Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6223 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רכב עם נפח מנוע 1.8 או רכב עם נפח מנוע 1.6?

 

אחת הסיבות שאני שואל את זה כי מישהו אמר לי שמכיוון שמנוע עם נפח מנוע 1.8 פחות מתאמץ כך הוא "שותה" פחות דלק מרכב עם נפח מנוע 1.6 שיותר מתאמץ בנסיעה (אני מניח שהוא התייחס גם לכביש ישר וגם לעליה).

 

האם אכן הדבר?

 

אם כן אז ככל שעולה נפח המנוע של האוטו, האוטו אמור לצרוך פחות דלק?

 

אשמע אם משהו יכול לעזור לי

 

תודה מראש, אייל

פורסם

מי שאמר לך מה שאמר הוא אמר נכון אבל זה מאוד תלוי אם אתה נוסע נסיעות בעיקר עירוניות עדיף נפח קטן.

לדוגמא אם אתה תעלה לצפון הארץ באותו אופי נסיעה (וללא פקקים) עם מנוע יותר גדול הרכב יצרוך פחות דלק.

פורסם

הכל תלוי בטכנולוגיה של המנוע. אם אתה מתייחס למנועים בטכנולוגיה דומה (נניח לנטיס 1.6 מול 1.8) אז כן, יכול להיות שה-1.8 יצרוך פחות דלק בתנאים מסוימים, אבל ההבדלים באמת לא גדולים.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

בעצם מה שאתה אומר זה שבכבישים בין-עירוניים (ללא פקקים) משתלם לנסוע עם נפח מנוע גדול מאשר קטן

ובנסיעות עירוניות משתלם נפח קטן.

 

אז לדוגמא הכביש שעולה לירושלים, עם כל העליות שלו, המנוע הגדול יצרוך פחות דלק מהקטן.

 

אבל בוא נגיד שהכביש לצפון (זה שאמרת עליו) הוא ישר ותשים את שתי המכוניות על אוטו הכביש

האם עדיין הרכב עם המנוע הגדול יצרוך פחות מהקטן?

פורסם

מיותר לדבר על מנוע "גדול" ומנוע "קטן". יש להשוות רכבים ספציפיים עם מנועים ספציפיים. sronis ציין דבר חשוב להשוואה - טכנולוגייה. יש מנועי דיזל, בנזין, עם או בלי טורבו בנפחים דומים, אך צריכה שלה יכולה להיות מאוד שונה.

לדוגמא, אוקטביה טורבו דיזל אוכלת פחות ליטרים של סולר מאשר משפחתית 1.6 עם מנוע בנזין וגיר ידני. אז מה עשינו למעשה בהשוואה כזאת?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

סליחה שוב על ההצקה

 

האם תוכל להעריך לי כמה בערך צורך נפח מנוע 1.8 בעירוני וכמה בבין עירוני? (1 לכמה)

 

וכנ"ל גם 1.6

פורסם

היה כבר שרשור דומה.

בלנטיסים הדבר ידוע, אך העניין מאוד תלוי באופי הנהיגה ובאזור הדמוגראפי.

כלומר, יכול להיות שבמצבים שונים רכב אחר יהיה חסכוני מהשני.

ציין את הדגמים הספציפיים,בינהם אתה מתלבט.

ובגדול 1.8 לרוב מומלץ יותר מה-1.6 ברכבים

ששוקלים מעל טוב ומצוידים בגיר אוטומטי

בהצלחה

פורסם
סליחה שוב על ההצקה

 

האם תוכל להעריך לי כמה בערך צורך נפח מנוע 1.8 בעירוני וכמה בבין עירוני? (1 לכמה)

 

וכנ"ל גם 1.6

ממליץ לעיין בנתוני יצרן עבור רכבים בפציפיים שאתה מעוניין לדעת את זה לגביהם. לחליפין, יש לך אפשרות לעשות חיפוש, יש שרשור בפורום טכני עם צריכה אופיינית לרכבים מסויימים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

×
×
  • תוכן חדש...