Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3897 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כותב אחרי שקראתי בפורום כמה דברי טעם. מחפש קרוסאובר איכותי ואנסה למקד את הרקע לכך:

אני בגובה 1.85 עם מעט בעיות גב. בן 39 נשוי + 2 וכלב ענק :-) טיולי שטח אמיתיים לא הכיוון שלי.

מחפש קרוסאובר בעיקר בגלל המרחב הפנימי, נוחות הישיבה, הכניסה והיציאה לרכב, הבטיחות וההנאה. יכולת שטח לא מעניינת יותר משבילים סבירים. לכן לא צריך לנד קרוזר, פאג'רו ודומיו (היו לי בעבר). חבל על היכולת הבלתי מנוצלת, הילוך הכוח, שחיקת החלפים ומרכז כובד גבוה מדי לרכב ש 98% מהזמן ישמש לנסיעה לעבודה וסידורים.

סדר העדיפות הוא:

  1. נוחות

(נסיעה רכה, מושבים נוחים ומרווח ראש, רגליים מקדימה ומאחור, מרווח מאחור ל-3 מבוגרים / 2 בוסטרים ומבוגר, 5 דלתות עם תא מטען 450 ליטר ומעלה, איכות חומרים והרכבה ובידוד טוב, הגה טלסקופי).

  • בטיחות גבוהה
אקטיבית ופאסיבית (בסעיף זה ה-XC60 נשמע מרשים ביותר)

  • תמורה לכסף
(יחסית לעולם הקרוסאובר, כי ברור שהכל יקר ביחס לרכב משפחתי רגיל):

עלויות אחזקה וזמינות חלפים, סחירות ואבדן ערך, בסוף גם צריכת דלק לא מופרעת (מעל 8 ק"מ לליטר)

 

תקציב 150K. אם משהו באמת טוב, אתאמץ לאזור ה-175K. בתקציב זה מכוון לרכב עם ק"מ לא גבוה (פחות מ-100KKM)

בסופו של דבר כשמוציאים סכומים כאלה על מותרות (וסופגים אבדן ערך לא קטן), אז אתה רוצה רכב שבא לך עליו כל בוקר כשאתה נכנס אליו, לכן לא הכנסתי מסחריות ודומיהן למשוואה.

עד כאן הבנתי מקריאה בפורום על רגל אחת (בלי לפגוע באף אחד מבעלי הרכבים הללו חלילה): טוארג יותר מדי תקלות, Q5 לא מציאה בתמורה ביחס למחיר.

לגבי במוו X3 - אולי המומלצת ביותר, רק שלא מצליח למצוא אפילו אחת בתקציב מהצורה החדשה, ולא ברור לי מה מחכה לי בתחום עלויות האחזקה. היה לי פעם קטנוע במוו והעלויות דרך הסוכנות היו בלתי סבירות ביחס לעלות החלפים בחו"ל.

XC60 - נראה מס.2 אחרי ה-X3 אך מס.1 בבטיחות. עם זאת, כל נושא עלויות אחזקה, זמינות חלפים ואובדן הערך שלו זו אניגמה עבורי. לא מצאתי כמעט התייחסויות עם מספרים בנושא.

אשמח להחכים מניסיון החברים כאן.

פורסם

על הוולבו נהגתי בכל 3 גירסאות המנועים, בב.מ.וו נסעתי נסיעה קצרה (בדור הראשון), הX3 בהחלט יותר קשיח מהוולבו.

הוולבו נוחה, ולדעתי באופן כללי לוולבו יש את המושבים המוצלחים ביותר.

 

מנוע D5 של וולבו, הוא תענוג, בתנאי יומיום הוא לא נופל מה-T6 האימתני ואני אפילו מעדיף את גרגור הדיזל הגברי שלו, המושב האחורי לעומת זאת פחות מרווח ממה שחשבתי, לא ניסיתי להרכיב מושבי בטיחות מעולם.

 

יתרון נוסף לוולבו הוא שכחדש בגירסת 2 ליטר טורבו עם הנעה קידמית הוא היה זול משמעותית ממתחריו, מה שאומר שתוכל להשיג אחד יחסית חדש, ואפלו צריכת הדלק לא נוראית (גיר רובוטי כפול מצמדים).

 

מכל מבחר הג'יפונים שך וולבו דווקא הייתי מחפש XC70, הוא כ"כ נוח ומפנק ואני מאמין שבגלל צניחת מחירים מטורפת תוכל לקנות אחד כזה ולהינות מרכב שעלה מעל ל400 אלף ש"ח כחדש.

 

 

אבל אם מחירי תחזוקה של מותגי פרימיום מדאיגה אותך יש לך גם אפשרויות מפנקות שיצרנים עממיים כגון סובארו אאוטבק, פורד אדג', הונדה CRV ועוד, שיתנו שנתון גבוה יותר ותמורה עדיפה.

פורסם

עומר תודה.

האמת שאני התאהבתי בפורד אדג' מההתחלה. בכלל חושב שמהסגמנט הפחות יוקרתי (גם ברכבי ה-1.6), פורד הם מהמוצלחים בתמורה לכסף, בבטיחות ואמינות.

מה שהרתיע אותי תמיד זה הצריכת דלק שלו ולא רק בגלל הכסף. סתם בשביל הקוריוז, אשתי חושבת שזה פשע לזהם כל כך את הסביבה ולא ברור לה מדוע צריך 285 כ"ס כדי לזוז מנקודה A-B. לך תסביר. היא יודעת שבסוף אקנה מה שאני רוצה, אבל חשוב לי גם להיות שלם עם עצמי ולא להיות סתם חמור. עם צריכה כזאת ברור לי שאסע יותר באופניים מבחינה מצפונית :-D (שזה לא רע בפני עצמו)

אם תוכלו לעזור לי להבין: באיזה שנתון (בארץ) האדג' השתפר בצריכת הדלק ובכמה? נדמה לי שנאמר משנת 2011 אבל שהצריכה בעיר נשארה סביב 6 ק"מ לליטר? או שזה 7.5?

והאם האמינות ועלויות האחזקה לדעתכם באמת נמוכות משמעותית (נאמר 4-5K ש"ח פחות בשנה) מ- XC60 או X3?

פורסם

לגבי צריכת דלק, לפי מה שאתה כותב,יש לי הרושם שחלק גדול מהנסיעות יהיו בתוך העיר. ואז זה כבר לא משנה,

כי צריכת הדלק תהיה 1:6-1:7.5 בכל הרכבים. מי שכותב אחרת לדעתי מספר סיפורים, או אולי רוצה להאמין שזה

אחרת.

לגבי הפורד אדג׳ רכב דיי פרווה, לא מצטיין יותר מידי באף תחום, וגם לא נפילה באחר.

הוולוו רכב יותר נוח מ x3, ובגרסאות החזקות שלו מאוד מהיר, ונחמד מאוד לנהיגה.

מבחינת מרווח, שניהם לא מצטיינים, ומאחור יהיה דיי צפוף.

אם אתה קונה x3, תשתדל למצוא אחד עם מושבי קומפורט. זו נוחות מליגה אחרת, ולמי שסובל מהגב

זו חובה לדעתי, מה גם שהרכב יחסית דיי קשיח, במיוחד אם הג׳אנטים הוגדלו, יחד עם הורדת חתך.

לדעתי יהיה לך יותר קל למצוא וולוו מאשר במוו, ויש לא מעט שמורות שצצות לפעמים. נסה גם בטרייד

שלהם, יש לפעמים דילים לא רעים, לרכבים במצב טוב.

פורסם

לגבי צריכת הדלק, גיליתי עם השנים שהצריכה המשולבת האמיתית, היא בדר"כ תואמת לצריכה העירונית שמפרסם היצרן.

אושרי, התחושה שלי היתה שקשה למצוא את ה xc60 D5 עם ק"מ נמוך בתקציב שלי, אך אולי אני טועה. בכל אופן אושרי, אתה השני כאן ועוד אמרו שהבמוו קשיחה ולגב שלי כבר היה ניסיון לא טוב עם הקשוחים. אז אוותר על ה x3.

נשאר אדג' לעומת xc60 D5. כלכלית נראה לי שעל אף צריכת הדלק הגבוהה של הפורד, אובדן הערך של ג'יפון הוולוו, עלות האחזקה והביטוח, ככל הנראה גבוהים יותר מפערי הדלק ב18-20kkm שנתי.

מבחינת נוחות הנסיעה, אבזור מפנק ובטיחות, שמעתי טובות על שתיהן.

אשמח לשמוע עוד חוות דעת, כי בהחלט הפורום גדוש בניסיון.

פורסם

בתור אחד שמתנשא ל182 ס"מ , הייתי ממליץ לך לנסות נסיעה בפג'ו 5008 . מחירון 169000 אולי יש הנחות בסוף שנה. אבל הישיבה מאד טובה בשבילי (ויש עוד מקום עד לתקרה). זה לא מנוע דיזל (למרות שיש לו גרסת דיזל באירופה שהיא מאד מומלצת) ולא נפח מנוע של וולוו אבל בנסיעה עירונית בגוש דן הוא אוכל 1:10 עם תגובת מנוע סבירה.אהה... ויש מקום לשלושה בוגרים מאחור בניחותא + תא מטען ענק.

פורסם

Save - הפג'ו 5008 אמנם עונה על חלק מהציפיות, אך לא הכיוון שלי. אני פחות בעניין מיניוואן וספציפית הביקורת על כך שאינו מצטיין בנוחות נסיעה בעיר (שזה כמעט כל הנסיעות שלי) מטרידה, וכן במחיר שלו יש לטעמי אלטרנטיבות טובות יותר למה שאני מחפש. תודה על ההצעה המעניינת.

פורסם

כרגע נשארתי עם 1) וולוו D5 xc60 - בסימן שאלה מבחינת קצב הביקור במוסך ועלויות אחזקה, 2) פורד אדג' החדשה - מנסה להבין צריכת דלק בעיר והאם הרכב אמין.

 

ואכניס עוד פרה שחוטה למשוואה -

האם שברולט קפטיבה החדשה הקוריאנית 2.2 דיזל מביאה עמה בשורה של רכב טוב ומהנה? כזאת שיכולה לענות על מה שאני מחפש? (מזכיר ששטח לא מעניין מעבר לשבילים). צריכת דלק בטוח טובה, מרווח נראה שגם, השאלה אם נוח והאם אמין בצורה סבירה? סחירות?

פורסם

הקפטיבה לדעתי זה משהו אחר לגמרי, וברמה נמוכה יותר ממה שהצגת בתחילת השרשור.

יש סיבה למה אתה נעול דווקא על דיזל? כי הוולוו אכן נפוצה יותר עם מנועי הבנזין.

אם מדובר בקילומטרז' גבוה מאוד בשנה, זה סיפור אחר, אבל אם זה משהו ממוצע, חבל לך

על ההתעקשות.

פורסם

אושרי, הערתך במקומה. על אף שאני יודע שקפטיבה זה רמה או שתיים מתחת לסגמנט שציינתי, התמורה לכסף כמעט מתאימה לי באותה מידה כמו רכב שבאותו שנתון יעלה כפול. קראתי דווקא דברים טובים על מתיחת הפנים של 2011 בקפטיבה, אבל מה שמטריד עכשיו זה של GM סוגרים את הבאסטה באירופה וככל הנראה הברז ל-UMI גם כן.

מישהו המליץ לי עכשיו על האאוטלנדר החדש. אמנם נראה שמבחינת התוכן הוא מועמד טוב, אבל מה לעשות ואני מודה, גם הקנקן מדבר אליי, והרכב הזה (עניין של טעם אישי כמובן) נראה לי כמו אמבטיה עם גלגלים.

לא פשוט העסק הזה...:|

פורסם

מה עם יונדאי סנטה פה דיזל?

ברור לי שהוא לא נוצץ כמו הוולבו או הפורד אבל מדובר ברכב מאוד מרווח, מאובזר היטב ולדעתי נראה לא רע. דגם הדיזל 2.2 ליטר זכה להרבה מחמאות ותוכל למצוא כזה מ-2011.

IX35 גם הגיע עם מנוע דיזל אבל הוא קטן יותר, לשימוש עירוני הוא יהיה נוח יותר מהסנטה פה.

מאזדה CX5 2 ליטר תיכנס לתקציב שלך כחדשה לחלוטין ובעיר אמורה להיות חסוכנית בזכות מערכת start&stop.

פורסם

אני הייתי בודק את הסובארו אאוטבק .

צריכת הדלק שלו לא מדהימה - בסביבות ה8-9 קמ"ל

מאד נוח,אמין ובעל יכולת שבילים.

 

סנטה פה זהו רכב שבהחלט הייתי שוקל או את אחיו למחצה קיה סורנטו.

פורסם

Mike, Yehuda - הרכבים שציינתם בהחלט טובים.

סורנטו - על אף שהייתה לי כ-3 שנים סורנטו דגם קודם 2008 (עם הילוך כוח ויכולת שטח), דווקא הקשיחות שלו הייתה מאוד לא טובה לגב ולא הצלחתי לפתור את זה בשום צורה (כולל מושב אורטופדי פנאומטי). אני יודע שהחדש זה משהו אחר, אבל לא התחברתי.

סנטה פה - בהחלט אהוב בארץ ומומלץ. זו אכן אופציה.

אאוטבק - שמעתי לא מעט, אך אם כבר אז דווקא חשבתי על הפורסטר.

מזדה - לא יודע להסביר את זה אבל אני פשוט לא אוהב את מה שהחברה הזאת עושה.

IX35 - מוצלח בשוק, אבל הרבה טוענים שאיכות ההרכבה נמוכה, בידוד רעשים לא טוב וגם מרווח הפנים פחות טוב ממה שאני מחפש.

 

אגב הורידו אותי מהוולוו. אוסף של דברים ששמעתי, שזו הרפתקאה שאולי כדאי שאחסוך מעצמי.

אני חייב לציין שהאדג', על אף שהוא האחרון בחבורה בצריכת הדלק, עדיין הכי עושה לי חשק להתאמץ עבור רכישה שלו. מאחר ושטח לא ממש מעניין, כל השאר בו נשמע פשוט פינוק אחד גדול. גם מבחינת אמינות הוא טוב והסחירות שלו מסתבר חזקה מאוד, על אף צריכת הדלק.

אני לא אוותר לעצמי כל כך מהר ואמשיך לחקור, אך כרגע מודה שהלב עם האדג'. התחלתי לקרוא על אופציות הגפ"מ, אך קצת מפחיד כל היבטי הנזקים האפשריים בהתקנה, נזקים למנוע וחוסר האחריות וכדומה.

פורסם

מצטער שאני נשמע כמו סוכן של "מאיר טרייד אין", אופציה נוחה מאוד היא ההונדה CRV.

מרווחת מאוד לחמישה, מושב נהג מאוד מוצלח (לטעמי) ושיכוך מהמורות לא רע בכלל.

 

יש מנוע 2 ליטר שהוא יחסית חסכוני אבל חלש. יש גם מנוע 2.4, שכבר נותן מספיק כוח וצריכת דלק שלא הייתי קורא לה טובה, אבל בהחלט עדיפה לעומת האדג'.

במנוע 2 ליטר יש 3 רמות גימור, הפשוטה ביותר (קומפורט) ממש עלובה באיבזור (מזגן מכאני, אין קרוז קונטרול), גירסת ספורט עם ריפודים מהודרים, קסנון, חלון גג וכו') ואקזקיוטיב עם עור, סאן-רוף, ומן הסתם עוד.

 

מנוע 2.4 הגיע רק באקזקיוטיב עד כמה שידוע לי ויחסית נדיר.

×
×
  • תוכן חדש...