Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שבועיים בארץ בה הבהוב באורות הגבוהים זו מחווה חיובית...


ג'רמי
שימו לב! השרשור הזה בן 7221 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מעתיק לכאן הודעה שכתבתי בפורום ב YNET. מקווה שזה יעניין אתכם :-)

 

חזרתיb.gif

 

אחרי כמעט שבועיים באנגליה, משהו כמו 1200 ק"מ מאחורי ההגה של פורד פוקוס 1.6 ידנית 5 דלתות (אשתי נהגה עוד איזה 400 ק"מ) וכ- 800 ק"מ מאחורי ההגה של לוטוס אליז.

 

תרבות הנהיגה שם (והתרבות בכלל...) מדהימה. לא אתחיל לספר על הכל, אבל נספר רק על כמה מהשימושים האופייניים להבהוב באורות הגבוהים:

 

1. אתה מנסה לצאת מכביש צדדי או חניה לתוך כביש ראשי עם תנועה עמוסה. אתה מזדחל קדימה לאט ואז אחד המכוניות הבאות לקראתך מהבהב באורות הגבוהים.

בארץ מה המשמעות? "דיר בלאק אם אתה יוצא עכשיו כי אני עומד לעבור שם".

ובאנגליה? "אני מתכוון להאט את המהירות שלי ואפילו לעצור על מנת שאתה תוכל להשתלב בתנועה לפני".

 

2. אתה רוצה לחצות ברגל את הכביש הראשי העמוס במעבר חציה. המכונית הראשונה שמתקרבת למעבר החציה כשאתה רק לוקח צעד לכיוון סף המדרכה מהבהב באורות הגבוהים.

בארץ מה המשמעות? "דיר בלאק לרדת לכביש כי אני פשוט אדרוס אותך".

ובאנגליה? "אני מתכוון לעצור מיד על מנת שתוכל לחצות את הכביש בבטחה ואני גם לא מתכוון להתחיל לנסוע עד שתעלה על המדרכה או אי התנועה בצד השני".

 

3. אתה נהג משאית שנוסע 72 מייל לשעה, ואתה עוקף משאית אחרת קצת יותר עמוסה שנוסעת 67 מייל לשעה בעליה. נהג המשאית הנעקפת מהבהב באורות הגבוהים.

בארץ מה המשמעות? "דיר בלאק אם אתה נכנס עכשיו לפני. עוד מעט יש ירידה ואני הולך לצבור שם מהירות ואתה תפריע לי אם אתה לפני".

ובאנגליה? "אחי, הקצה האחורי של המשאית שלך חלף את חזית הקבינה שלי, אז עכשיו אתה יכול כבר לחזור לנתיב השמאלי על מנת לפנות את הנתיב האמצעי בשביל תנועת המכוניות".

 

4. אתה נוסע בנתיב האמצעי מבין 3 בכביש המהיר, ומתקרב מאחור לרכב שנוסע קצת לאט יותר ממך. בודק במראה ומגלה רכב בנתיב המהיר שבדיוק עומד לעקוף אותך. אתה מפעיל איתות להצהיר על כוונתך לצאת לעקיפה אחרי שההוא יעקוף אותך. הנהג שעמד לעקוף אותך מהבהב באורות הגבוהים.

בארץ מה המשמעות? "דיר בלאק אם אתה עובר עכשיו נתיב למה אני אכנס בך ואתפור אותך כל הדרך לנתניה"

ובאנגליה? "ראיתי שאתה מאותת, ואני מתכוון לעזוב עכשיו את הגז ולתת לך לעקוף את הרכב האיטי ההוא לפני שאני עוקף אותך. אני גם יודע ב 100% שאתה תחזור מיד לנתיב האמצעי על מנת לאפשר לי לעקוף".

 

5. אתה נוסע בדרך כפרית קצרה ברוחב של טרקטור אחד. כל כמה זמן יש התרחבות של הכביש שם 2 מכוניות יכולות לחלוף זה על פני זה. פתאום רכב מגיע ממול ושניכים נעצרים כי אי אפשר לחלוף אחד את השני. הנהג שממול מהבהב באורות הגבוהים.

בארץ מה המשמעות? "כדאי שתקח רברס מהר ותתן לי לעבור כי יש לי נבוט כאן באוטו ואני לא אהסס להשתמש בו אם לא תפנה לי את הדרך".

ובאנגליה? "עברתי לא מזמן קטע של התרחבות בכביש ואני מתכוון עכשיו לנסוע ברברס עד לשם על מנת שאתה תוכל להמשיך בדרכך ללא הפרעה".

 

ואני לא נותן דוגמאות מבודדות, אלא מתאר את מה שקורה כל הזמן, בכל הכבישים, בכל האזורים.

פשוט עולם אחר.

 

רוצים עוד דוגמה מטורפת?

כביש דו מסלולי שנסגר לנתיב אחד, אח"כ נפתח לשני נתיבים שוב למשך קילומטר של עליה, ונסגר שוב לנתיב אחד. התנועה עמוסה במטיילים שיוצאים לאזורי התיור.

השילוט שמודיע על הסגירה הראשונה לנתיב אחד מתחיל 300 מטרים לפני, ובשלב הזה כל הנהגים מתחילים לעבור לנתיב השמאלי. 100 מטר לפני מיזוג הנתיבים כבר יש פקק והתנועה כמעט עומדת, אבל הנתיב הימני ריק לגמרי ממכוניות וכל מכונית שמתקרבת לקצה הפקק עוברת לנתיב שמאל ומתמקמת בטור אחד. אף אחד לא חולף על פני הטור בנתיב הפנוי על מנת להתקדם בפקק.

וזה עוד לא הסוף.....

 

כשהכביש נפתח שוב לשני נתיבים, כולם נשארים באותו טור בנתיב השמאלי. אף אחד לא פותח לנתיב הימני הפנוי. אף אחד לא עוקף את טור המכוניות ומגיע מימין להתכנסות הבאה לנתיב אחד.

ואם מישהו מתחיל לעקוף את הטור, תמיד יש נהג משאית מזדמן שיוצא אל תוך הנתיב הימני וממשיך להתקדם במקביל לרכב שהיה לפניו על מנת לא לאפשר לאף אחד לקבל יתרון לא הוגן בעקיפה בנתיב הפנוי.

מדהיםb.gif

 

מה זה?

מישהו שאל על הלוטוס?

 

במילה אחת: מדהימהb.gifb.gifb.gif

זאת מכונית לא נוחה.

בעיר זה סבל.

בכביש המהיר זה סבל עוד יותר גדול.

אבל כשמגיעים לכבישים המפותלים מבינים שזה היה שווה את הכל....

 

קודם כל, תשכחו כל מה שידעתם על הגה מתקשר. נהגתם על 106 ראלי וחשבתם שיש לו הגה מתקשר? זה הגה שלוחש בביישנות לעומת מצופה העור הקטן שיש באליז.

רוחב הצמיגים הקדמיים הוא בסה"כ 175 מ"מ, אבל באמת שלא צריך יותר. ביום שלם של נהיגה אני לא הרגשתי שום תת היגוי משמעותי. האוטו הזה פשוט נוסע לאן שמכוונים אותו.

המנוע הוא מנוע רובר VVC משופר, והוא לא נשמע משהו מיוחד. רק קצת גס יותר.

 

ביליתי שעתיים רצופים על כבישים מהירים כדי להגיע לוויילס, שם עשה רושם ממבט במפה שיש ריכוז גבוה של כבישי נהיגה טובים, והגבעות הירוקות אכן לא ביישו.

פניות מכל הסוגים ובכל המהירויות חיכו לי על כל אחד מהכבישים שסימנתי לעצמי קודם על המפה.

מסוק משטרתי אפילו איתר אותי בקטע מוטרף במיוחד שכלל סדרות מדהימות של סיבובים עם שדה ראיה רחב ואספלט מצויין באזור ה Black Mountain, ושלח שתי ניידות לנסות להכין לי מארב, אבל הטמבלים הכינו את המארב מאחורי הסיבוב העיוור היחיד בכל הכביש, ואני הרי לא נוסע מהר בפניות עוורות... הניידת עמדה שם חסרת אונים כשיצאתי מהסיבוב במהירות שפויה לחלוטין, וניידת החסימה שהוצבה חצי קילומטר קדימה הובילה אותי בדיוק ב 40 מייל לשעה לאורך המשך הכביש. כנראה כדי לאפשר לי לראות גם קצת את הנוף היפה של חבל הארץ המדהים הזה, ובאמת מצאתי בדרך מקום נפלא לסדרת צילומים, והשוטר המשיך לדרכו.

בהחלט לא הייתי מתנגד להיות שוטר תנועה בכביש הזה smily.gifsmily.gifsmily.gif

 

אחרי השקיעה התחלתי לקחת כיוון חזרה ללונדון, והכביש הישיר ביותר לשם נקרא ה A44 שמוביל מהחוף המערבי של וויילס ועד לאוקספורד.

טסתי מזרחה כדי להספיק כמה שיותר כביש לפני שיחשיך. הכביש היה ריק לחלוטין והדחקתי את הלחץ בשלפוחית כדי לתפור את הפניות ברצף מדהים וא-ר-ו-ך של פניות הילוך שלישי.

אחרי שהחשיך (בסביבות 10 בלילה) המשכתי לנסוע הכי מהר שהכביש מאפשר. מסביב חושך מוחלט ואני מסתמך רק על מה שאני רואה באלומת האור של הלוטוס, סמוך ובטוח שכל פניה תסתיים בדיוק באותו רדיוס בו החלה.

התמכרתי לגמרי לתחושה. הכביש ריק כמעט לחלוטין. רוב הדרך בהילוכים 3 ו 4. לפעמים יש גם סיבובים של הילוך שני. יחסי ההעברה קצרים. לא ראיתי הרבה יותר מ 140 קמ"ש על השעון, אבל גם לא צריך יותר. במהירות שמרגישה רגועה ושפויה לחלוטין בכל משפחתית מודרנית, הלוטוס הזאת שומרת על רמת אטרף גבוהה. ההגה כל הזמן מתפטל בידיים, רגיש לכל שינוי קטן באספלט.

בשלב מסויים אני קולט שיש אורות מאחורי שאני לא מצליח להשאיר מאחור, ובאחת הככרות בחוצות עיירה קטנה הוא משיג אותי. אני מאותת שמאלה, בסימן שאני מאפשר לו לעקוף, הוא עוקף אותי בייבבת VTEC ואני מגלה סיביק טייפ אר שמתחיל להתרחק, ועושה לי סימוני וינקרים כדי להודות לי על אפשרות העקיפה.

לפי איך שהוא לוקח את הככר הבאה אני מבין שהוא כנראה מקומי שמכיר את הכביש ויצא לנהיגת לילה, ומחליט להשאר איתו. הוא מכיר את כל הסיבובים ונכנס אליהם במהירויות שאני לא הייתי מעז לבדי. במשך כמה מיילים אני מתלווה אליו עד שההיכרות שלו עם הכביש (ואולי גם גודל הביצים שלו...) גורמת לו להשאיר אותי מאחור.

 

מגיע חזרה ללונדון ב 2 בבוקר, ובקושי יכול לצאת מהמכונית...

הסיבובים ממשיכים להתנגן בפלייבק בראש. לוקח לי הרבה זמן להרדם...

אני לא יכול לחשוב על דרך יותר מהנה להפרד מאלפייה (ולא לשכוח גם את הדלק....)

 

היה שווהb.gif

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נשמע שעשית חיים!

והאליס הזו אכן בנויה מעט יותר לתת היגוי מאשר קודמותיה, זאת כדי לאפשר לאנשים שלא ממש יודעים נהיגה ספורטיבית מהי להנות.

 

אולי תפנק אותנו בכמה תמונות??

 

:wink:

172

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש כמו בארץ. O.-

 

נ.ב

ולאחרונה בדקתי את הנושא ובאמת שאני עשה אורות גבוהים למשהו שיוצא מהחניה הוא נעצר מיד ורק אחרי שהוא מבין שאני ממשיך לעמוד הוא יוצא... איזה מוזר ... למה בארץ אין יחס כזו קבוע.. -\ חבל ממש חבל.

המשך יום נעים!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהניתי לקרוא!!!:beerchug:

 

שאלה אחת יש לי-כמה כסף עלה לך להשכיר את הלוטוס(ראיתי שרשמת אלפייה, אבל לכמה זמן השכרת אותה,מה התעריף ליום..)?סתם מתוך התעניינות.

 

עוד דבר:

הכביש שאתה מדבר עליו, ה-A44 הוא כביש שפשוט ריק בלילה...אני זוכר שנסעתי שם בשעה 23:00 בערך ולא היו כמעט מכוניות חוץ מכמה מכוניות שטסו שם במהירויות עצומות(M3,קרייזלר קרוספייר,אסטון ואנקוויש ועוד כמה...). :loco:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/attachment.php?attachmentid=17213&stc=1

LOTUS003.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד. כן, תרבות הנהיגה באירופה זה לא כמו בישראל. כבר ניתקלתי בזה בגרמניה וכאשר חזרתי לארץ הרגשתי שאני בגן חיות מטורף ( מגעיל, כבר בנתב"ג חתך אותי נהג מונית ).

 

דרך אגב, בסמלון מופיע עכשיו הצילום של האודי שהשכרנו בגרמניה. 220 קמ"ש קבועים כחצי שעה. בשבילי זה וואו, בשביל נהגי הבימרים בעקפו אותי זה בטח שטות. :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והאליס הזו אכן בנויה מעט יותר לתת היגוי מאשר קודמותיה, זאת כדי לאפשר לאנשים שלא ממש יודעים נהיגה ספורטיבית מהי להנות. :wink:

אם אני לא טועה, הוא מדבר על האליז הקודמת.

אה והיה רק דור אחד לפני זו הנוכחית.

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעזאזל, כמה שאני מקנא... עכשיו אני רק צריך למצוא דרך להביא אליז כזאת לארץ... :roll::?:twisted:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע למה אתה מתפלא, הרי ידוע שבאנגליה נוהגים הפוך - תרתי משמע. כנראה זה קשור למה שהם עוברים בתור מתבגרים בפנימיות :wink:

 

בכל מקרה, התנהגות על הכביש היא ראי של ההתנהגות והאופי של כל אדם ואדם ושל החברה בכללותה. צורת הנהיגה בארץ היא ביטוי למחלה ולא המחלה עצמה. אנחנו לא מתייחסים בכבוד אחד לשני בשום מקום, כך שאין סיבה שנתחיל לעשות את זה בכביש.

 

אין גם אפשרות לשנות את זה. אם תתחיל לנהוג בארץ כאנגלי, תגרום מיד לתאונה כי לא יבינו מה לעזאזל אתה רוצה. כל עוד שכולם מבינים אחד את השני - השיטה עובדת.

 

נמרוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרבות נהיגה אירופאית זה תענוג אמיתי. :-D

כשגרתי בגרמניה במשך כמעט שנה בהתחלה זה היה מוזר לי,אח"כ התרגלתי והתחלתי להנות מזה.

ואז כשחזרתי לארץ תקפה אותי תחושה עזה של גועל נפש כשנזכרתי מה קורה פה בכבישים. :?

.All Imprezas are equal,some are more equal then others

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש כמו בארץ. O.-

 

נ.ב

ולאחרונה בדקתי את הנושא ובאמת שאני עשה אורות גבוהים למשהו שיוצא מהחניה הוא נעצר מיד ורק אחרי שהוא מבין שאני ממשיך לעמוד הוא יוצא... איזה מוזר ... למה בארץ אין יחס כזו קבוע.. -\ חבל ממש חבל.

מה רצית שהוא ימשיך לנסוע?

אין שום סיבה לתת למישהו שיוצא מחנייה זכות קדימה, זה סתם מסוכן.

"It's always funny until someone gets hurt...

...and then it's absolutely friggin' hysterical!"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה יפה :mm_yeah:

 

הלוואי ינהגו ככה בארץ!!!

 

איתמר

בסדנא, עובד....

הידעת:

אם תשפוך טיפת אלכוהול על עקרב, הוא ישתגע ויעקוץ את עצמו למוות!!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7221 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...