Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבקש סיוע באבחון נזילת שמן C5 PK 2003


נהג מתחיל
שימו לב! השרשור הזה בן 4638 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חברים שלום,

 

שמתי לב לנזילה מתמשכת באזור שמאל של תא המנוע, מתחת למיכל השמן ההידראולי.

 

שימו לב שיש סדק ביוניט לחץ שמן הגה כח, אך האלטרנטור נקי מסימני נזילה עליו...

 

מה יכול להיות מקור הנזילה? מדובר בשמן כתום טרי, שמזוהה עם המערכת ההדראולית, נכון?

 

צירפתי תמונות כמיטב יכולתי, אם יש לכם בקשה לתמונה של מיקום ספציפי (ברכב, ברכב...) לצורך איפיון הנזילה, אנא אימרו לי.

 

תודה על העזרה!

P1010265.jpg

P1010261.jpg

P1010260.jpg

P1010258.jpg

P1010255.jpg

P1010264.jpg

P1010257.jpg

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ניראה כמו נזילה ממיכל השמן ההידראולי

האם מילאו לך שמן הידראולי לאחרונה ובהתאם לנוהל?

מילוי לא נכון עלול לגרום לגלישה מהמיכל.

דבר נוסף: בדוק אם צינור הגומי היוצא מהבולם מחובר היטב למעלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה עודד.

 

לא מולא נוזל הידראולי מאז שהרכב אצלי, כחודש וחצי.

 

אשמח להכוונה היכן הצינור, אם תוכל לסמן באחת התמונות שצירפתי או בתרשים.

 

מדריך היינס היה עוזר לי כאן...

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שיכולתי לבדוק מבלי להסיר את הגלגל, צינור החזרת השמן נראה תקין ויבש (אגב, הוא נבדק ביסודיות בעת הטיפול האחרון לפני כשלושה שבועות).

 

אני מצרף תמונות שאולי יעזרו בפענוח.

 

למסייעים תודה!

P1010269.jpg

P1010272.jpg

P1010280.jpg

P1010271.jpg

P1010278.jpg

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניות דעתי כמנוסה ברכבים ישנים אין מצב שלא תהיה הזעה כזו או אחרת במערכות כאלא. שלב ראשון נקה היטב את כל האיזורים עם חומר על בסיס מים ולא על בסיס ממיס. ועכשיו התחל לעקוב. נסה לאתר מהיכן הרטיבות \הזעה. יכול להיות ותגיע למסקנה לעזוב בנתיים ולעקוב.

הרכב הוא 2003 . אין מצב שאטמים לא מזיעים .אין מצב שלא יהיו אי אילו נזילות קטנות . גם ברכב חדש ישנן הזעות. העניין לאתר נזילה בה אתה ממש מעבד שמנים שיכולים להביא את המערכת לחוסרים.

לפי התמונות שלך זה לא נזילה אלא הזעה מאיזור המשאבה או מעליה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יאיר, מה שלומך?

 

תראה, אני גם חושב ככה, פשוט יש כתם שמן בכל מקום שאני מעמיד את האוטו חצי שעה..

 

אם זה נורמלי אז סבבה, אם לא - אז דורש טיפול, הרי יש אשכרה טיפות שמן ניגרות, ראה באחת התמונות...

 

אין שום תופעה אחרת בינתיים, לא הודעה ולא הקשחה בנסיעה (אין לי כל כך למה להשוות..)

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לדעתי צריך קודם כמו שרשמתי ניקוי יסודי עם חומר בסיס מים ולאתר התקלה.יש ספרי שעושה קצף ואחר כך שוטפים במים .

בדורק צינורות באזור ע"י לחיצה עם האצבעות וקיפול עדין יכול להיות יבשים וסדוקים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יאיר, מה שלומך?

 

תראה, אני גם חושב ככה, פשוט יש כתם שמן בכל מקום שאני מעמיד את האוטו חצי שעה..

 

אם זה נורמלי אז סבבה, אם לא - אז דורש טיפול, הרי יש אשכרה טיפות שמן ניגרות, ראה באחת התמונות...

 

אין שום תופעה אחרת בינתיים, לא הודעה ולא הקשחה בנסיעה (אין לי כל כך למה להשוות..)

 

שלום ושבוע טוב

המצב בפירוש לא תקין, לפי טיפות השמן זו לא "הזעה" אלא נזילה שכרגע היא אולי בממדים קטנים אבל אנחנו לא יודעים היכן ומתי היא תתפרץ לגמרי ותתקע אותך. לא מדובר כאן בשמן מנוע שיכול אולי להזיע עקב חום המנוע והתפשטות המתכת, מדובר בשמן הידראולי ומערכת "קרה" במצב תקין אין נזילת שמן משום מקום.

הנקודה הגבוה ביותר אליה בה ניראה השמן בתמונות שלך היא המשאבה אולם קשה לדעת בלי לבחון את כל הגיזרה מסביב יתכן ואחד הצינורות שיוצאים מהמיכל או המשאבה נוזל ויתכן שהנזילה היא מחיבור מיכל השמן למשאבה.

נסה להסיר את המכסה השחור שמכסה את מכלי המים והשמן ולתת צילומים של כל הגיזרה, יתכן ונבחין במשהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככה זה נראה, נזילה ולא הזעה.

 

אוקיי. איזה מפתח ברגים אני צריך, בוקסה רגיל?

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פתחתי את הפלסטיק מעל "האזור ההידראולי".

 

הצינורות ללא רטיבות ונראים גמישים כביום היוולדם, כולל מחזירי השמן אל צומת הצינורות וממנה הצינור המחזיר הראשי אל מיכל השמן.

 

כפי שניתן לראות בתמונות, חסר שמן - תמונת הכוסית צולמה במצב נמוך, ואין סימן לשמן גם כשמסתכלים דרך חרכי הכוסית. צילמתי תמונה של המיכל מבחוץ, שם רואים את פני השטח של השמן (מסומן בקו אופקי), אשמח לחוו"דכם באשר לתקינות המפלס.

 

צילמתי גם את מה שנראה לי כמשאבה ההידראולית עצמה, שהיתה מכוסה בחלקה התחתון בשמן וג'יפה, ניקיתי את הבורג אבל לא מצאתי סימן לנזילה.

 

עקבתי אחרי כתמי השמן עד שהגעתי למשאבת הגה כח(?) שם ראיתי שלולית קטנה של שמן טרי, ונראה לי שנמצא החשוד בנזילה.

 

מה משמעות הנזילה ממשאבת הגה הכח מבחינת עלות ודחיפות התיקון (לי זה נראה דחוף, כן..)?

 

כמו כן, מצאתי חלק פלסטיק שבור ליד המצבר מלמטה, שהיה פשוט מונח שם... מה זה? :oops:

 

תודה רבה!

P1010285.jpg

P1010291.jpg

P1010293.jpg

P1010301.jpg

P1010288.jpg

P1010289.jpg

P1010294.jpg

P1010299.jpg

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש נזילה ממשאבת הגה הכח, זה דורש בדיקה ויתכן וזו הנזילה שאתה מרגיש מתחת לרכב אבל לא ברור לי איך השמן הגיע לאזור המשאבה ההידראולית החשמלית משמאל. האם יש מצב שטיפות שמן עפות לשם? זה לא ברור מהתמונות.

לגבי מפלס השמן: אם במצב הנמוך ביותר אינך רואה שמן בכוסית אז חסר שמן, כמו שכתבתי, אל תמשיך לסוע ככה, אתה בסוף תתקע בלי שמן באיזשהו מקום וחבל. במקרה הגרוע יותר הבולמים יאבדו לחץ, הרכב ישקע ויהיה נזק לבולמים. זה כבר יהיה ממש כואב בכיס.

אל תזניח, בדוק את המשאבה מה ומהיכן נוזל שם בדיוק ותעדכן.

לגבי הפלסטיק ליד המצבר, זה אמור להיות התפס שנועל את המצבר למקומו, הוא אמור להיות עם הברגה לתוך החור שם וסיבוב הפלסטיק אמור לשחרר את המצבר לצורך החלפה. אם העסק שם שבור זה אומר שהמצבר כעת לא נעול למקום והוא יכול לשחק במהלך הנסיעה.

אם זה אכן שבור, גש לחברה או לפירוקיה ותקנה כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה עודד.

 

יש לציין כי ההיגוי תקין לחלוטין בשלב זה. עד כמה שאני מבין ההיגוי יפגע קודם שיגרם נזק לבולמים, עקב מבנה מיכל השמן וצנרת ההולכה ממנו - קודם להגה (למעלה) ואח"כ לבולמים.

 

בכל מקרה, אני אגש מחר למוסך לאבחון מדויק וכן לבירור מצב השמן. כמובן שאעדכן. מה העלות של החלפת המשאבה?

 

לגבי הכיסוי הנרחב בשמן, נראה לי שמכיוון שכל האזור השמאלי הנרחב לצד המשאבה ההידראולית ומתחתיה מכוסה בשמן באופן אחיד, המשמעות היא ששמן מותז בנסיעה מהשלולית שנקוותה בתחתית משאבת הגה הכח, אולי באמצעות הרצועות הסמוכות (האם יש השפעה על תפקוד\מצב הרצועות?).

 

לגבי תפס הפלסטיק, נארגן תחליף.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4638 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...