Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

BMW M5 החדשה, נהיגה ראשונה של מגזין הגה.


Philip R
שימו לב! השרשור הזה בן 7161 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נקודת המפתח בכתבה:

 

הכותב היה אורח חברת ב.מ.וו במינכן

זה לא שהייתי מתנגד שהמפתחות של האוטו הזה יהיו על הצרור שלי, אבל ברור שאין בכתבה הזו לתת השוואה אמיתית למכוניות אחרות. כל מה שנאמר זה: "ב.מ.וו. שילמו לי כדי שאכתוב דברים יפים על האוטו שלהם". מי שרוצה נתונים אמיתיים, צריך לחפש במקום אחר.

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקודת המפתח בכתבה:

 

 

זה לא שהייתי מתנגד שהמפתחות של האוטו הזה יהיו על הצרור שלי, אבל ברור שאין בכתבה הזו לתת השוואה אמיתית למכוניות אחרות. כל מה שנאמר זה: "ב.מ.וו. שילמו לי כדי שאכתוב דברים יפים על האוטו שלהם". מי שרוצה נתונים אמיתיים, צריך לחפש במקום אחר.

 

נמרוד

התלבטתי האם לענות לך בה"פ או בשרשור והחלטתי שחשיבות הנושא שאתה מעלה שווה התייחסות בפורום ציבורי. אולי גם לחברים אחרים יהיה מה להגיד בסוגייה, שגם קצת תפורה על יום כיפור.

 

למיטב זכרוני זו אינה הפעם הראשונה שבה אתה מאשים את עיתונות הרכב וטוען שאינך יכול להתייחס ברצינות לחוות דעתו של עיתונאי שהוזמן בידי יצרן לנהוג ברכב מסוים.

 

1. האם יש בידך דוגמאות המוכיחות הטיית עיתונאי בשל נסיעה בתשלום? האם חוות הדעת של הגה שונה מזו של אוטוקאר, קאר, אוטו מוטור אונד שפורט ושאר מגזיני רכב זרים?

 

2. בתור חבר בכיר בקהילה הרפואית, מהי עמדתך: האם עלי לחשוד גם ברופא שהשתתף בכנס מקצועי שנערך בחסות חברת תרופות כלשהי? האם הזמנת רופא לכנס בחו"ל או תמיכה במחקר שערך בידי חברת תרופות או ספק של ציוד רפואי מונעת ממנו להיות חסר פניות?

 

3. אתה יודע שהגה הוזמן לנהוג ב-M5 הודות לגילוי הנאות בסוף הכתבה. האם גם רופאים מציגים על שולחנם, או מיידעים את הפציינטים שלהם, עם איזה חברות מסחריות יש להם קשרים כאלה או אחרים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקודת המפתח בכתבה:

 

 

זה לא שהייתי מתנגד שהמפתחות של האוטו הזה יהיו על הצרור שלי, אבל ברור שאין בכתבה הזו לתת השוואה אמיתית למכוניות אחרות. כל מה שנאמר זה: "ב.מ.וו. שילמו לי כדי שאכתוב דברים יפים על האוטו שלהם". מי שרוצה נתונים אמיתיים, צריך לחפש במקום אחר.

 

נמרוד

 

הכתבה הזאת גם לא מתיימרת לתת השוואה למכוניות אחרות. זו בסה"כ התרשמות קצרה מה-M5 החדשה. לא מבחן דרכים מלא. לא מבחן השוואתי. הכתב נהג במכונית בקושי מספר שעות, אולי אפילו פחות. הוא מדבר באריכות יחסית על התאוצה שלה כי זה מעניין ומרגש. הוא לא מתיימר לכתוב על כיול המתלים, המכלולים האלקטרוניים והשפעתם על התנהגות הרכב, למשל, כי פשוט לא היה לו זמן לבחון את כל זה. ובטח שלא להשוות מול רכבים אחרים.

 

בנוגע ל"ב.מ.וו שילמו לי" - חברות רכב מסוימות מזמינות כתבי רכב מכל העולם להשקות וכדומה. ב.מ.וו לא שילמה לו אלא אירחה אותו. זה חלק מתקציב הפרסום שלהם וזה הגיוני מאוד. וכן, ברור שהם מצפים שהוא יכתוב דברים יפים. אני לא חושב שהם היו מזמינים אותו אם לא חשבו שכך יכתוב. אבל אני מבטיח לך שהם לא מברכים אותו לשלום כשהוא עוזב תחת איום שאם לא יכתוב משהו נחמד הם לא יהיו נחמדים בחזרה, או משהו כזה... :wink:

 

נסה להשוות את זה ליציאת סרט חדש, למשל. האולפנים מקווים שהמבקרים יאהבו את הסרט החדש שלהם, הם מזמינים אותם להקרנות מיוחדות ואפילו נותנים להם מתנות לפעמים. אתה באמת חושב שזה גורם למבקרים לכתוב רק דברים יפים על הסרט? (אני לפחות מקווה שזה אכן לא כך...)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתחיל מלציין באופן ברור שאינני מכיר את הכתב שנהג בב.מ.וו, ואין לי שום דבר מיוחד נגד "הגה" או כל עתון רכב אחר. מאחר וזו לא הפעם הראשונה שאני מתדיין בנושא עם לארק, אני מניח שיש לו איזה שהוא קשר לעולם עיתונות הרכב - אם כי יכול להיות שאני טועה.

 

ההשוואה לעולם הרפואה בהחלט במקומה. הרפואה הציבורית בארץ עניה מאוד, ואין ביכולתה לממן פעילות מעבר לתפעול השוטף (למעשה גם את התפעול השוטף איננה מממנת כראוי). כל דבר שאני רוצה למחלקה שלי מעבר לבסיס - אני צריך לשנורר. ממי משנוררים? ממי שיש לו, וזה לרוב החברות המסחריות איתם אני עובד: חברות תרופות, יבואני ציוד רפואי וכו. כדי למנוע מצב בו בעל המאה הוא גם בעל הדעה, נקבעו כללים מחמירים לגבי האופן בו מותר לי לקבל מימון מגורמים חיצונים, וכל שקל עובר בקרה ואישור.

לעומת זאת, יש מעט מאוד אנשים שיתנו כסף, ולא ירצו משהו בתמורה. לחברות יש את הדרכים שלהם לגרום לך להיות חבר שלהם. הזמנה לארוחת ערב במסעדה יקרה, סיור לימודי במתקן החברה בחו"ל וכו. וכו. כדי למנוע מעצמי נפילה לבור הזה, אני נמנע מלפגוש תועמלנים רפואיים - בכלל. לא של חברות איתם אני עובד ולא של חברות אחרות (והפניות הן כמעט יומיומיות). מי שרוצה להעביר מידע, שולח לי בדואר. אני נפגש לפגישות עבודה נטו עם מי שצריך - ותו לא. כשנסעתי לחו"ל לצורך השתלמות על חשבון חברות מסחריות, זה היה לאחר שכבר הוחלט לעבוד עימן ולא לפני, וגם אז זה תמיד היה לעבוד במשותף עם רופאים אחרים בתחום וללמוד מהם, ולא עם אנשי שיווק או מכירות.

כרופא, אני מחוייב מוסרית לקבל החלטות שהן לטובת החולה. הלחצים המופעלים עלי הם רבים ומכוונים שונים: החולה שרוצה דברים מסוימים שלא תמיד לטובתו, ה"מערכת" שמנוהלת לרוב ע"י פקידים בעלי תואר ד"ר לרפואה שלא רואים דבר מעבר לתקציביהם המצומקים, חברות מסחריות, בעלי אינטרסים שונים ומגוונים, וכמובן אני: לפעמים טובתי האישית עומדת בניגוד לטובת החולה שעל בריאותו אני מופקד. אני מקווה שאמשיך לעמוד במבחן המתמשך הזה בהצלחה.

 

ואיך זה מתקשר לעיתונאי הרכב? עיתונות הרכב נוהגת בדיוק הפוך. כמה עיתונאים נמנעים מהעברה של הודעות לעיתונות שמשחררות החברות? כמה עיתונאים סירבו להצעה לעשות נסיעת מבחן במקום אקזוטי כזה או אחר? כמה מהם עוסקים באמת בכתיבה ביקורתית אובייקטיבית? כמה מסרבים לפגוש את אנשי השיווק של החברות?

אם העיתונאי בכתבה היה רוצה לשמור על נייטראליות, היה מסרב להצעה הנדיבה להיות "אורח החברה" במינכן, והיה מבקש לקבל לידיו רכב למבחן ללא כל מחויבות אחרת. הוא היה מסרב להיות חלק מאירוע שיווקי, ויודע שנציגי החברה באירוע שוטפים את מוחו ללא הרף ומונעים כל סיכוי לכתיבה אובייקטיבית. מאחר ותמונה אוטופית זו איננה אפשרית, ומאחר והעיתונים חיים לרוב מתקציבי הפירסום של החברות המסחריות, יש לקרוא את מה שעיתונאי הרכב כותבים בביקורתיות רבה.

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשוואה לעולם הרפואה בהחלט במקומה.

או.קיי, אתה אמרת. אז בוא נתחיל:

 

הרפואה הציבורית בארץ עניה מאוד, ואין ביכולתה לממן פעילות מעבר לתפעול השוטף (למעשה גם את התפעול השוטף איננה מממנת כראוי). כל דבר שאני רוצה למחלקה שלי מעבר לבסיס - אני צריך לשנורר

תתפלא, אבל מצבם של רבים מכלי התקשורת אינו שונה. המגזינים לא היו עומדים במימון עצמי של שליחת כתב לכל ההשקות. ואני בספק אם גם העיתונים היומיים היו מוצאים כסף לנסיעות כאלה. מה עושה כתב שרוצה להביא לקורא התרשמות ממכונית חדשה שיצאה לשוק ועומדת להגיע לארץ, שזה מידע צרכני חשוב עבור מי שעובד להחליף רכב? אז לרופא מותר לנסוע לחו"ל על חשבון חברה מסחרית ולעיתונאי רכב אסור?

 

כשנסעתי לחו"ל לצורך השתלמות על חשבון חברות מסחריות, זה היה לאחר שכבר הוחלט לעבוד עימן ולא לפני, וגם אז זה תמיד היה לעבוד במשותף עם רופאים אחרים בתחום וללמוד מהם, ולא עם אנשי שיווק או מכירות.

ומי החליט שאפשר לנסוע: הקב"א? האו"ם? ועדת הלסינקי? הרי החלטות כאלה מתקבלות על-ידי גורמים מעורבים, בצורה זו או אחרת. אל תהפוך אותם לקדושים ולחסרי פניות. הרי אותן חברות גם תורמות לבתי החולים באלף צורות אחרות. חוץ מזה שגם להשקה מגיעים תמיד גם עיתונאים אחרים, מהארץ ומעולם. זה אולי יפליא אותך, אבל העיתונאים גם מתדיינים בינם לבין עצמם על ההתרשמות שלהם מהמכונית. תמיד אפשר ללמוד משהו חדש, לשים לב למשהו שחמק קודם.

 

כרופא, אני מחוייב מוסרית לקבל החלטות שהן לטובת החולה. הלחצים המופעלים עלי הם רבים ומכוונים שונים: החולה שרוצה דברים מסוימים שלא תמיד לטובתו, ה"מערכת" שמנוהלת לרוב ע"י פקידים בעלי תואר ד"ר לרפואה שלא רואים דבר מעבר לתקציביהם המצומקים, חברות מסחריות, בעלי אינטרסים שונים ומגוונים, וכמובן אני: לפעמים טובתי האישית עומדת בניגוד לטובת החולה שעל בריאותו אני מופקד. אני מקווה שאמשיך לעמוד במבחן המתמשך הזה בהצלחה.

תחליף את המלים "רופא" בעיתונאי, "חולה" בקורא, "פקידים בעלי תואר ברפואה" במו"לים ועורכים ראשיים, ו"בריאות" בידע מוטורי, וגם אני חותם על הפיסקה הזאת.

 

 

כמה עיתונאים נמנעים מהעברה של הודעות לעיתונות שמשחררות החברות? כמה עיתונאים סירבו להצעה לעשות נסיעת מבחן במקום אקזוטי כזה או אחר? כמה מהם עוסקים באמת בכתיבה ביקורתית אובייקטיבית? כמה מסרבים לפגוש את אנשי השיווק של החברות?

יש הודעות לעיתונות שראויות לפירסום ויש כאלה שלא. חשיפת תמונתו הרשמית של דגם חדש, נתוניו והמחיר שלו באות בצורת הודעות לעיתונות. מאנשי שיווק אפשר לשמוע הרבה על הבפנוכו ועל הדברים שעוד יבואו. זאת לא סיבה לפסול הודעות לעיתונות באשר הן. העיתונאי צריך להפעיל את שיקול הדעת שלו לגבי מה שראוי לפירסום ומה שלא.

 

מספר העיתונאים שסירבו לנסוע להשקות במקומות אקזוטיים שווה למספר הרופאים שסירבו לנסוע בכנסים שהתקיימו באותם מקומות.

 

יש עיתונאים שכותבים לפי ההתרשמות האישית שלהם, ויש כאלה שלפי ההנחיות של המו"ל שלהם שחושש לפגוע במפרסמים. וגם בקבוצה הראשונה, ההתרשמות תלויה בניסיון, בהעדפות ובתפיסת הכותב את הרכב שאותו הוא בוחן. שני עיתונאים יכולים לבחון את אותה מכונית, אחד יתלהב מהתנהגות הכביש הקשיחה, השני יתלונן שהמתלים שברו לו את הגב. שניהם יצדקו.

 

"שטיפת המוח" שאתה מתאר נוגעת למפגש אחד שנמשך בדרך כלל כשעה ובו מרצים אנשי השיווק והמהנדסים על האוטו בפני העיתונאים. בשאר ההשקה ישנים, קמים והולכים לנהוג.

 

ואיך זה מתקשר לעיתונאי הרכב? עיתונות הרכב נוהגת בדיוק הפוך

רופאים לוקחים כסף שחור, דורשים "תרומות" כדי לזרז ניתוחים, ופונים למנותח באמצע צינתור שישלם אלפי דולרים עבור סטנט משופר שאינו נמצא בסל (שהרי גובש בעקבות הלחצים של חברות התרופות). וזה בתנאי שהם לא עסוקים בהפקרת חולים בחדר ניתוח ציבורי כדי למהר לפרקטיקה הפרטית והרווחית שלהם. וכאשר הם מפשלים וחולה שלהם מת דואגים שאר הרופאים לחפות עליהם ונמנעים מלהעיד בפני ועדות בדיקה של משרד הבריאות.

 

ובניגוד לדברים שאתה מפריח, כל אלה מקרים שתועדו בשנים האחרונות. אם תכחיש אני אהיה מוכן אפילו לנבור בארכיון ולהביא את הפרטים המדוייקים.

 

אני לא יודע אם שמת לב, אבל בכל מקרה מקביל שבו אתה מציב רופא ועיתונאי, הרי שמבחינתך הרופא הוא קדוש, ואילו עיתונאי ימכור את אמא שלו בשביל לקבל כובע עם סמל של ב-מ-וו.

 

 

יש לקרוא את מה שעיתונאי הרכב כותבים בביקורתיות רבה

ולפנות לסקנד אופיניין, בדיוק כמו לאחר מפגש עם רופא.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צר לי - אבל הביקורת במקומה!!!!!

לא חסרים כתבי רכב שכל קשר בינם לבין צירוף המילים "כתב רכב" הוא מיקרי בהחלט. כדי לא לפגוע - לא אציין שמות. יש בינהם רבים שכנראה מושפעים אם לא לגמרי אז בטח חלקית מהזמנות מהסוג הנ"ל.

דרך ההתמודדות החלקית עם בעייה זו היא אכן גילוי נאות בסוף או בתחילת הכתבה - ובעיניי זה מספק - יעשה כל אחד את הבקרה שלו לדברים כשהוא יודע עובדה זו.

כתב הרכב, עם הזמן, יבנה את שמו כאמין או כניתן להשפעה על ידי הזמנות שונות.... ישנם כתבים שאכן לא זוכים להערכה ממני בגלל סיבות כאלו ואחרות למשל, מקורבים של.... ותומכים של... כל מיני גורמים אינטרסנטיים בעולם הרכב ולאחרונה גם בעולם הספורט המוטורי המתפתח בארץ.

ואז אתה מוצא כתב חבר של... שכותב על נהג ראלי ישראלי שכל חבר ממוצא פה בפורום בהנתן התנאים היה נוהג טוב ממנו, כי הוא מבחירי נהגינו הישראלים.

נו באמת... ושם לא היה אפילו גילוי נאות.

אז כתבי הרכב בארץ יכולים עוד להשתפר רבות בעניין האתיקה שלהם.

 

עם זאת, עיתונות הרכב בארץ בכללה היא בסך הכל מקצועית טובה ומעניינת ואין להכליל ממספר פרטים בודדים על כלל העיתונות.

מצאתי כתבות איכותיות בכל קנה מידה גם בהגה, גם בהגה שטח, באוטו, במוטו,

במוסכים ועוד.

זו דעתי....

כמובן, אף אחד לא חייב להסכים...

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מתכוון להפוך את הדיון הזה למשהו שוצף אש ולהט אידיאולוגי. אני מבין שאתה לוקח את הביקורת שלי לגבי יושרתם של עיתונאי הרכב באופן אישי - ולא כך הוא. אינני מכיר אותך ולא יודע עליך דבר. מאחר ונראה לי שיש לי קצת יותר שערות שיבה על הראש, תרשה לי בכל זאת להסתמך מעט על נסיוני.

 

"שטיפת המוח" שאתה מתאר נוגעת למפגש אחד שנמשך בדרך כלל כשעה ובו מרצים אנשי השיווק והמהנדסים על האוטו בפני העיתונאים. בשאר ההשקה ישנים, קמים והולכים לנהוג.

מצורף לעיונך סריקה של לו"ז ביקור של עיתונאי ישראלי במפעלי סיאט. הביקור נערך בין ה 26-30 בינואר 1992 בספרד, במימון "אלייד מוטורס" שיצגה אז את סיאט. כפי שאתה רואה, יש פה קצת יותר מ"שעה של הרצאה". אני חושב ש"שטיפת מוח" זה בכל זאת תיאור מתאים יותר לשבוע של אירוח על חשבון הברון, בו נסיעת המבחן ממלאת אחה"צ אחד בלבד...

 

 

 

רופאים לוקחים כסף שחור, דורשים "תרומות" כדי לזרז ניתוחים, ופונים למנותח באמצע צינתור שישלם אלפי דולרים עבור סטנט משופר שאינו נמצא בסל (שהרי גובש בעקבות הלחצים של חברות התרופות). וזה בתנאי שהם לא עסוקים בהפקרת חולים בחדר ניתוח ציבורי כדי למהר לפרקטיקה הפרטית והרווחית שלהם. וכאשר הם מפשלים וחולה שלהם מת דואגים שאר הרופאים לחפות עליהם ונמנעים מלהעיד בפני ועדות בדיקה של משרד הבריאות.

 

כל מה שכתבת לצערי נכון. התופעות הללו אכן קיימות, ולא תמיד מטופלות כפי שצריך. נושא הסייפר (למי שלא מכיר: משתל ששמים בזמן צינתור לב למנוע סתימה חוזרת של כלי הדם. מדינת ישראל איננה מממנת אותו לאזרחיה ולכן מי שיש לו כסף לשלם עליו מקבל, ומי שאין לו כסף מקבל מוצר נחות יותר) הוא נושא כאוב אבל איננו קשור כלל לחברות התרופות או לרופאים, כי אם למשרד האוצר שמנהל בפועל את המדינה.

 

אני לא יודע אם שמת לב, אבל בכל מקרה מקביל שבו אתה מציב רופא ועיתונאי, הרי שמבחינתך הרופא הוא קדוש, ואילו עיתונאי ימכור את אמא שלו בשביל לקבל כובע עם סמל של ב-מ-וו.

אל תגזים. אנשים נשפטים אצלי באופן פרטני ולא לפי קבוצת השייכות שלהם. אני מכיר גם רופאים שהיו מוכנים למכור את אמא שלהם עבור כובע עם סמל של ב.מ.וו (סליחה אמא :wink: ), ועיתונאים צדיקים מוחלטים.

 

כשמישהו מנסה להזין אותי באינפורמציה, אני תמיד בודק מה מניעיו , מי עומד מאחוריו, ומה בדיוק הוא מנסה למכור לי. לא למדתי את זה בתור קורא קומפולסיבי של עיתונות רכב מזה עשרות שנים, אלא דווקא בביה"ס לרפואה שם מלמדים לקרוא כל מאמר - גם בעיתון הטוב ביותר - באופן ביקורתי.

 

היום יום כיפור, ולמרות שאני רחוק מאוד מלהיות דתי, יש לי הרגשה שפגעתי בך באופן אישי. אני שוב חוזר ומדגיש שאינני יודע מי אתה, ואין לי כל כוונה לפקפק ביושרתך האישית. אם נפגעת מדברי - אני מבקש את סליחתך.

 

נמרוד

סיור עיתונאים.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לארק כתב "שיש עיתונאים הכותבים לפי ההנחיות של המו"ל שלהם" פששש...דוגמא ומופת לעיתונאי(עלק).לשני העיתונים(סליחה על השימוש במילה עיתון,הם לא ראויים לו)יש מו"לים שהם גם "העורכים הראשיים",מה שכמובן יוצר ניגוד אינטרסים ברור,אבל מאחר והאמת העיתונאית לא בדיוק מעניינת אותם(וכנראה גם את הקוראים להם)ושיקולים מסחריים תופסים את מקומם,הידרדרו העיתונים האלו לתהומות,וחבל.שינוי חוות דעת על מכונית בעקבות לחץ של מפרסם הינה פשוט לקיחת ש ו ח ד.אבל מאחר ומדובר בעסק פרטי,אי אפשר במחינה פלילית להאשים אותם בזה.גם התכנים ומידת הבנתם של הכותבים הינה נושא כאוב בפני עצמו,וערמות של שטויות ממלאות אותם,עם אי דיוקים שפשוט נובעים מחוסר ידע.אין כל פסול בהזמת עיתונאי(שלצערנו הרב רק אחד כזה שרד...)להשקת מכונית חדשה,וסביר להניח שיצרן מכובד כמו ב.מ.וו לא יפעיל עליו שום סוג של לחץ,כשהיחיד שכן יכול לעשות זאת הוא המו"ל שלו...

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לארק כתב "שיש עיתונאים הכותבים לפי ההנחיות של המו"ל שלהם" פששש...דוגמא ומופת לעיתונאי(עלק).לשני העיתונים(סליחה על השימוש במילה עיתון,הם לא ראויים לו)יש מו"לים שהם גם "העורכים הראשיים",מה שכמובן יוצר ניגוד אינטרסים ברור,אבל מאחר והאמת העיתונאית לא בדיוק מעניינת אותם(וכנראה גם את הקוראים להם)ושיקולים מסחריים תופסים את מקומם,הידרדרו העיתונים האלו לתהומות,וחבל.שינוי חוות דעת על מכונית בעקבות לחץ של מפרסם הינה פשוט לקיחת ש ו ח ד.אבל מאחר ומדובר בעסק פרטי,אי אפשר במחינה פלילית להאשים אותם בזה.גם התכנים ומידת הבנתם של הכותבים הינה נושא כאוב בפני עצמו,וערמות של שטויות ממלאות אותם,עם אי דיוקים שפשוט נובעים מחוסר ידע.אין כל פסול בהזמת עיתונאי(שלצערנו הרב רק אחד כזה שרד...)להשקת מכונית חדשה,וסביר להניח שיצרן מכובד כמו ב.מ.וו לא יפעיל עליו שום סוג של לחץ,כשהיחיד שכן יכול לעשות זאת הוא המו"ל שלו...

כל מילה בסלע. :mm_yeah:

If you can’t see the Bright side of life , Polish the Dull side

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכן, אני לא ממש רוצה להיכנס לוויכוח מחשש לא למעוד בלשוני, מעידך אומר כי:

 

1.כידוע אני עורך נהיגות התרשמות מטעמי +צילומים, על מכוניות חדשות,ואת

רשמיי אני מעלה לפורום מכובד זה ,וכן לאחרים.

 

2.אני מקבל את המכוניות החדשות,הרבה לפני שלעיתונות הרכב המקומית,"מופשרת"

מכונית לעיתונאי הרכב, אני מביע את חוות דעתי האובייקטיבית לחלוטין ללא

תלות ותנאי כלשהו מהיבואן.

 

3. כל קורא באשר הוא ביכולתו לשפוט את הנקרא מהכתבה כראות עיניו,כהבנתו,וראיית

עולמו.

 

4. הכרומונים, הם הראי של התרבות המוטורית הישראלית,לטוב ולרע.

 

בכבוד רב

אילן פ.

תמונה ב.מ.וו אמ 5 לדורותיה 1984-2004 1.jpg

אילן פ ייביש - turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7161 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...