Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4531 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני חייב להודות שהחברה בפורום בחו"ל, שבו ניתנו הנתונים על סל"ד ומומנט, הרבה יותר אופטימיים מהחברה פה שמשתלחים במנוע כאילו זו לא חכמה לבנות כזה מנוע.

 

גם אם מנוע כזה ישאר אך ורק לצורך מירוצים ולעולם לא יגיע לשוק הרכב הרגיל(בכל תצורה שהיא), זהו עדיין הישג הנדסי מרשים במיוחד שאין שני לו.

בינינו הטכנולוגיה מתקדמת בקצב לא רע, גם מבחינת מנועים קשה "להדהים" עם משהו מהפכני, אבל זו לדעתי אבן דרך לדור חדש של מנועים קטנים,קלים, חזקים וחסכוניים בדלק(??) וזיהום אוויר יחסית נמוך.

לדעתי אין לזלזל בכך.

יתרה מזאת, אולי זו תחילת מגמה חדשה שבה מכוניות יהיו קלות יותר חזקות יותר חסכוניות יותר ומזהמות פחות.

2008 AUDI S3

Former: Toyota Yaris TS 2003

פורסם
אני חייב להודות שהחברה בפורום בחו"ל, שבו ניתנו הנתונים על סל"ד ומומנט, הרבה יותר אופטימיים מהחברה פה שמשתלחים במנוע כאילו זו לא חכמה לבנות כזה מנוע.

 

גם אם מנוע כזה ישאר אך ורק לצורך מירוצים ולעולם לא יגיע לשוק הרכב הרגיל(בכל תצורה שהיא), זהו עדיין הישג הנדסי מרשים במיוחד שאין שני לו.

בינינו הטכנולוגיה מתקדמת בקצב לא רע, גם מבחינת מנועים קשה "להדהים" עם משהו מהפכני, אבל זו לדעתי אבן דרך לדור חדש של מנועים קטנים,קלים, חזקים וחסכוניים בדלק(??) וזיהום אוויר יחסית נמוך.

לדעתי אין לזלזל בכך.

יתרה מזאת, אולי זו תחילת מגמה חדשה שבה מכוניות יהיו קלות יותר חזקות יותר חסכוניות יותר ומזהמות פחות.

 

אני מבין שדילגת על התגובה הזאת:

זהו מנוע מירוצים, 1.5 ל' מוגדש. מנועי 1.5 ל' מוגדשים של F1 בשנות ה-80 הוציאו גם 1200 כ"ס בתצורת דירוג (אם-כי נכון שאורך החיים שלהם היה מגוחך). זה גם לא יותר חזק ממנועי F1 של היום, שמנפח דומה מוציאים פי שניים הספק.

 

בלי נתון של אורך חיים חריג המנוע הזה מתקדם,אולי, רק במידות הקטנות שלו.

 

וזה אגב בלי טורבו.

לא שאין כאן התקדמות יפה (לפחות עבור ניסאן) אבל צריך לקחת בפרופורציות.

קח גם בחשבון שזה שהמנוע קליל וקטן בגירסתו למירוצים, לא אומר כלום על גרסה לכביש אם אי פעם תגיע כזו, סביר מאוד להניח שהוא יקבל חיזוקים (שיש להם משקל ונפח) מה שכמובן יגרום לעלייה במשקל ובמידות של המנוע הנ"ל.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם (נערך)
אני חייב להודות שהחברה בפורום בחו"ל, שבו ניתנו הנתונים על סל"ד ומומנט, הרבה יותר אופטימיים מהחברה פה שמשתלחים במנוע כאילו זו לא חכמה לבנות כזה מנוע.

 

היי.. אני אופטימי.

לטעמי הבעיה פה היא שאנשים בונים על כך שהמנוע הזה (בגירסה מסורסת, כמובן) יגיע לאלמרה שלהם, ומסרבים להבין שמדובר במנוע ייעודי, למטרה ייעודית.

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
פורסם

מנוע כ"כ קטן והספק כזה מטורף דורש סל"ד אסטרונומי, לא מבין איך קו אדום ב 7500, הוא אמור להיות יותר בכיוון ה 12 אלף.

 

מצד שני, יש טורבו אבל בשביל להגיע לכזה הספק, בכזה סל"ד נמוך, יש שם גדישה שחבל על הזמן וגדישה כזו, פוגמת באמינות.

 

יאללה, נחכה לראות איך ומה הוא עושה שם בלה מאן ובינתיים נפנטז על להתקין את הפצפון הזה בקרטינג! :twisted:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם (נערך)

bagira אני חושב שמכאן כל ההתלהבות.

זה נשמע הזוי... פחות צילינדר, נפח של בקבוק קולה...38 קג"מ ו400 כוח סוס ב-7500 סל"ד...

 

זהו מנוע מירוצים, 1.5 ל' מוגדש. מנועי 1.5 ל' מוגדשים של F1 בשנות ה-80 הוציאו גם 1200 כ"ס בתצורת דירוג (אם-כי נכון שאורך החיים שלהם היה מגוחך). זה גם לא יותר חזק ממנועי F1 של היום, שמנפח דומה מוציאים פי שניים הספק.

 

בלי נתון של אורך חיים חריג המנוע הזה מתקדם,אולי, רק במידות הקטנות שלו.

 

מה?!? אם אתה מדבר על ה-cosworth אז אין מה להשוות....

בבקשה כשאתה מפרסם מידע טכני כזה תוסיף לינק למקור שאתה מסתמך עליו...

עריכה אחרונה על ידי Balakai
פורסם

לא כזה מהפכני ,מה הפליאה ?? 3 צילינדרים בגלל זה הוא מהפכני ??

כבר נאמר שבשנות ה-60 (התכנון החל אז) היה קיים מנוע מוגדש שמנפח של 1.5 ליטר הוציא מעל 1200 כ״ס ולא היה לזה סוף ,אחת הסיבות שבגללם נאסר שימוש במנועים מוגדשים בפורמולה 1 .

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M12

פורסם

כאמור, אין חדש במנוע הזה, ההתלהבות תהיה רק במידה והחתיכת טכנולוגיית אקסטרים הזאת תיצלח בשלום את לה מאן, זה יהיה מרשים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

מה?!? אם אתה מדבר על ה-cosworth אז אין מה להשוות....

בבקשה כשאתה מפרסם מידע טכני כזה תוסיף לינק למקור שאתה מסתמך עליו...

 

לא קוזוורט.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_MP4/3

 

מקלארן-טאג (פורשה) - 960 כ"ס מירוץ, 1060 כ"ס דירוג. המכונית אפילו לא זכתה באליפות. אלה היו בערך גם ההספקים של הויליאמס-הונדה של אותה שנה (1987), עם בוסט מוגבל ל-4.0 באר, שומו שמיים. לפני כן הבוסט היה חופשי - Do your own math.

 

הפרארי F1/86, לעונת 1986 - http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_F1/86

 

1200 כ"ס לדירוג, כ-850 למירוץ.

 

בקיצור, אסמכתאות לא חסר. ההספקים במכוניות קאן-אם ודומותיהן (קבוצה C וכו') היו מטורפים עוד יותר.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

×
×
  • תוכן חדש...