Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5831 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז ככה, אני מעוניין לעשות את ההתקנה והכל בעצמי אני לא רוצה בעל מקצוע משני סיבות הראשונה היא שזה עולה עוד 1000 ש"ח +- ההתקנה שאני יכול לעשות בעצמי מרוב שהיא פשוטה ואפילו יותר טוב מכייון שאני אלקטרונאי אז אני יוכל לדייק ברמות גבוהות בהתקנה של המגברים וכו' ( שימוש בסקופ לבדיקת עיוותים וכו', לא ראיתי מקום שעושה התקנות שממש משקיע ובודק עם סקופ עם האות נקי )

סיבה שנייה, זה הכיפיות של הדבר.

 

אז ככה יתכן ויהיו לי עוד שאלות בהמשך הדרך אבל מה שכרגע זה השלבים הראשונים זה :

יש לי סאב וופר של 500W RMS עם הספק מקסימלי של 1000W

המגבר שלי הוא מגבר 300W.

 

אז ככה דבר ראשון כשאני מחבר את המגבר לרדיו דיסק, איזה כבל כדי לי לקנות 4G או 8G?

ומה האורך הרצוי לכבל? יש לי פולקוואגן פולו כמה מטר הייתם לוקחים?

 

דבר שני, כדי שלא יהיו רעשים אני מעביר את הכבלים בשני צידי הרכב, השאלה שלי היא כזאת שאתם מעבירים כבלים אתם מורידים כיסאות ואת כל הדברים האלו ושמים את זה מתחת לריצפה או שיש שיטה אחרת.

 

עריכה:

אז ככה לא ראיתי את השירשור הנ"ל:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=209428

 

אז השאלות שאני צריך מענה עליהם הם :

 

 

אז ככה דבר ראשון כשאני מחבר את המגבר לרדיו דיסק, איזה כבל כדי לי לקנות 4G או 8G?

ומה האורך הרצוי לכבל? יש לי פולקוואגן פולו כמה מטר הייתם לוקחים?

 

דבר שלישי, איך אני מעביר חותים לדלתות שלי?!

כי האוטו לא בא עם רמקולים בדלתות זה כבר בנייה.

 

 

דבר שני, כדי שלא יהיו רעשים אני מעביר את הכבלים בשני צידי הרכב, השאלה שלי היא כזאת שאתם מעבירים כבלים אתם מורידים כיסאות ואת כל הדברים האלו ושמים את זה מתחת לריצפה או שיש שיטה אחרת.

פורסם

לידור,

 

אתה טכנאי אלקטרוניקה או טכנאי סאונד?

 

כי מהשאלות שלך ניתן להסיק שאתה לא ממש בעל ידע בתחום החשמל אבל אתה כן מבין בתחום שקשור לRF וAF.

 

המרחק שהכבל מתח הראשי למגברים עובר בהתקנה בה המגברים נמצאים בתא המטען הוא ברוב המקרים נע בין 3.5 ל 5 מטר

 

כבל 4 גייג' טוב יכול לשאת אפילו זרם של 160 אמפר למרחק של עד חמישה מטרים אבל אני אוהב את הגישה הזהירה יותר ולרוב כבלים של 4 גייג' הפשוטים והמצויים יותר בשוק לא יעבירו יותר מ80 אמפר למרחק של חמישה מטרים (לפי הצהרות היצרן)

 

הסאב שלך לא בעל הספק - הוא לא מספק וואטים, הוא סופג אותם, הסאב שלך יכול לעמוד בהספק יציב של עד 500 WRMS

 

אתה צריך לעשות את החישוב לפי ההספקים עליהם מוצהר המגבר, אתה יודע את ההספק, אתה יודע את מתח העבודה (בין 12.8 ל14.4 וולט) לחשב את כמות הזרם בצריכת השיא זה כבר עניין של משוואה פשוטה...

 

לדעתי - למגבר של 300 וואט גם כבל של 8 גייג' בפועל יעשה את העבודה רק תדאג לשים פיוז של 40 אמפר על כבל המתח הראשי במרחק של לא יותר מ30 ס"מ מהמצבר בכדי להגן על הכבל ועל הרכב משריפה.

 

איפה מעבירים את הכבלים? דווקא לרוב לא מפרקים את המושבים ומעבירים אותם בתעלות של צידי הרכב.

 

איך מעבירים חוטים לדלתות - תלוי בסוג הרכב - בין הדלת למרכב הרכב יש גומייה שדרכה מועברת צמת החשמל של הדלת לתוך הרכב - חוט השחלות, קצת ווזלין\סבון כלים והמון סבלנות ונכונות להחתך בידיים :-D ואתה תעביר את הכבל - אבל יש רכבים בהם מותקן קונקטור בדופן הפנימית של הגומיה ואז זה כבר נהיה סיפור קצת יותר מורכב ורצוי מאוד שיהיו לך ידיים טובות ויציבות ומקדח מתאים.

 

תיקח בחשבון שפשלה אחת קטנה יכולה לגרור אותך להוצאות מטורפות על הרכב - אז הנסיון הזה לחסוך 1000 שקלים הוא לא ממש דבר חכם.

 

אבל נכון - זה כיף וזה מביא סיפוק.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
לידור,

 

אתה טכנאי אלקטרוניקה או טכנאי סאונד?

 

כי מהשאלות שלך ניתן להסיק שאתה לא ממש בעל ידע בתחום החשמל אבל אתה כן מבין בתחום שקשור לRF וAF.

 

המרחק שהכבל מתח הראשי למגברים עובר בהתקנה בה המגברים נמצאים בתא המטען הוא ברוב המקרים נע בין 3.5 ל 5 מטר

 

כבל 4 גייג' טוב יכול לשאת אפילו זרם של 160 אמפר למרחק של עד חמישה מטרים אבל אני אוהב את הגישה הזהירה יותר ולרוב כבלים של 4 גייג' הפשוטים והמצויים יותר בשוק לא יעבירו יותר מ80 אמפר למרחק של חמישה מטרים (לפי הצהרות היצרן)

 

הסאב שלך לא בעל הספק - הוא לא מספק וואטים, הוא סופג אותם, הסאב שלך יכול לעמוד בהספק יציב של עד 500 WRMS

 

אתה צריך לעשות את החישוב לפי ההספקים עליהם מוצהר המגבר, אתה יודע את ההספק, אתה יודע את מתח העבודה (בין 12.8 ל14.4 וולט) לחשב את כמות הזרם בצריכת השיא זה כבר עניין של משוואה פשוטה...

 

לדעתי - למגבר של 300 וואט גם כבל של 8 גייג' בפועל יעשה את העבודה רק תדאג לשים פיוז של 40 אמפר על כבל המתח הראשי במרחק של לא יותר מ30 ס"מ מהמצבר בכדי להגן על הכבל ועל הרכב משריפה.

 

איפה מעבירים את הכבלים? דווקא לרוב לא מפרקים את המושבים ומעבירים אותם בתעלות של צידי הרכב.

 

איך מעבירים חוטים לדלתות - תלוי בסוג הרכב - בין הדלת למרכב הרכב יש גומייה שדרכה מועברת צמת החשמל של הדלת לתוך הרכב - חוט השחלות, קצת ווזלין\סבון כלים והמון סבלנות ונכונות להחתך בידיים :-D ואתה תעביר את הכבל - אבל יש רכבים בהם מותקן קונקטור בדופן הפנימית של הגומיה ואז זה כבר נהיה סיפור קצת יותר מורכב ורצוי מאוד שיהיו לך ידיים טובות ויציבות ומקדח מתאים.

 

תיקח בחשבון שפשלה אחת קטנה יכולה לגרור אותך להוצאות מטורפות על הרכב - אז הנסיון הזה לחסוך 1000 שקלים הוא לא ממש דבר חכם.

 

אבל נכון - זה כיף וזה מביא סיפוק.

אכן אני מודע לכך שפאשלה אחת תעלה לי ביוקר אבל שמע חיים רק פעם אחת למה לי ללכת ולהזיל ריר על עבודה כלכך מהנה לדעתי, בחדר שלי עשיתי חשמל + התקנה של רמקולים דרך הקיר עם דיסק יהלום וגבס ובלגנים, אחד הדברים המהנים שעברתי לומרות שהיו רגעים שעמדתי עובד איזה חצי שעה מול משהו ואומר לעצמי, "מה לכל הרוחות אני עושה עכשיו!?".

 

 

"אתה טכנאי אלקטרוניקה או טכנאי סאונד? "

לא זה ולא זה, מקווה שסוף השנה הזאתי אני יסיים את ההנדסאי שלי בהצלחה :).

 

בכללי אבל לא ממש הבנתי מאיפה הסקת שאין לי ידע בתחום החשמל אם זה משאלת ה 8G או 4G? שאלתי כי אין לי ידע בתחום אנחנו לא לומדים את הדברים האלו, וגם אם היה לי ידע בתחום הייתי מעדייף לשאול כי בין עיוני ( שלומדים בכיתה ) לבין מעשי זה עולם ומלואו.

 

 

ובקשר לדלת, חחח נקווה לטוב :)

 

מקווה שאחרי שיגיע לי כל ההזמנות שלי, אני יעלה תמונות של הבנייה והכל.

 

ותודה רבה על התשובות שלך עזרתה לי, וכן אני מודע לכך שיש לי בעית הבעה כגון:

"הסאב שלך לא בעל הספק - הוא לא מספק וואטים, הוא סופג אותם"

 

בראש ובמעשי הכל מסתדר לי בכתב ובדיבור הכל מתבלבל לי.

פורסם

לידור,

 

סבבה ואין בעיה - הנתון החשוב שציינת הוא שהמגבר שלך מספק עד ה300 וואט יציב לאורך זמן.

 

מתח עבודה ממוצע של רכב לפי מה שאני שם לב הוא בסביבות ה13.8 אבל את החישוב תעשה לדעתי לפי 12.8 וולט בכדי לקבל זרם מירבי - לפי החישוב שלי (אני מקווה שאני לא טועה כאן) המגבר שלך אמור לצרוך במקסימום סביבות ה25 אמפר...

 

כבל של 8 גייג' יהיה יותר ממספיק לדעתי - למגבר הזה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

במידה ואתה מתכנן להשאר רק עם המגבר הזה, ולא להחליף אותו או להוסיף עוד אחד.

אם לא הייתי מייעץ להניח 4 גייג' כתשתית עתידית לכל מה שתרצה לשדרג בעתיד.

מתחדשת*

פורסם

לא זה ולא זה, מקווה שסוף השנה הזאתי אני יסיים את ההנדסאי שלי בהצלחה :).

 

אתה עושה יג' יד' דרך פרוייקט שחק או עצמאי?

בשיפוצים...

×
×
  • תוכן חדש...