!!

אצלי זה בול אותו דבר(פילטר K&N ב 205 GTI).

בהצלחה בהחרשת המכונית, ברגע שתסיים אתה מוזמן לעבור לשלי, JUST NAME YOUR PRICE!!!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין 106 שלא חורקת ,

גם אני ניסיתי איזה שנה לטפל בזה , הייתי מפרק דשבורד , מחזק , מתקן וכו' ..

 

לא עוזר כלום , זאת הנדסה של קרואסון ובאגט .... אל תצפה ליותר טוב .

 

יש לי גם ג'סטי 92 שלא חורקת בכלל , אצל יפנים זה סטנדרט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא עוזר כלום , זאת הנדסה של קרואסון ובאגט .... אל תצפה ליותר טוב .

יש הבדל גדול בין 106 דור ראשון לשני מבחינת איכות ההרכבה, לטובת הדור השני כמובן.

וגם אם מטפלים כראוי ב-106 דור 1 (לאו דווקא ראלי), אין שום סיבה שיהיו רעשים למיניהם:

האוטו מאוד פשוט וספרטני מבפנים. בוא לסיבוב ב-205 ראלי שלי, קודם כל.

אגב, ליאור fireball הוא כבר over-פדנט... :wink:

יש לי גם ג'סטי 92 שלא חורקת בכלל , אצל יפנים זה סטנדרט .
יש ויש. גם ביפניות יש כאלו שאיכות ההרכבה והחומרים הם על הפנים.

כל חובב רכב נורמלי היה מעדיף אוטו שמקרקש על פני ג'אסטי, זה בטוח.

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7065 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...