Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5009 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ברשותי מזדה 323F לנטיס 2000, זה כבר כמה זמן נשמע בום מהגלגלים האחוריים כאשר עוברים מהמורה אפילו לא כל כך עמוקה בכביש ובאותו זמן באוטו לא נמצאים הרבה אנשים והוא לא נושא הרבה מטען.

 

מבדיקה והתייעצות עם כמה מוסכניקים כנראה שהבעיה היא בקפיצים, אך נאמר לי ממוסכניק שמתעסק עם מזדה שכמעט בלתי אפשרי להסיג סוג כזה של קפיצים והמחיר של קפיצים מאוד יקר.

 

 

הוא אמר לי שיש סוג של גומיה שאפשר לשים ביחד עם הקפיץ וכך להרים את האוטו בכמה סנטימטרים בשביל להפסיק את התופעה המעצבנת, הוא אמר שגומייה כזו עולה בערך 40 שקל האם קיים דבר כזה? אם כן איך ואיפה צריך לשים אותה?

פורסם

הבעיה היא בבולמי זעזועים ולא בקפיצים.

הבולם זעזועים אינו מצליח לרסן את הקפיץ אצלך ולכן הבולם מגיע לסוף מהלכו ונותן מכה.

 

החלף זוג בולמי זעזועים אחוריים.

 

קפיצים מחליפים רק כאשר הם שוקעים, ז"א המרחק בין הגלגל לכנף נמוך מאוד.

פורסם

אני כבר לא זוכר איך בנוי המתלה האחורי במאזדה. אבל,

מקדימה יש לה מחלה של קריעה/שחיקת גומיות הסטבלייזר ובכול מהמורה או ירידה מבאמפים שומעים כאילו יש בעייה בבולמים/קפיצים.

 

בקיצור, תבדוק שלמות ושהגומיות סטבלייזר לא שחוקות.

 

בהצלחה

רענן

פורסם

בולמי הזעזועים בסדר הם עובדים הבעיה שהאוטו שוקע יותר מדי כשיש מעט אנשים ברכב וזה לא הייה קורה בעבר.

פורסם

אני לא רוצה לקנות מפרוקיה יקרה להם אותו הדבר מהר מאוד, אמרו לי שאפשר לשים גומיה על הקפיץ האם קיים דבר כזה אם כן אפיה ואיך לשים אותה?

פורסם

היה פעם איזה פטנט של גומייה שהיו שמים בין סלילי הקפיץ, קראו לזה סים (כמו של הסלולרים). לי זה נשמע כמו פתרון חאפרי שלא מחזיר את קשיחותו או אורכו המקורי של הקפיץ.

ברכבים יפניים ישנה תופעה מוכרת של התעייפות הקפיצים וכתוצאה מכך הרכב נמוך יותר, הנסיעה הופכת לקופצנית ובשעת עומס המצב מחריף אף יותר.

ניתן לרכוש \ לייצר טבעת הגבהה שיושבת בין הקפיץ לתושבת שלו. היא בד"כ בעובי של 2-3 ס"מ מה שמספיק ברוב המקרים. זה אומנם לא מחזיר לקפיצים את הקשיחות שאבדה להם אך זה מחזיר את הרכב לגובהו המקורי ומונע את השתפשפות הגלגל בבטנה במאמץ.

צור קשר עם "המעבדה לרכב" בחולון (גם אם אתה לא מאיזור המרכז), הם יוכלו לעזור לך ויעשו עבודה מצויינת.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

שמע, במקרה וקפיצים מאבדים מהאלסטיות והחוזק של החומר שמהם הם בנויים

אין "פטנט" שיוכל להחזיר אותם למה שהיו.

כל ההצעות כאן רק יגביהו את הגלגל מרכב אך הקפיצים ימשיכו להיות פגומים ויותר מזה הם יאבדו יותר מהגובה שלהם במהרה.

 

אני עדיין חושב שקפיצים מפירוקיה(לא כל קפיץ, לחפש ממאזדה שהתחת שלה גבוה) משתלם יותר.

 

לשיקולך.

שי.

פורסם

קפיץ מפירוקייה לאו דווקא יהיה טוב יותר מהקפיץ הנוכחי, הבלאי הוא בלאי טבעי ומתרחש גם אם הרכב עומד סתם, כמו בפירוקייה למשל.

אני מסכים שאין תחליף להחלפת הקפיצים אך הגבהה זהו פתרון מקובל ובעיקר זול.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אני מודע לזה שזה לא תחליף לקפיצים חדשים אך אין לי יכולת עכשיו להוציא כסף על קפיצים חדשים.

כמה יעלה סט של שני קפיצים הכי זולים לאוטו זה?

פורסם
היה פעם איזה פטנט של גומייה שהיו שמים בין סלילי הקפיץ, קראו לזה סים (כמו של הסלולרים). לי זה נשמע כמו פתרון חאפרי שלא מחזיר את קשיחותו או אורכו המקורי של הקפיץ.

ברכבים יפניים ישנה תופעה מוכרת של התעייפות הקפיצים וכתוצאה מכך הרכב נמוך יותר, הנסיעה הופכת לקופצנית ובשעת עומס המצב מחריף אף יותר.

ניתן לרכוש \ לייצר טבעת הגבהה שיושבת בין הקפיץ לתושבת שלו. היא בד"כ בעובי של 2-3 ס"מ מה שמספיק ברוב המקרים. זה אומנם לא מחזיר לקפיצים את הקשיחות שאבדה להם אך זה מחזיר את הרכב לגובהו המקורי ומונע את השתפשפות הגלגל בבטנה במאמץ.

צור קשר עם "המעבדה לרכב" בחולון (גם אם אתה לא מאיזור המרכז), הם יוכלו לעזור לך ויעשו עבודה מצויינת.

 

איתמר.

גם היום משתמשים בפטנט הזה, ומניסיון אישי זה עובד טוב.

לגומיה יש גמישות, וברגע שהקפיץ "נסגר" הגומייה מוסיפה לו 3-4 ס"מ.

פתרון שני הוא הוספת גומיות עגולות מתחת לקפיצים, מה שמחייב פירוק הקפיצים ועבודה יקרה יותר.

הגבהות הקפיצים אינן יקרות, כך שאין לך מה להפסיד.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

ישנם גומיות הגבהה כמו שאמרו קודם, שמתלבשות בין הספירלה של הקפיץ, ולשם התקנתם אין צורך לפרק את הקפיצים מהרכב סך הכל מגביהים את הרכב ומלבישים אותם על הקפיץ עניין של 5-10דקות לכל צד, וזה מחזיק מצויין.

עלות גל גומיה כזו בחנות לחלקי חילוף כ 20ש"ח לאחת, אתה צריך 2 לכל צד.

 

איני אישית הייתי מעיף להחליף את הקפיצים בתקינים, אתה יכול למצוא בפירוקיה קפיצים במצב תקין, אתה עוד יכול לקחת אותם גם מלאנטיס 2004 קצת יותר חדש משלך ואם תמצא איזה קפיצים שירדו מרכב עם ק"מ נמוך אז הרווחת.

×
×
  • תוכן חדש...