Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4748 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

למה אני שואל ?

 

כי לפני שלושה חודשים הבוחן שבדק אצלי זיהום אוויר אמר שהמקסימום של נתון CO הוא 0.2 ולא 0.3 והוא הכשיל אותי (דבר שגרם לי לרכוש ממיר אחרי שנתיים).

 

בשבוע שעבר חברה שלי עברה טסט במיאטה שלה (שנת 2003, לעומת המיאטה שלי שהיא 95) במכון טסטים אחר והרף המקסימלי היה 0.3 ל-CO.

 

האם המכון טסטים ההוא שיקר עליי ?

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

בקיצור, אז עבדו עליי ובגללם שילמתי 800 ש"ח על ממיר שלא הייתי צריך אותו בכלל.

 

יש מה לעשות ?

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

מה הקשר? רכב שיוצר בשנת 95' לא עומד ולא מתיימר לעמוד בתקנות זיהום האוויר של EURO6.

 

אם אני זוכר נכון מהקורס של בוש דובר על כך שה"החמרה" בטסט תהיה בכך שהרכב חייב לעמוד בנתוני זיהום האוויר אותם קבע היצרן, קרי נתוני זיהום אוויר אותם הציג הרכב ביום צאתו מהמפעל. אבל שזה לא יטריד, אם הרכב תקין אין סיבה שהוא לא יעמוד בהם.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

טעות שלי. לא צינתי הכל.

התקן הוא על רכבים חדשים.

לדוגמא - היום התקן הנוכחי הוא יורו 5. לכן כל רכב שייוצר השנה יחויב לעמוד בתקן הנוכחי, כאשר כל יצרן בוחר איך להפחית זיהום אוויר. לדוגמא : רכבים היברידיים, TSI, מערכת אוראה עם לוכד חלקיקים והקטנת נפחי מנוע בדיזל ועוד כהנה וכהנה. בגדול לפי מה שנאמר לנו בקורס זיהום אוויר של בוש המגמה היא מנועים מוגדשים בעלי נפח קטנים ורכבים היברידיים. לא שמעתי על כך שרכבים ישנים יותר נדרשים לעמוד בתקן משנים יותר מאוחרות.

לאיתמר - יש לי את הקורס של בוש של תקני זיהום אוויר מצולם. אני יכול לברר בדיוק מה נאמר שם, אולם יום חמישי האחרון למדנו את הנושא ולכן אני זוכר את החומר.

VW MK5 Golf 2.0TDI

פורסם

אני מתכוון לשלוח מכתב לאיגוד המוסכים בנושא. אעדכן בהמשך.

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

קיבלת טופס תוצאות של הטסט, האם באמת בסעיף זיהום אוויר מופיע מקס' 0.2 בסל"ד גבוה?

 

זה יוצא מהמחשב אוטמטית לפי פרטי הרכב ואני לא חושב שיש למכון שליטה על מה שמופיע שם.

 

 

פורסם
מה הקשר? רכב שיוצר בשנת 95' לא עומד ולא מתיימר לעמוד בתקנות זיהום האוויר של EURO6.

 

אם אני זוכר נכון מהקורס של בוש דובר על כך שה"החמרה" בטסט תהיה בכך שהרכב חייב לעמוד בנתוני זיהום האוויר אותם קבע היצרן, קרי נתוני זיהום אוויר אותם הציג הרכב ביום צאתו מהמפעל. אבל שזה לא יטריד, אם הרכב תקין אין סיבה שהוא לא יעמוד בהם.

 

איתמר

 

האם רכב תקין אולם בלוי (נניח 200K ק"מ) עדיין, יעמוד

בנתוני זיהום אויר של רכב חדש?

פורסם

זה תלוי מה מצב המנוע, חיישני החמצן, הממיר הקטליטי...

רכב שמטופל וננהג ביד אוהבת - אין סיבה שלא יעבור את בדיקת זיהום האוויר בקלות.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אם אני זוכר נכון מהקורס של בוש דובר על כך שה"החמרה" בטסט תהיה בכך שהרכב חייב לעמוד בנתוני זיהום האוויר אותם קבע היצרן, קרי נתוני זיהום אוויר אותם הציג הרכב ביום צאתו מהמפעל. אבל שזה לא יטריד, אם הרכב תקין אין סיבה שהוא לא יעמוד בהם.

 

איתמר

 

כאילו שמשהו שתבדוק דקה אחרי שהרכב עזב את שערי המפעל יעמוד בתוצאות שהציג היצרן. לדרוש כזו דרישה מרכב שנסע כמה עשרות או מאות ק"מ נשמע לא הגיוני.

פורסם
קיבלת טופס תוצאות של הטסט, האם באמת בסעיף זיהום אוויר מופיע מקס' 0.2 בסל"ד גבוה?

 

זה יוצא מהמחשב אוטמטית לפי פרטי הרכב ואני לא חושב שיש למכון שליטה על מה שמופיע שם.

 

99% שכן.

 

אם ככה, יש כאן טעות כי לפי המסמכים של משרד התחבורה משנת 2004 אחוז ה-CO המקסימלי לעבור את בדיקת זיהום האוויר הוא 0.2 !!

 

האם יש כאן סתירה ?

 

 

יודעים מה ? אני מתכנן ניסוי. אני אלך לעוד מכון רישוי סתם בשביל לשאול ואולי גם לבדוק (אם העלות של הבדיקה תהיה נמוכה).

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

ב"נתוני יצרן" הכוונה היא לתנאים לביצוע בדיקה, כלומר הבדיקה אמורה להתבצע בטמפרטורת מנוע וסל"ד אותם קבע יצרן הרכב.

 

אם אין נתון יצרן - טמפרטורת מנוע מעל 60 מעלות.

 

 

מבחינת ערכי סף, וזה לא קשור ליצרן אלא לערכים שקבע משרד התחבורה:

 

רכבים מודל 95-2003

סל"ד סרק 0.5%

סל"ד גבוה 0.3%

 

רכבים משנת 2004 ומעלה

סל"ד סרק 0.3%

סל"ד גבוה 0.2%

 

למבדה 0.97-1.03 בכולם.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...