Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יש לי שאלה,שקשורה לנהגים בצבא


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5376 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חבר שלי נהג בצבא.דרס בטעות ילד ערבי בן 12 שהתפרץ לו לכביש,הילד שבר את הרגל ונפצע די קשה,אבל הילד טופל והחלים שוחרר מבית החולים ועכשיו הוא בסדר(קרה לפני שנתיים בערך) ,כאילו עדיין יש לו חבלות פה ושם אבל לא נזק בלתי הפיך. חבר שלי יצא זכאי(לא שאלתי בדיוק מי שפט אותו) אבל מצאו שהוא לא היה אשם ונהג נכון.מה שקרה זה שהילד חצה במקום שאסור להולכי רגל(לא אמורים להיות שם הולכי רגל בכלל).הילד יצא חי בנס,חבר שלי אומנם פצע אותו אבל היה מספיק ערני כדי לסובב הגה ולבלום כדי למנוע פגיעה חמורה יותר או מוות. כמו שכבר אמרתי לאחר שנשפט(ולא שאלתי איפה בדיוק נשפט)יצא זכאי וקבעו שלא היתה דרך להימנע מפגיעה במקרה הזה ,הרישיון הוחזר לו די מהר והוא המשיך לשרת כנהג ביחידה שלו עד שהשתחרר.לא לקח את המקרה הזה קשה מדי.ואף אחד לא עשה לו בעיות בגלל זה.

והוא נהג מעולה,שעבר טסט ראשון ,הוא התחיל את השירות שלו כלוחם בגבעתי אבל אחרי שנה העבירו אותו להיות נהג(הוא עדיין נשאר בגבעתי,היה שם נהג)בגלל בעיות ת"ש.במקרה שלו הצבא עמד מאחוריו הוא לא קיבל עונש כבד והמשיך בתפקיד.

פורסם
לדעתי הוא לא בא אלייך בטענות, אלא צחק על כך שטעית בתאריכים כשרשמת 2003-3005, כלומר שירתת 1002 שנים. אחלה פז"ם! :lol:

נכון,גם אני חשבתי בהתחלה שהוא בא בטענות,ורק עכשיו הבנתי שזה היה בצחוק על השגיאת כתיב.

 

וכל הכבוד לך פרנקוס שעלית כדי להתגייס.

פורסם
ישנם אישורים חריגים שאפשר לנהוג בצבא בזמן שהרישיון האזרחי אינו בתוקף.

 

באמת,לא ידעתי ,למרות שאני בספק אם יתנו למישהו לנהוג בתקופת שלילה.

פורסם

כפי שציינו משרד הרישוי הצה''לי (שביפו) יכול לאפשר חריגות.

בזמן שירותי הצבאי הייתי בעל רישיון אזרחי\צבאי ושל משהב''ט,במהלך נסיעה ובתפקיד נעצרתי על ידי משטרה כחולה על מהירות מופרזת,ישנם ענייני בירוקרטיה אשר בדר''כ מונעות ממשטרה אזרחית להתעסק עם רכבים צבאיים\ממשלתיים,השוטר שעליו נפלתי החליט להיכנס לזה בכל זאת - החרים את רישיוני האזרחי,הזמין אותי לשימוע וכשלא הופעתי(בהוראת התא''ל שלי) נשלל ממני רישיוני אוטומטי ל30 יום,קיבלתי אישור חריג כפי שציינתי למעלה ואף נשלח מכתב משר הביטחון שסגר את הפינה באופן סופי עם התנצלות מצד המשטרה ומחיקת הרקורד.

אני עברתי אף תאונה בה נכנסו בי מהצד,משפט לא היה אך ורק חקירה מחופפת מצד מצ''ח ולמרות שלא היה ברור מי אשם בתאונה (רכב צבאי נגד רכב אזרחי)הוציאו אותי זכאי במשפט יחידתי לשם הפרוטוקול.

נתקלתי בנהגים רבים שהשביתו רכבים צבאיים או היו מעורבים בתאונות אך כולם נשארו בתפקידם.

סע בזהירות.

פורסם
כפי שציינו משרד הרישוי הצה''לי (שביפו) יכול לאפשר חריגות.

בזמן שירותי הצבאי הייתי בעל רישיון אזרחי\צבאי ושל משהב''ט,במהלך נסיעה ובתפקיד נעצרתי על ידי משטרה כחולה על מהירות מופרזת,ישנם ענייני בירוקרטיה אשר בדר''כ מונעות ממשטרה אזרחית להתעסק עם רכבים צבאיים\ממשלתיים,השוטר שעליו נפלתי החליט להיכנס לזה בכל זאת - החרים את רישיוני האזרחי,הזמין אותי לשימוע וכשלא הופעתי(בהוראת התא''ל שלי) נשלל ממני רישיוני אוטומטי ל30 יום,קיבלתי אישור חריג כפי שציינתי למעלה ואף נשלח מכתב משר הביטחון שסגר את הפינה באופן סופי עם התנצלות מצד המשטרה ומחיקת הרקורד.

אני עברתי אף תאונה בה נכנסו בי מהצד,משפט לא היה אך ורק חקירה מחופפת מצד מצ''ח ולמרות שלא היה ברור מי אשם בתאונה (רכב צבאי נגד רכב אזרחי)הוציאו אותי זכאי במשפט יחידתי לשם הפרוטוקול.

נתקלתי בנהגים רבים שהשביתו רכבים צבאיים או היו מעורבים בתאונות אך כולם נשארו בתפקידם.

סע בזהירות.

 

אז זה אומר שבמקרה של תאונה בין רכב צבאי לאזרחי אז לרכב הצבאי יש יותר עדיפות?ובוחרים לפעמים להעלים עין במקרה של עבירות תנועה וכ"ו כדי לא להסתבך עם בירוקרטיה?ואחרי ההתנצלות מהמשטרה החזירו לך גם את הרישיון האזרחי?

 

ולא הבנתי מה פרוש ראשי התיבות משהב"ט.

פורסם

אין שום עדיפות,הכל כתלות בתפקידך ובקרבה לצלחת,אני שירתי תחת חסותו של אדם בכיר מאוד שלא היה מוכן להחליף אותי מסיבותיו האישיות ולכן פעל והתערב לטובתי,אין חוקיות ברורה,כל עוד לא הגעת לבית דין צבאי\אזרחי

משהב''ט - משרד הביטחון.

פורסם
אין שום עדיפות,הכל כתלות בתפקידך ובקרבה לצלחת,אני שירתי תחת חסותו של אדם בכיר מאוד שלא היה מוכן להחליף אותי מסיבותיו האישיות ולכן פעל והתערב לטובתי,אין חוקיות ברורה,כל עוד לא הגעת לבית דין צבאי\אזרחי

משהב''ט - משרד הביטחון.

הבנתי,תודה רבה על התשובה.
פורסם

שני מקרים שהכרתי מקרוב:

 

1. תאונה בין שני רכבים של היחידה בתוך הבסיס, שני הרכבים טוטאל-לוס, בחקירה בבסיס הגיעו לסקנה ששני הנהגים אשמים ושללו את הרישיון הצבאי לשניהם לתקופה של חודש. לא הייתה פנייה למשטרה ולכן הרישיון האזרחי שלהם לא נפגע וכמובן שאין כל רישום של התאונה במערכות של המשטרה.

 

2. חבר שנתפס על שימוש בסמים בתוך הבסיס ונשלל רישיונו הצבאי לתקופה של 4 חודשים והרישיון האזרחי נשאר.

 

מהכירותי עם חוקי השיפוט בצה"ל במקרה הפוך, תאונה אזרחית ושלילה של הרישיון האזרחי שתגרור גם שלילה של הצבאי, בסמכותו של המפקד לשפוט את החייל גם במסגרת הצבא ולהטיל עונש נוסף מלבד המשפט או העונש האזרחי.

פורסם
שני מקרים שהכרתי מקרוב:

 

1. תאונה בין שני רכבים של היחידה בתוך הבסיס, שני הרכבים טוטאל-לוס, בחקירה בבסיס הגיעו לסקנה ששני הנהגים אשמים ושללו את הרישיון הצבאי לשניהם לתקופה של חודש. לא הייתה פנייה למשטרה ולכן הרישיון האזרחי שלהם לא נפגע וכמובן שאין כל רישום של התאונה במערכות של המשטרה.

 

2. חבר שנתפס על שימוש בסמים בתוך הבסיס ונשלל רישיונו הצבאי לתקופה של 4 חודשים והרישיון האזרחי נשאר.

 

מהכירותי עם חוקי השיפוט בצה"ל במקרה הפוך, תאונה אזרחית ושלילה של הרישיון האזרחי שתגרור גם שלילה של הצבאי, בסמכותו של המפקד לשפוט את החייל גם במסגרת הצבא ולהטיל עונש נוסף מלבד המשפט או העונש האזרחי.

אתה יודע במקרה אם אחרי השלילה הנהגים המשיכו לנהוג כרגיל בלי בעיותונשארו בתתפקיד?או שעברו לתפקיד אחר.
פורסם

במקרה הראשון בגלל מחסור חמור בנהגים בבסיס הם הושארו

למיטב זיכרוני הם אפילו לא סיימו את כל תקופת השלילה לפני שהוחזרו לתפקיד

 

אך זו לא דוגמא מייצגת, היה מאוד קשה להשיג כוח אדם, במיוחד איכותי, לתפקיד הזה ולא משנה מה הנהגים עשו, כמה הם התעללו ברכבים או עשו עבירות משמעת הם נשארו בתפקיד ונשפטו אך ורק לריתוקים כדי לא לפגוע בתפקיד.

 

במקרה השני הבחור הועבר תפקיד בתוך היחידה ועבר לעבוד במוסך של היחידה. כשנגמרה השלילה הוא היה חודשיים לפני שחרור ולא חזר לנהוג יותר בצבא.

 

בשורה התחתונה זה נטו בחירה של המפקדים. אין כל מניעה שחייל יחזור אחרי השלילה לנהוג אם המפקד מוכן להשאיר אותו ביחידה ולספוג "תקן מבוזבז" בתקופת השלילה ואם המפקד סומך עליו כנהג אחרי העבירה שבגללה נשלל הרישיון.

פורסם
במקרה הראשון בגלל מחסור חמור בנהגים בבסיס הם הושארו

למיטב זיכרוני הם אפילו לא סיימו את כל תקופת השלילה לפני שהוחזרו לתפקיד

 

אך זו לא דוגמא מייצגת, היה מאוד קשה להשיג כוח אדם, במיוחד איכותי, לתפקיד הזה ולא משנה מה הנהגים עשו, כמה הם התעללו ברכבים או עשו עבירות משמעת הם נשארו בתפקיד ונשפטו אך ורק לריתוקים כדי לא לפגוע בתפקיד.

 

במקרה השני הבחור הועבר תפקיד בתוך היחידה ועבר לעבוד במוסך של היחידה. כשנגמרה השלילה הוא היה חודשיים לפני שחרור ולא חזר לנהוג יותר בצבא.

 

בשורה התחתונה זה נטו בחירה של המפקדים. אין כל מניעה שחייל יחזור אחרי השלילה לנהוג אם המפקד מוכן להשאיר אותו ביחידה ולספוג "תקן מבוזבז" בתקופת השלילה ואם המפקד סומך עליו כנהג אחרי העבירה שבגללה נשלל הרישיון.

תודה על התשובה.היה מעניין מאוד לדעת.

×
×
  • תוכן חדש...