Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לוטוס סופר 7 החיפאית עושה עליה למרכז וזוכה לבעלים חדשים


און יעקבסון
שימו לב! השרשור הזה בן 3763 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מיכל הדלק בלוטוס מורכב מעל הסרן האחורי. כלומר, צריך להכין ולהכניס אותו למקומו מבעוד מועד. האמת היא, שאם הולכים לפי ספר ההרכבה (ויש כזה!) שלב הרכבת מיכל הדלק מגיע הרבה יותר מאוחר, אלא שאז צריך לפרק את ברגי בולם הזעזועים וכמה ברגי מתלה, לתמוך את משקל השלדה ורק אז להרכיב את המיכל הדלק. החלטנו לנסות להרכיבו כבר בשלב זה, בכדי לוודא התאמה ושהכל יושב כמו שצריך. לפרק תמיד אפשר. בדיעבד - טוב שכך.

 

ראשית, תושבת עליונה אחת של מיכל הדלק קצת התעקמה, ככל הנראה ולא היה ניתן להכניס את אחד מהברגים העליונים שתופסים את המיכל ביחד עם הבודי. אולי כדאי להרחיב על נקודה זו את הדיבור. הרי מרכב הפיבר מחובר לשלדה עם ברגים. ארבעה מהם ממוקמים על הקורה שמעל הסרן האחורי, ואשר שניים מהם עוברים בהברגה את השלדה ותופסים גם מיכל הדלק. השניים האחרים משמשים גם לעיגון המושב. כאשר פירקנו את המכונית, הברגים הללו היו חסרים, כך שנושא עיקום תושבת המיכל היא עניין ישן כנראה שבשעתו טיפלו בזה בכך שפשוט לא הרכיבו את הברגים העליונים...

 

למעשה, ואני נזהר מאוד בדברי, עשינו שיפור קטן ביחס לתכנון המקורי של קולין צ'פמן. במקור, ישנה הברגה שעוברת דרך השלדה וגם הברגה בתושבת מיכל הדלק שהינה מסיבית מאוד ורחבה אף יותר מאום גדול. המשמעות היא שלא ניתן להדק את מיכל הדלק באופן מוחלט לשלדה ותמיד יהיה איזה חופש קטן בין השלדה למיכל, בגלל ההברגה הכפולה הזו. זאת ועוד: מרכב הפיבר מתחבר באזור זה בלא פחות מאשר עשרה ברגים, אז בהתייעצות עם מומחים... קדחנו את ההברגות הללו בשלדה ועכשיו שני הברגים הללו שיהדקו את המרכב יעשו זאת היישר לתושבת מיכל הדלק. כך, הידוק המיכל הוא מוחלט וללא תזוזות ואל דאגה, שני הברגים המקבילים (במרחק עשרה ס"מ) עדיין מוברגים לשלדה.

 

אז אחרי שסידרנו את נושא תושבת המיכל, אפשר היה להמשיך הלאה, אז נמשיך?

 

קדימה, תמונות:

 

1. מיכל הדלק

2. בדיקת ההברגה ויישור התושבת העקומה.

3. עכשיו אפשר להתפנות לנושא מצוף הדלק ושנבדק ותוקן על ידי סיגל מ-אוו.

4. להכניס את המצוף למקומו להדק את הטבעת.

5. שלב הבא, להכניס את המיכל למקומו בשלדה.

6. זהו אחד משני הברגים העליונים (השייבות מדמות את עובי המרכב שעוד יבוא פה. החיזוק - זמני.

7. וזה אחד מהברגים התחתונים.

8. וככה הוא נראה מצידו השני של המיכל.

 

כמובן שכל הברגים והאומים והשייבות חדשות ודנדשות!

 

 

המשך? יבוא!

07102011396.jpg

07102011395.jpg

07102011397.jpg

07102011398.jpg

12102011414.jpg

12102011415.jpg

12102011416.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 924
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אז אחרי שסיימנו עם מיכל הדלק, אפשר לעבור ולהתחיל לחבר את כל זרועות המתלים, זאת כבר אחרי שמבעוד מועד התקנו בתוכם את כל התותבים החדשים.

אז לתמונות עם ההסברים:

 

1. מרכיבים תושבת זרוע אחורית (וכמובן גם את רעותה בצד השני).

2. זוהי נקודת עיגון האמצעית של זרוע המקשרת עם הסרן.

3. גם לכאן מוכנס תותב פוליאריטן מחוזק.

4. בשלב הזה אפשר להתחיל לחבר את זרועות המתלה

5. כמו גם את הזרוע המשולשת (בשלב זה, אף אחד מהברגים אינו מחוזק באופן סופי).

6. אפשר גם לעשות את החיבור על הסרן עצמו.

7. והנה השלדה במלוא הדרה, עם זרועות המתלה האחוריות כבר מורכבות.

8. וכך זה נראה מאחור.

 

בשלב הבא: הסרן האחורי מוכנס למקומו.

07102011401.jpg

07102011402.jpg

07102011403.jpg

07102011404.jpg

07102011405.jpg

07102011406.jpg

12102011413.jpg

12102011417.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום ראיתי את השרשור הזה לראשונה - ואני יושב פה כבר שעתיים וקורא - אין גבול להערצה שלי אליכם. עכשיו צריך לעקוב גם פה וגם בטינה.. בלגן..

לגבי המכסה דיסטריביוטור - יש מחברי חוטי הצתה - בדרך כלל שבאים לכויל שהם ב90 מעלות. לא יפתור לכם?

I'd rather walk than drive a Japanese car

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום ראיתי את השרשור הזה לראשונה - ואני יושב פה כבר שעתיים וקורא - אין גבול להערצה שלי אליכם. עכשיו צריך לעקוב גם פה וגם בטינה.. בלגן..

לגבי המכסה דיסטריביוטור - יש מחברי חוטי הצתה - בדרך כלל שבאים לכויל שהם ב90 מעלות. לא יפתור לכם?

 

תודה... :oops:

 

ולגבי חוטי ההצתה - עוד לא הגענו לזה, או יותר נכון, עזבנו את זה לעת עתה. אנחנו, כפי שאתה רואה, עמוק בתוך השלדה.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאחר שקובי ארגן גם סט בולמים חדש (זאת למרות שהסט שהיה מורכב על המכונית במצב לא רע בכלל - ולכן הוא יעבור למדף חלקי החילוף), החלטנו להרכיב אותו. וזה אומר, לפרק את הקפיצים מהסט הישן. אבל קודם: סקירה!

 

אז הנה תמונות של ישן מורכב וגם חדש מול ישן:

 

1. יחידת בולם/קפיץ הקדמית - הישנה.

2. הבולם הקדמי החדש.

3. ו... שניהם ביחד.

4. יחידת הבולם/קפיץ האחורית הישנה.

5. הבולם האחורי החדש.

6. ו... כן, ניחשתם נכון: שניהם ביחד!

12102011418.jpg

12102011419.jpg

12102011420.jpg

12102011421.jpg

12102011422.jpg

12102011423.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד שהקפיצים יחזרו מניקוי החול והצביעה, חוזרים להרכיב את הסרן האחורי.

 

מאחר שכל התותבים החדשים הושמו במקומם מבעוד מועד וזרועות המתלה כבר הורכבו לשלדה, כל שנותר הוא להסיע את הסרן עצמו למקומו בשלדה ולהתחיל לחבר את הברגים.

כמובן שהמדובר בברגים, אומים ושייבות חדשות ובכדי למנוע היתפסות הברגים במקומם במהלך השנים, השתמשו בחומר מיוחד, שהבאתי לפני הרבה שנים מארצות הברית והוא שכב בארון וחיכה ליומו.

 

אז תמונות:

 

1. עושים סדר בברגים.

2. "אנטי-סיז". משחת גירוז מתובלת באלומיניום, למניעת תפיסת הברגים בתותבים שלהם.

3. ברגע שכיוונו את הסרן למקומו, החיבור של כל הברגים היה פשוט ומהיר.

4. וזו התוצאה. לעת עתה השלדה נתמכת במגבהים, כי אין קפיצים.

07102011399.jpg

12102011425.jpg

12102011426.jpg

12102011424.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כזכור וכידוע, לוטוס שבע עושה שימוש במרכיבי המתלה הקדמי של טריומף הארלד ועוד כמה דגמים של טריומף, לוטוס וגם סוסיתא/רום כרמל. בשעתו היה מדובר במתלה קדמי מורכב למדי מסוג "עצמות עצה כפולות", שהעניק קשיחות וחדות היגוי טובים ביחס למקובל (מתלה זה הוצג עוד בסוף שנות החמישים, זאת בתקופה שמערכות מתלים פרימיטיביות ביחד עם תיבות הגה לא מדויקות שלטו ביד רמה).

לוטוס השתמשו בסידור הקיים ושיפרו אותו קצת, במיוחד בחוזק זרועות המתלה והתותבים הקשיחים - ואכן זהו ההבדל הניכר לעין בהשוואה לסידור בטנדר שלי. אבל אם יש משהו שהוא זהה לחלוטין בין כל הדגמים העושים שימוש במערכת המתלים הזו, זה חייב להיות ה"טריניון". המדובר בחלק המאפשר תנועת מתלה מעלה-מטה, זאת יחד ובמקביל לפקודת ההיגוי ימינה ושמאלה והוא מורכב בחלקו התחתון זרוע ציר הגלגל (או איך שלא קוראים לזה). במונחים מודרנים המדובר בחלק מורכב, עדין ובעל שחיקה גבוהה, אבל הוא עשה את העבודה במשך שנים ארוכות.

 

מאחר שמדובר בחלק לא יקר מחד, ומאידך יש לו משמעות גדולה בתחושת ההיגוי, כמובן שהחלקים הללו הוחלפו לחדשים. אלו שהגיעו - הגיעו מפורקים, אז צריך להרכיב אותם מחדש.

 

אז חדל קשקשת - ולעבודה!

 

1. הטריניון, במצבו המפורק.

2. המדובר בחלקים לא זהים. השוני הוא בהברגה. בצד אחד הברגה רגילה ואילו בצד השני ההברגה היא הפוכה. בכל מקרה, הסימון מלמד שהמדובר בטריניון הימני.

3. כך גם ניתן להתאים את הטריניון המתאים לזרוע ציר ההיגוי הנכונה.

4. ואלו הם כל חלקי הטריניון שצריך להרכיב...

5. ראשית מרכיבים את הטבעת החיצונית הקטנה ועליה נכנס השרוול בלחץ לתוך הטריניון. על פעולה זו חוזרים גם מצידו השני של הטריניון.

6. עכשיו אפשר לשים את טבעת הגומי החיצונית...

7. שמורכבת מסביב לשרוול.

בנקודה זו הייתה צריכה להיות תמונה של הטריניון מורכב גם עם הטבעות החיצוניות, אבל מישהו - שלא נזכיר את שמו, אבל זה לא קובי - שכח לצלם את עצמו עם הטריניון מורכב במלואו...

12102011434.jpg

12102011437.jpg

12102011433.jpg

12102011439.jpg

12102011440.jpg

12102011441.jpg

12102011442.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שסיימנו עם הרכבת הטריניונים, אפשר להמשיך הלאה - להרכיב את זרועות המתלה הקדמיות בחזרה למקומם.

 

מאחר שכל ההכנות נעשו מבעוד מועד, כל שנותר הוא להתחיל להרכיב.

 

הנה, בבקשה:

 

1. זרועות המתלה העליונות, ביחד עם ה"בול-ג'ויינט". כאן בתמונה הן מורכבות הפוך. בהרכבה על השלדה - העניין סודר.

2. זרועות המתלה התחתונות. ההבדל הניכר לעין בהשוואה לזרועות הרגילות בטריומף הוא החוזק של המכלול.

3. אז נתחיל עם הזרוע התחתונה האחת...

4. ואז השנייה...

5. עכשיו אפשר להרכיב את שתי הזרועות העליונות למקומם ומאחר שנוכחות הבולם היא חובה והקפיצים עדיין לא חזרו, אז השתמשנו בבולם הישן לבינתיים - בלי הקפיץ.

6. וזה ה-Upright, המחבר בין הזרועות התחתונות והעליונות אשר על צירו המרכזי מתחבר גם ההאב שעליו מורכב בלם הדיסק. להזכירכם, בחלק התחתון מתחבר הטריניון. (OMG, כמה מילים בלועזית...).

7. הנה, ככה זה (כמעט נראה). עכשיו צריך להרכיב את הטריניון המושלם ו...

8. ככה זה אמור להיראות! כמובן שעדיין חסרה כאן יחידת הקפיץ/בולם וכן מוט המייצב שנשלח לריתוך קל בקצהו ועדיין צריך לעבור צביעה, אבל לפחות זה מאפשר לנו להתקדם בדברים אחרים.

 

אז אחרי שגמרנו עם הצד האחד, עושים את אותו הדבר בצד השני ו... מסיימים להיום.

12102011428.jpg

12102011429.jpg

12102011430.jpg

12102011431.jpg

12102011432.jpg

12102011435.jpg

12102011438.jpg

12102011443.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד,

 

אפשר לשאול איך החלטתם עד לאן להבריג את ה-TRUNNION על ה-HUB?

 

אולי שווה לשקול לחרוט ספייסרים מתאימים במקום ערימות שייבות (מיכל דלק)? למרות שלפי רמת הפרויקט נראה לי שכבר חשבתם על זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד,

 

אפשר לשאול איך החלטתם עד לאן להבריג את ה-TRUNNION על ה-HUB?

 

אולי שווה לשקול לחרוט ספייסרים מתאימים במקום ערימות שייבות (מיכל דלק)? למרות שלפי רמת הפרויקט נראה לי שכבר חשבתם על זה.

 

תודה!

לגבי הטריניון, מאוד פשוט: מבריגים עד הסוף ופותחים את חצי הסיבוב הנדרש בכדי שמערכת תעבוד כראוי. ישנו עומס רב על המכלול הזה ואתה רוצה שעומס זה יתחלק על כמה שיותר הברגות.

ולגבי השייבות: כמובן שהן לא ישארו שם! המדובר על פיתרון זמני בלבד. למעשה, את השייבות יחליף... הבודי! עובי השייבות מדמה את עובי הבודי בנקודת עיגון זו.

12102011417.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקביל למטלות האחרות, נשלחו הקפיצים לניקוי חול ומיד לאחריו - לצביעה אצל ראסם הצבעי שגם דאג שהקפיצים יקבלו "מכת חום" בתנור. עכשיו אפשר להרכיב את הקפיצים המחודשים על הבולמים החדשים.

 

אז הנה:

 

1. הקפיצים אחרי ניקוי החול.

2. מקבלים צבע.

3-4. ומכת חום לייבוש.

5. והנה המראה הסופי.

6. עכשיו אפשר להרכיב אותם על הבולם - זה האחורי.

7. וזהו הסט המושלם - מוכן להרכבה על האוטו.

12102011427.jpg

16102011448.jpg

16102011449.jpg

16102011450.jpg

16102011456.jpg

16102011457.jpg

16102011458.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3763 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...