Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תיקון דשבורד ופאנל פלסטיק


ToMeR
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6131 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

ההודעה הועלתה בפורום טכני אבל לא היו שם תוצאות ולכן אני מעלה את השאלה גם פה בתקווה שיהיו תשובות לבעיה שלי מבעלי ניסיון

אני מדגיש שאין לי רצון להחליף חלקים או לגשת לבעל מקצוע, כל מה שאני רוצה זה לתקן לבד בבית

 

קראתי קצת בפורום לגבי תיקוני פלסטיקה וכ"ו אבל הועלו המון שמות של חומרים שונים ואני לא יודע איזה חומר ואיזו שיטה תהיה הכי אפקטיבית במקרה שלי ולכן אני צריך עזרה בעניין.

 

השברים הם בפאנל שיושב מסביב לקונסולה המרכזית והלוח שעונים (פאנל אחד גדול)

 

החורים הם חלק בפאנל וחלק בדשבורד עצמו כמו שמופיע בתמונה. החורים והשבר שלידם זה כתוצאה מהתקנת דיבורית אצל הבעלים הקודמים.

 

אם יש אפשרות אני מעדיף לתקן את הפאנל בלי לפרק אותו כי זה לא מעט עבודה כדי לפרק אותו ובנוסף אני פוחד שאם אני אפרק ואתקן (תוספת של חומרים כאלה ואחרים), הוא לא ישב כמו במקור כתוצאה מהתיקון.

 

עד כמה יהיה קשה לעשות העתק לפאנל הזה מחומר למשל כמו פיברגלאס?

 

הפאנל אצלי כמובן לא הפוך כמו בתמונה, זה מה שמצאתי באינטרנט אבל זה אותו הפאנל רק בצד שונה.

DSC00050.jpg

DSC00057.jpg

FlockDash.jpg

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שפיג'ו נשאר פיג'ו.

תעיף מבט בפרויקט הזה של צ'יפוס, יתן לך התחלה לא רעה.

 

בכל מקרה, עדיף לך לפרק את הפאנלים השבורים כדי שתוכל לבצע עבודה איכותית יותר ולצבוע בצורה יסודית יותר. עם קצת סבלנות והרבה רגש בפירוק ובהרכבה הכל יחזור למקומו המקורי בצורה טובה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

אין לך ברירה אלא לפרק את החלק.

קודם כל, הלחמה בעזרת מלחם טוב תעשה פה את העבודה, כמו גם המסה של פלסטיק לתוך החורים/סדקים,

גם אם אתה רוצה לעשות תבנית מפיבר כדי לעשות העתק.

הצעה שלי - תתחיל להלחים בפיקים , רק שיחזיק את השברים שנוצרו,

וחזור לרכב כדי להרכיב ולבדוק אם צריך להתאים מחדש או שביצעת בהצלחה.

משם - המשך להלחים ולעשות פיניש וצבע וכך גם תרכיב את הפאנל חזרה.

מתעקש על העתק ? זה כבר תהליך מורכב יותר עם חומרים מסויימים

וקשה מאוד להבטיח התאמה מדוייקת בסיום העבודה (התכוונת להעתיק את כל הפאנל בשלמותו?).

אם בכל זאת תרצה, אוכל לכוון אותך.

חפש פרוייקט שלי בפורום טכני על שיפוץ של דש במצב "קצת" פחות טוב משלך, הכל בהלחמות והמסת פלסטיק.

 

איתי.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתי הכוונה ליצור העתק של כל הפאנל בשלמותו, אני רק לא מצליח למצא מדריך מפורט בעברית ליצירת העתק מפיברגלס. הפיברגלס פשוט נראה לי חומר עמיד יותר לעתיד ולכן אולי העבודה תהיה קצת קשה, אבל לעתיד זה ישתלם סביר להניח

 

ראיתי את מה שעשית בפיאסטה, העבודה לא פחות ממדהימה.

 

איך אפשר למלא את החורים שבדשבורד? להוריד את הדשבורד בשביל שני החורים האלה זה סיפור לא קטן, יש אפשרות לחמם את הפלסטיק למצב גמיש ואז לעבוד איתו כמו בשפכטל?

 

תוך כמה זמן הפלסטיק יתקשה מהרגע שהפסקתי לחמם אותו?

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים חיזוק בצד הפנימי של הפלסטיק ותדביק אותו אל הפלסטיק.

החיזוק יכול להעשות מאלומיניום של פחיות שתיה (מהגליל - הפח שם דק) שמודבק באפוקסי אל הפלסטיק, כמובן שלפני ההדבקה כדאי לשייף מעט את הפח עם בד שמיר.

 

אחרי שתדביק בהצלחה תשפץ את הצד הנראה של הפאנל ותצבע אותו.

 

אני לא ממליץ על הלחמת פלסטיק שלפי מיטב נסיוני לא תחזיק מעמד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
איתי הכוונה ליצור העתק של כל הפאנל בשלמותו, אני רק לא מצליח למצא מדריך מפורט בעברית ליצירת העתק מפיברגלס. הפיברגלס פשוט נראה לי חומר עמיד יותר לעתיד ולכן אולי העבודה תהיה קצת קשה, אבל לעתיד זה ישתלם סביר להניח

 

ראיתי את מה שעשית בפיאסטה, העבודה לא פחות ממדהימה.

 

איך אפשר למלא את החורים שבדשבורד? להוריד את הדשבורד בשביל שני החורים האלה זה סיפור לא קטן, יש אפשרות לחמם את הפלסטיק למצב גמיש ואז לעבוד איתו כמו בשפכטל?

 

תוך כמה זמן הפלסטיק יתקשה מהרגע שהפסקתי לחמם אותו?

 

היי, תודה.

אני מבין שזה סיפור לפרק, אבל אתה רוצה לתקן גם את הסדק שליד החורים ואת השבר בחלק העליון,לא?

לתיקון החורים בלבד לא חייבים לפרק הכל וניתן בעדינות לתקן כשהוא מורכב.

אתה יכול להמיס פלסטיק עם מלחם לתוך החורים ואז להוריד את השאריות, או להמיס פלסטיק עם

פן חזק ועם שפכטל קטן להדביק אותו לחורים (יש פרוייקט ב"מוטוריקה" עם תוצאות מעולות).

פלסטיק מתקשה חזרה מהר מאוד, ואחרי הקירור הוא אף נעשה קשה יותר.

במקומך הייתי הולך עד הסוף ומפרק למרות הקשיים. רק ככה תוכל ממש לחזק גם מהחלק האחורי,

ולעבוד בצורה משוחררת מבלי לפחד לפגוע בחלקים אחרים.

קשה להגיד בצורה ווירטואלית אם ההעתקה בפיבר תהיה מסובכת או להתחייב על תוצאות.

אם אין לך ניסיון, אולי עדיף לנסות תחילה על חלק אחר (אפילו סתם חלק לא קשור שתשיג מפרוקייה) ולצבור ניסיון עליו.

 

בניגוד לדורקי, אני יודע שהלחמה שנעשית כראוי ומחוזקת גם מהדופן הפנימית - תחזיק מעמד.

לא מדובר על הלחמה שיטחית בשביל היופי, ובשביל זה הפירוק רק יעזור לך לעשות עבודה איכותית.

הפתרונות שהוא מציע טובים אבל לא תמיד ישימים - אם הפאנל יושב ממש צמוד לחלק אחר למשל -

איך תתגבר על העובי שהוספת? איך תצמיד כראוי ותתאים חזרה את החלק כך?

 

איתי.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

אני לא יכול לערוך כבר, אז אני מבהיר כמה נקודות.

תיקונים באיזורים דקים, כאלה שאין כ"כ אפשרות להלחים כראוי -

יש סיכוי שהם לא יחזיקו שלמים לאורך זמן.

במקומות כאלה אולי עדיף לשתול פלסטיק מתורמת איברים, ועשיתי את זה בפרוייקט הנ"ל.

באותו פרוייקט היה לי חופש עבודה כי החופה לא נסגרה "על האפס" כלפי הדשבורד, אז החיזוקים היו עבים וטובים שם.

כמו גם , אם כתוצאה מהשבר החלק התעוות ו"נפתח" קצת בנקודה הזו.

אני מסכים איתך שפיבר יהווה תוצאה מוצלחת לאורך זמן, רק שהדרך אליו לא פשוטה.

אולי תשקול שימוש בפיבר בצורה מקומית, על מקומות שמועדים לפורענות וכאלה שכבר נסדקו.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתי כנראה שלא הבנת נכון.

 

הפאנל הזה מתפרק מהדשבורד.

 

העניין הוא שיש חורים בדשבורד ואת הדשבורד אני לא מעוניין לפרק בשביל הזוג חורים האלה.

 

את הפרוייקט במוטוריקה ראיתי, רק ששם היה טיפול בחורים בלבד ולא בשברים של הפאנל.

 

מה דעתך על חיזוק בחלק הפנימי של הפאנל כמו שעשה שם הבחור עם הפוליאסטר? האם זה מוסיף שכבה עבה שתמנע מהפאנל לשבת במקומו?

 

אם יש לך אתר שמסביר את התהליך עם הפוליאסטר אני אשמח לקבל כתובת, מה שמצאתי זה רק יציקות של פוליאסטר וזה לא מה שאני צריך.

 

אגב, אני אצטרך למרוח גם את החומר הכחול כמו שעשית בפרוייקט של הפיאסטה?

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

הבנתי שהפאנל מתפרק. הכוונה שלי היתה שבגלל שאתה מעוניין לתקן

את השברים, אתה צריך לפרק את הפאנל כולו.

אני לא מכיר את הפרוייקט עם הפוליאסטר (תן קישור בבקשה),

העניין הוא שאם יש לך נקודות שחופפות ממש אחת על השניה (מהדש הקבוע ברכב ועל הפאנל הנפרד),

אז לא תוכל לתקן בשיטות שמעבות את הדופן. לא תוכל להרכיב חזרה כראוי.

בכלליות, פוליאסטר משמש (גם) להקשיית יריעות הפיברגלס.

לאיזה חומר כחול התכוונת? אולי ורוד? אם כן, אז זה קארקיט, עשיתי איתו פיניש עדין.

שם היו תיקונים שהיו חייבים להיות גסים והייתי צריך לשלב אותו, אצלך המצב לא סופני ולא בטוח שתצטרך.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...