Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6785 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

אני יודע שקיימת הרצה באופנועים, אבל גם במכוניות? מישהו יכול אולי להסביר לי יותר לעומק במה מדובר, ולמה צריך?

פורסם

הרצה זה זמן שנותנים למנוע" להשתפשף" לא מאיצים חזק מדי, לא משייטים, אין סל"ד קבוע, ולא מאמצים את המנוע.

זה בדרך כלל עד ה1000-1500 קילומטר הראשונים.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

פורסם

על הדרך:

לא עוברים מהר על באמפים, לא בולמים בחוזקה - בקיצור הרצה זה "מצב סבתא" רק בלי לשייט :).

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

בהרצה בודקים אם יש נזילות שמן מהמנוע, ועושים את זה בד"כ אחרי שיפוץ מנוע (חצי אובראול),

ושאלה:אפשר להרים סל"ד ל3000 בערך למשך חצי שעה בסרק, וזה יתן את אותו האפקט?

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

הרצה זה תהליך עושים לכל חלק חדש, לא רק למנועים (אבל בעיקר)

סל"ד קבוע? זה בדיוק מה שממליצים להמנע ממנו.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

הרצה היא הליך אשר בו מותאמים החלקים הנעים במנוע (בעיקר הבוכנות) לחלקים הנייחים (שוב לדוגמא - הצילינדרים/שרוולים). על האחרונים יש מבפנים, היכן שבאים במגע עם הבוכנות הנעות, חריצים אובליים עדינים הנוצרים לאחר חריטת הצילינדר בתהליך הנקרא הונינג. חריצים אלה מיועדים בעיקר להובלת שמן המנוע, על מנת שהרינגים אשר על הבוכנה לא יגרפו הכול למטה והעסק לא יקבל שימון. לאחר ההונינג, חריצים אלה בולטים יחסית והחכמה היא להריץ נכון את המנוע, כך שחריצים אלו יישחקו בהרמוניה ובהתאמה עם הרינגים של הבוכנה (שניהם צריכים להישחק קצת, כאשר ההונינג אמור להשחק קצת יותר). כאשר הרינגים שחקו לא נכון את חריצי ההונינג, המנוע לעולם יזרוק שמן ולא ייתן הספק מירבי. כך כמובן גם לגבי מסבי החלקה, אם יש במנוע וכו'.

פורסם
הרצה היא הליך אשר בו מותאמים החלקים הנעים במנוע (בעיקר הבוכנות) לחלקים הנייחים (שוב לדוגמא - הצילינדרים/שרוולים). על האחרונים יש מבפנים, היכן שבאים במגע עם הבוכנות הנעות, חריצים אובליים עדינים הנוצרים לאחר חריטת הצילינדר בתהליך הנקרא הונינג. חריצים אלה מיועדים בעיקר להובלת שמן המנוע, על מנת שהרינגים אשר על הבוכנה לא יגרפו הכול למטה והעסק לא יקבל שימון. לאחר ההונינג, חריצים אלה בולטים יחסית והחכמה היא להריץ נכון את המנוע, כך שחריצים אלו יישחקו בהרמוניה ובהתאמה עם הרינגים של הבוכנה (שניהם צריכים להישחק קצת, כאשר ההונינג אמור להשחק קצת יותר). כאשר הרינגים שחקו לא נכון את חריצי ההונינג, המנוע לעולם יזרוק שמן ולא ייתן הספק מירבי. כך כמובן גם לגבי מסבי החלקה, אם יש במנוע וכו'.

 

ואו, איזה הסבר מקיף, תודה רבה ידידי.

 

תודה לכולם.

פורסם
והחכמה היא להריץ נכון את המנוע

תוכל להסביר בבקשה איך בדיוק מריצים מנוע חדש לחלוטין כך שההרצה תיהיה אופטימאלית, והאם יש הבדלים בין הרצה של רכב חדש לאחד שעבר שיפוץ

פורסם

מצטרף לבקשה של דני!

זרקת פה כפפה מעניינת!

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

אהמממ.. ובכן: לגבי רכב חדש אני לא יודע. לעניות דעתי עבר הרצה אצל היצרן. יתקנו אותי המומחים. לגבי הרצה של חריטה חדשה עם בוכנות חדשות: הסוד הוא לא להיות מונוטוני. כלומר - להניע בבוקר, לחמם מס' דקות כמו שהיו עושים פעם ולהתחיל לנסוע. לנסוע בסל"ד יציב ובצורה עדינה ולא להקפיץ, כלומר להאיץ או להוריד סל"ד באופן פתאומי. לאחר מס' דקות נסיעה, להרים טורים באופן הדרגתי ולמשך מס' דקות. למשל לנסוע בעליה. לא להיות עדין מדי. לתת למנוע להתאמץ לפעמים, אבל לא להיות נמרצים או פתאומיים על דוושת הגז. כול מאמץ המופעל על המנוע צריך להיות הדרגתי. מצד שני - לא לנסוע כך כול הזמן, במאמץ. כאשר חוזרים מהסיבוב, לדומם המנוע ולא להניע שוב עד שיתקרר לגמרי. אחרי תום תקופת ההרצה - להחליף שמן ומסנן שמן. באופן כזה כבר בצעתי הרצה ל- 3 כלי רכב ומעולם הם לא זרקו שמן או איבדו הספק. את התורה הזאת לימד אותי אנגלי זקן לפני הרבה שנים.

מה ששכחתי לציין: חשוב מאד להתאים את סוג האבנים של ההונינג לסוג הקדח החדש בצילינדר.

פורסם
אהמממ.. ובכן: לגבי רכב חדש אני לא יודע. לעניות דעתי עבר הרצה אצל היצרן. יתקנו אותי המומחים.

 

 

רכב חדש לא עובר הרצה במפעל.

כלי רכב כזה נדרש להרצה של 1,500 ק"מ (+/- 500 ק"מ תלוי ברכב).

 

העקרונות דומים למה שרשמת:

- להימנע ממאמץ במנוע.

- להימנע מנסיעה מונוטונית.

- להימנע מסל"ד גבוה.

- להמנע מלחיצה חזקה או פתאומית על דוושת הגז.

בקיצור יש לנהוג ברכב נהיגת סבתא :evil:

 

ישנה גם הרצה לבלמים:

ב- 300 ק"מ ראשונים להמנע ככול האפשר מלחיצה חזקה עליהם.

פורסם

הרכב שלי ב 165,000 ק"מ ועדיין בהרצה,

 

אפשר לקרוא לזה מצב הסבתא של הסבתא.:-D

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

פורסם

שומאכר - אתה טועה. מנוע הרכב לא שום הרצה במפעל (למעט בדיקת תקינות).

מקור האגדה הוא אנשי המכירות שמוסרים רכב חדש ללקוח ואומרים לו "אצלנו מזמן כבר לא צריך הרצה לרכב".

עיון קצר בספר הרכב מראה שהם טועים ומטעים.

פורסם

זהו, שבספר הרכב שלי (מאזדה 2 לצורך העניין) רשום שהאוטו לא צריך הרצה אבל אנחנו ממליצים לעבור את ה-1000 ק"מ הראשונים בצורה כזאת וכזאת (כמו שרשמתם למעלה). :roll:

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

×
×
  • תוכן חדש...