Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפים לליווי נהג חדש


MikiR
שימו לב! השרשור הזה בן 5011 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עומד בימים הקרובים לשמש מלווה לנהג שהוציא בשבוע שעבר רשיון.

האמת שאני די חושש ואשמח לטיפים מכאלו שהתנסו.

מומלץ קורס נהיגה מתקדם בשלב זה?

חג שמח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.עשה טובה, מה שאני הולך לך תכניס טוב טוב לקודקוד ותיישם את זה.

שמור מרחק, במיוחד שתסיים את המלווה אם יהיה לך טיפה בטחון אני בטוח שתלחץ קצת עם הרכב ולא תשמור מרחק.

אני הייתי כזה שסיימתי את המלווה לא שמרתי מרחק ונכנסתי ב40 קמ"ש (אחרי בלימה) ברכב שעצר במעבר חציה והרכב כמעט פגע בבן אדם שחצה את הכביש. הכי חשוב שתשמור על זה.

 

קח את הרכב למגרש עם אחד ההורים ותרגל בלימות חירום עם abs לא תבין כמה זה יתרום לך לבטחון העצמי.

 

זה בנתיים מה שעלה לי לראש8)

תמיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני סיימתי לאחרונה תקופת ליווי שניה (ילד שני שמקבל רשיון). העצה שלי היא - קח את הבחור\ה לכל נסיעה אפשרית, תן לו להתנסות בכל תנאי הדרך והיה ערני עוד יותר מאשר כאשר אתה נוהג.

עצה שניה - אל תתןלנהג הצעיר לנהוג לבד בסיום שלושת החודשים - אלא כאשר אתה מרגיש בטוח לצידו, למרות שתחוש לחץ חזק בעניין.. הבן הראשון שלי היה בשל ולכן ביום ה-91 כבר נהג לבד, השני לא נהג מספיק עם ליווי - ולכן למרות שסיים את שלושת החודשים עדיין איני מאפשר לו לנהוג לבד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מבמקרה סכנה אל תאיר באותו רגע אלא מעט אחר כך , תן לו את הזמן לחשוב על מה שאתה מסביר .

לדוגמא, הוא יוצא לעקיפה , וחוזר מאוחר מידי , תן לו לסיים , ואז כשהוא הימני נוסע במהירות קבועה תדון איתו על כמה ומתי עוקפים וחוזרים .

תן דוגמאות , אל תאיר כל מטר , הוא לא יקלוט הכל , ולא יבין הכל , תתחיל מהכבד , כמו מרחק מהירות ושמירת קו הנסיעה , ורד לקטן יותר , תשומת לב לסימנים מקדימים לסכנות , תנוחת ישיבה , וראייה קידמה של הכביש .

 

תראה לו שאתה מזהה מצבים מראש , כמו " שים לב איך שהרכב שנימצא שלושה רכבים לפנינו מזגזג " " שים לב למשאית,עוד מעט היא תחתוך שמאלה כדי לעקוף" ( משאית קטנה שמתקרבת למשאית גדולה).

 

תראה לו כמה מטומטמים נראים נהגים צעירים שמזגזגים וטסים בלי חשבון .

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

- אל תעיר על כל דבר, הוא לא בשיעור נהיגה, תן לנהג להיות נהג ואל תזהיר מכל דבר קטן.

- אל תתפרץ בעצבים אל טעויות שהנהג מבצע, הוא לא עושה זאת בכוונה. כל התעצבנות שלך תגרום בדיוק

לההפך ממה שאתה רוצה.

- הסבר בסבלנות ובצורה חברית.

- השתדל לקחת את הנהג לכל נסיעה אפשרית.

- אל תעיר על סטיה קלה במהירות וכו', ככל שתגביל אותו יותר, יום אחרי שיגמר המלווה וינהג לבד או עם החברים שלו הוא

יעשה הרבה יותר גרוע.

- נסה להטמיע תרבות נהיגה נכונה.

- הראה לנהג כי אתה סומך עליו.

- תן לנהג פידבקים חיוביים על דברים שהוא עושה נכון.

- תרגל עם הנהג בלימת חרום במקום ריק (יש לבדוק כי המקום אכן ריק בוודאות).

- הסבר לנהג כי הכביש טומן בחובו סכנות רבות שלעיתים אינן תלויות בו כגון נהגים אחרים, כתמי שמן וכו'.

 

* אני ממליץ לך לפנות לעמותת אור ירוק, הם יגיעו לביתך ויבצעו לך הדרכה נהדרת כיצד עליך להתנהג כנהג מלווה

וכבונוס גם תקבל כמה מתנות סימליות ושלט נהג חדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממליץ לך לפנות לאור ירוק ולהגיד להם שהם לא מבינים כלום במה שהם עושים!

מה שאני כן ממליץ לך, זה ללמד את הילד תרבות כביש וסבלנות(שמירה על הימין, איתות, תנוחת נהיגה, מראות, זכות קדימה)!

כל שאר הדברים נאמרו, מה שחשוב הוא שהילד ידע לשים לעצמו גבולות, וזה אומר להתאים מהירות לתנאי הדרך, במיוחד בעיר!

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להזכיר לו כל הזמן לשמור על הימין ולהקפיד על מבט רחוק קדימה.

כל מה שתעשה בחיים, יהיה חסר חשיבות.

אך חשוב מאוד שתעשה אותו,

כי איש לא יעשה אותו מלבדך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קורס מתקדם זה לא לשלב הזה. זה כדאי רק אחרי שהילד צבר כמה אלפי ק"מ טובים ויותר.

 

תתחיל בפשוט (נסיעות בשכונה, בכבישים יחסית פנויים, גם בכבישים ראשיים בשעות לא לחוצות) ותעלה את הלחץ בהדרגה.

בהמשך תרגל אותו גם בתנאי מזג אוויר לא אופטימליים, כשיתחיל החורף.

תרגל איתו בלימת חירום מ60-70 קמ"ש על יבש וגם על רטוב (במקום ריק שאין רכבים מאחוריך!), וודא שה-ABS עובד והילד מודע לכך וממשיך לבלום ב100 אחוז, ולא נבהל מכך.

 

תסביר לו על כל המתגים ברכב, איך מפעילים כל דבר, איך מהבהבים באור גבוה וכו'. לא צריך שהוא יחפש את זה בזמן נהיגה.

 

תתקין דיבורית ברכב לטובת היום שבו הוא יתחיל לנהוג לבד - זה הרע במיעוטו.

 

אם היתה טעות רצינית - לדון בכך כמה שניות לאחר שהמצב הבעייתי הסתיים. לא לצעוק. זה לא משיג כלום.

לא להעיר כל שניה על כל דבר מינורי.

 

לפני שמתחילים לנסוע לוודא תנוחת ישיבה נכונה שמאפשרת מהלך מלא של כל הדוושות וסיבוב ההגה בנוחות.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנהג חדש וטרי על הכביש (חודשיים בדיוק בלי מלווה, היום) אני הייתי ממליץ לך לפתח אצל אותו הנהג את תכנון הנסיעה, כך שהוא ידע בדיוק מה הוא הולך לעשות בעוד מס' כלשהו של מטרים, שהוא ישים לב לדוגמא לתמרורים שמודיעים על נתיב שמסתיים שלא יווצר מצב שהוא עוצר עם הרכב באמצע הכביש בניסיון להשתלב מהנתיב שנגמר או שידע שאם יש רכב בחניה בצד שאורות הרוורס שלו דולקים צריך להזהר במיוחד.

לי אישית עזר מאוד שמורה הנהיגה שלי כל הזמן שם דגש על זה, ולא הייתי מופתע יותר מדי מתופעות שקרות בכבישים ויכולתי להגיב אליהן בזמן ובלי לחץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

my 2 cents

 

אני אישית הייתי עם בטחון עצמי לא מועט בתור נהג חדש. מעבר ללסחוט את הרכב, המחלה הכי גדולה שפיתחתי (והיום נפתרתי ממנה) היא "מלחמות כביש" או "מלחמות אגו" (נראה שלי פירוט מיותר, כולם יודעים על מה מדובר) תכניס לו לראש שהוא יוצא מהבית לנהוג, לא להלחם. חותכים אותו? נו שוין, אל תסנן ולו חצי קללה, בשיא הנון שלאנט. מישהו יושב לא על התחת עם אורות גובהים? בלי עצבים, שיעבור נתיב יתן לדגנרט לעבור אותו, וזהו) אתה האבא של הבחור? או קרוב משפחה/חבר? אם אתה הראשון, אני מקווה שאתה רגוע, כי הוא ינהג דומה לך סביר להניח. חשוב להראות פיזית נסיעה שלקוחת שעה ב100 קמ"ש ומה ההבדל הזניח בינה לבין אותה נסיעה ב120 (לחלופין ב80 ואז 100 כדי להשאר על הצד הבטוח של החוק). עוד טיפ קטן שאנחנו (חלקינו? רובנו?) לא שמים לב, מתן זכות קדימה להולכי רגל.

 

אישית? משהו שעשית עם אחי (בלי ידעת ההורים), לקחתי אותו למגרש ריק, נתתי לשתות מ-ל-א והראיתי שלב אחר שלב (לפי כמויות יחסיות), עם פילונים והפעלת תגובות חירום מה קורה עם אלכוהול בדם וכמה זה מסוכן.

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל בזה שהכר לו את מערכות הרכב השונות:

 

א. לוח המחוונים ומשמעות השעונים הנמצאים בו, פרט על תפקידו של השעון במיוחד אם יש שעוני גדישה, לחץ שמן, וחום מנוע.

ב. הסבר לנהג החדש על אופן הפעלת האורות, אורות גבוהים וערפל, הפעלת המגבים וכל זאת שיתנסה בהם בנוכחותך ברכב.

ג. הסבר לנהג על אופן התנהגות הרכב באם יש בקרות החלקה ומניעת נעילת גלגלים.

ד. הסבר לנהג את אופן הפעלת בקרת השיוט ומערכת מיזוג האוויר.

ה. פתח מכסה מנוע ולמד אותו כיצד לבצע בדיקות חיוניות בסיסיות לפני נסיעה כמו בדיקת מפלס השמן ונוזל הקירור.

ו. הראה לו את פתח התדלוק כיצד הוא נפתח ואיזה אוקטן יש לתדלק ברכב.

ז. הראה לו את מיקום הגלגל הרזרבי ואת מגבה הרכב ואת אופן השימוש בו.

ח. בכניסתם לרכב סגרו הדלתות, חגרו חגורות כוונו המראות תוך מתן הסברים, כמו כן את כסא הנהג בתנוחה הנכונה לו המאפשרת להחזיק את גלגל ההגה בצורה טובה וחזקה ושידיו אינן מתוחות ורגליו מגיעות חיש לעבר הדוושות, התחילו נסיעה. בהתאם לעונה יש להדליק אורות, אני נוהג מאז הצבא לנהוג עם אורות באופן קבוע אם כי בקיץ במצב 1.

ט. את הנסיעה יש להתחיל בזהירות תוך מתן הסברים לנהג על ההתיחסות לתמרורים בשטח עירוני.

י. למד אותו כי אין לו מה להלחץ גם אם הרכב נכבה לו בפעמים הראשונות או שהוא מתקשה להתחיל נסיעה ומצפצפים מאחור.

יא. למד אותו את השפעת השליטה על הרכב במהירויות גבוהות, מעבר בין נתיבים.

יב. תהנו וקווה כי יאמץ את חדוות הנהיגה הסוד הוא רגיעה.

התענוג שמוביל אותך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל אלה שהם אבא של הנהג החדש.

 

אל תצפו מבנכם/בתכם כי ינהגו שונה מכם

 

אם אתם ערסים גם הבן שלכם יהיה כך ולהיפך.

כי הילד למד איך נוהגים שנים לפני שאתם חשבתם שיהיה לו רשיון נהיגה, וזאת הוא למד ממכם.

 

מסוכן ומטומטם ביותר מה שעשה אורבן . יכול היה להיגמר בשלילה לשנים לשניכם ויותר.

 

השאר נתנו עיצות מועילות

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

* אני ממליץ לך לפנות לעמותת אור ירוק, הם יגיעו לביתך ויבצעו לך הדרכה נהדרת כיצד עליך להתנהג כנהג מלווה

וכבונוס גם תקבל כמה מתנות סימליות ושלט נהג חדש.

 

אני ממליץ לך לפנות לאור ירוק ולהגיד להם שהם לא מבינים כלום במה שהם עושים!

 

חבר טוב שלי עבד באור ירוק בהדרכות למלווים. אין לי שמץ של מושג איזה חומר הוא קיבל להעביר, אני רק יודע שהוא עשה זאת מתוך אמונה חזקה בחשיבות ההדרכה, הוא בן אדם עם מודעות תחבורתית מאוד גבוהה. אני מניח שרוב אם לא כל המדריכים הם כאלה. שמעתי ממנו לא מעט סיפורים על מלווים פוטנציאלים שהיה צריך ללמד אותם כל מיני חוקי תנועה בסיסיים.

 

קח בחשבון שאתה, עם כל הניסיון והרצון הטוב שיש לך, לא תמיד מודע לניואנסים ולבעיות של נהגים חדשים. למשל אחד הדברים שאותו חבר סיפר לי הוא שהם שמים דגש מיוחד על הערכת מרחק, תחום שלנהגים חדשים יש בעייה גדולה איתו, במיוחד בחשיכה.

אני ממליץ לכל הפחות להתייעץ עם אור ירוק, אולי יש להם אפילו חומר תיאורטי לשלוח לך, גם ללא מדריך (אם אתה מתנגד לדרך זו). אגב, ההדרכה לך כמודרך - בחינם.

 

אני שייך לדור בו לא הייתה חובת מלווה, ולמדתי עם מורה נהיגה מצויין, שעד היום אני מודה לו על ההרגלים שטבע בי ולי נראים מובנים מאליהם, בעוד של-99% מהנהגים מסביב נראה כאילו לא קיימים. למרות זאת את הביטחון והתכל'ס למדתי מאבא שלי, שהתעקש לצאת איתי לנהיגות הראשונות. גם לו אני מודה עד היום מאוד. מבין שניהם - אין לי דרך להחליט מי תרם יותר לעיצוב האופי שלי בתור נהג, אולי גם כי שניהם היו די דומים בגישתם.

בנוסף לקח לי קצת זמן להבין שאני מאוד דומה לאבא שלי באופי הנהיגה, מה שלא קשור ישירות לאותן נהיגות ראשונות, יותר קשור למה שספגתי כנוסע עם אבי במושב הנהג לאורך השנים.

 

 

*רק אציין שאינני אוהב כלל את עמותת אור ירוק ואת דרך פעילותה, אבל אין לזלזל בכנות וברצינות כוונותיה.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אני שמח שישנם הורים שלוקחים את משימת הליווי שלהם ברצינות רבה.

רוב העצות שניתנו בהחלט לעניין.

כמי שמלמד את אותם תלמידים, אני חושב שתקופת הליווי חשובה בתנאי שלא מנסים ללמד את התורה מחדש.

יש קודם כל להתחיל מהקל אל הכבד (מסלולים ותנועה, כמו גם תנאי מזג אוויר) ולצפות באופן נהיגת העולל.

אז, יש לחזק את הרגליו הטובים ואם יש, לתקן את מנהגיו הפחות טובים.

חשוב - להסביר למה. נסיעה בימין היא חוק, אך מה היתרונות שבה? (לא בטוח שכל מורה לנהיגה ירד לפרטים הללו).

 

תפעול הרכב הוא הבסיס ויש ללמד את הנהג החדש על הרכב שבו ינהג, לעמוד על תפעול התיבה האוטומטית ולאפשר לו להאיץ (במקום מתאים) עד לקו האדום!! בכדי שלא יפחד . (כמו גם תירגול בלימות כמו שהוזכר כאן).

 

נקודה חשובה נוספת היא התמצאות. בשעורי הנהיגה ואולי גם במשך הליווי , יובל הנהג ע"י המלווה וכהכנה לקראת פריחתו מהקן, רצוי להסביר לו על חשיבות תכנון הנסיעה ליעד- קריאת שלטים, מיקום בנתיבים, על מנת להוריד את מפלס החרדה. אולי אף לתרגל אותו עם הGPS , דבר שיקל עליו במקרה של נהיגה עצמאית לכתובת שאינה מוכרת.

 

ההערות ,מין הסתם, ראוי שיעשו בצורה רגועה תוך ניתוח הנהיגה שכדאי שתחולק בתחילה לקטעים.

 

אור ירוק ,אגב, משתדלים, גם אם לפעמים הם לא מצטיינים.

כשהוכנה ערכת הליווי הראשונה שלהם בפיילוט שנרך בעפולה ורעננה, הכנתי להם ערכת מפות ששימשה את המלווים . המסלולים היו מהקל אל הכבד: כבישים רחבים וישרים בשעות עם תנועה דלילה, דרך נהיגה עירונית הכוללת הרהב שינויי כיוון וכלה בנהיגה בתנאים מלחיצים ובשעות העומס.

 

וכמו שנאמר כאן קודם- כמה שיותר ליווי ומגוון תנאים- יותר טוב.

 

שיהיה בהצלחה. אייזיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממליץ להרבות בנסיעות בינעירוניות בשעות שבהן הכביש יחסית פנוי ועם ראות טובה, למשל שבת בבוקר.

נסיעות כאלה מאפשרות ללמוד תפיסה מרחבית ולהבין את המיקום היחסי של הרכב שלך בתוך זרם התנועה,

וכל זה באווירה רגועה יחסית וכמעט ללא הסחות דעת. בתנאים כאלה ניתן באמת לתת הערות קונסטרוקטיביות

וגם יש סיכוי טוב שהנהג יזכור אותן היטב, בניגוד להערות שניתנות בתנועה צפופה בעיר ונשכחות לאחר 5 דקות,

עם המניאק הראשון שחותך אתכם.

 

עניין נוסף שחשוב לתרגל, במיוחד בנסיעה עירונית, הוא מבט רחוק לפנים והיכולת לצפות את המהלכים הבאים של

הנהגים שלידכם. למשל, נתיבים חסומים, מכשולים פוטנציאליים, הולכי רגל שעלולים לקפוץ לכביש וכד'.

 

לי באופן אישי לא היו מלווים שיכלו ללמד אותי את הדברים האלה, ולמזלי היה לי מורה טוב שלקח את הזמן להעביר

את המסרים הנכונים (זה מההודעה למעלה). אחרי כחצי שנה גם חזרתי אליו לקורס נהיגה מתקדמת. כיום אני נוהג

לפעמים 500-600 ק"מ ביום במסלולים ותנאי דרך שונים (למשל ברצלונה-פריז לפני שבוע), וההשקעה הזאת מחזירה

את עצמה בכל פעם מחדש.

 

בהצלחה ונסיעה טובה. 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5011 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...