Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע הבדל כה גדול בין מחירון יד2 למחירון לוי יצחק?


asaf89
שימו לב! השרשור הזה בן 1200 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם אתה מוכר תבקש את המחיר הגבוה.

אם אתה קונה תציע את המחיר הזול.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...
  • תגובות 197
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אין ספק שתחרות זה תמיד דבר טוב.

עם כל הכבוד ללוי יצחק על שליטתו הבלעדית במחירון יותר מ-30 שנה,

אף אחד לא אמר שהוא חייב להיות מונופול לעולמי עד.

אך הרושם שלי הוא , ששליטתו הטוטאלית בשוק הרכב טרם פוצחה, די בגלל קיבעון של חברות הביטוח שממשיכות

לקדש אותו ולסגוד לו.

מצאתי כתבה מעניינת מלפני 5 שנים, שמסבירה על שיטות התמחור של מחירון יד-2,

שהוא היחידי שהצליח אי פעם לתת איזשהו פייט ללוי יצחק .

http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94-22417-%D7%90%D7%99%D7%96%D7%94-%D7%9E%D7%97%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%9F-%D7%A2%D7%93%D7%99%D7%A3-yad2-%D7%90%D7%95-%D7%9C%D7%95%D7%99-%D7%99%D7%A6%D7%97.aspx

 

באתר אחר מצאתי המלצה להסכים פשוט על הממוצע בין המחירונים כנקודת פתיחה,

באותם מצבים בהם יש פער גדול וכל אחד מהצדדים (מוכר/קונה) מעדיף כמובן את המחירון שטוב לו יותר.

 

מה המצב כיום? האם לדעתם יש ערך כלשהו למחירון יד-2?

או שהוא חסר ערך לחלוטין , בעקבות התירוץ הקבוע - "חברות הביטוח הולכות לפי יצחק" ?

 

להזכירכם, מדובר בפערים גדולים.

הרכב הספיציפי שלי, למשל, (Volvo S-60R , 2006),

סובל מהפרש של 9,000 ש"ח בין שני המחירונים.

79,000 ביד-2 מול 70,000 ב-"לוי יצחק".

ראיתי גם דוגמאות לפערים אף יותר גדולים.

גם בדגמים הרבה יותר שגרתיים ונפוצים משלי...

 

מישהו מכיר דוגמאות לרכבים שנמכרו דווקא לפי יד-2? (בדיוק, או כנקודת פתיחה למו"מ)

עריכה אחרונה על ידי daido1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, מכרתי כעבר פנדה לפי מחירון יד2 ולא לוי יצחק אבל מה זה משנה בדיוק ? המחירון של יד 2 עובד על המחיר בפועל שהצהיר המוכר שהוא מכר את הרכב ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל חברות הליסינג, הטרייד-אינים ושאר המגרשים עדיין עובדים עם לוי יצחק לטוב ולרע. גם הבנקים וחברות הביטוח עדיין משתמשים בלוי יצחק כבסיס להערכת שווי הרכב.

 

מחירון יד 2 הוא לדעתי "מחירון לקנה מידה". אם אני חושב לקנות וולוו S60 מודל 2006 אז אני אכנס למחירון יד 2 כדי לבדוק אם הרכב בכלל בתקציב שלי, כי לבדוק בלוי יצחק יעלה לי גרוש וחצי. מעבר לזה, ברור שכל מחיר מחירון הוא בסיס למשא ומתן ובדרך כלל גם נקודת הפתיחה ממנה מתחילים להוריד במחיר.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכרתי רכב פעמיים דרך yad2 ובשלב מחיקת ההודעה לאחר המכירה אתה נשאל מה היה מחיר המכירה.

 

האם כולם כותבים את המחיר האמיתי או שגישת ה-"אני לא אצא פרייאר" ופרסום מחיר אחר קיימת גם שם?

 

אני לא באמת מצפה לתשובה, רק מעלה תהייה...

 

אלי

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאני אבין משהו , על פי רוב , יד 2 נדיב ומפרגן יותר בהערכת השווי של המחירון רכב ? לעומת לוי יצחק ?

 

נדמה לי שברכבים נפוצים ופופולריים בשוק הנטייה של יד-2 להיות זולים יותר מלוי יצחק, סדר גודל של בין 5-10 אחוז.

ברכבים ספורטיביים או פרימיום, ביד-2 המחירים דווקא יקרים יותר מלוי-יצחק, ולדעתי בצדק!

להיצע נדיר ואיכותי תמיד יש ביקוש טוב, כל עוד הוא נשמר במצב טוב כמובן!

(ואם לא מצב טוב, אז מורידים. למה ישר לשחוט את המחיר, אדון יצחק?... )

אבל מודה שאני לא אובייקטיבי... :mm_wink:

עריכה אחרונה על ידי daido1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאזדה 3 נובמבר 2009

לוי יצחק 69

יד2 63

גם זה מאד הגיוני, לדעתי.

השוק מוצף עד אפס מקום במזדה 3, ופוקוסים מליסינג.

תוסיפו לכך את העובדה, שזה בסך הכול רכב די אמין,

אז למה שמישהו בכלל ירצה דווקא את המאזדה שלך? (לא בהתייחסות אישית כמובן...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל עיניין של היצע וביקוש.

מחירון לוי יצחק אומנם קובע את השווי של הרכב מבחינה ביטוחית ומשפטית אבל אף אחד לא אמר שזהו הסכום המקסימלי שאתה יכול לקבל עבור הרכב שלך, את זה כבר יקבעו כוחות השוק.

אם יש לך רכב נדיר ומבוקש אז אתה יכול לבקש מעל המחירון וגם לקבל את זה, אם יש לך רכב לא מבוקש אז גם אם שני המחירונים יגידו שהוא שווה 100K אף אחד לא מבטיח לך קונה שיהיה מוכן לשלם את הסכום.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל עיניין של היצע וביקוש.

מחירון לוי יצחק אומנם קובע את השווי של הרכב מבחינה ביטוחית ומשפטית אבל אף אחד לא אמר שזהו הסכום המקסימלי שאתה יכול לקבל עבור הרכב שלך, את זה כבר יקבעו כוחות השוק.

אם יש לך רכב נדיר ומבוקש אז אתה יכול לבקש מעל המחירון וגם לקבל את זה, אם יש לך רכב לא מבוקש אז גם אם שני המחירונים יגידו שהוא שווה 100K אף אחד לא מבטיח לך קונה שיהיה מוכן לשלם את הסכום.

 

נכון, עדיין, לדעתי מחירון לוי יצחק, משמש היום כנקודת מוצא, benchmark, ממנו אנשים מתחילים במו"מ, בין אם זה נסגר מעל או מתחת למחירון.

נוסע בפריוס 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אני לגמרי מסכימה איתך בזה.

בוא נגיד שבעקבות השרשור בדקתי את השווי של האוטו שלי ביד2 וגיליתי שהם מעריכים אותו ב61300 (לפי המחירון של לוי יצחק-קצת פחות מ 50000). בתור בן אדם שקצת מחובר למציאות ברור לי שאף אחד לא ישלם על פונטו איבו 2010 סכום שבכלל קרוב ל60k או את הממוצע בין המחירונים.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, עדיין, לדעתי מחירון לוי יצחק, משמש היום כנקודת מוצא, benchmark, ממנו אנשים מתחילים במו"מ, בין אם זה נסגר מעל או מתחת למחירון.

אבל כאן בדיוק הבעיה. כי לוי יצחק נהנה ממונופול מוחלט ורב שנים שמאפשר לו לא רק לשקף את כוחות השוק, אלא גם להשפיע עליהם.

גם אם אנשים רואים במחירון מחיר שהוא לא הגיוני בעליל, הם לרוב שואפים להיצמד אליו (ולו כנקודת פתיחה למו"מ) ,

כדי לא "לצאת פרייארים", או בגלל ש"אין לי סיכוי להוריד/להעלות את המחיר ביותר מ-X כסף"

(תלוי לטובת מי המחירון...) ,

כשהסיבה העיקרית היא כה בנאלית, אך כה חסרת הגיון ושכל : "אין מה לעשות, זה המחירון שלה".

"כוחות-שוק", זה מושג שהוא אולי מעשי לסוחרי רכב שביומיום שלהם מתעסקים בו,

אבל די אמורפי לאדם הפשוט שפעם בכמה שנים הולך לקנות או למכור מכונית, ואז הבקיאות שלו במחיר השוק

האמיתי של הרכב שלו מסתכמת בעיקר במה שמודפס במחירון.

נכון שזה לא מדע מדוייק, אבל אם לפחות היתה כאן תחרות אמיתית בין מספר מחירונים

לגיטימיים ומוכחים בשיטת התמחור שלהם, כפי שמקובל בחו"ל,

אז זה היה מפחית באופן דרמטי את החשש להגזמות למיניהן (או בלשון הסטטיסטית : "סטיות תקן חריגות" )

עריכה אחרונה על ידי daido1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1200 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...