Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהיגה נכונה במכונית ידנית - הכוונה


cavi
שימו לב! השרשור הזה בן 4149 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

אמנם יש לי רישיון כבר 9 שנים, אבל עד היום נהגתי במכונית אוטומטית. כעת ברשותי פורד פוקוס חדשה בעלת תיבת הילוכים ידנית. ההמלצות שקבלתי בנוגע לנהיגה נכונה היא להפחית את מהירות הרכב באמצעות הבלמים וההילוכים גם יחד (עד היום הייתי "זורק" לניוטרל אם הייתי רואה שאני מתכונן לעצור). מה דעתכם? אותי הדאיג שחיקת המנוע והמצמד אך המכונאי אמר לי שעדיף לי ככה.

 

אם יש לכם עוד המלצות על נהיגה נכונה במכונית ידנית או מדריך כלשהו אשמח לשמוע / לקרוא (עברית / אנגלית)

 

תודה!

אבי צור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

העברה לניוטראל אינה נכונה. עליך להיות משולב בהילוך בכל עת שהרכב בתנועה.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי החוק צריך להיות בהילוך משולב כל הזמן.

 

מבחינה מכאנית זה לא כל כך משנה בדרך כלל. בשעת ירידה ארוכה כדאי מאד לבלום, או ליתר דיוק למתן את המהירות, בעזרת ההילוכים והמנוע, כדי שלא לחמם את הבלמים.

 

כאשר מתקרבים למצב או מקום מסוכן, כגון אוטובוס חונה, מעבר חציה, צומת וכולי, רצוי להוריד הילוך.

 

חוץ מזה, קשה ללמוד שחיה בהתכתבות.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פורד פוקוס ידנית? איזה שנה? איזה דגם זה(גימור)? פעם ראשונה שאני שומע.

 

בכל מקרה מה שכתבו מעליי זה נכון, עקרונית לא מומלץ להסתובב ול"דרדר" על ניוטרל, כי אז כשתצטרך

את ההילוך, לא יהיה לך אותו ותתבלבל, זו האנחה הרווחת בעניין הזה.

לומדים אט אט את הרכב, לכל הילוך יש מהירות משלו, תנסה כמה פעמים ואתה כבר תלמד את הצורה בה

אפשר בצורה הכי נכונה להאט את הרכב שלך. מומלץ תמיד להשתמש בהילוכים להאט, התיבה נועדה לעמוד גם בלחצים האלה ואין מה לדאוג.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שפותח השרשור מדבר על ה- EcoBoost הידנית, צדקתי?!

 

עצות:

1. לא לשים רגל במנוחה על הקלאץ' בזמן נסיעה ובכלל

2. בעת עמידה ברמזור, עמוד כשדוושת הברקס בלבד לחוצה וללא הילוך - כמה שפחות להחזיק קלאץ' לחוץ.

3. בזמן נהיגה לא לשים יד על ידית ההילוכים - הכנסת להילוך החזר היד להגה.

4. נהג טוב נמדד בכמות הפעמים שהוא בולם (!!!) - השתמש גם בהילוכים על מנת לבלום את הרכב.

5. הילוך ראשון הוא ללא סנכרון, השתדל לשלב רק אחרי עצירה מוחלטת או מהירות נמוכה מאוד (10 קמ"ש ומטה).

6. השחיקה של הקלאץ' מתקבלת בין מצבי ביניים - השתדל לא להיות בהם יותר מידיי זמן.

7. תמיד תלחץ על הקלאץ' עד לסוף המהלך.

8. העבר/הכנס הילוכים בעדינות.

9. אני מושך כל הילוך בין 3000 - 4000 סל"ד ואז מעביר להילוך הבא בנסיעות מנהלתיות.

 

בהצלחה.

נהגים מטומטמים לא מתים, רק מתחלפים...:evil:

"יום רע במסלול עדיף על כל יום טוב במשרד" :twisted:

Megane RS265 Cup, Megane RS250, Mazda3 5D 2L

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מעולם לא "בלמתי בעזרת המנוע" ברכבים ידניים פרט לירידות מסוכנות ומאוד משופעות, במגוון רכבים ידניים. ולא הייתה שום שחיקה מוגזמת לא של המנוע ולא של הבלמים. תמיד לפני עצירה ברמזור מוריד לניוטרל גם מחמישי, במידה וצריך להתחיל לנוע ממהירות מכניס להילוך המתאים וממשיך.

לא רואה צורך לעשות בלימת מנוע לפני כל רמזור הבלמים של האוטו אמורים להתמודד בקלות בלי עזרת המנוע.

עם אתה מתבלבל בהילוכים ולא יודע איזה הילוך מתאים לאיזה מהירות אז אולי שווה לעבור את כל ההילוכים בהורדה. נראה לי מיותר אבל.

------------------------------

Nissan Almera Perfect 1.6 2001 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

4. נהג טוב נמדד בכמות הפעמים שהוא בולם (!!!) - השתמש גם בהילוכים על מנת לבלום את הרכב.

 

אני מניח שאתה מתכוון שנהג טוב בולם כמה שפחות, שזה נכון, בגדול. נהיגה במכונית ידנית היא לרוב זורמת יותר, ופחות כוללת שינויי מהירות תכופים. הסיבה היא ששינוי מהירות עשוי לגרום גם ליותר העברות הילוכים, ולכן נהג טוב במכונית ידנית לרוב מתכנן יותר קדימה ולא נכנס לכל הגז-ברקס האלה שגורמים לפקקים ולעיכובים.

 

בכל מקרה, אני גם לא רואה סיבה להשתמש בהילוכים כדי לבלום את הרכב. בשביל זה יש בלמים. מה שכן - אפשר ומומלץ להשתמש בהילוכים על מנת לשמור על מהירות קבועה, בעיקר בירידות. כלומר: במקום לעשות את הירידה בחמישי/שישי בלי גז, מה שיגרום להגברת מהירות ולצורך לבלום, אפשר לעשות אותה ברביעי. הסל"ד יהיה על 4000+ ב-100 קמ"ש, נניח, אבל זה לא מבזבז דלק (כי לא נוגעים בגז), לא גורם לעומס על המנוע ושומר לך על מהירות קבועה. אותו הדבר במהירויות נמוכות, כמובן.

מתקרב לרמזור? עצור עם הבלם וכשהסל"ד יורד ל-1000 תעביר לניוטרל וגלוש את המטרים האחרונים. התקרבת לרמזור כשאתה בהילוך שישי? תעביר לרביעי (אפשר עם מכת גז קטנה, מה שנקרא "גז ביניים") וגלוש באותה הצורה.

 

תהנה!

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אך גם שהרכב בניוטרל בירידה לא משתמשים בגז, אז למה לשלב להילוך בכלל?

 

כי בירידה חדה בניוטרל, הרכב צולל כמו אבן ומאיץ מהר, ומחייב אותך לאמץ את הבלמים.

אם תהיה בהילוך, לעומת זאת, כוח המנוע יסייע בבלימה ויאמץ את הבלמים הרבה פחות.

 

ולפותח השרשור - לא הייתי פוסל שתיקח שיעור-שניים-שלושה אצל מורה נהיגה. אל תראה בזה פחיתות כבוד, אני פשוט חושב שמאחר ואתה משתמש לראשונה בגיר ידני, כדאי שתעשה זאת נכון כי הרגלים שגויים יילכו איתך לתמיד וחבל...

-----------------------------

אם נוהגים לא מסמסים. אל תצאו בלי מסמס תורן :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי ברכב בעל הזרקה במצב הרכב בהילוך וללא גז,בירידה למשל הרכב לא צורך דלק.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי בירידה חדה בניוטרל, הרכב צולל כמו אבן ומאיץ מהר, ומחייב אותך לאמץ את הבלמים.

אם תהיה בהילוך, לעומת זאת, כוח המנוע יסייע בבלימה ויאמץ את הבלמים הרבה פחות.

 

ולפותח השרשור - לא הייתי פוסל שתיקח שיעור-שניים-שלושה אצל מורה נהיגה. אל תראה בזה פחיתות כבוד, אני פשוט חושב שמאחר ואתה משתמש לראשונה בגיר ידני, כדאי שתעשה זאת נכון כי הרגלים שגויים יילכו איתך לתמיד וחבל...

 

לא יודע איפה אתה למדת אבל המורה נהיגה שלי לימד אותי רק הרגלים שגויים בהעברת הילוכים:

-הילוך בפנים עם מצמד לחוץ כל פרק הזמן שהרמזור אדום(סכנה לנמק)

-לגלוש בהילוך ראשון כשיש תמרור מתן זכות קדימה (כשבפועל יש מקומות שאפשר גם בהילוך רביעי עם זווית ראיה לקילומטר)

-להוריד להילוך שני קילומטר לפני כיכר ולהתקרב אליו כמו כמו גנב (בשקט בשקט)

------------------------------

Nissan Almera Perfect 1.6 2001 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע איפה אתה למדת אבל המורה נהיגה שלי לימד אותי רק הרגלים שגויים בהעברת הילוכים:

-הילוך בפנים עם מצמד לחוץ כל פרק הזמן שהרמזור אדום(סכנה לנמק)

-לגלוש בהילוך ראשון כשיש תמרור מתן זכות קדימה (כשבפועל יש מקומות שאפשר גם בהילוך רביעי עם זווית ראיה לקילומטר)

-להוריד להילוך שני קילומטר לפני כיכר ולהתקרב אליו כמו כמו גנב (בשקט בשקט)

 

הבנתי אותך, אתה חוצה צומת ב- 80 קמ"ש ונכנס אליה (ולא אליו, כיכר זו נקבה) ב-70 קמ"ש עם קיק דאון.

מקווה שהנוסעים איתך חגורים ומבוטחים.

-----------------------------

אם נוהגים לא מסמסים. אל תצאו בלי מסמס תורן :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מורה נהיגה מלמד אותך לעבור טסט, לדעתי את מיומניות הנהיגה הנכונים למדתי בעיקר בתקופת המלווה.

 

 

כי בירידה חדה בניוטרל, הרכב צולל כמו אבן ומאיץ מהר, ומחייב אותך לאמץ את הבלמים.

אם תהיה בהילוך, לעומת זאת, כוח המנוע יסייע בבלימה ויאמץ את הבלמים הרבה פחות.

 

ולפותח השרשור - לא הייתי פוסל שתיקח שיעור-שניים-שלושה אצל מורה נהיגה. אל תראה בזה פחיתות כבוד, אני פשוט חושב שמאחר ואתה משתמש לראשונה בגיר ידני, כדאי שתעשה זאת נכון כי הרגלים שגויים יילכו איתך לתמיד וחבל...

 

חבל על ה200-300 שקל הללו, אני הייתי במצב דומה, נכון ביומיים הראשונים הרכב נכבה הרבה, אבל מתרגלים בסופו של דבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם לבלום למהירות בה אתה יכול להוריד הילוך מבלי שהסל"ד יעלה יותר מדי ויביא לשחיקה של המצמד. אני חושב שמעל 4000 סל"ד זה כבר יותר מדי. יש האומרים שעדיף לשחוק את הרפידות מאשר את המצמד, אני אומר להשתמש במצמד בעדינות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4149 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...