Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6208 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תגידו, מה אפשר לבדוק ברכב כשמקבלים מהסוכנות?

צבע ומצב חיצוני מן הסתם, מצב הפלסתיקים באזור שבו נעשו התקנות מקומיות.

מה עוד?

 

יש איזה Checklist שאפשר לעבור עליו?

פורסם

שלום מקס,

 

ככה, יש את הדברים המובנים מאליהם כמו התאמת הפרטים ברישיון הרכב לאלו שלך. התאמה בין מספר השלדה והמנוע לאלו ברישיון הרכב. אבזור ותוספות שצוינו במעמד המסירה וכדומה.

ויש את הרמה מעל שתתפלא לשמוע אבל אנשים לא מכירים בחשיבותה, בזו כלולים תקינות צמיג רזרבי, כלי נהג, וו גרירה.

להתעקש ולהוציא את המכונית לאור שמש ישיר ולבחון את הצבע לאיתור הבדלי גוונים, בדיקה שכל משטחי הפח "יושבים" כמו שצריך והרווחים אחידים (במיוחד במקומות המועדים כמו פגושים וכנפיים).

בדיקה של חלקי ניקל ודומיהם, עיוות ולו הקל יעיד לרוב על פירוק והרכבה של החלק. פתיחה של מכסה המנוע ובחינה של הברגים השונים במיוחד אלו בצד הפנימי של הכנף, וודא כי הם עדיין צבועים ואין עליה סימני "פציעה" (עדות לפתיחה שלהם).

סימני צבע על גומיות החלונות- כנראה שבוצעה צביעה של מסגרת הדלת.

מכות בתחתית המרכב כתוצאה מהעמסה לא זהירה.

במידה ובוצעו התקנות מקומיות של מערכת קול/ ניווט/ דיבורית בדוק שחלקי הדש בורד והקונסולה הורכבו באופן מניח את הדעת, נתקלתי בלא מעד מכוניות כולל רכבי הדגמה שההרכבה של חלקי תא הנוסעים הייתה מזעזעת.

וחשוב מאוד, נסיעה קצרה עם נציג היבואן ובדיקה של מערכת ה- ABS וה- ESP. בדיקה של מערכת ההיגוי (חופשים, דיוק וכו').

 

בכל מקרה של ספק, בקש לעיין בכרטיס הטיפולים של המכונית, שם אמורים להיות מפורטים כל הטיפולים שעבר הרכב מרגע הגעתו. כך שאם בוצעו תיקונים או החלפת חלק זה יצויין שם.

 

שאלות?

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

פורסם

תודה רבה!

נתת לי פה המון טיפים שבחיים לא הייתי חושב עליהם.

עוד דבר ששכחתי לציין זה שהרכב שרכשנו הוא רכב "ותיק" שמתקרב לשנה בארץ והיבואן נתן לנו הנחה עליו.

הרכב בשנה האחרונה עמד במגרש של צ'מפיון בשמש - איזה בלאי יכול להיות לרכב כתוצאה מכך?

תודה.

פורסם

במקרה של שהייה בשמש הדגשים הרלוונטיים הם לגבי צבע וכן פלסטיקה בתא הנוסעים.

באיזו מכונית מדובר?

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

פורסם

לאחר שנה בשמש לשים דגש מיוחד על כל חלקי הפלסטיק הגומי צמיגים וכו'.

 

לא מן הנמנע כי במהלך התקופה הוזזה במגרש מפה לשם. לשים לב אולי לתיקוני צבע.

 

לא הייתי מהסס ומבקש גם להעלותה על הליפט ולראות מתחת למכונית, שמא נגרמו נזקים כלשהם.

 

קנית מכונית כביכול חדשה אבל יש להתייחס אליה בבדיקה כאל לא חדשה לחלוטין.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

בחירה יפה,

משום מה תחושת הבטן שלי כיוונה אותי למכונית הזו, במידה ומדובר בדגם עם גג השמש המלא- כל נושא תקינות תא הנוסעים מקבלת משנה תוקף.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

פורסם
שלום מקס,

 

ככה, יש את הדברים המובנים מאליהם כמו התאמת הפרטים ברישיון הרכב לאלו שלך. התאמה בין מספר השלדה והמנוע לאלו ברישיון הרכב. (נראה לך שייבואני הרכב רמאים ?) אבזור ותוספות שצוינו במעמד המסירה וכדומה.

ויש את הרמה מעל שתתפלא לשמוע אבל אנשים לא מכירים בחשיבותה, בזו כלולים תקינות צמיג רזרבי, כלי נהג, וו גרירה.

להתעקש ולהוציא את המכונית לאור שמש ישיר ולבחון את הצבע לאיתור הבדלי גוונים, בדיקה שכל משטחי הפח "יושבים" כמו שצריך והרווחים אחידים (במיוחד במקומות המועדים כמו פגושים וכנפיים).

בדיקה של חלקי ניקל ודומיהם, עיוות ולו הקל יעיד לרוב על פירוק והרכבה של החלק. פתיחה של מכסה המנוע ובחינה של הברגים השונים במיוחד אלו בצד הפנימי של הכנף, וודא כי הם עדיין צבועים ואין עליה סימני "פציעה" (עדות לפתיחה שלהם).

סימני צבע על גומיות החלונות- כנראה שבוצעה צביעה של מסגרת הדלת.

מכות בתחתית המרכב כתוצאה מהעמסה לא זהירה.

במידה ובוצעו התקנות מקומיות של מערכת קול/ ניווט/ דיבורית בדוק שחלקי הדש בורד והקונסולה הורכבו באופן מניח את הדעת, נתקלתי בלא מעד מכוניות כולל רכבי הדגמה שההרכבה של חלקי תא הנוסעים הייתה מזעזעת.

וחשוב מאוד, נסיעה קצרה עם נציג היבואן ובדיקה של מערכת ה- ABS וה- ESP. בדיקה של מערכת ההיגוי (חופשים, דיוק וכו').

 

בכל מקרה של ספק, בקש לעיין בכרטיס הטיפולים של המכונית, שם אמורים להיות מפורטים כל הטיפולים שעבר הרכב מרגע הגעתו. כך שאם בוצעו תיקונים או החלפת חלק זה יצויין שם.

 

שאלות?

 

לפי דעתי נסחפת קצת :-)

 

איזה חופשים ודיוקים הוא יכול לבדוק ? מערכת ABS,ESP יש לבדוק רק במוסך עם סורק תקלות לכן זה ממש לא רלוונטי.

זה מיותר כי דברים מסוג זה רק מוסכניק עם ניסיון יכול לבדוק זאת.

איזה כייף לי :)

פורסם

שלום מרק,

 

אני לא אומר שיבואני הרכב רמאים (טוב נו, לא כולם ולא במובן הזה :wink:), בדיקת הפרטים אמורה לשלול מצב של טעויות ברישום, דבר טבעי שקורה מפעם לפעם.

לגבי מערכות ה- ABS וה- ESP, ההנחה היא שהמכונית תקינה ובמצב כשיר לנסיעה. לכן הבדיקה היא פשוטה ובסיסית, ובאה לשלול מצב של כשל אקוטי בהן. תתפלא אבל אופן הפעולה של אלו יהיה זר לנהג הממוצע.

אילו חופשים ניתן לבדוק? אתה רציני? סיבוב קצר במתחם המסירה רק כדי להתרשם כי כל העסק מחובר ותקין, שהגלגלים מאוזנים שאין התנגדויות או "משיכה" של ההגה לכיוונים מסויימים.

לא מדובר פה בירידה היסטרית לפרטים, אלא רק באותן נקודות שאם עולים עליהן אחרי שחתמת על כל הניירת, הן יכולות להפוך את ההתנהלות מול היבואן לסאגה לא נעימה אחר כך.

ולא חסרות דוגמאות.

 

אגב, אין מדובר בהיסחפות כלל.

נקודות אלו מובאות בעקבות תחקיר לכתבה בנושא שערכתי בעבר. כולן ללא יוצא מן הכלל נגזרו ממקרים אמיתיים שהתרחשו ועל חלקן הגדול תיעוד מסודר ברישומי בתי משפט במקרים בהם גלשו הדברים לכדי התנהלות לא נעימה שכזו.

זהו פשוט ריכוז או "רשימת בדיקה" כמו שביקש פותח השרשור.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

פורסם

נהג או בעל רכב שזו הרכישה הראשונה שלו או שיש לו ניסיון מועט בטיפול ונהיגה ברכב ולא משנה של איזה ייצרן לא יוכל לגלות שום דבר לא תקין ממה שציינת בעניין מערכות בטיחות.

 

אני מאמין שנתקלת במספיק אנשים ולצערי במיוחד נשים שגם אם המנוע יעשה רעש של טרקטור או ידלקו כול המנורות בלוח השעונים זה לא יעצור בעדם מלהמשיך לנסוע עד לבית (לבעל) :-). מה שאני למשעה רוצה להגיד שיש צורך להעזר בחבר או קרוב משפחה שמבין ברכבים.

 

בל נשכח שבעל הרכב מקבל אחריות של שנתיים על כול מכלולי הרכב לכן גם אם יעבור שבוע או חודש עדיין הוא יוכל להתלונן על פגמים ברכב (בעניין צבע ופחחות הנושא קצת בעייתי).

 

אבל בכול מקרה טוב שרשמת את מגילת העצמאות :-) תמיד טוב שיש אנשים כמוך שתורמים לפורום.

איזה כייף לי :)

פורסם

אחותי קנתה קטנוע סאניאנג פיור מהיבואן מטרו, ויותר מאוחר התברר שמספר המנוע לא תואם את מה שרשום ברישיון. כמובן שלא הוחלף מנוע בקטנוע. זו הייתה טעות של מטרו והם תיקנו אותה (אחרי דין ודברים והפעלת קשרים...).

×
×
  • תוכן חדש...