Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6705 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שיהיה בהצלחה... לא פגשתי עדיין הנדסאי עתודאי שאמר שהתואר שהוא עשה לא הייתה טעות של חייו (ואני מכיר הרבה).

נקווה שאתה תהיה הראשון... :-(

הדבר הכי טוב שהנדסאי כן יכול לתת לך, זה הכוונה למקצוע ובמידה ואתה רציני אז ליישם את זה אח"כ בעבודה משתלמת.

הרבה הנדסאים אחרי הצבא מוותרים על העבודה במקצוע (כי בצבא הם התעסקו בדברים שהקשר לתחום הלימוד שלהם אינו קשור למציאות) ולכן עושים הסבה.

 

העיקר שבצבא תשאף להגיע לדברים הכי קשים והכי טובים, ותעשה הכול בשביל להגיע אליהם! רק המתאמצים ואלה שדורשים מהצבא מגיעים לתפקידים שאחרי זה באמת שווים את ההנדסאי שלהם.

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מוזר,דווקא אני מכיר גם מספיק הנדסאים שאמרו שהתואר באמת עזר להם וקידם אותם,גם בצא וגם באזרחות.

HU:PIONEER 5850MP,COMP:RAINBOW DREAM LINE SLX265,AMP1:JBL 75.4,AMP2:BAZOOKA ELA60.2

 

 

פורסם

אין ספק שזה תורם ועוזר, עובדה שלא הייתי מגיע למקצוע שהגעתי אליו בצבא. וגם אולי לא הייתי מגיע לעבודה שאני עובד בה עכשיו אחרי הצבא, וחושב על כיוון הלימודים שלי לתואר ראשון.

אבל אני רואה את עצמי מהבודדים שבאמת הגיעו לדברים טובים בצבא משלל אוכלוסיית ההנדסאים.

הרבה הנדסאים יגידו לך שהתואר תרם ועזר להם, אבל אם מסתכלים על הדברים מבחינה כוללת האם זה היה שווה את השנה וחצי שהשקיעו (שהרבה פעמים זה הופך לשנתיים כי אתה לא מתגייס אחרי זה ישר לצבא במאי אלא מחכה לחודש ספטמבר לגיוס) הרבה יגידו לך שעדיף היה לעשות את הצבא בשירות רגיל, להשתחרר ולהתחיל ללמוד לתואר ראשון כשאתה כבר מאופס בחיים ויודע מה אתה רוצה מעצמך.

אל תתפלא אם אחרי הצבא תחליט שאתה לא רוצה להתעסק בתחום טכני אלא ללמוד כלכלה וניהול לדוגמא. והרבה מאוד אנשים אומרים את זה, כי צבא משנה השקפה של אנשים על מה הם רוצים לעשות בהמשך.

וגם בצבא תתנוון ותשכח את מה שלמדת, כי הצבא לא מנצל את היכולות שלך.

לסיכום: הנדסאי זה מצויין ובאמת תורם, אבל לא שווה בכללי ועדיף את המסלול הרגיל.

אם התחלת את הלימודים להנדסאי אל תפסיק ותסיים עד הסוף ותשאף למקסימום, אם לא התחלת עדיין תחשוב על מה שכתבתי לך.

פורסם

אני דווקא מכיר די הרבה הנדסאים-עתודאים שמרוצים מהבחירה שלהם.

אולי זאת רק הגאווה שלהם שלא מאפשרת להם להודות בטעות? לא יודע.

 

 

ולפותח השרשור - אם אתה נעול על עבודה בתחום הזה, אין ספק שהאופק שלך הרבה יותר רחב עם דיפלומה של מהנדס. עוד שנתיים של קריעת תחת בלימודים, עוד כמה עשרות אלפי שקלים בשכר לימוד אבל זה הכיוון.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

אני כרגע סטודנט בשנת י"ד בפרוייקט שחק של חיל האויר (הנדסאי אלקטרוניקה).

למרות שענו לך כבר בהרחבה, אני אתן את הדעה שלי (אף פעם לא מזיק לקבל עוד נקודת מבט).

 

ההבדל בין הנדסאי (לימודי תעודה), לבין מהנדס הם גדולים מאוד, ההבדל העיקרי מבחינת לימודים הוא שמהנדס לומד כשנתיים פיזיקה ומתמטיקה (פה מסתכם רב ההבדל, אך לא כולו). מהנדס יעסוק במחקר ופיתוח, ניהול צוותים ופרוייקטים, הנדסאי לעומת זאת, יעמוד תחת המהנדס ויעסוק בתהליך הבנייה תכלס.

 

היתרון היחסי של לימודי תעודה לפני עשיית התואר, לפי דעתי הוא כזה:

יש לך אפשרות לראות האם זה מה שאתה רוצה לעשות בהמשך, או שאוליי תעדיף ללמוד משהו אחר.

הידע שתרכוש בלימודים להנדסאי, יעזור לך מאוד בכל תחום אחר שתבחר ללמוד.

אם אתה מעוניין ללמוד הנדסה, אך אין לך ציון טוב מספיק, אחרי שיש לך תעודת הנדסאי וכמה שנים ניסיון בעבודה אתה יכול להתקבל להנדסה על סמך תעודת ההנדסאיועל סמך ניסיון העבודה.

לרוב, מי שימשיך ללימודי הנדסה יהנה מיתרון קל על פני אלו שעושים ישר את התואר ולא למדו הנדסאי לפני כן.

 

אמנם אין לי ניסיון עדיין בשוק, ועוד לא סיימתי ללמוד (באפריל מבחן מעשי). אבל, אחד המרצים שלי (שהיה גם המורה שלי בתיכון)

אחד הבנים שלו עשה תואר מהנדס, ואלו היו הרשמים שלו מחבריו שהיו להם תעודות הנדסאים.

 

עוד יתרון אחד ששכחתי לציין.

בזמן הלימודים שלך למהנדס, תוכל לעבוד כהנדסאי, ולא לעבוד בעבודה כמו מלצרות או עבודה אחרת .

 

 

כל היתרונות הינם יחסיים וכל אחד יראה מה שהוא חושב לנכון.

גם אני בתחילה "התבאסתי" מהלימודים, אבל לאט לאט ראיתי גם צדדים חיוביים.

פורסם
אני דווקא מכיר די הרבה הנדסאים-עתודאים שמרוצים מהבחירה שלהם.

אולי זאת רק הגאווה שלהם שלא מאפשרת להם להודות בטעות? לא יודע. .

 

אני לא מכיר הנדסאי אחד, שלא רץ להשלים למהנדס - מיד אחרי השחרור.

היתרון היחיד בהנדסאי הוא שיבוץ במקצוע בצבא. וזהו.

אם יהיו לך מספיק מרפקים - אתה תשתבץ במקצוע או קרוב לכך גם ככה (כפי שאני עשיתי)

 

 

 

ההבדל בין הנדסאי (לימודי תעודה), לבין מהנדס הם גדולים מאוד, ההבדל העיקרי מבחינת לימודים הוא שמהנדס לומד כשנתיים פיזיקה ומתמטיקה (פה מסתכם רב ההבדל, אך לא כולו). מהנדס יעסוק במחקר ופיתוח, ניהול צוותים ופרוייקטים, הנדסאי לעומת זאת, יעמוד תחת המהנדס ויעסוק בתהליך הבנייה תכלס.

 

היתרון היחסי של לימודי תעודה לפני עשיית התואר, לפי דעתי הוא כזה:

יש לך אפשרות לראות האם זה מה שאתה רוצה לעשות בהמשך, או שאוליי תעדיף ללמוד משהו אחר.

הידע שתרכוש בלימודים להנדסאי, יעזור לך מאוד בכל תחום אחר שתבחר ללמוד.

הזמן שתבזבז בהנדסאי ולאחר מכן בקבע לא שווה את זה כי תלמד את הכל מחדש אם תלך ללמוד מהנדס,וברמה הרבה יותר גבוהה

אם אתה מעוניין ללמוד הנדסה, אך אין לך ציון טוב מספיק, אחרי שיש לך תעודת הנדסאי וכמה שנים ניסיון בעבודה אתה יכול להתקבל להנדסה על סמך תעודת ההנדסאיועל סמך ניסיון העבודה.

לא במקום שמכבד את עצמו

 

לרוב, מי שימשיך ללימודי הנדסה יהנה מיתרון קל על פני אלו שעושים ישר את התואר ולא למדו הנדסאי לפני כן.

יתרון קליל אם מדובר באוניברסיטאות - יתרון עצום אם מדובר במכללות כמו יהודה ושומרון למשל - שם חותכים לך חצי תואר.

 

אמנם אין לי ניסיון עדיין בשוק, ועוד לא סיימתי ללמוד (באפריל מבחן מעשי). אבל, אחד המרצים שלי (שהיה גם המורה שלי בתיכון)

אחד הבנים שלו עשה תואר מהנדס, ואלו היו הרשמים שלו מחבריו שהיו להם תעודות הנדסאים.

 

 

עוד יתרון אחד ששכחתי לציין.

בזמן הלימודים שלך למהנדס, תוכל לעבוד כהנדסאי, ולא לעבוד בעבודה כמו מלצרות או עבודה אחרת .

זה בסדר, מעטים הסטודנטים להנדסה שעובדים כמלצרים. רוב רובם גם ללא תעודה כלשהי, ימצאו עבודה במשכורת גבוהה יחסית במהלך התואר.

 

כל היתרונות הינם יחסיים וכל אחד יראה מה שהוא חושב לנכון.

גם אני בתחילה "התבאסתי" מהלימודים, אבל לאט לאט ראיתי גם צדדים חיוביים.

 

 

ולסיכום: אני בין היחידים מתוך חבריי בשכבה בתיכון שלא המשיך להנדסאי.

למה? כי הלכתי על עתודה אקדמית, וגם על זה ויתרתי בסוף.

 

בסופו של דבר מה שקרה זה שהם התגייסו שנתיים אחריי ונתקעו בעוד שנה וחצי קבע.

סה"כ 3.5 שנים עיכוב.

 

בזמן הזה (עד שהם השתחררו) סיימתי 3.5 סמסטרים מתוך 4 של הנדסת חשמל, ועד שהם הבינו מה הם רוצים מעצמם - אני סיימתי את התואר והם התחילו ללמוד תואר מהנדס, כאשר הם ילמדו את כל 4 השנים כמו גדולים, עם פטורים זניחים,

בעוד אני מתקדם כבר בתוך התעשייה מאז אמצע שנה ב' של התואר.

 

אז מה באמת עדיף?

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

לא כולם הולכים על עתודה אקדמית,מי בגלל הציונים, מי בגלל חוסר רצון, ומי בגלל חוסר החלטיות במה הוא רוצה לעסוק בהמשך חייו. כל אחד והסיבות שלו (לי היה חסר 3 נקודות בפיזקה לציון 75, ולא קיבלתי את הבונוס).

 

ואז צריך גם לא מעט מזל.

עכשיו יש לי אפשרות להמשיך להנדסה, אבל בגלל מצב כלכלי קשה בבית, אני לא יכול להרשות לעצמי ללמוד עוד שנתיים וחצי, ולהוות נטל כלכלי על אמי.

 

אני חושב, שיש להציג לבחור את כל הדעות השונות, לכאן ולכאן, כדי שהוא יחליט מה טוב בשבילו.

תפקיד, תפקידתך, ותפקידו של כל אדם אחר שהגיב או יגיב, הוא לגרום לפותח השרשור להגיד לעצמו "וואלה, על הנושא הזה מהכיוון ההוא לא חשבתי" וזאת, כפי שאמרתי, שיוכל לקבל את ההחלטה הטובה ביותר.

 

אגב, בזמן שהם מצאו את עצמם, וקבעו לעצמם מה הם רוצים, הם יעשו בחירה שלמה, ובעוד שאתה (אוליי, לא בטוח) בעוד מס' שנים תשאל את עצמך, האם בחרת במקצוע הנכון.

פורסם

שמע, בנוגע לעניין הפרטי שלך - זה לא ענייני.

אני במקומך הייתי עושה הכל כדי להשלים ולגמור עם זה.

 

בנוגע ל"למצוא את עצמך" וכל הקשקושים האלה, אני לא מאמין בזה.

אני, אחרי שעסקתי בתחום הזה בשירותי הצבאי (אגב , שכחתי לציין בפירוט מעלה שאפילו עשיתי שנה קבע),

לא הייתי צריך "לחפש את עצמי" וידעתי שזה מה שאני רוצה ללמוד.

 

כמו כן : הסיכוי שמישהו שהלך ללמוד הנדסאי אלקטרוניקה, ילך ללמוד סוציולוגיה הוא קלוש...

בדרך כלל , כשאתה לוקח כיוון מסויים, אתה לא לוקח אותו סתם.

 

אגב, הדבר היחיד שיצא להם טוב מזה שהם יצרו עיכוב אחריי, זה שכיום אני דואג להם ומסדר להם משרות סטודנט במקומות בהם עבדתי בעבר ונותרו לי קשרים מצויינים (אפילו אחד צירפתי אליי לצוות בתור סטודנט),

שבחיים לא היו מתקבלים אליהן אם היו מגישים מועמדויות בצינורות המקובלים.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
אני לא מכיר הנדסאי אחד, שלא רץ להשלים למהנדס - מיד אחרי השחרור.

היתרון היחיד בהנדסאי הוא שיבוץ במקצוע בצבא. וזהו.

אם יהיו לך מספיק מרפקים - אתה תשתבץ במקצוע או קרוב לכך גם ככה (כפי שאני עשיתי)

 

אני דווקא מכיר כמה שלא השלימו מיד למהנדס.

אני לא חולק על דעתך שלימודי הנדסאי לפני הצבא זה בזבוז של זמן, אני נוטה להסכים. פשוט שהתמונה לא שחורה כל כך כמו שאתה מתאר אותה.

אני אתן לך דוגמא מדברים שאתה בעצמך כתבת כאן לפני כמה שבועות. איך אמור אדם להשיג ניסיון מקצועי ו"להתברג" לתעשייה בלי התואר הזה והניסיון הצבאי שמגיע אחריו? עם התואר והניסיון הזה הרבה יותר קל להתחיל את צעדיך בתעשיית ההיי-טק, וסביר להניח שגם התפקידים הראשונים שתקבל יהיו ברמה גבוהה יותר (על כל המשתמע מכך).

 

 

רק בשביל הפרופרוציות, אני עשיתי יג' לפני הצבא ושיררתתי כטכנאי במשך כמעט 4 שנים. לא מצטער על זה לרגע. גם בדיעבד הייתי חוזר על אותו המסלול בדיוק. האופק המקצועי שזה פתח, החברים שהכרתי לאורך הדרך, האתגרים המקצועיים שהמסלול הזה סיפק לי - כל אלו פשוט לא קיימים במקומות אחרים.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

כמה חידודים:

 

רשמתי שמשכורת של הנדסאי יכולה להגיע ל14K, לא אמרתי שהיא מתחילה משם. אני מכיר לא מעט הנדסאים שעושים את המשכורת הזו, וגם יותר, עם רכב. ובינינו גם משכורת התחלתית של 10K לא מאכזבת. אם היית הנדסאי בלאי, כנראה שתקבל פחות, כי תלך להיות מלחימן או משהו בסגנון.

לטעמי, מי שעושה הנדסאי לפני הצבא, ומתברג למקום טוב (רמז, מתחיל ב-8 ), יכול להשיג עבודות מעולות אח"כ.

 

לגבי הטכניון - ברור שהוא נחשב לרמה הגבוהה ביותר, אבל ממה ששמעתי מלא מעט מהנדסים, הרמה הנדרשת שם לא קרובה למציאות. חלק לא מבוטל אמרו שהיו בוחרים בתל אביב, וחיים קצת יותר טוב.

PUG-306 XSI MK2

פורסם

תודה לכל המגיבים, בשורה התחתונה ממה שהבנתי - אם רוצים להתקדם בתחום עדיף ללמוד לתואר מהנדס, ושתעודת ההנדסאי (דיפלומה) לא שוות ערך היום. אגב אף אחד לא ממש העמיק בלימודים עצמם, אפשר להסתדר עם המקצוע אם לא למדתי פיזיקה? (כנ"ל למהנדס מכונות)

פורסם
כמה חידודים:

 

רשמתי שמשכורת של הנדסאי יכולה להגיע ל14K, לא אמרתי שהיא מתחילה משם. אני מכיר לא מעט הנדסאים שעושים את המשכורת הזו, וגם יותר, עם רכב. ובינינו גם משכורת התחלתית של 10K לא מאכזבת. אם היית הנדסאי בלאי, כנראה שתקבל פחות, כי תלך להיות מלחימן או משהו בסגנון.

לטעמי, מי שעושה הנדסאי לפני הצבא, ומתברג למקום טוב (רמז, מתחיל ב-8 ), יכול להשיג עבודות מעולות אח"כ.

 

לגבי הטכניון - ברור שהוא נחשב לרמה הגבוהה ביותר, אבל ממה ששמעתי מלא מעט מהנדסים, הרמה הנדרשת שם לא קרובה למציאות. חלק לא מבוטל אמרו שהיו בוחרים בתל אביב, וחיים קצת יותר טוב.

 

 

אהבתי את המתחיל ב 8 ...

אתן לך את הדוגמא לי :

למדתי יג' יד' ועשיתי פרוייקט צבאי מסווג שלמדתי בו המון : החל מ RF ואנטנות ועד ל שיקולי תכנון ועריכה של מעגל מודפס בתדרים גבוהים מעורבב של דיגיטאלי ואנלוגי .

לדעתי זה משהו שבתעשיה שמהנדס מתחיל לא יקבל לעשות כאלו דברים ישר איך שהוא נכנס , כי מדובר בכסף של חברה וזמן פיתוח וכו' וכו' לכן צריך לרכוש את הניסיון וזה רק ע"י להתברג למקום טוב בלעדי זה לא שווה לא הנדסאי ולא עתודה אקדמית .

 

וכן גם אני מכיר כמה וכמה חברה שעושים משכורות של 14 וצפונית מזה והם כולם יוצאים המקום שלי שעשו קבע והם עדיין באים לעבוד במשרות יועץ אצלנו .

העסק פה הוא מאוד פשוטף להיכנס למקום טוב בצבא לצאת עם ניסיון למה עם ניסיון אין ויכוח .

נוסף על כך שפערי הידע בין הנדסאי לבין מהנדסים הוא אדיר כשזה מגיע לת'כלס , הם יודעים חישובים מסובכים ,אנחנו יודעים תקלות מסובכות .

על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים

פורסם

מה הכוונה לא למדת פיזיקה?

 

גם בלימודי תעודה, וגם בהנדסה ילמדו אותך פיזיקה (איפה יותר ואיפה פחות).

בהנדסאי ילמדו אותך רק מה שאתה ממש חייב לדעת, וגם זה ברמת הנוסחא (מרצה טוב ילמד גם מעבר).

בהנדסה אתה מחוייב לקחת קורסים מסויימים בפיזיקה הנוגעים לתחום, כמו כן גם במתמטיקה.

 

ובנוגע להערה של AMISHA. אתה יודע לטפל בתקלות אך ורק בגלל הניסיון, ולא בגלל שום דבר אחר.

אני יכול להגיד לך את זה מניסיון אישי.

איפה שאני לומד יש שני מסלולים של עתודה. אחד לאלו שלמדו אלק' בתיכון, ומסלול לאלו שלא.

וכשהגענו לשלב המעשי, היה יתרון לאלו שלמדו אלק', אך ורק בגלל שהתעסקנו בזה בתיכון.

 

כשארצה להשלים למהנדס, ותיהיה בידי היכולת לכך, אני יודע בודאות רבה, שהניסיון שרכשתי הן במהלך הלימודים בתיכון, הן במכללה, והן בצבא ימקמו אותי בראש. וכשאני , ועוד סטודנט שסיים הנדסה ביחד איתי, ניגש לראיון עבודה, המנהל יעדיף לקחת את זה בעל הניסיון המעשי.

פורסם

רק שהניסיון המעשי הגיע אחרי תקופה מאוד ארוכה מניצול שנים של חייך :wink:, ואילו מהנדס אחר בלי ניסיון הגיע בעודו צעיר וטרי ובלי משפחה (עד שתשלים אחרי הקבע את ההנדסאי למהנדס תגיע כבר קרוב לגיל 30).

 

וכולנו יודעים שתעשיית ההיי-טק מעדיפה אנשים צעירים המסוגלים לעבוד שעות נוספות ואינם מוגבלים בנסיעות בארץ או בחו"ל כמו אנשים עם משפחה.


×
×
  • תוכן חדש...