Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב נטוש - כמה זמן עד שגוררים


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4719 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אל תתעסקו עם הזזת הרכב. זה יכול לחזור אליכם כבומרנג.

אם לוחיות הרישוי הורדו - כדאי להתקשר למשטרה ולדווח על רכב חשוד/ללא לוחיות. אולי מהם תבוא הישועה.

alfa 156 2.5.

פורסם
הציטוט שהבאת אומר בדיוק את מה שאנחנו אומרים.

על הרשות לדרוש מבעל הרכב לפנות את רכבו (לא תגרור אותו לפני שהזהירה).

אם הזהירה ותוך תקופת זמן בעל הרכב לא הזיז את רכבו - הרשות רשאית לגרור.

לא מצויין שום פרט לגבי תוקף הרשיונות.

 

איך לא מצויין שום פרט לגבי תוקף רשיונות?

הבאתי לך סימוכין משני חוקים שונים, פקודת התעבורה והחוק לשמירת נקיון.

פקודת התעבורה אומרת במפורש שאין להחנות רכב במקום ציבורי שרשיונו פקע. יותר מזה?

החוק לשמירת נקיון אומר שאסור להשאיר רכב במקום אחד ברשות הרבים למשך יותר משישים יום (ולא שבועיים כמו שטענת) ורק אז עולה הזכות לרשות לגרור אותו בסייגים מסויימים.

מקווה שעכשיו אני ברור יותר.

פורסם

אז תחליט,

קודם כתבת שאסור לגרור רכב שרישיונו בתוקף,

עכשיו אתה אומר שאסור לחנות רכב שרישיונו פקע.

אלו שני דברים שונים לגמרי.

 

בכל מקרה, לפי החוק היבש כנראה שזה 60 יום ולא שבועיים.

ומותר לגרור את הרכב גם אם רשיונו בתוקף אך רק לאחר שבעל הרכב קיבל אזהרה.

עכשיו יותר ברור?

פורסם
אז תחליט,

קודם כתבת שאסור לגרור רכב שרישיונו בתוקף,

עכשיו אתה אומר שאסור לחנות רכב שרישיונו פקע.

אלו שני דברים שונים לגמרי.

 

בכל מקרה, לפי החוק היבש כנראה שזה 60 יום ולא שבועיים.

ומותר לגרור את הרכב גם אם רשיונו בתוקף אך רק לאחר שבעל הרכב קיבל אזהרה.

עכשיו יותר ברור?

 

אם היית טורח להסתכל בחוקים שהפנית אותך אליהם היית מגלה שיש הבדל תהומי בין גרוטאת רכב לרכב ללא טסט.

החוק לשמירת הנקיון שמתיר גרירת רכב גם אם יש לו טסט והתנאי היחיד הוא שהרכב עמד מעל ל-60 יום ללא תזוזה מדבר על גרוטאת רכב.

מהי גרוטאת רכב? לפי הגדרת החוק: "1. בחוק זה –

"גרוטות רכב" – רכב שיצא מכלל שימוש מחמת שהתיישן, שפורק או שנקבע כרכב באובדן גמור, וכן שלד של רכב או חלקים ממנו;"

 

האם לדעתך רכב שיש לו טסט עונה להגדרה הזאת?

בנוסף יש התייחסות בחוק לרכב שהושאר ברשות הרבים מעל לשישים יום ואזי קמה הסמכות לגרור אותו לאחר הודעה לבעל הרכב.

ומתי תבין שמדובר בשני חוקים שונים?

אני אסביר שוב כדי שתבין (אולי הבעיה היא בכלל אצלי) :brickwall:

1. החוק לשמירת הנקיון מדבר על גרוטאות רכב בלבד ורק אותן ניתן לגרור לאחר 60 ימים ולאחר מתן התראה לבעל הרכב.

 

2. תקנות התעבורה אוסרות להחנות רכב שפקע לו רשיון הרכב (כלומר אין טסט) בשטח ציבורי וניתן לגרור אותו.

 

צריך להסביר עוד פעם?

×
×
  • תוכן חדש...