Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6237 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מי הם החולירות שעשו תאונות בזמן האחרון? בוא נראה

יום ב', 18.5, שלושה הרוגים

  • רחוב מח"ל פינת רחוב הטייסים, תל אביב. הולכת רגל נפגעה מרכב חולף ונהרגה במקום.
  • רשפון. הולך רגל נפגע מרכבת חולפת ונהרג.
  • רחוב דוד קרייתי, רמלה. רוכב אופנוע נפגע מרכב שהתהפך עליו, ונהרג מהפגיעה.

יום ו', 22.5, הרוג אחד

  • כביש 781, סמוך לעאבלין. בתאונת דרכים בין שני כלי רכב נהרג אחד הנוסעים.

יום שבת, 23.5, הרוג אחד

  • רחוב גיבורי ישראל, נתניה. רוכב אופנוע נהרג בתאונת פגע וברח.

יום א', 10.5, שלושה הרוגים

  • כביש 20, נתיבי אילון. שני בני אדם נהרגו ברכב שהתהפך ועלה באש.
  • כביש 66, צומת מדרך עוז. בתאונה בין רכב פרטי למשאית נהרג נהג הרכב.

יום ב', 11.5, שני הרוגים

  • כביש 20, מחלף הולץ בחולון. רוכב קטנוע החליק ונהרג.
  • כביש 60. פעוטה בת שנה וחצי שנפגעה מרכב מתה מפצעיה.

יום ג', 12.5, חמישה הרוגים

  • כביש 90, ליד היישוב ארגמן. חמישה הרוגים ברכב שסטה ממסלולו ופגע באוטובוס.

יום ד', 13.5, הרוג אחד

  • כביש 6, מחלף קרית-גת. נהג משאית נהרג לאחר שרכבו התהפך.

יום ה', 14.5, שבעה הרוגים

  • נצרת-עילית, רחוב הגפן. הולכת רגל נפגעה מרכב חולף ונהרגה.
  • כביש 55, צומת קבר בנימין. שישה בני אדם נהרגו כאשר משאית פגעה ברכב הסעות.

יום ו', 15.5, הרוג אחד

  • רחוב הרכבת, תל-אביב. אדם נהרג לאחר שנפגע מרכב חולף.

יום שבת, 16.5, הרוג אחד

  • נצרת. מת מפצעיו לאחר שנפגע בתאונת דרכים שאירעה ב-3.5.

יום א', 3.5, שלושה הרוגים

  • שדרות בן צבי, תל אביב. הולך רגל נפגע ממשאית חולפת ונהרג.
  • כביש טירה-רמת הכובש. אדם אחד נהרג בתאונת דרכים.
  • הכפר דחייאת אל בריד, גזרת בנימין. רכב נסע לאחור ודרס למוות תינוק בן שנה וחצי.

יום ב', 4.5, הרוג אחד

  • עין נקובא. משאית פגעה בהולך רגל מבוגר, והרגה אותו במקום.

יום ג', 5.5, הרוג אחד

  • כביש 65, ליד בית קשת. אדם אחד נהרג בתאונה בין משאית לרכב פרטי.

יום ד', 6.5, שני הרוגים

  • הדרך בין קדומים לאיבטין. אדם אחד נהרג כאשר הטרקטור בו נהג התהפך.
  • כביש 79, צומת ביר אל מכסור. בתאונה בין שני כלי רכב נהרג אחד הנוסעים.

יום ה', 7.5, שני הרוגים

  • מנהרת צה"ל, ירושלים. רוכב אופנוע החליק ונהרג.
  • כביש הערבה, ליד פונדק כושי. אדם אחד נהרג כתוצאה מהתהפכות הרכב בו נסע.

יום ו', 8.5, הרוג אחד

  • בית זרזיר. רוכב טרקטורון התהפך ונהרג.

יום שבת, שלושה הרוגים

  • כביש 90, סמוך לשילה. בתאונת דרכים בין שתי מכוניות נהרגו שני נוסעים.
  • כביש צפת-מירון. הולכת רגל נפגעה מרכב חולף ונהרגה.

אפשר להמשיך, אבל אני בטוח שהיית בכל התאונות הללו וראית שכולן נגרמו ע"י נהגים משתוללים וחוליראס, ברור גם שאף הולך רגל מההרוגים (חלק עצום הנפגעים) לא טעה בשיקול דעתו ורק הנהג הוא זה שאשם בכל תאונה ותאונה.

 

דמגוג עלוב, אתה ודומיך גורמים למאות הרוגים בשנה כשאתם מגלגלים את האשמה על הנהגים. הכי קל, הכי נוח לשמור על הכסא החמים. בושה.

פורסם
שמר ,תגיד לי אתה עובד בזקא ? איך אתה יודע על כל כך הרבה תאונות ?

 

 

חברא קדישא. פחות לכלוך, הקורבנות שקטים בהרבה (יש כאלה שקוראים להם "בני תרבות" :?).

 

פתח את מדור הרכב ב-YNET, הכל שם.

פורסם
אל תתמוך בי זה מיותר.

אין צורך להפוך נהיגה לתואר אוניברסיטאי,נפחי תנועה ענקיים נעים להם יום יום שעה שעה בלי תןאר אקדמאי כפי שאתה רוצה לעשות מנהיגה,נהיגה זה דבר פשוט עובדה הרוב מסתדר גם בלי להפוך את זה למדע כפי שאתה מנסה.

יש לך כאן קבוצה של מפירי חוק קבועים כאשר כל אחד בתורו יום אחד מוצא עצמו במבוכה עקב אי שמירת החוק,לבוא כעת ולהתחיל לחפש אשמים זה מיותר ומצחיק,ההתחכמויות האלו שכביכול השלטון אשם לא מקובלות,עושים המון למען השיפור כל יום בכל מקום,החוליראס עושים תאונות קטלניות גם על תשתיות מעולות,החוליראס מסכנים אותי אותך את כולנו,חלק מהם חולמים על משטחי החלקה,קודם שיתקנו את עצמם אחרי זה יחפשו שידרוגים.

אותם חוליראס של היום הם החוליראס של המחר כפי שכבר כתבת.

לחלוטין לא מקובל עליי להמתין עוד 15 שנה כדבריך.

כן מקובל עליי לפתוח לעבריינים את עכוזם פי חמש מאשר כעת,וגם זה לא יעזור כי הישראלים אינם הולנדים,ולא כולם,הרוב כפי שציינתי זורם בנפחים ענקיים יום יום שעה שעה על תשתיות שנבנו על ידי ממשלים בעבר,מגיע להם כבוד גדול על מה שנבנה עד היום,הם לא פועלים על פי חלומות של ילדודס כאן בפורום,והם פועלים טוב מאוד.

תניח לרגע בצד את נושא הספורט המוטורי שאין לי התנגדות שיעשה,ותסביר לי מדוע חלק מהנהגים מתנהגים כאילו יצאו לקרב ?

ואל תספר לי ספורי בדים על פריקת עול,לחצים וכדומה,שיפרקו הכל בחדר המיטות שלהם,לאן בעצם הם ממהרים ?

 

איני מקבל חלק גדול מכתביך האחרונים אם כי הגישה שלך והדוגמאות שלך מייצגות בני תרבות.

 

משהו דפוק אצל הנהגים ולא בשלטון ואת זה אין לכם ברירה אלא לתקן,אחרת נמשיך לשלם למולך מחיר דמים כבד.

 

איפשהו אתה התבלבלת בהבנת הנקרא.

אני לא כתבתי שהמדינה אשמה במצב היום. אמרתי שאולי היא אשמה, ובכל מקרה אי אפשר להוכיח שכן (אם כן).

אני כתבתי שהמדינה אחראית להוביל את השינוי, בגלל שהנהגים עצמם לא מודעים כלל לעובדה שהם צריכים להשתנות.

אתה רומז שהנהגים שנוהגים כאילו הם יוצאים לקרב מיוצגים ע"י כותבי הפורום הזה - אנשים שאוהבים לנהוג ואוהבים ספורט מוטורי.

לא כך הדבר. הרוב הגדול של הלוחמים בדרכים הם אנשים נורמטיביים לחלוטין, שרק רוצים להגיע לעבודה או הביתה. משום מה הם הופכים לחיות כשהם יושבים מאחורי ההגה.

לא תמצא אותם מתנהגים באגרסיביות כזאת ובחוסר התחשבות כזאת בנסיבות אחרות. רק כשהם נוהגים, ואני חוזר ואומר (כי אתה התעלמת מזה לגמרי עד כה) שכל עוד הנהג לא יודע מה לא בסדר במה שהוא עושה, אין לו את הכלים לדעת שהוא צריך בכלל לשנות משהו.

האכיפה היום גם לא עוזרת, כי אין אכיפה בכלל של אותם מאפייני התנהגות בזויים.

שמעת פעם על שוטר שעצר נהג על חיתוך הפקק?

ראית פעם שוטר נותן דו"ח למישהו ש"עצר רק לרגע" וחסם נתיב תנועה?

כל מה שהנהג הממוצע למד מאכיפת מהירות אינטנסיבית זה שהמדינה חושבת שמהירות היא הדבר ההכי מסוכן על הכביש. הסטטיסטיקה מוכיחה שהיא לא.

ואני יכול רק לחזור על מה שכבר נאמר שתאונה נגרמת מהצטרפות חסרת מזל של נסיבות, שבה מעורבות אחת או יותר מהאלמנטים הבאים: חוסר תשומת לב, חוסר מודעות, חוסר יכולת טכנית, חוסר יכולת לצפות את העומד להתרחש, חוסר יכולת לתרגם מצב שנוצר על הכביש לפעולות נכונות.

אף אחד לא יוצא לכביש מתוך כוונה לגרום תאונה.

כל אחד יכול לעשות הרבה על מנת להיות מצויד יותר טוב למנוע תאונות (שמר ואני, ורבים מהכותבים בפורום עשינו זאת יותר מהנהג הממוצע בישראל).

רוב האנשים לא יודעים לבדם מה הם צריכים לעשות לשם כך.

 

וכאן נכנסת המדינה לתמונה.

 

ולגבי 'תואר אקדמי' בנהיגה - אם אתה חושב שהאימון שמקבל נהג בישראל הוא מספיק על מנת לנהוג בבטיחות על הכביש - אתה טועה בגדול.

אחת הטעויות הגדולות ביותר שאפשר לעשות בחיים זה לחשוב שאין לך יותר מה ללמוד (ועוד להשליך את ההנחה הזאת על עוד 2 מיליון נהגים).

ידוע לי שלפני שנים באנגליה היה מקובל סוג של אימון נהיגה שבו המודרך נוהג בכבישים רגילים, ותוך כדי הנהיגה הוא מפרשן בקול רם את כל מה שהוא רואה, מה שהוא מסיק, איזה החלטות הוא מקבל ולמה.

המדריך שומע את המודרך, ומבין איך חושב אותו נהג, וכך יכול גם לכוון אותו וללמד אותו דברים שהוא אולי לא מודע אליהם.

כל הזמן אני רואה נהגים על הכביש שלא מגיבים מראש למצבים שמתפתחים לפניהם על הכביש, ואיכשהו בסוף הופכים את זה למצב חירום בעוד שאם היו קוראים את הכביש יותר טוב, היו יכולים להמנע לחלוטין מהמצב המסוכן.

אם אין מי שילמד אותם את זה, איך הם אי פעם יוכלו להשתפר?

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם
אמונה זה יפה, אבל על מה היא מבוססת?

 

אמונה זה נהדר :)

 

היא מבוססת על זה שקמפיינים שונים למודעות ושינוי הרגלים (למשל קמפיין פרחי הבר שאני זוכר בתור ילד, ואפילו קמפיינים לזכויות האישה) נחלו הצלחה.

 

אני באמת מאמין שאם נהג הולך לקורס נהיגה מתקדמת (וצריך להיבחן על הקורס הנ"ל) אז צורת הנהיגה והמחשבה שלו בזמן נהיגה ישתנו. (אני יכול להעיד ששלי השתנו).

אני מאמין שאם בנוסף תהיה אכיפה כמו שצריך (כל אותם חותכי שוליים, מתנחלי שמאלי, לא מאותתים, מדברים בסלולרי וכו') אז הנהג הישראלי יסתגל לזה וישנה את אופי הנהיגה שלו במהירות.

 

ונראה לי שכל זה ביחד יעלה פחות ממה שעולה לתקן את כל תחלואי התשתית בארץ.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם
היא מבוססת על זה שקמפיינים שונים למודעות ושינוי הרגלים (למשל קמפיין פרחי הבר שאני זוכר בתור ילד, ואפילו קמפיינים לזכויות האישה) נחלו הצלחה.

 

ואילו קמפיינים מוצלחים לעניין שינוי תרבות הנהיגה אתה מכיר?

[אני מכיר כמה]

 

 

 

נ.ב. קמפיינים לזכויות האישה???

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אני מכיר קמפיין לשינוי הרגלי נהיגה שהצליח - ואפילו בארץ!

 

מי זוכר את התשדיר עם וולבו עם פסי צבע על הגלגלים שדופק בלימה כשהוא חצי על משטח החלקה רטוב, ומיד מסתבסב ומאבד שליטה?

המסקנה היתה שצריך לבלום עם פמפומים, ודור שלם של נהגים עכשיו יודע וזוכר שצריך לפמפם.

אבל יותר גרוע מזה, דור שלם פוחד היום פחד מוות מירידה לשוליים, כי הם בטוחים שנגיעה הכי קלה בברקס תגרום לסחרור.

הם ימשכו הגה בחדות כדי לחזור לכביש (ולפעמים כתוצאה מזה ייכנסו חזיתית במשאית שנוסעת בכיוון הנגדי), אבל לא יעיזו לגעת בבלם.

 

מה מסתבר? שמקדם החיכוך של השוליים הרבה יותר גבוה ממקדם החיכוך של מגרש החלקה רטוב, ובלימה על השוליים (אפילו בלי ABS) לא גורמת לאיבוד שליטה מיידי (גם אני לא ידעתי את זה ורק גיליתי את זה בקורס נהיגה מתקדמת שעשיתי).

וכמובן שמאז כמעט לכל המכוניות על הכביש יש ABS. הבעיה שהיא שהרבה נהגים עדיין חושבים שצריך לפמפם.

 

אז - קמפיין מוצלח או לא?

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

נשאלת השאלה, מה עדיף, לפמפם או לנעול?

ונתשבת התשובה, רכבים בלי ABS הם זן נכחד, כך שהנזק נעלם ברובו.

 

אבל באמת שהיו קמפיינים מוצלחים בתחום.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אז האמונה שלי היא אמונה מבוססת.

 

ג'רמי הקמפיין מוצלח, רק המסר שלו לא רלוונטי :)

 

קמפיינים לקידום מעמד האישה -> למשל בתחום של אלימות במשפחה והטרדות מיניות. (לא כל קמפיין חייב להיות קמפיין טלוויזיוני).

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם
אז האמונה שלי היא אמונה מבוססת.

 

ג'רמי הקמפיין מוצלח, רק המסר שלו לא רלוונטי :)

 

קמפיינים לקידום מעמד האישה -> למשל בתחום של אלימות במשפחה והטרדות מיניות. (לא כל קמפיין חייב להיות קמפיין טלוויזיוני).

 

1. קמפיין מהגדרתו צריך להיות יזום ומאורגן.

2. האמונה שלך לא מבוססת. עובדה שהיו קמפיינים מוצלחים, אבל תרבות הנהיגה לא השתנתה. כל קמפיין שבא לשנות תרבות - נכשל.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אני חולק על דעתך. ראה מקרה פרחי הבר. אבל אני מרשה לך לא להסכים איתי ולטעון שהוא נכשל. :D

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם

עפר,

בן כמה אתה?

אני בן 40 וכשהייתי ילד היו קמפיינים נמרצים ואגרסיביים ביותר לזהירות בדרכים.

דני דינה, דלת הקסמים (הקוסם קוק), דובי דוברמן, בולבול הקבולבול,אדום ירוק,זהירות בדרכים ועוד.

כל היום רק פימפמו לנו במח איך חוצים כבישים בתוכניות שהוסווה בצורה מצוינת בתור תוכניות ילדים.

 

היום לצערי אין יותר תקציבים לתכניות כאלה(אין בכלל את הקונספט של טלויזיה לימודית) ולכן פתאום האשמה מגולגלת להורים בקמפיין העלוב "ילד עד גיל 9 לא חוצה לבד!"

 

למה לא חוצה לבד?

אני נולדתי בת"א, שכבר אז הייתה עיר סואנת עם הרבה תנועה והלכתי מרחק רב עם כבישים וצמתים סואניםכבר משהבוע הראשון של כיתה א.

כל הילדים כבר מכיתה א היו הולכים ברגל לבד הלוך וחזור, פשוט ידענו איך חוצים כבישים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

לאחר שקראתי את כל השירשור אני מבין שאני הולך להיות היחיד במה שאני הולך לכתוב פה.

היום גיליתי שאני מכיר את אחד המעורבים בתאונה, והוא סיפר לי מה בדיוק הולך שם.

 

קבוצת חברים נסעו ב2 רכבים לחוף הים, ברכב א' (הפוגע) היו 5 אנשים וברכב ב' היו 2 אנשים. במהלך הנסיעה בעיר רכב א' התחיל לנסות להצמד ולחתוך את רכב ב'(בתוך העיר) ואף ניסה לזרוק אוכל לתוך רכב ב', איפושהו במהלך ההשתוללות הזאת הנהג של רכב א' נלחץ כתוצאה מזה שהוא חשב שהוא הולך להתנגש ברכב ב' ואיבד שליטה על הרכב והתחיל "להתעופף" בכביש ללא ללא שליטה ו"הוריד" הולכת רגל שעמדה על קצה המדרכה, הנזק לרכב היה גדול יחסית (חלון שבור ופגיעה טובה בפגוש). חבר שלי שהיה נוסע ברכב ב' אמר שהם כלל לא הבינו מה קרה הם רק שמו לב שהרכב השני פגע במשהו והתחיל להאיץ כמו מטורף ולברוח מהמקום. ברכב א' כולם ידעו מה קרה וצעקו על הנהג לעצור אך הוא במקום לעצור התחיל להאיץ ולברוח.

לאחר כמה דקות רכב א' נעצר על ידי שוטר בגלל נסיעה במהירות תלת ספרתית בתוך העיר והשוטר קישר בין הרכב לתאונה, כמה דקות אחרי המעצר הנוסעים ברכב ב' קיבלו טלפון מהמשטרה וכל ה7 נעצרו.

הנהג של הרכב הפוגע דאג ראשון לעורך דין והפיל את כל האשמה על הרכב השני שניסה להציק לו ולזרוק לו אוכל לתוך הרכב.

 

זאת הגירסא שסופרה לי בכל אופן.


×
×
  • תוכן חדש...