Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6705 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
עד כמה התהליך ארוך או בעצם מה התהליך לעבור ממעמד הנדסאי למהנדס?

 

כעיקרון אין מסלול מעבר או משהו בסגנון. הנדסאי מקבל פטורים במקצועות מסויימים וכתלות בציונים. למשל בחולון (HIT) ניתן לקבל פטורים של עד 25 נקודות זכות לכל התואר במקצועות כגון מיתוג, שפת C, מעבדות אלקטרוניקה וכו'. גם זה מותנה בציונים גבוהים מאד באותו מקצוע. באוניברסיטאות מהמניין מקבלים עוד פחות לפי מה ששמעתי.

 

אם היית שואל בתור מישהו לפני צבא מה עדיף אז התשובה הייתה ארוכה, מסובכת ואין לה תשובה חד משמעית. בתור מישהו אחרי צבא התשובה פשוטה מאד:

אם אתה מסוגל תלמד למהנדס באוניברסיטה מן המניין, אם לא תלמד במכללה שנותנת תואר בי-סיינס, אם לא במכללה שנותנת בי-טק ואם אתה לא מסוגל ללמוד למהנדס (ומה לעשות זה לא מתאים לכולם מסיבות שונות ומשונות) אז תלמד הנדסאי.

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הבעיה שאחרי הצבא בד"כ הולכים לעבוד (מינימום שנה לפי דעתי) וגם בנוסף צריך להעלות ציונים ודרישות נוספות אם רוצים להתקבל לאוניברסיטה (פסיכומטרי לדוגמא). כל התהליך הזה מסובך ולא מאפשר התחלת לימודים ישירה אחרי הצבא.

בנוסף יש את העובדה שרוב האנשים מעדיפים לטייל בחו"ל לפני שהם הולכים ללמוד תקופה ארוכה, ובסופו של דבר העיניין מסתכם בזה שמתחילים להשלים לתואר מהנדס בגיל 25-27 (במקרה הטוב עם הרבה רצון).

 

נ.ב: אגב הנושא שלנו, מישהו פתח ב-facebook קבוצה הנקראת: " גם לי אין מושג למה עשיתי י"ג י"ד " והתיאור שלה: "מיועד לאנשים שעשו, עושים, ויעשו את אותה הטעות שנקראת עתודה טכנולוגית. בואו לקנטר ביחד".

השם אומר הכול... חחחח

פורסם

אני מוחה קשות כנגד האמירה הנ"ל: " גם לי אין מושג למה עשיתי י"ג י"ד " .

 

כשהצתרפתי לזה, ראיתי הכל וורוד (בהתאם למה שהאכילו אותי - משכורות גבוהות, הרבה אופציות להתפתח וכו').

לאט לאט, הבנתי שבמילים הכי יפות שאני יכול "עבדו עליי", עברתי שלב של פקפוק בבחירה שלי.

 

השנה, חודש וחצי לפני הסיום, אני אומר ב90% ודאות שהייתי חוזר על זה.

הלימוד להנדסאי במהלך י"ג -י"ד הוא מעין שלב בניים, שמקל על המעבר מהצבא, ללימודים גבוהים לעבודה.

ובניגוד לחברה שהולכים ישר להנדסה (לא כולם), אם אני מגלה שאני לא מתחבר לאלק', לא בזבזתי יותר מדיי זמן.

 

ואם נדבר על זמנים נטו:

 

תיאור מהלך חייו של הנדסאי:

18-20 עושה הנדסאי

20-24.5 עושה חובה+קבע.

24.5-28 משלים למהנדס, תוך כדי עבודה בתחום, וצבירת ניסיון נוסף.

יש תעודת הנדסאי, ויש תואר מהנדס+ לא מעט ניסיון בתחום (הנרכש במהלך ההשלמה למהנדס) , ועדיפות ברורה על פני מהנדס, טרי או כזה עם ניסיון מהצבא.

24.5-29 משלים למהנדס בתחום אחר כי הבין שהתחום הראשוני לא היה בשבילו.

 

תיאור חייו של מישהו שהולך לעתודה אקדמית:

18-22 לומד למהנדס

22-28 חובה+קבע

יוצא לשוק החופשי עם ניסיון של 6 שנים (על הנייר, ולאו דווקא בתחום)

אם הבחור החליט כי זה לא הייעוד שלו, מחכות לו עוד 4 שנים נוספות של לימודים.

 

ואני לא אדבר על כאלו שהולכים ישירות לשירות:

18-21 שרות חובה

21-23 טיולים, עבודה, חוסך ללימודים.

23-27 מוציא תואר, חסר ניסיון בתחום.

 

מה שכתבתי לא מתייחס לכל אחד ואחד, יש ויש אנשים.

בעקרון, אני מעדיף את אופצייה א', היות והיא מאפשרת לאכול כמה שיותר מן העוגה, ולהשאירה שלמה.

פורסם

אני יודע, ועל כן מצטער על הסטייה מהנושא (הייתי חייב להגיב לאור כל ההערות בנוגע למסלול הנדסאים טרום צבא).

 

בכל אופן, אני ממליץ לבחור ללכת וללמוד הנדסה או בטכניון, או באוניברסיטת בן-גוריון.

יש לי חברים שלמדו, וחלקם עדיין לומדים במקומות אלו.

פורסם
מה נותר לומר ?

 

בהנדסה אין כוסיות- קח בחשבון.

 

:)

 

 

נכון, אבל זאת הסיבה שהקפיטריות של מדעי הרוח והחברה בקמפוסים מלאות בסטודנטים מהמחלקות הטכנולוגיות. זה גם מביא לצאצאים משודרגים בהמשך הדרך :-)

"נשים. אי אפשר לחיות איתן. אי אפשר לשלוח את כולן לקנדה"

(משנתו הסדורה של אל באנדי)


×
×
  • תוכן חדש...