Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4906 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

"להיט המכירות ב-2012 הייתה מכונית מיני קטנה, זולה לרכישה, חסכונית לשימוש ופחות מזהמת. באוצר, למרות היתרונות לצרכן ולסביבה, לא אוהבים אותה כלל, שכן היא מקטינה את הכנסות המדינה ממסים. וכן, לכן היא תהיה יקרה יותר ב-2013"

 

הכתבה המלאה בווינט:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4333823,00.html

פורסם

קראתי את זה והתעצבנתי כל כך.

אבל מה אפשר לעשות? הרי מוכרים לנו שקרים. אם כולם יקנו רכבים ירוקים, ישנו את שיטת המיסוי ויהיה יותר זול לקנות רכב עם מנוע אטמוספרי של 3-4 ליטר, כי זה יותר רווחי למדינה. אי אפשר לנצח.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

כתבה מגמתית ושקרית.

 

המטרה של הורדת המיסןי בזמנו היתה לעודד יבוא מנועים "ירוקים" יותר.

 

כאשר כל כמה זמן מגדירים שוב את המשמעות של ירוק כדי להביא לשיפור מתמיד.

 

אז עכשיו שוב משנים את הפרמטרים ודורשים מכוניות עוד יותר ירוקות. כאשר יהיו כאלו המחירים יהיו נמוכים.

 

עד אז המחירים חוזרים להגן עלינו מפני זיהום.

פורסם

"עפ"י נתונים שפרסם השבוע משרד האוצר, ב-2012 חלה ירידה משמעותית בהכנסות המדינה משוק הרכב. בגביית מס הקנייה על מכוניות חדשות חלה ירידה של יותר מ-12% לעומת 2011. סיבה אחת לכך היא כמובן ירידה בהיקף הייבוא, אך באוצר מצביעים על סיבה נוספת: "יבוא רכבים קטנים יותר ומזהמים פחות, שהמס עליהם ירד". ובמלים פשוטות - מכוניות קטנות וחסכוניות מזיקות לקופת המדינה.

 

הדברים צרי דעת, לא מדויקים, ומבלי להסתכל 2 צעדים קדימה. לדוגמה:

ככל שהמכונית מזהמת זה בטווח הארוך יותר חולי של אנשים אשר מהווים נטל כלכלי.

ועוד, אנשים בריאים מכניסים מיסים מ-ע-ב-ו-ד-ת-ם (ולא משנה מה היא) לקופת המדינה.

זו רק דוגמאות חלקיות, כמובן.

פורסם

הדברים צרי דעת, לא מדויקים, ומבלי להסתכל 2 צעדים קדימה. לדוגמה:

ככל שהמכונית מזהמת זה בטווח הארוך יותר חולי של אנשים אשר מהווים נטל כלכלי.

עד שימותו. בינתיים מפתים אותם לעשות ביטוחים שונים ומשונים, שהם משלמים עבורם מכיסם הפרטי.

ועוד, אנשים בריאים מכניסים מיסים מ-ע-ב-ו-ד-ת-ם (ולא משנה מה היא) לקופת המדינה.

זו רק דוגמאות חלקיות, כמובן.

כמה מובטלים יש? כמה מקבלי קצבאות יש? תעשה חשבון רגע...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

למה אין לנו תחבורה ציבורית נורמלית? זה היה מפחית את הזיהום לפחות ברבע אם לא בחצי.

הבעיה היא, שעל כרטיסים לאוטובוס ורכבת לא משלמים 100% מס ועל מכונית כן + דלק ואגרות. פיתוח תשתיות לתח"ץ עולה הרבה כסף, למה להשקיע בזה אם אפשר לשרוף את הכסף על שטויות?

אנשים ימשיכו וימשיכו לקנות מכוניות ולא משנה מה יהיה המחיר, כי אין אלטרנטיבה. כמות המכוניות שעולות כל שנה על הכביש רק מוכיחה את זה, עם כל המיסים הכבדים וההגבלות. עוד כמה שנים נעמוד בפקקים שימשכו ימים בגלל כל המכוניות האלה שעולות על הכביש, שלא נדבר על הזיהום שיגרם.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
"להיט המכירות ב-2012 הייתה מכונית מיני קטנה, זולה לרכישה, חסכונית לשימוש ופחות מזהמת. באוצר, למרות היתרונות לצרכן ולסביבה, לא אוהבים אותה כלל, שכן היא מקטינה את הכנסות המדינה ממסים. וכן, לכן היא תהיה יקרה יותר ב-2013"

 

לכן קונים אותה יד שניה "ודופקים" את המערכת. אפשר למחזר את השוק יופי ולהוריד גם את היבואניות העשקניות על הברכיים. פשוט לא לקנות חדש - אבל הישראלים רוצים הכל על הסובאח, עוד קריצה לפקידה בבנק, עוד הלוואה... הכל טוב.

פורסם
למה אין לנו תחבורה ציבורית נורמלית? זה היה מפחית את הזיהום לפחות ברבע אם לא בחצי.

הבעיה היא, שעל כרטיסים לאוטובוס ורכבת לא משלמים 100% מס ועל מכונית כן + דלק ואגרות. פיתוח תשתיות לתח"ץ עולה הרבה כסף, למה להשקיע בזה אם אפשר לשרוף את הכסף על שטויות?

אנשים ימשיכו וימשיכו לקנות מכוניות ולא משנה מה יהיה המחיר, כי אין אלטרנטיבה. כמות המכוניות שעולות כל שנה על הכביש רק מוכיחה את זה, עם כל המיסים הכבדים וההגבלות. עוד כמה שנים נעמוד בפקקים שימשכו ימים בגלל כל המכוניות האלה שעולות על הכביש, שלא נדבר על הזיהום שיגרם.

צודק.

הדוגמא הכי טובה שיש לי בהקשר הזה, זו שוויץ. מדינה קטנה יחסית, מרושתת לחלוטין בקווי רכבת, המגיעים בערך לכל נקודה הכי נידחת ובתדירויות ומהירויות גבוהות מספיק.

יש בכלל מפלגה כלשהי שמדברת על השקעה בתחבורה ציבורית? או שזה לא מעניין איש, כמו הרבה דברים אחרים?

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

[quote=SHMOLIKKK;3725226

הדברים צרי דעת, לא מדויקים, ומבלי להסתכל 2 צעדים קדימה. לדוגמה:

ככל שהמכונית מזהמת זה בטווח הארוך יותר חולי של אנשים אשר מהווים נטל כלכלי.

ועוד, אנשים בריאים מכניסים מיסים מ-ע-ב-ו-ד-ת-ם (ולא משנה מה היא) לקופת המדינה.

זו רק דוגמאות חלקיות, כמובן.

 

בעוונותי סיימתי בהצטיינות את הפקולטה למדעי הציניות של מדינת ישראל.

 

תפנים, האזרח האידיאלי מבחינת האוצר הוא אחד שעובד עד גיל 65 (גם קצת פחות זה לא נורא) ואז מת מהר ואם אפשר בלי להעמיס הוצאות על מערכת הבריאות הממשלתית המקרטעת.

כך נחסכים לא מעט תשלומים מקרנות הפנסיה שנמצאות בגרעון אקטוארי קשה. מהטעם הזה למשל - איש לא מיהר להענות לשביתת האחיות ולהעלות במשהו את שכרן, כי זה גול עצמי כפול: גם תוספת שכר לאחיות וגם הארכת חיי החולים.

וזה במדינת ישראל של ימנו - דבר שהוא ממש לא טוב.

פורסם

מה היה בזמנו עם הדיזל? לא היה עליו מיסוי, ליטר עלה בקושי שקל שמונים.

כשהתחילו להביא את האוקטביות הראשונות עם מנועי הדיזל, ואנשים התחילו לקנות רכבי דיזל מישהו באוצר התעורר.

הרי לא ייתכן שאזרח עובד שומר חוק ומשלם מיסים יקנה רכב חסכוני יותר מבנזין וישלם על הדלק פחות כי יהיה בור בתקציב אז נעלה את המיסוי על הדיזל, ונסווג את המכוניות כמזהמות למרות שהן לא.

 

הבעיה היא שבכול פעם שהאזרח הקטן זה שעובד עושה מילואים ומשלם מיסים מצליח איכשהו לחסוך 300 שקל בחודש בצורה חוקית מגיע מישהו ממשרד האוצר וחוסם אותו.

אחרי זה מתפלאים שאנשים כאן מעלימים מס.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
צודק.

הדוגמא הכי טובה שיש לי בהקשר הזה, זו שוויץ. מדינה קטנה יחסית, מרושתת לחלוטין בקווי רכבת, המגיעים בערך לכל נקודה הכי נידחת ובתדירויות ומהירויות גבוהות מספיק.

יש בכלל מפלגה כלשהי שמדברת על השקעה בתחבורה ציבורית? או שזה לא מעניין איש, כמו הרבה דברים אחרים?

רק אחרי שדברים הופכים להיות בלתי נסבלים מתחילים לחשוב איך לתקן. כל עוד לישראלי המצוי יש כסף לדלק ולמכונית בתשלומים ויש עוד מקום על הכביש זה לא מעניין אף אחד, ותכלס זה מובן כי למה שתעמוד שעתיים בתוך אוטובוס צפוף שלפעמים מאחר או לא מגיע אם אתה יכול לשבת במכונית שלך?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

תבינו המדינה עובדת כמו עסק (במקרה שלנו מחלבה )

אבל עסק ששואף להיות באיזון - ברגע שמאבדים הכנסות חייבים לאזן את זה בהכנסות ממקור אחר או שינוי החוק

כמה שקשה להגיד את זה אבל אני מבין ולא מבין את המדינה

מבין כי זאת מערכת שצריכה לשאוף לשיווי משקל תקציבי .

לא מבין כי במקום לשנות את המיסוי המערכת צריכה לדעת לפנות לאפיקים אחרים כמו ייעול המערכת , ושיפור בתחומים אחרים כמו ... העלאת מיסוי על גורמים שמזיקים לבריאות .

אבל כנראה שבמדינה שלנו פקידי האוצר גם קובעים מדיניות , והם לא רואים מעבר לאף שלהם.

פורסם

dunes, אני יכול להבין הרבה דברים.

אני לא יכול להבין את זה שמוכרים לי "אידיאולוגיה" בשקל, לפעמים כזו שסותרת את מה שמכרו אתמול, ומצפים שאקנה את זה בכל פעם מחדש. למה למהציא מושגים כמו מיסוי ירוק או כל דבר דומה? המדינה יכולה פשוט להגיד שכל אחד מאיתנו צריך בדרך כזו או אחרת, להעביר לה 40-50% מהרווחים שלו בכל חודש, וזה המס. זהו. בלי התחכמויות, בלי מעמ, בלי מס הכנסה, בלי כלום.

זה עוד אפילו יחסוך למדינה לא מעט, כי לא יצטרכו להעסיק את כל "נערי האוצר", כמו שהתקשורת קוראת להם.

אבל מילא, זה כבר ויכוח חצי פוליטי...

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

רפורמת המסוי הירוק הוצגה מראש כתכנית עם שלבים, את השלב הראשון (שמראש אמור היה להסתיים ב2012) אנחנו מסיימים עכשיו. בשלב השני מדרגות הזכוי מעודכנות כך שיהיה קשה יותר לקבל ציון נמוך (ולזכות בהטבת מס גדולה) ובכך לעודד יבוא של דגמי מכוניות מזהמים פחות מאשר בשלב הראשון ובכך להוריד את זיהום האויר הכללי הנגרם ממכוניות.

מנגנון דומה קים גם בתקני זיהום האויר (euro 3, 4, 5, 6 והבאים שיגיעו בעתיד) אלא ששם במקום לתמרץ את היבואן להביא מכוניות מזהמות פחות פשוט אוסרים את שווקם של הרכבים העומדים בתקנים הישנים.

מנגנונים דומים קיימים בכל העולם.

לענין הכתבה, היא מלאה בדיסאינפורמציה במקרה הטוב ובשקרים במקרה הפחות טוב.

מקורה באחת משתיים, בורות של הכותב או מגמתיות ונסיון ליצר ספין.

 

למי שמעונין באמת, בחיפוש של לא יותר מ5 דקות בגוגל מצאתי את המסמך הרשמי הבא המסביר את התכנית כשבסופו פיסקה שמתארת בדיוק את מה שקורה עכשיו.

http://ozar.mof.gov.il/taxes/odaa110810.pdf

×
×
  • תוכן חדש...