Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בחירת סטיישן: סופר לנסר VS קורדובה VS אסטרה VS גראנד-מוב


madmon10
שימו לב! השרשור הזה בן 5444 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז ככה, אני מוכר עכשיו את הגרוטאה שלי (פרג'יו 98), אחרי שאני אסיים לתקן בה כמה תקלות. אני כבר לא צריך רכב כ"כ גדול, ואני מחפש עכשיו סטיישן מרווח, שישמש גם למשפחה (זוג + 3 כסאות בטיחות ושתי עגלות...), וגם לעבודה (הובלת מטען).

 

אחרי שדי נדלקתי על וולוו V40 מסוימת שראיתי ביד 2 (http://tinyurl.com/ygou8uv), ירדתי ממנה בעקבות התייעצות עם כמה "מבינים", ולאחר עיון בהסטוריית הפורום, הגיעו לקו הגמר 4 רכבים. כמה רכבים הורדתי מסיבות שונות: (קורולה- לא אוהב אותה, ZX- לא סומך עליה, בלנו- יקרה לי מדי, קנגו/ברלינגו- גמורות בתקציב שלי, פיאט מריאה- אינספור בעיות חשמל וכו').

 

התקציב שלי הוא 15K-20K, והתנאים הבסיסיים שלי לרכישה הם: ידני, קילומטראז' נמוך (פחות מ-140K), יד נמוכה (עדיפות לראשונה), שנתון כמה שיותר גבוה (במגבלות התקציב).

 

ההעדפות הכלליות שלי (בסדר הזה): חסכונית לנסיעה ואחזקה, אמינה, בטוחה, נוחה.

 

והכלות האפשריות הן: סופר לנסר, סיאט קורדובה, אופל אסטרה, גראנד מוב (למרות שהיא נראית לי קטנה מדי).

 

אני אודה לכם מאוד על עצות ותגובות לעניין, עדיף מבעלי ניסיון, ולא מבעלי "סטיגמות".

 

נ.ב.

אם מישהו חושב שיש לי איזושהי סיבה להעדיף בכל מקרה את הוולוו, אני אשמח לשמוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, תקנו אותי אם אני טועה, אבל מבחינתי אם אני מוצא לגאסי מהשנים 97-98, במצב טוב (קילומטראז' נמוך אמיתי, מעט ידיים וכו'), אני מעדיף אותה על פני כל האחרות שהזכרתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שביקשת ממני בפרטית, הנה ההמלצות שלי לגבי טמפרה סטיישן:

 

טמפרה היא רכב די אמין אם שומרים עליה טוב, כמו רוב הרכבים הישנים.

 

שים לב שלטמפרות יש דשבורד לא ממש איכותי שיכול להישבר בקלות.

אצלי הוא לא במצב מושלם, ולפי מה שאני יודע, הטמפרה שלי היא מהשמורות בארץ, אז קח בחשבון את העובדה הזו.

 

בכל מקרה, מה שלא תקנה, אני מציע לך להעביר אותה יישור קו (תיקון הפאקים של הבעלים הקודם). תשאיר בערך 5000 בשביל זה בצד, בנוסף לסכום הקניה.

 

אם אתה רוצה אלטרנטיבות אחרות ולא אכפת לך מצריכת דלק בין 7:1-10:1, יש לך גם את הוולוו 740 סטיישן או את הסובארו לגאסי סטיישן. את שתיהן אפשר להשיג ידניות גם, ואני ממליץ על נפחי המנוע הגדולים יותר בשני המקרים כי הם דווקא חוסכים דלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לך...

 

הספקתי בינתיים להתייעץ עם מוסכניק מורשה של פיאט שאני מאוד סומך עליו, והוא די הוריד אותי מהטמפרה, אבל אמר שהמריאה לא רעה בכלל, במיוחד אם אמצא ידנית, ושגם האסטרה אופציה טובה מאוד. את הקורדובה הוא לא מכיר מספיק. מישהו יכול להתייחס לקורדובה ו/או לסופר לנסר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הנובירה, הם כולן אוטומטיות, ואני מעדיף ידני, ומעבר לזה, שיש לי עכשיו קוריאנית שהוציאה לי ת'נשמה ואני מעדיף להתרחק...

 

על הקסרה דווקא חשבתי, אבל א. לא מעט הזהירו אותי מסיטרואן, למרות שאני מסמפט אותן, ו-ב. כולן עם קילומטראז' אסטרונומי, וכנראה שלא היו בשימוש פרטי.

 

אני היום עם פרג'יו 98, ומאז שהחלפתי מנוע לפני כמה חודשים אצל איזה רמאי, נהייתי עבד של האוטו (המנוע דווקא טוב, אבל ההרכבה הייתה גרועה, ופגעה במערכות ורכיבים אחרים ברכב). נראה לי כמו חלום מתוק רכב שאפשר לנסוע בו 3 חודשים בלי מוסך ותקיעות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האסטרה "קללה של רכב" באופן כללי? או שנפלת על אחת ספציפית שהייתה גרועה?

 

אף אחד לא אמר מילה על הסופר לנסר. הייתה לנו פעם אחת כזאת ומאוד אהבתי אותה, אבל אין לי מושג איך הן שרדו את השנים שעברו מאז.

מצאתי כמה מכוניות שעל הנייר נראות ממש טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסטרה ממודלים 1994-1998 באופן כללי.

 

אגב, קורדובה סטיישן נקרא VARIO.

הרכב זהה לפולו קלאסיק סטיישן.

ולא ראיתי כלל VARIO עם מנועי בנזין, רק דיזל

 

בעבר היתה לי פולו SDI (דיזל) סטיישן - רכב פשוט ,חיסכוני ביותר ואמין מאוד, אבל לא נוח.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא אמר מילה על הסופר לנסר

אני יכול חוות דעה על הדגם הרגיל לא הסטיישן

 

הייתי מתרחק מדגם האוטומטי יש רכבים שחצו את קו ה-200K עם גיר מקורי (וקולר)

ויש כאלה שגמרו גיר ב- 80K בלי קולר ונהיגה אגרסיבית

גם בדגם הידני יש בעיה של בית מצערת

 

כמו כן אטמים (ראש מנוע \ מחזיר שמן ) נוזלים כאשר מתיישנים

 

למעט הבעיות הנ"ל לא נתקלתי בבעיות

 

הרכב נוח יחסית ליפנית ביצעים סבירים הרכב סוחב טוב בעליות

והטיפולים זולים. צריכת דלק 1-11 בנסיעה רגועה משולבת.

כבר חודש בלי קיק דאונים - ככה מתמודדים עם מחירי הדלק:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האסטרה "קללה של רכב" באופן כללי? או שנפלת על אחת ספציפית שהייתה גרועה?

 

אף אחד לא אמר מילה על הסופר לנסר. הייתה לנו פעם אחת כזאת ומאוד אהבתי אותה, אבל אין לי מושג איך הן שרדו את השנים שעברו מאז.

מצאתי כמה מכוניות שעל הנייר נראות ממש טוב.

אני נפלתי על אחת שהייתה הרבה יותר מגרועה,אבל במוסך umi כמה בעלי אסטרה כמוני שגם הם מקללים את הרכב הזה,זה ידוע שהאסטרה 93-98 זה רכב נוראי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"עממי" מדי?

 

לא יודע להגדיר, אבל פשוט חסרת אופי מבחינתי.

הרכב הראשון שלי היה רנו 19 94 1.4L ידנית שקניתי לפני בערך 6 שנים ב-10K ש"ח. אין לי מילים לתאר כמה נהניתי מהרכב הזה, ולא בגלל שהוא פאר היצירה המוטורית. נראה לי שפשוט אם אתה "מתחבר" לרכב, אתה יכול להנות ממנו מאוד כל עוד הוא לא "מטריד" אותך יותר מדי. טיפולים הייתי עושה לה לבד, ולא היה יום אחד שריחמתי עליה, קרעתי אותה בכביש, ועוד יותר בשטח...

כל זה אגב מעיד לדעתי על כך שחיבור לרכב הוא מאוד אישי. כמה אנשים היו מתחברים לרנו 19 כמוני?

היום השיקול הוא הרבה יותר כלכלי, ולמרות שהנטיה הטבעית שלי במגבלות התקציב המצומצם היא לרכב טיפה יותר ישן ועם קצת יותר קלאסה, אני מוצא את עצמי כל פעם מחדש חוזר לחפש שנתונים מתקדמים יותר ברכבים יותר בנאלים, גם אם לא הכי אמינים...

למישהו יש מושג אם כדאי להתקרב לשברולט מאליבו 97-99? המחירונים שלהם ברצפה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5444 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...