Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פריוס או סיוויק חדשה? (יותר התייעצות מאשר ייעוץ)


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 5586 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קצת עדכונים: היא נהגה בסיוויק ולא התרשמה במיוחד. המושבים היו לה לא נוחים וכך גם תנוחת הנהיגה. היא אפילו הרגישה מחסור מסוים במקום, שזה מוזר (למרות שהיא גבוהה למדי). למרות אלו, היא התרשמה מהמנוע והגיר ומהמראה הפנימי של הרכב.

 

קפיצה לטויוטה והסוכן ניסה למכור לה קורולה, כמובן. הוא אפילו ישב איתה חצי שעה תוך כדי שהוא מסביר לה את דעתו המלומדת על בוחני "אוטו" ואחרים (ועל עיסוקה של אמא שלהם) אשר קטלו את התיבה. בסוף היא ניאותה לעשות נסיעת מבחן וממש לא התרשמה מפנים הרכב ומפעולת הגיר.

 

על הפריוס היא תנהג ביום שלישי וגם על הניסאן נוט, סתם שיהיה עוד משהו (ואולי הוא ימצא חן בעיניה). בינתיים הראתי לה את הסקירה של מוטי על הפריוס והיא שאלה את השכנה שלה לנתוני צריכת הדלק שלה - כ-18-19 ק"מ לליטר.

 

אני אעדכן בהמשך.

 

בינתיים עלה לי משהו משעשע לראש - מה יהיה אם אמא שלי תרצה להחליף את היאריס שלה ותבוא לעשות טרייד-אין בטויוטה, ואז סוכן המכירות יתלונן גם בפניה על בוחני אוטו הטיפשים, שלא מבינים כלום? אחרי שהיא תספר לו מה עושה הבן שלה, הוא בטח יתן לה כמה הטבות רק מעוצמת הפדיחה :wink:

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בינתיים עלה לי משהו משעשע לראש - מה יהיה אם אמא שלי תרצה להחליף את היאריס שלה ותבוא לעשות טרייד-אין בטויוטה, ואז סוכן המכירות יתלונן גם בפניה על בוחני אוטו הטיפשים, שלא מבינים כלום? אחרי שהיא תספר לו מה עושה הבן שלה, הוא בטח יתן לה כמה הטבות רק מעוצמת הפדיחה :wink:

 

רוני

כשתגיע לזה, תתן לה להתייעץ עם ציפי אדן בעלת הרומסטר- אולי גם היא תקבל אזעקה וטיפול ראשון חינם :-P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי

 

צריכת דלק- כנראה שההבדל של 20% בין המאזדה להונדה הוא קצת מוגזם. מדי פעם מתפרסמים נתוני צריכת דלק ממוצעים של ציי רכב וההבדל בין מכוניות שתייניות (למשל היונדאי) ובין קורולה למשל הוא משהו כמו 12%

לפי "קונסיומר רפורטס" האמריקאי הפריוס חסכוני מהותית בתוך העיר אבל מחוץ לעיר החסכון לא משהו. המכרה שלך נוסעת 30000 ק'מ בשנה, כלומר סביר שחלק הנסיעה מחוץ לעיר משמעותי.

 

השקעת הון- זו כותרת משעממת לרכיב משמעותי בחישוב עלות ההחזקה. אם הפריוס עולה 40000 ש'ח (בערך) יותר מהמאזדה ,ניתן לקנות מאזדה ולהשקיע ההפרש בצורה שמרנית ולקבל נאמר 7% לשנה. בתום 3 שנים ההשקעה שווה 48000 ש'ח בערך+ 90000 שווי המאזדה.

אבל אם קונים פריוס מקבלים אחרי 3 שנים 105000 ש'ח בלבד.

כל המספרים שנתתי הם לצורך הדוגמא בלבד, אבל ברור שגם אם נציב מספרים יותר מדויקים יתקבל הפרש גדול.

 

נושא איכות הסביבה מדבר אליה וזה טוב, אבל הרלבנטיות של הפריוס לא מספיק ברורה. עוד לא חישבו כראוי מה הנזק לסביבה מיצור מכונית מסובכת עם מצברים ענקים, שצריכת הדלק שלה מחוץ לעיר אינה טובה מהותית מרכב רגיל המתוכנן כראוי.

 

בהצלחה

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יהודה, תודה על התגובה.

 

צריכת דלק - דווקא לא בהכרח מוגזם. לסיוויק יתרונות בכך שהמנוע חזק יותר בסל"ד ביניים ולכן נדרשת פחות האצה לסל"ד גבוה, וכן היא נהנית מחמישה הילוכים בניגוד לארבעה של רוב מכוניות הקטגוריה, וכך למשל על 100 קמ"ש הסל"ד הוא 1800 בערך. השערה שלי - מחוץ לעיר היא חסכונית משמעותית, ובתוך העיר קצת יותר חסכונית. במבחן של אוטו היא השיגה 17% צריכת דלק טובה יותר מהמתחרות (פוקוס וג'טה). בנוסף, נתונים של ציי רכב הם כמעט תמיד גרועים ביחס למשתמש הרגיל.

 

באשר לפריוס - בכל מקום בו אני בודק או שואל, היא עושה כ-1:18 במקרה הגרוע. גם מחוץ לעיר היא חסכונית יותר מרוב ה-1.6 האוטומטיות, באופן משמעותי. המכרה שלי נוסעת בעיקר מכרמי-יוסף לת"א ובחזרה. הנסיעה הזו היא בינעירונית אבל בתוך ת"א הנסיעה עירונית למהדרין ואני חושב שהתמהיל די שווה בין השניים.

 

הפריוס עולה קרוב ל-30000 יותר מהמאזדה. נכון כי ניתן להשקיע את ההפרש אבל 7% לשנה זה לא ממש שמרני. בוא נסכים על 5%? זה 1500 בשנה כלומר 35000 בסוף התקופה. אם הפריוס תהיה שווה 105000 ועל המאזדה מקבלים 90000 פלוס אותם 35000, אז מדובר כאן על הפרש של 20000 שקלים לטובת המאזדה. החישוב שלי אומר שהחסכון בדלק לאורך אותה תקופה של הפריוס לעומת המאזדה מתקרב לסכום זה, כך שבמינימום לא יהיה כאן הפסד כספי לאורך 3 שנים, ועם פוטנציאל לרווח (או בעצם - פחות הפסד) אם הנסועה תגדל.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי שההתלבטות היא בין הפריוס לסיביק. אבל, מה דעתך על הקורולה החדשות 2008? ולא, אין לי ניסיון (עדיין :twisted:) עם הקורולה החדשה, אבל לפי המאמרים הרבים שיש לאחרונה היא חסכונית בדלק, בעלת מנוע חדש וחזק מאוד, תיבת הילוכים טובה, נוחות סבירה, אבל החיסרון היחיד בה הוא שיש לה רק 4 כריות אוויר. גם המחיר שלה לא יקר, 123K ל-GLI.

 

גיא.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני

המספרים שהיצגת מקובלים עלי וכך באמת ניתן להראות שוויון (בערך) בין המאזדה והפריוס.

 

בכל זאת מספר הערות

1. הקורולה חסכונית יותר מהמאזדה. השוואה מספרית כפי שעשית תראה יתרון כספי לקורולה בכל טווח שנים. אבל המכרה שלך לא מרוצה מהקורולה.

 

2. כפי שניתן לראות ב

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius

חלק מחסכוניות הפריוס מושג ללא קשר להנעה ההיברידית. למשל: חומר יותר קל במס' מקומות, מקדם גרר אוירודינמי ועוד. ניתן היה ליצר מכונית עם הנעה רגילה ולהשיג ביצועים סבירים ותצרוכת דלק נמוכה כך שעלות הרכב לאורך חייו תהיה טובה אולי יותר משל הפריוס.

באמצע שנות ה 80 שכרתי ב.מ.וו 525E. הרכב תוכנן למומנט מנוע גבוה גם בסיבובי מנוע נמוכים. בכל מצב האוטו סחב בחזקה. תצרוכת הדלק היתה נמוכה במיוחד - חריג עבור ב.מ.וו

 

3. לפי האתר הנ'ל האחריות למצבר הפריוס היא של 8 שנים או 160000 ק'מ. כלומר קצת יותר מ 5 שנים עבור המכרה שלך.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי שההתלבטות היא בין הפריוס לסיביק. אבל, מה דעתך על הקורולה החדשות 2008? ולא, אין לי ניסיון (עדיין :twisted:) עם הקורולה החדשה, אבל לפי המאמרים הרבים שיש לאחרונה היא חסכונית בדלק, בעלת מנוע חדש וחזק מאוד, תיבת הילוכים טובה, נוחות סבירה, אבל החיסרון היחיד בה הוא שיש לה רק 4 כריות אוויר. גם המחיר שלה לא יקר, 123K ל-GLI.

 

גיא.

 

בהחלט הרמה לוולה: קרא את כל השרשור, כתבתי שהיא אפילו נהגה על הקורולה. בנוסף, זה שאין לך ניסיון עם הקורולה החדשה קצת מעורר תהיות ביחס למה שאתה כותב. חסכונית - לא יותר מהקורולה הקודמת, מנוע חזק - נכון, אך התיבה מסרסת אותו, תיבת הילוכים טובה - על איזו פלנטה אתה חי?, נוחות סבירה - לא ממש יתרון, 4 כריות אויר - נכון, וללא ESP. באשר למחיר - כמו כל המתחרות שלה, כך שזה גם לא זול.

 

וליהודה: זה שהפריוס מתוחכמת ולכן משיגה תוצאות צריכת דלק מצוינות רק מוסיף לתחושה שהיא הבחירה המועדפת. באשר לאחריות ל-160000 ק"מ - לא ידעתי, ואברר אם זה כך גם אצל היבואן.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר נסיעת מבחן מוצלחת - הוזמנה פריוס בכחול מטאלי, תגיע עוד חודש וחצי לערך. נקווה שתעמוד בציפיות.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

בשביל מה הקפצת ?

לא קראת?

הם כבר קנו פריוס

לפני שנה וחצי

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5586 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...