Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5468 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
שיקול לא קל...אגב כמה ההפרש במחיר?

בפעם האחרונה שאלתי על הפולו tsi בחברה (לפני כ-3 שבועות) המחיר היה כ-117,000.

ראיתי באתר אחד מחיר קצת נמוך יותר, 113,000, שווה בדיקה עדכנית.

הפיאט, הדגם הבסיסי, אוטומט, עולה משהו כמו 99,990 שח, דגם המאובזר יותר תוספת של כמה אלפים.

ההונדה ג'אז, עוד רכב שאני שוקל מאוד, הוא היקר יותר מבין הנ"ל, 121,000 שח, לא זוכר אם זה לפני אביזירי רישוי, נראה לךיח שכן, עלומר צריך להוסיף על זה.

כך שמבחינת מחיר הפיאט כמובן אטרקטיבית יותר.

פורסם
עדכון נוסף (מקווה שמעניין אנשים...) כמובן שרק מזווית הראייה הסובייקטיבית שלי.

נסיעת מבחן בפיאט פונטו evo החדשה.

אחת המכוניות הנוחות שנסעתי, בקטגוריה הזו.

רכה יחסית על הכביש (כמי שמשגיע מרכב צרפתי, הנושא חשוב לי ) , מושב נוח, בידוד סביר ומעלה לרעשים במחוץ, חסכונית בדלק, עיצוב איטלקי יפה, בחוץ ובפנים.

איפה הבעיה? בדיוק כפי שכתב אחד החברים כאן למעלה, הגיר.

מדובר בגיר הטיטרוני (או הרובוטי, תקנו אותי אם אני טועה באחד מהנ"ל ) מהדור הראשון, שחלק מהתנהגות הרכב דומה לזו של גיר ידני.

כלומר במעבר למשל מהילוך ראשון לשני, אתה חש סוג של עצירה/רתיעה של הרכב בדומה להעברת הילוך ידנית ללא יצירת רצף תאוצה.

בנוסף, כשנמצאים בעליה ואתה לא נותן גז הרכב קצת מתדרדר לאחור וכדו'.

הוסבר לי שמעבר לכך שמתרגלים לנושא, הרי שיש דרך לעכב את ההתדרדרות למשל בעליה, על ידי מנגנון שמשהה את זה ל- 2 שניות....

(בפולו החדשה קיים הדור המתקדם יותר של גרסת הגיר הזו, שהוא דאבל קלאץ' ובו הבעיות הנ"ל לא קיימות, או לא מורגשות כמעט).

כמו כן, לרכב מנגנון חיסכון בדלק , מבורך אמנם, בו כאשר הגעת לעצירה( רמזור וכדו') הרכב בעצם כבה ומתניע את עצמו עם הלחיצה הראשונה שוב על הגז.

ההתנעה בקושי מורגשת , גם מבחינת הזמן שלוקח העניין ועם זה יכולתי לחיות.

בנושא הנ"ל, צריך לקחת גם בחשבון שמדחס המזגן מפסיק לעבוד בעת שהמנוע מכובה.

אפשר אולי לחיות עם זה לעצירות קצרות.

כמובן שבמקרה של עצירה ארוכה יותר אפשר לבטל את מנגנון החיסכון שמכבה את המנוע, אבל אז כמובן הלך גם החיסכון...

 

בסיכומו של דבר, אחלה רכב, אבל הרגשתי שיש לי צורך להיות דרוך יותר בשעת הנהיגה עם כל הנושא הזה של 'גיר ידני'.

יתכן וזה נושא של להתרגל, לא יודע.

יש לזכור גם שהפיאט זולה לא במעט מהפולו tsi למשל.

 

פונטו EVO היא באמת מכונית טובה למדי. לגבי נושא הזינוק בעליה או יותר נכון מערכת הסיוע לזינוק בעליה. כאשר מערכת העצור/סע עובדת, מערכת HILLHOLD לא עובדת פשוט כי היא לא עובדת כאשר המנוע כבוי וכל גם כאן כמו נושא המזגן, צריך לבחור, בכל מקרה לחיצה רצופה של שניה על הכפתור, תתניע מחדש את הרכב ואז מערכת ה-HILL HOLD תחזור תלפקד.

פורסם

בסיכומו של דבר, אחלה רכב, אבל הרגשתי שיש לי צורך להיות דרוך יותר בשעת הנהיגה עם כל הנושא הזה של 'גיר ידני'.

יתכן וזה נושא של להתרגל, לא יודע.

יש לזכור גם שהפיאט זולה לא במעט מהפולו tsi למשל.

הגיר הרובוטי הנוכחי של פיאט לא הכי מוצלח בעולם. אמור להתחלף בגיר ה TCT של פיאט בשנה הבאה אם זכרוני אינו מטעה, שגם הוא גיר כפול מצמדים עם פעולה חלקה בהרבה.

אבל אם אתה מוכן לעשות טיפה שינויים בשביל לקבל נסיעה חלקה יותר- שחרור קל של הגז בזמן החלפת ההילוך מאיץ את ההחלפה בהרבה, ועושה את כל העסק חלק יותר בלי ה "בעיטה בגב", ומתקבל עוד בונוס בצורה של חיסכון קטן בדלק.

לגבי מערכת ה "עצור וסע"- זה נחמד, וזה טוב אם אתה בכבישים עירוניים ראשיים או בין עירוניים שיש בהם רמזורים, אבל לתוך העיר ולפקקים, זה מעצבן למדי.

הצד החיובי הוא שאפשר לכבות אותה בקלות, החיסכון בדלק שהיא נותנת לא כזה עצום, וגם ככה האוטו חסכוני מאוד מטבעו.

 

אישית אני מאוד מחבב את דגם ה 1.4 מולטיאייר, אני לא יודע אם עליה נהגת או על גרסת ה 77 כ"ס (מה שמשתמע מזה שאמרת "גיר רובוטי"), אבל אם אתה יכול להסתדר עם ידני, המולטיאייר כ"כ הרבה יותר מתגמלת.

פורסם

מתיחס לשתי התגובות שמעל.

מסכים אתכם, אבל היו לי את השנים שלי עם גיר ידני, כרגע אני מחפש משהו שיעשה עבורי את ה'עבודה' .

נכון, נהגתי בגרסת ה- 77 כ"ס.

היום יש לי נסיעה על האופל קורסה, נראה מה קורה שם.

פורסם

נסעתי על הקורסה.

רכב מאוד נוח ועם בידוד רעשים מרשים.

יחד עם זאת , לאחר בירורים במספר תחומים, החלטתי שאני לא הולך עליו.

המועמדים שנותרו לי הם פולו והונדה ג'אז .

אולי אברר עוד על הסקודה פאביה והסיאט איביזה.

אשמח אם למישהו יש איזה פידבק ביחס ל-4 הרכבים הנ"ל, ביחס לציפיותיי שהוגדרו לעיל (כרגע ההחלטה היא על רכב חדש).

×
×
  • תוכן חדש...