Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

BMW M5 החדשה, נהיגה ראשונה של מגזין הגה.


Philip R
שימו לב! השרשור הזה בן 7161 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ובכן, אני לא ממש רוצה להיכנס לוויכוח מחשש לא למעוד בלשוני, מעידך אומר כי:

 

1.כידוע אני עורך נהיגות התרשמות מטעמי +צילומים, על מכוניות חדשות,ואת

רשמיי אני מעלה לפורום מכובד זה ,וכן לאחרים.

 

2.אני מקבל את המכוניות החדשות,הרבה לפני שלעיתונות הרכב המקומית,"מופשרת"

מכונית לעיתונאי הרכב, אני מביע את חוות דעתי האובייקטיבית לחלוטין ללא

תלות ותנאי כלשהו מהיבואן.

 

3. כל קורא באשר הוא ביכולתו לשפוט את הנקרא מהכתבה כראות עיניו,כהבנתו,וראיית

עולמו.

 

4. הכרומונים, הם הראי של התרבות המוטורית הישראלית,לטוב ולרע.

 

בכבוד רב

אילן פ.

 

 

יש לי רק דבר אחד להגיד לך בנושא , ואני לא מנסה ,חלילה , להיכנס לחשבון הבנק שלך , וגם לא מביע דיעה לגבי איכות הכתבות , בוא נניח לרגע שכל כתבה מפרי עטך היא מושלמת.

 

אתה מתפרנס מהמבחנים/כתבות הללו?

 

אם כן - אשריך ואשרינו. אדם ישר אשר כותב את אשר רואות עיניו ומרגישות גפיו.

 

אם לא - אין כאן ISSUE. אין דין נהיגת התרשמות של אדם פרטי , ולא משנה מיהו ,כדין נהיגה ודיווח של אדם המתפרנס מהכתיבה על המכוניות ,ועשוי להיות מושפע מאירוח ו/או טובות הנאה כלשהן של יצרן/יבואן.

 

לגביי ,רק עיתונאי שמסוגל לנסוע על חשבון יצרן/יבואן , ליהנות ממנעמי החיים ,לנסוע על רכב חדש (מסקרן יותר או פחות,לא משנה) ולדווח על תחושותיו ללא הפילטר של הטיסה במח' העסקים והבלוגה עם דום פריניון במלון - הוא זה שזכאי לכך שאתעמק בכתבתו.

לצערי רוב הכותבים היום אינם מבינים דבר וחצי דבר בנהיגה/ברכב ו/או מושפעים ממי שמארגן עבורם את האתנן.

 

רוב היצרנים בעולם מבינים את חשיבות הדיווח העיתונאי האובייקטיבי , ומשאירים לכתבי הרכב את החופש (כמו מבקר קולנוע - לא ראיתי את UNIVERSAL מנדים מבקר שכתב נגד סרט ספציפי שלהם) ,אבל חלק לא קטן מהיבואנים חושבים שאם הם הוציאו כסף על אירוח מאן דהו , הוא חייב ללקק להם את פי הטבעת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא כדאי היה להרכיב לה גיר ידני? אחרי הכל זו מכונית אירופאית, ואפילו שזו מכונית סלון במקורה זו גרסה ספוטיבית.....

בכל מקרה היה מגרה לקרוא את הכתבה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי להבין מעט על התנהלות יבואני הרכב הכוחניים בארץ מול עיתונות הרכב הדי ענייה, שווה אולי לחזור אחורה לרקע לעזיבתו של רוני אהרונוביץ' את מגזין טורבו.

כבר טחנו די הרבה את הנושא כאן, אבל שווה להזכיר את חרם הפירסום של יבואנים מסויימים נגד העיתון, בגלל חוות דעת לא מחמיאות שצורפו לתיאור כמה מכוניות במחירון של העיתון.

ומאחר ועיתון חי על פרסום לא פחות מאשר על הכסף שמשלמים קוראיו, ושהקוראים פחות כוחניים ויותר תמימים מהיבואנים, המו"לים לפעמים צריכים לבלוע לחצים וייתכן (אני אומר בצורה מסוייגת וזהירה מאוד) , שלעיתים יש התערבות בעריכת הכתבות כדי לא להרגיז את בעלי המאה. אני מאמין שגם היום קיימת תופעה של נטיה לא "לקטול" מכוניות בצורה גסה ופוגעת כדי לא להרגיז יבואנים. ואם אני זוכר נכון, קטילות כאלו היו חביבות מעוד על אהרונוביץ'... וגם עלי כקורא.

 

אבל הטיה מוחלטת של מבחן דרכים לטובת אינטרסים כלכליים היא לדעתי חריגה אתית שכתבים שמתגאים במקצועם לא ימעדו בה. נראה לי לפעמים מקריאה בין השורות שמרככים מילולית ביקורת שלילית חריפה, או נמנעים מלערוך מבחנים שתוצאתם ברורה ומשפילה (מישהו זוכר את דאצ'יה דלתא נגד אלפא סוד משומשת?) אבל לא מעוותים את האמת ומשקרים לקוראים בפנים.

היום אנחנו נמצאים בשוק שיש בו תחרות בין מספר מגזינים, יש אינטרנט וחשיפה למגזינים מחו"ל וקהל הקוראים הרחב יותר מיודע ומצפה לאיכות תוצרים מסויימת, בקיצור - קשה יותר לסבן אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כדאי היה להרכיב לה גיר ידני? אחרי הכל זו מכונית אירופאית, ואפילו שזו מכונית סלון במקורה זו גרסה ספוטיבית.....

תקרא שוב , זה גיר ידני לכל דבר ועניין , רק שבמקום קלאץ' יש לך גמד קטן שמחליף הילוכים פי 74 יותר מהר מכל אחד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחרות בין מגזינים?שניהם לא ראויים לתואר הזה,אחד מסוף 93 והשני מיום היוולדו...באותו יום שבו נכנע מו"ל אוטו ללחץ המפרסם(דלק מוטורס וחברת המזרח)חדל אוטו מלהיות עיתון המשרת את אינטרס הקורא,ואינטרס המפרסם הועדף עליו.אי לכך ובהתאם לזאת,עזב אהרונוביץ את העיתון שאותו הקים,בפעם השנייה,ומו"ל העיתון הפף להיות עורכו הראשי...אין מה לומר,אתיקה במיטבה.ולמי שמיתעניין למה פורת ז"ל לא הסכים להיות העורך,הנה התשובה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר'ה, אני לא מבין מהיכן באות האשמות והחשדות האלו כלפי עיתונות הרכב ועיתונאיה בארץ.

אני בעצמי עיתונאי במגזין הגה למי שלא יודע, ואני מאוד מופתע מההסקות שלכם שאנחנו (בין אם אישית או כללית) נוהגים שלא כשורה, אשר מגיעות ללא שום בסים (שקראתי מהתגובות שלכם) או מאיזו היכרות אישית. מה נראה לכם, שבגלל שלקחו אותנו לחו"ל אז היבואן יקבל כתבת מתנה?! בוודאי שלא!! רכב טוב יקבל ביקורת בהתאם ורכב לא טוב יבוקר גם כן באותה המידה! כאחד שנמצא בתחום כבר למעלה מארבע שנים, אני רוצה לומר לכם (בין אם תאמינו או לא) שעיתונאות הרכב (לפחות אצלנו) היא עיתונות סופר אמינה. כל הקישקושים האלה על כסף, פרסום וליקוקי רקטום הם לא יותר מקישקוש אחד גדול!!

רק בערב כיפור חזרתי מהשקה בחו"ל ואני רוצה לומר לכם שהשקות בחו"ל הן דבר מקובל מאוד בכל עיתונאות הרכב בעולם, עוד הרבה לפני שקמה זו הישראלית... הרי לצידינו היו אוטוקאר וקאר מבריטניה ועוד עשרות מדיות מכל רחבי העולם, אז במה אנחנו בישראל שונים? סוף סוף היצרנים העולמיים "סופרים" אותנו ומכבדים אותנו בהזמנה להיות בין הראשונים בעולם לבחון את המכוניות שלהם מייד עם ייצורן... מטרתה של ההשקה היא לתת לנו בוחני הרכב טעימה קלה על המכוניות החדשות שאנו מבשרים מבעוד מועד על ייצורן בכבישים בדרך כלל במדינות המיוצרות. לא יותר מכך. ולגבי המעיר על יינות ומחלקות מפוארות... בעבר, אני לא אומר שלא, היו מטיסים אותנו במחלקת עסקים. זה אולי מרפד את התחת יותר טוב, אבל זה בעיקר משום שליצרנים יש הסדר עם חברות התעופה ובטח זה לא מה שיגרום לכתבה חיובית. כולנו ללא יוצר מן הכלל יודעים לעשות הפרדה מוחלטת בין המכונית לכל מה שמסביבה.. בטיסותי האחרונות למשל הוטסו על העיתונאים מהארץ במחלקת נוסעים רגילה ובתי המלון היו זולים ועמיים לכל דבר ועיקר..

אנשים, אני לא מאשים אף אחד מכם על הסקפטיות. גם אני כקורא לפני שהתחלתי לעבוד בהגה חשבתי שכך פני הדברים. ובכן, הם לא כך. ממש לא. אני לא מתכנן לנסות לשכנע איש, אבל זה שנוח לחשוב שזה כך, זה לא עושה את המציאות כזו.

החיים שלנו בארץ קצת מעוותים, נכון, אבל לז לא אומר שכל המדינה והאנשים שבה פגומים..

 

קובי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע קובי, כל פעם שאתם אורחים או משהו הכתבות יוצאות מפרופורציות!

 

כמה דוגמאות פשוטות: על סוזוקי ליאנה בהשקה לא היה כתוב חיסרון אחד ואף היה כתוב שהיא יכולה להתחרות ב307 כמו שאנו יודעים היא לא מתקרבת לקרסוליים שלה, על ה-slk גם לא היה חסרונות, פשוט אוטו מושלם משמיים וכל מיני בילבולי מוח על צעיף רוח שמעניין לי תסבתא עם כל הכבוד.

 

האמת יש עוד הרבה מאוד כאלה!

חתימה עד שלוש שורות בלבד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטיסותי האחרונות למשל הוטסו על העיתונאים מהארץ במחלקת נוסעים רגילה ובתי המלון היו זולים ועממיים לכל דבר ועיקר.

שערוריה! פשוט שערוריה!

אם פקידי האוצר היו יום אחד צריכים לחיות בצורה כזו, לטוס במחלקת נוסעים וללון בבתי מלון עממיים בחו"ל - הם היו מבינים את הסבל והמצוקה שהם מנת חלקם של עיתונאי הרכב בארצנו וליבם היה מתרכך לנוכח הזוועה שבלחיות בתנאים לא תנאים שכאלו. מדינת עולם שלישי!

 

שלא לדבר על הקונוטציות שמעורר אצלי כל הנושא של תעשיינים גרמנים שמובילים עיתונאי רכב ישראלים בתנאי הצפיפות של מחלקת נוסעים ומשכנים אותם בבתי מלון עממיים. בטח אפילו ג'קוזי לא היה שם!

 

ליבי נקרע. אני פשוט יושב ובוכה מול המסך. פתחתם כבר חשבון בנק לתרומות?

בטוחני שיושבי פורום זה יפתחו את הלב ואת הכיס כדי לסייע לכם ליהנות יותר מהנסיעות שלכם לחו"ל להשקת רכבים על חשבון הברון הכילי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע קובי, כל פעם שאתם אורחים או משהו הכתבות יוצאות מפרופורציות!

 

כמה דוגמאות פשוטות: על סוזוקי ליאנה בהשקה לא היה כתוב חיסרון אחד ואף היה כתוב שהיא יכולה להתחרות ב307 כמו שאנו יודעים היא לא מתקרבת לקרסוליים שלה, על ה-slk גם לא היה חסרונות, פשוט אוטו מושלם משמיים וכל מיני בילבולי מוח על צעיף רוח שמעניין לי תסבתא עם כל הכבוד.

 

האמת יש עוד הרבה מאוד כאלה!

תראה, קודם כל, אני מקבל כל ביקורת באשר היא.

לא ניגשתי לבדוק את הכתבה לליאנה אבל לגבי הכתבה על ה-SLK דווקא יש לי מה לומר. הכתבה מציעה ניתוח התנהגות מלא של הרכב כולל כל ההיבטים ובמסגרת המגבלות של תנאי נהיגה סופר בעייתיים במדינה בה נערכה ההשקה. הכותב, מהנדס הרכב, ניר בן ארי, אחרי שנתן לך על כפית את כל מה שרק ניתן, ציין שיש גם שיטת מיזוג חדשנית שמאפשרת לנסוע עם גג פתוח במזג אוויר קריר. אותך, אולי זה לא מעניין, אבל אולי אחרים כן? זה שאחרים אולי לא כתבו על זה (גם כן לא בדקתי) יכולה לנבוע גם מסיבה של רלוונטיות וגם מסיבה שאולי לא שמו לב לכך. אז שוב, אולי עבורך מדובר בבילבולי מוח ואתה יודע מה, אולי בגלל השורה וחצי הזו פיספסנו קורא אחד (אותך) או יותר, אבל תחשוב לרגע שוב, אולי זה מעניין אחרים? גם קשה לי להאמין שבגלל המשפט הזה אתה פוסל כתבה שלמה ועוד משליך את הטעם האישי שלך בקריאה ואת שלנו בכתיבה על קונספירציות והאשמות חמורות על אובייקטיביות. לכן לדעתי אין טעם לרדת פסים אישיים. אם יש לך טענות לשם שיפור הכתבות, אני מקבל בשמחה בכל זמן ובכל נושא, אבל אל תכתים אנשים או עיתונים בגלל מקרים כאלה.

קובי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שערוריה! פשוט שערוריה!

אם פקידי האוצר היו יום אחד צריכים לחיות בצורה כזו, לטוס במחלקת נוסעים וללון בבתי מלון עממיים בחו"ל - הם היו מבינים את הסבל והמצוקה שהם מנת חלקם של עיתונאי הרכב בארצנו וליבם היה מתרכך לנוכח הזוועה שבלחיות בתנאים לא תנאים שכאלו. מדינת עולם שלישי!

 

שלא לדבר על הקונוטציות שמעורר אצלי כל הנושא של תעשיינים גרמנים שמובילים עיתונאי רכב ישראלים בתנאי הצפיפות של מחלקת נוסעים ומשכנים אותם בבתי מלון עממיים. בטח אפילו ג'קוזי לא היה שם!

 

ליבי נקרע. אני פשוט יושב ובוכה מול המסך. פתחתם כבר חשבון בנק לתרומות?

בטוחני שיושבי פורום זה יפתחו את הלב ואת הכיס כדי לסייע לכם ליהנות יותר מהנסיעות שלכם לחו"ל להשקת רכבים על חשבון הברון הכילי.

חולה על הציניות שלך... :mm_yeah::wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מר ליאני היקר,מה בדיוק עשה ה"עורך" הראשי שלך בפירסומת להונדה אקורד,שנילקחה מתוכנית טלוויזיה כאילו תמימה?ממש אתיקה עיתונאית במיטבה!גם יצירת הפאר שקדמה לה "אוטו בראש",הופסקה בצוו של בית משפט מאחר וכללה פירסומת סמוייה שאסורה על פי החוק בארץ.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מר ליאני היקר,מה בדיוק עשה ה"עורך" הראשי שלך בפירסומת להונדה אקורד,שנילקחה מתוכנית טלוויזיה כאילו תמימה?ממש אתיקה עיתונאית במיטבה!גם יצירת הפאר שקדמה לה "אוטו בראש",הופסקה בצוו של בית משפט מאחר וכללה פירסומת סמוייה שאסורה על פי החוק בארץ.
ידידי, לא צריך להיגרר לציניות ארסית, באמת... הרי אנחנו עוסקים כאן בדיון תרבותי...

אני מניח שאתה מתכוון לתוכנית הטלוויזיה בערוץ 10 שהייתה בעבר. אז ככה:

בלי שום קשר, אנו ערכנו למגזין מבחן חתך ל-10 מכוניות מנהלים הנמכרות בישראל שכולן מצויידות במנוע 2.0 ליטר אוטומטיות. ערוץ 10, שבאותם ימים ניסו לעשות תוכנית טלוויזיה על מגוון תחומי ספורט ואקסטרים בארץ ביקשו להצטרף אלינו למבחן (ששוב, היה נעשה ממילא למגזין) ולתעד אותו לתוכנית הטלוויזיה שלהם. המבחן הזה כמו אחרים נערך באופן שגרתי, כשהחבר'ה מערוץ 10 מצלמים ובסופו של דבר המבחן גם קיבל כמה דקות בתוכנית 10G. הונדה, שילמו לערוץ 10 (לא לנו, בשום אופן!!!!) על הזכות לעשות שימוש בתוכן התוכנית לצרכים פרסומיים שלא נוגעים לנו כלל. והרבה אחרי שהמבחן חלף מזמן. העורך (לשעבר) הופיע בתוכנית של ערוץ 10 כחלק מהצגת המבחן. הונדה, ערכו את הדקות של המבחן בטלוויזיה לשימושים שלהם, ובין הדקות שנבחרו, גם נראה העורך לשעבר מסביר פרט מסויים במבחן וזה גם נכנס לפרסומת. לנו אין קשר לפרסומת, ולפרסומת כמובן שאין קשר לכתבה. ההונדה אקורד ניצחה בזכות זה שהיא הייתה טובה מהאחרות וזהו! לא דבר מעבר לכך.

זו רק דוגמה אחת. אם תתבונן לפעמים בכל המגזינים הרלוונטיים וגם בעיתונות היומית, ולא רק בכל הקשור למכוניות (כל מני מוצרי צריכה, סרטים וכדומה), החברה אשר משווקת את המוצר מצטטת לפעמים את כותב הביקורת (כמובן שלוקח את השורות שמתאימות לו) ומצרף את זה לעמוד הפרסומת שלו. אתה חושב שיש לכותב הכתבה\חדשה\ביקורת קשר לפרסומת? ממש לא. למפרסם מותר לצטט כל עוד הדברים נלקחו בשלמותם ולא שונו. זה בדיוק מה שעשתה הונדה בפרסומת שלה. היא השתמשה בקטע המשודר שמתאים לה כדי לקדם מכירות... ושוב, בלי שום קשר אלינו.

אנשים, באמת, קל מאוד לנסות להטיל דופי באנשים, בייחוד על אלו שבעצמם מעבירים ביקורת. קטונתי מלהעיד על אחרים, אבל באמת, מהידע האישי שלי בלבד על אופי התנהלות הדברים במגזין בו אני עובד וגם אצל מתחרינו, הכל נעשה על הצד המקצועי ביותר, בכל הרצינות ללא הטייה לשום כיוון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין פה שום ציניוצ,והדיון הוא תרבותי בהחלט,גם אם הוא לא נוח לך...הונדה לא היו עושים שימוש בקטע הנ"ל(שזכור לי היטב)בלי לקבל אישור מפורש מהעורך,ובניגוד למה שטענת,הפירסומת שודרה די במקביל למבחן שערכתם ב"עיתון" שלכם.חבל מאד שמה שנשאר מעיתונות הרכב בארץ הוא אתר אינטרנט יחיד ובודד,של אדם שעיתונות אצלו היא שליחות ןלא רק משלח יד.נראה לך שהוא היה מסכים להופיע בפירסומת??זכורה לי היטב פרשת הדלתא(אתה יכול 88')איך כל העיתונאים(עלק)ליקקו ליבואני הגרוטאה הרומנית,אבל בלי יוצא מן הכלל,קיבלו את אתנן הפירסומות,אנשים רצו וקנו על סמך המלצתם את הגרוטאה,שכמובן ניקטלה באוטו(כשהוא עוד היה עיתון),ומהר מאד הבינו עם מה יש להם עסק...ומה היו שוות ההמלצות שלהם.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גש למקורות , חפש בפתגמי חז"ל , ותמצא שני פתגמים :

"יהללך זר ולא פיך"

"אין הנחתום מעיד על גיסתו "

 

אתה חושב שמשהו ממה שכתבת עומד בזה ? :?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7161 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...