Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כפתור LOCK בראב 4 ועוד שתי שאלות:)


dor8
שימו לב! השרשור הזה בן 5251 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום

ברשותי ראב 4 אני מאוד אוהב נהיגת שטח אך אני מודע לזה שהרכב שלי אינו רכב שטח "טהור"

רציתי לדעת אילו מסלולים אני יכול לעשות?

(האם מסלולים\נהיגה בשטח הורסת את האוטו? בלמים עובדים באופן מוגבר או כל דבר אחר שגורם לבלאי מכני?)

ויש כפתור LOCK

הבנתי שזה נועל את הדפרנציאל

אפשר להבין מה זה עושה?

לפי מה שהבנתי מחבר עם לנד קרוזר זה מחלק את הכוח שווה בשווה בין כל הגלגלים.

אשמח לעוד פרטים.

 

דור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב שלך יש מערכת העברת כוח בסוג 4 על 4 קבוע , הנה הסבר שהיה פעם בג'יפולוג

 

 

 

טרנספר מסוג זה קיים ברכבים כגון: לנד-רובר, טויוטה פראדו, ג'יפ גרנד שירוקי ,חלק מהשירוקים, לאדה ניבה ועוד.

 

למה צריך את זה?

 

בקצרה, על מנת לשפר את הבטיחות הדינמית של הרכב. באריכות, מכיוון שבסוג הטרנספר הראשון אנחנו נוסעים בכביש בהנעה אחורית בלבד וכל כוח המנוע מועבר אל הכביש דרך שני גלגלים בלבד. זה יוצר מצב שבו לגלגלים יש נטייה גדולה יותר להחליק ולגרום לנהג לאיבוד שליטה על הרכב.

 

למה צריך בשביל זה טרנספר מיוחד? במצב 4X4, HIGH או LOW הסרנים האחורי והקדמי מקבלים מהירות זהה מהטרנספר. בסיבוב הסרן הקדמי נוסע ברדיוס סיבוב גדול יותר מהסרן האחורי ונוצר קונפליקט לא בריא בין הסרן הקדמי והסרן האחורי. בשטח קונפליקט זה נפתר על ידי כך שהגלגלים מחליקים מעט על פני השטח. בכביש יש אחיזה יותר טובה והפתרון הקודם הוא לא טוב ואז אנחנו חייבים לנסוע בהנעה אחורית בלבד. היצרנים שרצו לאפשר לנהג לנסוע ב4X4 גם על הכביש הוסיפו דיפרנציאל בתוך הטרנספר שמחלק את המהירויות לסרן האחורי ולסרן הקדמי. דיפרנציאל שלישי זה, נקרא דיפרנציאל אורכי או מרכזי.

 

אבל אז יכול להיות לנו מצב שהסרן הקדמי בלבד יסתובב או אפילו רק גלגל קדמי אחד יסתובב וכל שאר הגלגלים יעמדו במקום מכיוון שכוח המנוע "יזרום" דרך שלושת הדיפרנציאלים אל גלגל אחד בלבד. לא ככה?

 

נכון, ולכן ברכבים כאלה, כמעט ללא יוצא מהכלל, יש אפשרות לנעול את הדיפ' האורכי, ואז הטרנספר בעצם עובד בדיוק כמו הטרנספר מהסוג הראשון במצב 4X4. זאת אומרת שני הסרנים מקבלים מהירות זהה מהטרנספר.

 

חשוב להדגיש את נושא נעילת הדיפרנציאל האורכי מכיוון שהרבה טעויות נוצרות כאן: נעילת הדיפ' האורכי מוודאת אך ורק ששני הסרנים יקבלו מהירות זהה. עדיין, ללא נעילות דיפ' רוחביות,, יתכן מצב שבו רק גלגל אחד יסתובב בכל סרן.

 

נעילת הדיפרנציאל האורכי היא לא יתרון על פני רכבים ללא דיפרנציאל אורכי אלא רק פיצוי בשטח על החיסרון של עצם הימצאותו של הדיפרנציאל האורכי.

 

גם בטרנספר מסוג זה יש הבדלים. לדוגמא: בלנד-רוברים ניתן לנסוע גם בHIGH וגם בLOW עם דיפרנציאל אורכי משוחרר או דיפרנציאל אורכי נעול. בטויוטה פראדו במצב HIGH ניתן לנעול או לשחרר את הדיפרנציאל האורכי אבל במצב LOW הדיפרנציאל האורכי תמיד נעול ללא אפשרות בחירה. בג'יפ גרנד שירוקי אין כלל אפשרות לנעילה של הדיפרנציאל האורכי אלא הדיפרנציאל הוא מסוג מוגבל החלקה (ניתן לראות הסבר על דיפרנציאלים מוגבלי החלקה בכתבה על נעילות דיפרנציאל ).

 

ראוי לציין כאן לחיוב את הלנד-רוברים שבטרנספר שלהם מצב ייחודי של LOW עם דיפרנציאל אורכי משוחרר. זה מאפשר להשתמש בLOW גם בכביש לצרכי גרירה בכביש תלול או לביצוע רוורס בכביש עם נגרר כבד, וגם לסיבובים איטיים בשטח טכני על גבי משטח סלע עם אחיזה חזקה מאוד לגלגלים-מצב שברכבים אחרים מעמיס מאוד על מערכות ההינע.

 

מה רע בטרנספר מסוג זה? הוא מורכב בהרבה מהטרנספר הקודם ולכן גם עם סבירות גבוהה יותר לתקלות ובלאי, וכמובן, גם יקר יותר, כל החלקים הנוספים שמסתובבים גם גורמים לצריכת דלק גבוהה יותר וגניבת הספק מהמנוע. לא ניתן עם טרנספר כזה לנסוע בהנעה אחורית בלבד, וזה חסרון לאוהבי החלקות הזנב, ולא ניתן, כאשר הרכב נכנס לשיפוע צד חריף לסחרר רק את הגלגלים האחוריים על מנת ליישר את הרכב אל מול פני העלייה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5251 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...