Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6122 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
איך הגעת למסקנה שברכב קיימת מערכת EBD ?

ולמה הגעת למסקנה שאין? שנורת ABS דולקת יחד עם נורת בלם יד זה אומר ש EBD מושבת. זה די סימן מובהק ואונברסאלי.

פורסם

אין EBD.

 

האם הנורה מהבהבת ? או קבועה ?

אם הנורה מהבהבת, ספור את מס. ההבהובים אם קוד התקלה הוא 14 (לפותח האשכול, לא בעיה לקרוא את הקוד. פשוט ספור כמה הבהובים קצרים וכמה ארוכים), אז יש לך בעיה או במחשב או בחיישן ABS אחורי ימני.

 

עדכננו !

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

כנראה שפספסתי את החלק הזה.

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם
ולמה הגעת למסקנה שאין? שנורת ABS דולקת יחד עם נורת בלם יד זה אומר ש EBD מושבת. זה די סימן מובהק ואונברסאלי.

 

בעלי מקצוע שזו עבודתם היומית ומכירים את הרכב כתבו שאין מערכת EBD ברכב זה לכן שאלתי מאיפה לך לדעת שכן קיימת מערכת EBD=Electronic Brakeforce Distribution

איזה כייף לי :)

פורסם

ניסן, שהוא בר סמכא הכי גדול פה לענייני מאזדה, עדיין לא שלל את העניין. מעבר לכך הסקתי מסקנות על סמך התנהגות הנורות ועצם העובדה שתוכנת EBD קיימת כבר משנת 98 ברכבים ארופאים וכמה שנים אחרי זה גם נכנסה לרכבים יפניים.

אם אני טועה, אז נשאר לתהות מדוע נורת הבלם יד דולקת בסימוכין לנורת ה ABS.

פורסם

דניאל לא שללתי אבל כן רשמתי את זה "לפי מייטב זכרוני מנורת הABS אינה קשורה כלל למעגל של נורת הבלם, אתה בטוח ששניהן נדלקו לך באותו הזמן?"

הרכבים הללו הם עם מערכת ABS רגילה בלבד, אבל בגלל שהוא טוען שנדלקו לו יחד אז אלתי אותו כי זה היה נראה לי מוזר.

אבל אם זה רכב שלא הגיע ביבוא אישי או משהו בסגנון המערכת לא קיימת אלא ABS בלבד.

פורסם
.

אם אני טועה, אז נשאר לתהות מדוע נורת הבלם יד דולקת בסימוכין לנורת ה ABS.

 

חוסר בנוזל בלמים למשל + תקלה במערכת ABS (ייתכן גם שמתח המצבר יורד למתח סף מסויים שגורם להדלקות מנורת ABS)

איזה כייף לי :)

פורסם

זוהי הודעה אחרונה אני מקווה לשרשור זה:

על פי היצרן ברכב זה קיימות המערכות הבאות: DSC,ABS,EBD.

בארץ הרכבים שהגיעו היו רק עם ABS ללא שתי המערכות הנוספות(אני לא נתקלתי ברכב שקיים).

ולמען האמת לאחר שבדקתי את הנושא הגעתי לעוד מסקנה שאין מצב שקיימת תקלה אמיתית במערכת ומנורת הABS אינה מהבהבת, אם הבחור לא היה טוען שנדלקת לו גם מנורת הבלם הייתי אומר בוודאות שמדובר במודול תקול, אך מכיוון שאין קשר בין שתי הנורות ברכב זה (וגם זה בוודאות עכשיו) אז אני מתחיל לחשוש שקיימת תקלה בלוח השעונים או שקיימת איזושהי התחברות על הצמה שמגיע ללוח השעונים והיא מקור הבעיה.

אני מוסיף עוד משהו קטם מבחינת המעגל הפנימי בתוך לוח השעונים מתח ההזנה לשני הנורות הוא מגיע מאותו הקו אך ההפעלה של שניהן היא ממקורות אחרים לגמרי, זאת אומרת + שניהן מקבלות מאותו מעגל אך - משתי מקורות שונים האחת מיחידת הABS ואילו השניה מקבלת מחיישן נוזל הבלם ו/או בלם היד.

×
×
  • תוכן חדש...