Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע הבדל כה גדול בין מחירון יד2 למחירון לוי יצחק?


asaf89
שימו לב! השרשור הזה בן 1186 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 197
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מה לדעתך תחרות בין שני מחירונים הייתה משפרת בשוק הרכב המשומש?

גם היום, אתה בתור מוכר יכול להצמד למחירון הגבוה ואני בתור קונה יכולה להצמד למחירון הנמוך. אתה תגיד לי ללכת לקנות ממי שכתב את המחירון שאני בדקתי ואני אגיד לך לבקש תוספת ממי שכתב את המחירון שאתה בודק. בסופו של יום אתה תשאר עם הרכב הישן שלך ואני אמשיך ליסוע באוטובוס.

השאלה במחינתך היא כמה מעתניינים כמוני יהיו ברכב שלך וכמה אתה לחוץ למכור או שיש לך זמן לחכות עד שיגיע מתעניין שיהיה מוכן לשלם את המחיר.

השאלה שלי תהיה כמה רכבים כמו שלך מוצעים עכשיו למכירה ובאילו מחירים, וכמה אני לחוצה לרכוש רכב כמו שלך ולא חלופה אחרת באותו סכום.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לדעתך תחרות בין שני מחירונים הייתה משפרת בשוק הרכב המשומש?

גם היום, אתה בתור מוכר יכול להצמד למחירון הגבוה ואני בתור קונה יכולה להצמד למחירון הנמוך. אתה תגיד לי ללכת לקנות ממי שכתב את המחירון שאני בדקתי ואני אגיד לך לבקש תוספת ממי שכתב את המחירון שאתה בודק. בסופו של יום אתה תשאר עם הרכב הישן שלך ואני אמשיך ליסוע באוטובוס.

השאלה במחינתך היא כמה מעתניינים כמוני יהיו ברכב שלך וכמה אתה לחוץ למכור או שיש לך זמן לחכות עד שיגיע מתעניין שיהיה מוכן לשלם את המחיר.

השאלה שלי תהיה כמה רכבים כמו שלך מוצעים עכשיו למכירה ובאילו מחירים, וכמה אני לחוצה לרכוש רכב כמו שלך ולא חלופה אחרת באותו סכום.

 

ייתכן ששניים לא היו מספיקים. אולי צריך עוד, או אפילו רגולציה ממשלתית , כפי שהוצעה ע"י מנכ"ל קל-אוטו -

http://www.calauto.co.il/content.php?id=99

כך או כך, ברור שבמצב הקיים נוצרים עיוותים משמעותיים בחלק מהמחירים, וברור שהם בסופו של דבר מזיקים לכיס של כולנו.

 

אם למשל, היו לפחות 3 מחירונים עם "גושפנקא" מקצועית או של המדינה, אז לא סביר שהיו נוצרות סטיות משמעותיות ביניהם ,

משום שאז היה נוצר חשש ממשי אצל לוי-יצחק כמו גם אצל מתחריו, מפני אובדן אמינות.

ואז הקונה והמוכר, לפחות היו יכולים להסכים ביניהם על נקודת מוצא הגיונית למו"מ שהוא מחיר בטווח (קטן בד"כ)

בין כל המחירונים.

בהחלט ייתכן שגם אז המו"מ יתפוצץ, "המוכר יתקע עם הרכב הישן, והקונה ימשיך לסוע באוטובוס", אבל לפחות אז זה יהיה בגלל

ויכוח על נושאים שרלוונטיים עבורם ושיש להם יכולת מינימלית (ואף אחריות!) לבדוק / להוכיח,

כגון, מצב הרכב, הסטוריית טיפולים, מועד הטסט, לאיזה מטרות שימש הרכב, ואפילו גיל ואופי הנהג...

שאלות כגון "האם ובכמה ירד הביקוש לדגם X בעקבות פקטורים כלכליים A,B,C " ,

עדיף להשאיר למי שמומחה לכך!

(וכל מה שאני אומר - עדיף שזה יהיה יותר מגוף מונופוליסטי אחד שנהנה מחופש טוטאלי

מכל סוג של תחרות, ביקורת או פיקוח כלשהם...)

עריכה אחרונה על ידי daido1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולמי שתמים (כפי שאני עצמי הייתי) וחושב שמחירון לוי יצחק הוא סוג של תנ"ך

(למעט אולי מספר "שגיאות חישוביות קלות" שנעשו בתום לב) ,

אז כדאי לו שיקרא את המאמר הבא:

http://www.netcar.co.il/magazin/ed/bubble.asp

עריכה אחרונה על ידי daido1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם למשל, היו לפחות 3 מחירונים עם "גושפנקא" מקצועית או של המדינה, אז לא סביר שהיו נוצרות סטיות משמעותיות ביניהם ,

משום שאז היה נוצר חשש ממשי אצל לוי-יצחק כמו גם אצל מתחריו, מפני אובדן אמינות.

ואז הקונה והמוכר, לפחות היו יכולים להסכים ביניהם על נקודת מוצא הגיונית למו"מ שהוא מחיר בטווח (קטן בד"כ)

בין כל המחירונים.

 

אז פה אתה בעצם מציע כמה מחירונים עם הפרשים מינוריים אחד מהשני כי כל אחד מהם יפחד לאבד פופולריות\אמינות, אז איך זה משנה את המצב שבו יש לך מחירון אחד וזהו? יהיו דלתות של 0.5-1% בין המחירונים ואלו לא דברים שיפוצצו עיסקה בין שני אנשים רציניים כנראה.

 

 

שאלות כגון "האם ובכמה ירד הביקוש לדגם X בעקבות פקטורים כלכליים A,B,C " ,

עדיף להשאיר למי שמומחה לכך!

(וכל מה שאני אומר - עדיף שזה יהיה יותר מגוף מונופוליסטי אחד שנהנה מחופש טוטאלי

מכל סוג של תחרות, ביקורת או פיקוח כלשהם...)

מי לדעתך מומחה לכך ומי לדעתך עוסק בזה בארץ היום?

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז פה אתה בעצם מציע כמה מחירונים עם הפרשים מינוריים אחד מהשני כי כל אחד מהם יפחד לאבד פופולריות\אמינות, אז איך זה משנה את המצב שבו יש לך מחירון אחד וזהו? יהיו דלתות של 0.5-1% בין המחירונים ואלו לא דברים שיפוצצו עיסקה בין שני אנשים רציניים כנראה.

הרבה פחות מדלתות של 10% כנראה. אין לי תשובה יותר חכמה מזו.

 

 

מי לדעתך מומחה לכך ומי לדעתך עוסק בזה בארץ היום?

כנראה מקרב העוסקים בשמאות רכב.

זה מקצוע מוכר ומכובד, שמגלם בתוכו המון נושאים וידע מתחום הכלכלה והסטטיסטיקה ברמה הכי אקדמית שיש.

מי בדיוק? קטונתי, זה לא התחום שלי...

ההיגיון הישר אומר : מומחים שהם ברי-סמכא בשמאות-רכב, יש להם את הידע ו"הכלים" הנדרשים,

והם מייצגים גופים מוכרים ומפוקחים (ע"י משרד התחבורה, אני מניח).

עריכה אחרונה על ידי daido1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל עיניין של היצע וביקוש.

הכל עניין של איזה מחירון לטובתך ברגע נתון.

כל מתלונני לוי יצחק, ענו לי בבקשה- אם תמכרו רכב שמחירון לוי יצחק גבוה יותר מיד 2 (כמו המאזדה 3 שהוזכרה כאן) איזה מחיר תבקשו?

וכשתרצו לקנות רכב שהמחירון לפי לוי יצחק נמוך יותר- איזה מחיר תסכימו לשלם?

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרבה פחות מדלתות של 10% כנראה. אין לי תשובה יותר חכמה מזו.

 

 

 

כנראה מקרב העוסקים בשמאות רכב.

זה מקצוע מוכר ומכובד, שמגלם בתוכו המון נושאים וידע מתחום הכלכלה והסטטיסטיקה ברמה הכי אקדמית שיש.

מי בדיוק? קטונתי, זה לא התחום שלי...

ההיגיון הישר אומר : מומחים שהם ברי-סמכא בשמאות-רכב, יש להם את הידע ו"הכלים" הנדרשים,

והם מייצגים גופים מוכרים ומפוקחים (ע"י משרד התחבורה, אני מניח).

היום אין לך באמת הפרשים של 10% כי מחירון יד2 לא רלוונטי במציאות. אומנם הם מאוד מתיימרים להיות המחירון שבאמת משקף את העסקאות בשוק בזמן אמת, אבל הדוגמא של הרכב שלי מראה עד כמה הם רחוקים מהמציאות (אלא אם כן הם מוכנים למצוא לי קונה לפונטו לפי המחירון שלהם) גם אם יהיו כמה מחירונים רשמיים הם כנראה יפעלו בתיאום אחד עם השני מהסיבות שאתה בעצמך הזכרת וזה לא יעזור לאף אחד.

 

מהחלק השני של התגובה שלך אני מבינה שאתה לא מכיר את התחום מקרוב, לא יודע ב100% איך הוא עובד בארץ או בחו"ל (זה בסדר, גם אני לא, אבל אני לא מנסה לבקר עבודה של מישהו אחר), אלא בעיקר כועס על לוי יצחק ששחט את הרכב שלך במחירון.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הסוכנויות רכב והליסינג הפכו את מר לוי למונופול.

מתחת לשולחן (הנציגים בסוכנויות) כולם מתמרמרים וכועסים עליו, מצד שני ממשיכים לקנות בכל חודש (\לעשות מנוי) חוברת (עבת כרס אחושרמוטה ביחס ל'חוברת') כי ה"מלך" אמר שעכשיו מקצצים פה 5% וכאן מעלים ב2%.

 

בסוף זה יישבר, עם יד2 או בלי יד2.

NO ONE LIVES FOREVER (אגב, היה משחק מעולה אי שם בתחילת שנות ה2000)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לוי יצחק טוען שהמחירון שלו משקף מחירים אמיתיים של השוק. כמובן שזה קשקוש מארץ הקשקושים. הוא מכתיב את השוק בגלל שיש לו מונופול על חברות הביטוח ובגלל שהוא עובד בתיאום עם חברות הליסינג. אלו מכתיבות לו את מחירי המכוניות שהן מחכירות, ומרבית המכוניות בשוק הפרטי, שהן גרסאות של אותן מכוניות, מיישרים קו.

ללוי יצחק אין שום "צוות מומחים" אלא נוסחת מחשב פשוטה שעושה לו חישובים בכל חודש וזורקת מחירים בהתאם לחישוב כזה או אחר (15% הורדה בשנה זה 1.25% הורדה בחודש, הפעל עיגול לאלפים ו-voila, הנה לך "המחירון של השוק"). כמובן שיש יוצאי דופן - חודשים שבהם מכוניות מסוימות יורדות יותר או פחות בהתאם לגורמים כאלה ואחרים.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...

יש פער ניכר בין שני המחירונים של שני הגופים הללו

באופן כללי הכל נראה תמוהה מה שהולך במחירוני הרכב

הרי מעטים האנשים שימכרו במחיר מחירון.

ועוד נקודה למחשבה שחבר מהעבודה עורר בי.

ספקולציה ש"לוי יצחק" מקבל מעטפות בשביל אינטרסים אישיים של היבואנים לטוב ולרע.

אשמח לשמוע את דעתכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין עניין של אמין יותר או פחות, יש עניין של מה המחירון הקובע.

 

במכירה וקנייה בין שני אנשים פרטיים, מה שקובע זה מה שמוסכם על שני הצדדים.

 

במכירה וקנייה מול סוכנויות רכב למיניהם, לוי יצחק הוא הקובע, לא משנה מה תגיד או תעשה.

 

בהתנהלות מול חברת ביטוח, בין אם בזמן רכישת פוליסה או בזמן הפעלת ביטוח לאחר אירוע (תאונה/גניבה), לוי יצחק הוא הקובע.

 

לגבי ספקולציות, יש כאלה מכאן ועד פרו. הוכחות - אין (למיטב ידיעתי).

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

בודק את המחירון של הרכב שלי - מחירון yad2 כותב שבגלל השנה השקלול לא רלוונטי ולא מספר הק"מ.

מחירון לוי יצחק משקלל מחיר כולל קילומטרז' ובעלות.

מה אני מפספס פה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מפספס את כל התמונה בגדול.

זו נבלה וזו טריפה. במה אתה בוחר?

יצחקי טוען שהוא מתבסס על ״סקרי שוק״ והידני טוען שהוא מתבסס על דיווחי סגירת עסקות.

הראשון מושפע מבעלי עניין שתלויים בו לתחזוקת הבועה והשני על ידי סוחרי רכב.

אוטו זה לא השקעה והוא לא נסחר בבורסה. מחיר האוטו שלך הוא הפיצוי שתקבל מחברת הביטוח בקרות טוטאל לוס, או בעסקה בינך לבין קונה בשוק החופשי.

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1186 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...