Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה על קורס נהיגה מתקדמת


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5487 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

אני מעוניין לעשות קורס נהיגה מתקדמת, אני נהג חדש המלווה יגמר לי רק בתחילת יב' וחשבתי לעשות את הקורס בקיץ בסביבות החודש אוגוסט

אתם מציעים לעשות את הקורס עכשיו שאני עדיין עם מלווה או שיגמר לי?

וכמה עולה כל הקורס?

כמה זמן זה?

ואיפה הכי כדאי לעשות?

 

תודה.

פורסם

כמה שיותר מהר, יותר טוב. לגבי איזה קורס - תריץ חיפוש.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
פורסם

היתה הצעה שעלה בפורום, ותמכו בה מספר מדריכים, לפיה כדאי לחכות בערך 4 חודשים לפני קורס. קצת פחות אם אתה נוהג הרבה, קצת יותר אם אתה נוהג מעט. לגבי קורסים, אני יכול להציע רק את הרושם (המצוין!) שלי מהקורס הבסיסי של אלטרנתיבי, אבל ישנו שוק שלם של קורסים אישיים שלדעתי אתה יכול להפיק מהם יותר. אני אציין כמה שמות של מדריכים שעוסקים בהדרכות כאלו: דני גלטר, און יעקובסון, ליאור לוי, אייזיק דוידוביץ.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
היתה הצעה שעלה בפורום, ותמכו בה מספר מדריכים, לפיה כדאי לחכות בערך 4 חודשים לפני קורס. קצת פחות אם אתה נוהג הרבה, קצת יותר אם אתה נוהג מעט. לגבי קורסים, אני יכול להציע רק את הרושם (המצוין!) שלי מהקורס הבסיסי של אלטרנתיבי, אבל ישנו שוק שלם של קורסים אישיים שלדעתי אתה יכול להפיק מהם יותר. אני אציין כמה שמות של מדריכים שעוסקים בהדרכות כאלו: דני גלטר, און יעקובסון, ליאור לוי, אייזיק דוידוביץ.

 

ליאור לוי? מוכר לי. לבן, קצת נמוך 1.65 +/- , רזה ?

פורסם

לדעתי כדאי קודם כל תהיה נהג טוב עם נסיון, מה שלוקח לדעתי כשנה, ואז תשפר את היכולות הקיימות שלך עם קורס נהיגה מתקדמת.

פורסם

אני לא יודע לגבי מה שהם המליצו אני חושב שמכל תחום יש גישה שאני מאמין בה:

דבר שנלמד שגוי מהייסוד הוא הדבר שהכי קשה לשנות-ככל שיותר זמן תתרגל לאותם דברים שגויים שלמדת ככה יהיה יותר קשה לשנות את האינסטינקט/תגובה/פעולה שהתכוונת לבצע בזמן שהיית אמור לעשות בדיוק ההפך/אחרת.

פורסם

אור, מה שאתה אומר נכון גם מבחינה פיזיולוגית:

 

תנועה מובנית שגוייה לוקחת יותר זמן לשינוי מאשר תנועה שגוייה שאינה מובנית.

 

נהיגה היא לא אינסטינקטים והיא גם לא "אני חושב שאני יודע מה אני עושה", ונהג חדש - לא יודע מה הוא עושה,

 

מהסיבה הפשוטה - שאף אחד לא לימד אותו כמו שצריך. מי בלם אי פעם בלימת חירום אמיתית בשיעור נהיגה? קיבל הסבר איך יורדים לשוליים אם וכאשר...?

 

לכן, ברגע שההתנהלות עם הרכב כבר חלקה (מבחינת תפעול בסיסי פלוס), הרי שניתן, רצוי ואפילו מומלץ לעבור קורס נהיגה מתקדמת.

 

לגבי מי מומלץ ושאר ירקות - תריץ חיפוש באתר, לא חסרות המלצות. היה שרשור ממש עכשיו שעסק בנושא, בפורום "רכב כללי".

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם

דולב, אף אחד לא יכול להגיד לך בדיוק מתי לעבור את זה.

אתה מרגיש שאתה זקוק לזה? גש, תברר פרטים מיקומים ועלויות. ושיהיה בהצלחה.

בא לך לחכות עם זה? תמתין עד שיתחשק לך חודש,חצי שנה שנה או שנתיים זה עניין שלך. אין לך התחייבות לעבור קרוס שכזה.

או שפשוט תנהג, תלמד את הכבישים, תלמד את הנהגים, תלמד לזהות מקור לבעיה ותלמד להגיב.

יש לך 3 אפשרויות :

1. בטוח רוצה לעבור ועכשיו. - קדימה אל תחכה חבל על השירשור הזה

2. אולי רוצה לעבור קורס אבל מחכה שמישהו יסביר למה כמה מתי והאם זה הכרחי - הסבירו לך, את ההחלטה אתה צריך לקבל.

3. לא רוצה לעבור קורס , סתם שיעמם לי. אלמד בעצמי. - כמו שאמרתי חבל על השירשור. שיהיה בהצלחה

 

לסיכום:

אני יגיד לך מה אני חושב, אני חושב שזה בולשיט. אם אתה לא מתכוון להתחרות (במקומות מסודרים כמובן) כדי ללמוד לקחת פניות האצה, בלימה והבנה עמוקה יותר של כוח המשיכה והכוח הצנטרפוגלי. אין לך מה ללמוד,הכל יבוא לבד. יש נהגים אוטיסטים (ויסלחו האוטיסטים כי הם כבר נוהגים יותר טוב) שנוהגים כמו ילדה בת 2 אין להם מושג מה מימינם ומה משמאלם. הנה תמצית הנהגים: או נוסעים לאט מידי וזה בסדר אני יעקוף,אבל למה בנתיב השמאלי לעזאזל! או אלה שחושבים שהם מינימום שומאכר וטסים על 160 קמש (ויסלח לי שומאכר כי כתבתי 160 קמ"ש ולא מייל) בכבישים עמוסי תנועה ואז חותכים כאילו הם במשחק פלייסטיישן. ויש את אלו שאם עקפתת אותם הם יעשו הכל כדי שתחזור להיות אחריהם גם אם זה יעלה בחיים של כמה אנשים (כולל שלהם ושלך). יש את אלו שנותנים מראות פעם בחצי שעה ואז תמיד מופתעים כשרכב,קטנוע או אופנוע מגיע. יש את אלה שקודם פונים לעקיפה ורק אז ניזכרים להסתכל במראות צד ומופתעים לגלות רכב שכמעט דחפו אותו לקיר בטון. יש את אלה שתמרור עצור ורמזור אדום זה עוד גימיק טיפשי לכיוון התנועה. יש את אלה שמחנים באמצע הכביש מדליקים 4 ווינקרים ובזה פתרו לעצמם בעית חניה שזה גם בסדר (YA RIGHT) אבל זה גורם לך בתור נהג להסתכן ואולי לבצע מספר עבירות תנועה כדי להמשיך בדרכך. ויש את אלה שקולטים שהכביש הופך משני נתיבים לאחד.. אני לא רוצה להגיד לך מהם מוכנים לעשות כדי להיות לפניך! ולא דיברתי על אלו שדופקים ברקסים ואין אף אחד מלפנים! בקיצור, זה הכל עניין של שליטה עצמית,בגרות, שיקול דעת נכון וקבלת החלטות. ובנוסף נהיגה היא סוג של אומנות.את זה לא ניתן להחדיר בקורס לאף בנאדם טיפש כזה שתיארתי עד כה. זה כמו ערסים, בחיים לא נבין את המשיכה שלהם לבגדים שלהם להליכה שלהם ליריקות שלהם כל 5 שניות ולסגנון הדיבור שלהם. או ה"דודים" עם התספרות ההזויות שלהם והקטע שלהם לינסוע על 5 קמ"ש עם גרוטה (אבל עם הנמכות) בפול ווליום ולהרים אמברקס ולצאת בפול גז. זה כאילו מוטבע בהם ככה. מה שניקרא אורגינל מהחברה. אתה תגלה מאיזה חומר את הוקרצת, בקרוב.

שיהיה בהצלחה!

פורסם

אני כל כך לא מסכים איתך לגבי מה שרשמת, מה זה השטויות האלה? יבוא לך עם הזמן?

תלמד את זה לבד? רק אם אתה מתכוון להתחרות?

מה הקשר בכלל?!

 

קורס נהיגה מתקדמת, הוא בעצם קורס לנהיגה נכונה!

דברים שלא תלמד לעולם לעשות נכון בעצמך, כי הם נוגדים את האינסטינקט הטבעי שלך.

 

אני עשיתי קורס כזה מיד עם קבלת הרישיון ועוד כמה במרוצת השנים, ותמיד יש לאן להשתפר.

למידה של נהיגה נכונה מהבסיס, מיד עם קבלת הרישיון היא מה שיכולה להוביל בסופו של דבר,

גם להפחתת התאונות, וגם לתרבות נהיגה.

 

העצה שלך מובילה בדיוק לאותם תחלואים שממנה סובלת המדינה שלנו בכל מה שקשור למוטוריקה.

 

לפותח השרשור, אני ממליץ לך, להתחיל בקורס הבסיסי של אלטרנתיבי,

ובעתיד לעבור למדריך אישי אם תרצה לעבור לנהיגה באמת מתקדמת.

 

בכל מקרה, עדיף להקנות הרגלים נכונים מהבסיס.

 

המורה לנהיגה שלי היה בעצמו מדריך נהיגה מתקדמת, נהיגת שטח ונהיגת מסלול בחו"ל.

את השיעור מחוץ לעיר שלי עשיתי בירידות של סדום ערד.

ובדרך הוא אמר לי דבר מאוד פשוט, עד עכשיו למדת להפעיל רכב, עכשיו את מתחיל ללמוד לנהוג.

 

בכל מקרה שיהיה בהצלחה.

HU: JVC KDBT1 AMP:JBL Cs50.4

COMP: MTX RTS652 SUB: Magnat Xpress 1200

 

פורסם
אני כל כך לא מסכים איתך לגבי מה שרשמת, מה זה השטויות האלה? יבוא לך עם הזמן?

תלמד את זה לבד? רק אם אתה מתכוון להתחרות?

מה הקשר בכלל?!

 

קורס נהיגה מתקדמת, הוא בעצם קורס לנהיגה נכונה!

דברים שלא תלמד לעולם לעשות נכון בעצמך, כי הם נוגדים את האינסטינקט הטבעי שלך.

 

אני עשיתי קורס כזה מיד עם קבלת הרישיון ועוד כמה במרוצת השנים, ותמיד יש לאן להשתפר.

למידה של נהיגה נכונה מהבסיס, מיד עם קבלת הרישיון היא מה שיכולה להוביל בסופו של דבר,

גם להפחתת התאונות, וגם לתרבות נהיגה.

 

העצה שלך מובילה בדיוק לאותם תחלואים שממנה סובלת המדינה שלנו בכל מה שקשור למוטוריקה.

 

לפותח השרשור, אני ממליץ לך, להתחיל בקורס הבסיסי של אלטרנתיבי,

ובעתיד לעבור למדריך אישי אם תרצה לעבור לנהיגה באמת מתקדמת.

 

בכל מקרה, עדיף להקנות הרגלים נכונים מהבסיס.

 

המורה לנהיגה שלי היה בעצמו מדריך נהיגה מתקדמת, נהיגת שטח ונהיגת מסלול בחו"ל.

את השיעור מחוץ לעיר שלי עשיתי בירידות של סדום ערד.

ובדרך הוא אמר לי דבר מאוד פשוט, עד עכשיו למדת להפעיל רכב, עכשיו את מתחיל ללמוד לנהוג.

 

בכל מקרה שיהיה בהצלחה.

 

אם אתה חושב שהקורס הפך אותך לנהג טוב יותר, אתה גם צריך להסביר במה זה מתבטא אצלך. להגיד כולם יכולים.

זה הפך אותך לחסין? אתה לא תיפגע מתאונות אף פעם (חליליה וחס)? אתה תוכל לחמוק מזירות תאונה עוד לפני שהפכו לזירות כי אתה מנבא את העתיד בזכות אותו קורס? מה? תעשה לי טובה בחייך. כל מה שאני כתבתי על סגנונות הנהיגה הגרועים אלה הנהגים שבגללם בלתי נסבל להיות בכביש! אלו אותם נהגים שמנסיעה פשוטה לקנות מצרכים אתה מתעצבן ומקלל! ואתה כותב לי שבגלל אנשים כמוני המוטוריקה ניראת כך? אתה אמיתי? אתה מודע למה שאתה כותב? או שאתה כותב העיקר בשביל לכתוב?! אני מתלונן על אותם טיפשים רפויי השכלה ובטח רפויי ידע בנהיגה! ידידי כשאתה תעמוד ברמזור אדום ואיזה בנ$ונה יכנס בך מאחורה שום קורס לא יעזור לך! כשאתה תחצה צומת מרומזרת כשאצלך ירוק ומהנתיב הצדדי חוצה מישהו באדום הקורס הזה לא יעניק לך כלום! הקורס הזה יכול לפתח את הביטחון העצמי שלך לעמוד מול מצבים מסוימים לא יותר מזה!

אם אתה נימנה ברשימת הנהגים שציינתי למעלה , שום קורס בעולם!!!! לא יעזור לך!! כי אתה פשוט נהג אדיוט!

מלמדים אותך לנהוג נכון? תעשה לי טובה. אם היה מדובר על רכיבה בדו"ג אני אבין אותך (במיוחד כרוכב) כי כאן יש מה ללמוד!

פורסם

אויש איזה גיבוב של שטויות רשמת פה CAR4FUN גם לפני שעשיתי קורס בעצמי הדעה שלי נגדה את שלך לחלוטין.

אין שום קשר לנהיגה תחרותית לבין הקורסים האלו בטח לא בקורס הבסיס.

אתה לומד להיות נהג בטיחותי הרבה הרבה יותר ממה שכל נהג אחר למד עם הזמן.

אני יכול להעיד על עצמי שאני חובב רכב ונהיגה ובלי להתרברב יצא לי לעלות על מספר לא מועט של מכוניות נחמדות ,חשבתי שאני יודע לנהוג לא רע,גם כי קראתי המון המון מידע על דפי פורומים שונים בארץ ובחו"ל וגם כי לימדתי את עצמי במקומות סגורים ,וגם כי הנחתי עם הזמן אחרי הוצאת הרישיון שיש לי "אינסטינקטים טובים" ואני רואה מה מתרחש עוד לפני שהוא קורה.

במילה אחת על כל הפסקה הזו שרשמתי ב-ו-ל-ש-י-ט.

הגעתי לקורס והבנתי שאם עד עכשיו הייתי קצת מעל הממוצע,הרי שהיום אחרי יום אחד שכזה אני יכול להעביר כבר בעצמי את ההדרכות הבסיסיות שעושים לקבוצות .

אחרי יום אחד בהדרכה אישית,למדתי לשבת קצת יותר נכון ממה שלימדו אותי הדפים למדתי לפתוח מראות אפילו יותר ממה שחשבתי שאני יכול,למדתי להסתכל פי אני אפילו לא יודע כמה ממה שהסתכלתי עד עכשיו קדימה(ואני ממש לא מאלה שנתקעים ברכב מולם עם המבט תמיד הייתי מסתכל יותר רחוק) אתה פשוט לומד דברים שאי אפשר לחשוב או לדמיין או לקרוא לבד .

אתה לומד לצאת ממצבי לחץ שגם אם בתאוריה אתה יודע איך לעשות הרי שבפועל אתה צריך ליישם את זה בשביל לראות שאתה עושה את זה בסדר ובכלל להבין איך זה מרגיש בשביל לא להלחץ בזמן אמת.

גם בחלק היותר ספורטיבי של היום אתה מכיר את הרכב יודע מה המגבלות פחות או יותר מכיר את התגובות וכאשר בכביש יהיה מצב שתצטרך להאיץ או לבלום או לבצע תמרון לפני פניה בשעה שיש כלי רכב ואין לך ברירה על מנת שלא תבצע תאונה תדע ליישם זאת הרבה יותר טוב ויעיל.

 

אני יכול להמשיך לכתוב ולכתוב ולכתוב אבל מכיוון שאני כותב מהאייפון(ולכן מצטער על החוסר בפיסוק) אני רק אומר שאם אני הייתי יושב באחד מהכסאות המחליטים אז:

א' זה היה כסא באקט שיתמוך בי בצורה מעולה(:

ב' הייתי מעביר חוק שאומר שנהג חדש עד שנה מיום הוצאת הרישיון חייב לעבור לפחות את החלק הבטיחותי של הקורס הבסיסי במימון המדינה.

 

אם תרצה המלצה על המדריך שהעביר אותי יום אימונים אישי אני אתן לך בפרטי,אתה יכול להריץ גם חיפוש-בנימה אישית אני ממליץ ללכת על מדריך אישי ולא על בית ספר בקבוצה שכן באופן אישי אתה לומד בהתאמה אליך ולומד הרבה יותר ויותר טוב.

 

ההודעה הכי ארוכה שרשמתי מהאייפון -רק בשביל שאולי יבינו אחת ולתמיד שזה מציל חיים!

×
×
  • תוכן חדש...