Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כבלים שמונחים על הכביש בקרית אריה בפתח תקוה (?!)


honda91
שימו לב! השרשור הזה בן 7190 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב,

 

החל מלפני כשבוע-שבועיים הונחו על הכביש (לא זוכר את שם הרחוב) בקרית אריה בפתח תקוה (שמתחבר לרחוב ז'בוטינסקי בקרבת מחלף גהה) שני זוגות של כבלים, לרוחב הכביש, ממדרכה למדרכה.

 

המרחק בין שני הזוגות הוא כ-20 מטרים, וכל אחד מהזוגות מחובר למין קופסה שחורה.

 

יש למישהו מושג במה מדובר?

 

תודה.

מעונין לקנות סיויק או קורולה שנים 1996-1999:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם מחוברים לקופסה שחורה או שלמין כמה פינים שחורים שתקועים באדמה?
עד כמה ששמתי לב הם מחוברים לקופסה שחורה.

 

אני חשבתי על שתי אפשרויות :

 

1. מעקב אחר מהירות מופרזת.

 

2. מעקב סטטיסטי אחרי מספר הרכבים שעוברים שם מדי יום.

 

ואולי מדובר במשהו אחר לחלוטין, ללא קשר לרכבים....(?!)

מעונין לקנות סיויק או קורולה שנים 1996-1999:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה ששמתי לב הם מחוברים לקופסה שחורה.

 

אני חשבתי על שתי אפשרויות :

 

1. מעקב אחר מהירות מופרזת. לא.

 

2. מעקב סטטיסטי אחרי מספר הרכבים שעוברים שם מדי יום. ב ד י ו ק.

 

ואולי מדובר במשהו אחר לחלוטין, ללא קשר לרכבים....(?!)

......

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתם מגדירים הנחת כבלים לרוחב הכביש כסיכון בטיחותי ?

 

אני כן.

בכביש רחובות נס-ציונה מונח כבל כזה, ובשילוב עם שיבושים בכביש פה ושם זה יכול להוות סכנה לכלי רכב דו-גלגליים או בזמן גשם.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משאני התכוונתי זה משהו שעבדתי בו פעם, היינו הולכים לאורך שדות ומקומות(כולל כבישים) ונועצים כמו מין פינים באדמה כדי לחפש נפט ומים, וכשהיינו מגיעים לכבישים היינו סתם מותחים אותם על הכביש וממשיכים הלאה, אז חשבתי שאולי זה זה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה ששמתי לב הם מחוברים לקופסה שחורה.

 

אני חשבתי על שתי אפשרויות :

 

1. מעקב אחר מהירות מופרזת.

 

2. מעקב סטטיסטי אחרי מספר הרכבים שעוברים שם מדי יום.

 

ואולי מדובר במשהו אחר לחלוטין, ללא קשר לרכבים....(?!)

1. איך שני כבלים יכולים למדוד מהירות? אין מצב

2. כנראה... אין ממש סיבה אחרת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משאני התכוונתי זה משהו שעבדתי בו פעם, היינו הולכים לאורך שדות ומקומות(כולל כבישים) ונועצים כמו מין פינים באדמה כדי לחפש נפט ומים, וכשהיינו מגיעים לכבישים היינו סתם מותחים אותם על הכביש וממשיכים הלאה, אז חשבתי שאולי זה זה

אתה מוכן להסביר את עצמך ?

 

1. איך שני כבלים יכולים למדוד מהירות? אין מצב

איך ? פשוט מאוד:

עברת על כבל אחד, הסיגנל נשמר. לאחר פרק זמן מסויים עברת על הכבל השני. עכשיו ידוע הזמן בו עברת מרחק מסויים וניתן למדוד את המהירות שלך.

יש ?

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מוכן להסביר את עצמך ?

 

 

אין בעיה אחי....

הפינים שהיינו נועצים באדמה היו חיישנים שהיו קולטים רטט ברמות שונות ויכלו לדעת מתי יש מים.

היינו שמים אותם, ומה שהיה מחבר בינהם זה הכבלים(שאלהם התכוונתי) שהיו נמשכים לכל האורך עשרות ק"מ.

אחרי שהיינו מסיימים ככה לכסות אזור, היו עוברות שם משאיות ענק(היינו קוראים להם ויברטורים) ומרטיטים את האדמה, והחיישנים האלה היו קולטים את הסימנים וככה אפשר היה לדעת אם יש שם מים או נפט או מינרלים אחרים. מישהיה אחראי על כל העבודה היה המכון הגאופיסי לישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך ? פשוט מאוד:

עברת על כבל אחד, הסיגנל נשמר. לאחר פרק זמן מסויים עברת על הכבל השני. עכשיו ידוע הזמן בו עברת מרחק מסויים וניתן למדוד את המהירות שלך.

יש ?

ממש לא..

מכמה סיבות: שני רכבים במקביל יתנו תוצאה לא הגיונית, זה שיש לכל רכב גלגלים קדמיים ואחוריים(כלומר זה כולה שני כבלים, הם לא יודעים להבחין בין גלגלי הרכב, מה שיביא למדידה של פרק הזמן של מעבר בין הגלגל האחורי על הכבל הראשון לבין המעבר של הגלגל הקדמי על הכבל השני, והופ, יש לנו שיא מהירות חדש).

 

אם זה היה כ"כ פשוט, כבר מישהו היה ממציא את זה, לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא..

מכמה סיבות: שני רכבים במקביל יתנו תוצאה לא הגיונית, זה שיש לכל רכב גלגלים קדמיים ואחוריים(כלומר זה כולה שני כבלים, הם לא יודעים להבחין בין גלגלי הרכב, מה שיביא למדידה של פרק הזמן של מעבר בין הגלגל האחורי על הכבל הראשון לבין המעבר של הגלגל הקדמי על הכבל השני, והופ, יש לנו שיא מהירות חדש).

 

אם זה היה כ"כ פשוט, כבר מישהו היה ממציא את זה, לא?

קודם כל אני לא זה שאמרתי שהכבלים שם למדידת מהירות, אבל כבר דיברו על זה ואני פשוט הסברתי איך זה אפשרי ברמה התאורטית. עכשיו ברור שמציאות זה לא תאוריה ויש משתנים יותר מסובכים אבל עדיין ברמת העיקרון שיטה כזאת יכולה להיות מיושמת. אם בתקופת המלחמה הקרה ארה"ב רישתה את קרקעית האוקיינוסים במיקרופונים והיא יכולה למצוא קוארדינטות מדוייקות ע"י צליל יחיד במקום יחיד, וברמה היותר קטנה כבר המציאו שטיח שסופר כמה אנשים עברו עליו (שזה בברור הרבה יותר מסובך) אז כן, אני חושב שממש כן.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא..

מכמה סיבות: שני רכבים במקביל יתנו תוצאה לא הגיונית, זה שיש לכל רכב גלגלים קדמיים ואחוריים(כלומר זה כולה שני כבלים, הם לא יודעים להבחין בין גלגלי הרכב, מה שיביא למדידה של פרק הזמן של מעבר בין הגלגל האחורי על הכבל הראשון לבין המעבר של הגלגל הקדמי על הכבל השני, והופ, יש לנו שיא מהירות חדש).

 

אם זה היה כ"כ פשוט, כבר מישהו היה ממציא את זה, לא?

המציאו כבר:

http://www.speedtraps.co.il/pages/telem.html

 

בלינק ניתן למצוא את שני המיקומים היחידים של המערכת (אגב ,שניהם כבר לא עובדים).

 

בפ"ת מדובר בפסים המיועדים לאסוף מידע סטטיסטי על כמות הרכבים העוברים באותו כביש ותו לא.

 

אין גם שום סכנה לטוסטוסים ושות' , זה לא כבל MED-1 ,כולו בסביבות 15 מ"מ קוטר .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אני כן.

בכביש רחובות נס-ציונה מונח כבל כזה, ובשילוב עם שיבושים בכביש פה ושם זה יכול להוות סכנה לכלי רכב דו-גלגליים או בזמן גשם.

כן? סע בתוך העיר , ברחבי נס ציונה ותראה מזה.. לבאמפרים יש גובה מטורף , חלקם ממש שבורים ופשוט רחמים על האוטו ועל הבריאות של היושבים בתוכו. את זה אנחנו צריכים לסבול כל יום :2gunfire:

בחורף זאת בכלל סכנה , ממש מעצבן.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן? סע בתוך העיר , ברחבי נס ציונה ותראה מזה.. לבאמפרים יש גובה מטורף , חלקם ממש שבורים ופשוט רחמים על האוטו ועל הבריאות של היושבים בתוכו. את זה אנחנו צריכים לסבול כל יום :2gunfire:

בחורף זאת בכלל סכנה , ממש מעצבן.

ואיך זה מתקשר לעניין הכבלים שעל הכביש? (בדקתי ,לא בחיוג ישיר ,לא בשיחת גוביינא ,לא עם כרטיס חיוג).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המציאו כבר:

http://www.speedtraps.co.il/pages/telem.html

...

בפ"ת מדובר בפסים המיועדים לאסוף מידע סטטיסטי על כמות הרכבים העוברים באותו כביש ותו לא.

אין גם שום סכנה לטוסטוסים ושות' , זה לא כבל MED-1 ,כולו בסביבות 15 מ"מ קוטר .

אני חושד שלא מדובר בפסי לחץ כמו של התל"ם אלא בכבלים מעל הכביש, וזה די נפוץ ומשמש לסטטיסטיקה.

בכל מקרה לכל המפקפקים באפשרות לעשות ככה מדידת מהירות, אם המרחק בין הכבלים קטן מהמרחק המינימלי האפשרי ברכב (מהסוג שרוצים למדוד, לא כולל קורקינט ורולר-בליידס) בין הגלגל הקדמי לגלגל האחורי, אז ניתן לעשות מדידת מהירות אמינה ב-99% (יותר אמינה בהרבה מלייזר או ראדאר). המרחק בין הכבלים שמונחים הוא כעשרים ס"מ. שמישהו יראה לי רכב עם 20 ס"מ בין הסרן הקדמי לאחורי.

 

לגבי כמה רכבים שעוברים ביחד, אם נחלק את החיישן לשני חלקים כך שכל חלק מכסה נתיב אחד, הסיכוי שנקבל מדידה שגויה בגלל רכבים שעברו במקביל יורד למספר זניח. ואם מדידה של רכב אחד מתוך 1000 התחרבשה, זה עדיין לא הופך את המערכת ללא אמינה / לא יעילה. מכיוון שלא משתמשים במידע הזה בשביל לתבוע אף אחד, זה ממש לא נורא.

 

לדעתי המערכת בפ"ת מודדת (או לכל הפחות מסוגלת למדוד):

1. מס' רכבים= נפח תנועה

2. מהירות

3. תאוצה / תאוטה ממוצעת בקטע שבין שני זוגות הכבלים (= מהירות ממוצעת של הזוג הראשון פחות מהירות ממוצעת של הזוג השני). מדידה כזו טובה, למשל, בשביל לבדוק האם נהגים נוטים להאיט לפני צומת מסויים או שלא.

 

מה עושים עם תוצאות המדידות האלה, זה כבר סיפור אחר.

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7190 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...