Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6976 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בוקר דוד,

 

בוא נתייחס לצד הטכני של הנושא

 

בתור מכונאי וותיק האם אתה חושב שלא ניתן לבדוק רצועה לבלאי ? האם במהלך השנים לא יצא לך לבדוק רצועות תיזמון ולהגיד "הרצועה במצב טוב עדיין" ?

 

אני ובני.ל נהפוך לידידים אחרי שהוא יחליף את הסימלון שלו בסימלון של גולף כמו זה בתמונה.:|

Picture 026.jpg

איזה כייף לי :)

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
שלום.

תגיד היתחרפנתה או אולי הזרקתה תה?

לא מתאים לך לכתוב שטויות!!!

איך אתה כותב "מרק צודק" בנשימה אחת , צודק במה במישפט הזה?

 

בדיקה ויזואלית של רצועת טימינג בחיאט-דינק לי זה חדש הבדיקה הזו . אולי אתה יכול להסביר לי איך אתה יכול לדעת מבדיקה ויזואלית את מצב הבלאי של הרצועת תיזמון?

 

בברכה בני ל.

 

אני די חדש בפורום אבל אבא שלי היה מכונאי 20 שנה בצבא בוחן רכבים לבנים בבסיס ח"א חצרים, והוא אמר לי שהוא קורא את התשבות שלך ונגעל ממך !!

 

חוץ מלכתוב פיפי קקי חרא של מכונאי ותמונות של מנוע מפורק אתה לא מבין כלום במכונאות רכב ככה אבא שלי אמר.

כול המחמאות שאתה מקבל בפורום "בני המלך" או "בני הפטיש" עלו לך לראש או שביקשת מהאנשים לכתוב הודעות אלה.

 

טויוטה בשביל האמינות הונדה למשפחה

פורסם

 

 

 

בתור מכונאי וותיק האם אתה חושב שלא ניתן לבדוק רצועה לבלאי ? האם במהלך השנים לא יצא לך לבדוק רצועות תיזמון ולהגיד "הרצועה במצב טוב עדיין" ?

 

ניתו לבדוק בלאי של רצועה. יצא לי הרבה לבדוק רצועות וגם שרשרות תיזמון, ולהגיד "הרצועה במצב טוב עדיין".

בגלל הסיכון הגדול שבדבר, הנטייה הטבעית של מכונאי היא תמיד לומר, "כדאי להחליף".

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

עזבו אותכם שטויות, כל הוראות לגבי בדיקה ויזואלית של רצועת התיזמון זה רק כסת"ח של היצרן. בפועל רצועה יכולה להראות מאוד יפה ולאחר שבוע להקרע- פשוט כי ישנם פגמים שקשה מאוד לראות בעין בלתי מזויינת (וזה לא קללה...) שמוסתרים מתחת לקיפולי השיניים, וזה המקום שבדר"כ הרצועה נפגמת! ולכן לא לוקחים סיכון ברצועות תזמון, גם אם היא ניראת יפה.

אם לא ידוע מועד ההחלפה הקודם, מ-ח-ל-י-פ-י-ם.

 

עכשיו שאני חושב על זה יותר לעומק, אם היו אומרים לי שהחליפו רצועת תיזמון לא מזמן ,הייתי פותח לבדוק, אבל לא הייתי מחפש סדקים התביישות וכו', הייתי מתמקד דווקא על הכיתוב המוטבע על הרצועה בחלקה החיצוני, ברצועה חדשה הכיתוב בולט ואינו דהוי! (את זה לא מלמדים בהוראות יצרן...)

 

הנה דוגמא.

פורסם

"הייתי מתמקד דווקא על הכיתוב המוטבע על הרצועה בחלקה החיצוני"

"ולכן לא לוקחים סיכון ברצועות תזמון, גם אם היא ניראת יפה."

דניאל הפעם באמת לא הבנתי. למה היית מתמקד על הכיתוב המוטבע על הרצועה, כאשר אתה כותב, "לא לוקחים סיכון ברצועות תזמון, גם אם היא ניראת יפה." מה אם כן תיתן ההתמקדות, אם ממילא מחליפים ?. :-P

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

נו כרגיל, הבנת הנקרא, והנה ההסבר.

 

אין מה לחפש סדקים או פגמי בגומי הרצועה כי הם לא תמיד נראים לעין, הכיתוב החיצוני על הרצועה מאוד בולט, כיתוב חדש ומבריק מעיד על רצועה חדשה. זו אינדיקציה רק בשביל לזהות האם באמת מורכבת רצועה חדשה או לא, וזה בא לענות לשאלת פותח השרשור.

אין זה הכרח שכיתוב דהוי מעיד על רצועה בלויה ולא תקינה אך בהחלט ניתן להסיק כי היא אינה חדשה.

 

מקווה שהפעם ההסבר היה ממצה וברור.

פורסם

דניאל שלום לך,

 

כמהנדס תיכנון עם נסיון של 20 שנה בין היתר התעסקתי בתיכנון מכלולים וגם בתחום NDT (במעבדת גבי שואף המובילה בתחומה בארץ) מספר שנים, אני יכול להגיד לך שהוראות היצרן הם אולי כיסוי תחת (לא אני ולא אתה יודעים זאת) אבל זה עובד.

 

על רגל אחת הסבר על רצועות (טיימניג)

 

במידה ורצועות תיזמון היו מיוצרות רק מגומי אזי באמת היה קשה להבחין בסדקים ברצועה כפי שרשמת אבל המצב שונה.

 

רצועות תיזמון מיוצרות מחומרים מורכבים שחלק קטן ממנו זה גומי סינטטי בלבד שהינו השכבה החיצונית בלבד ועל גומי סינטטי ניתן לזהות בקלות פגמים.

 

ושכבה נוספת של מיתרים מזכוכית השכבה שמעניקה את החוזק המכני הנדרש לרצועה בין היתר.

 

השיניים של הרצועה עשויים Polychloroprene סוג של גומי בעל תכונות חוזק טובות ועמידות טובה בפני חומרים כגון: דלק,שמנים גם פה ניתן לזהות סדקים בקלות.

 

שכבה אחרונה היא פוליאמיד סינטטי (ניילון) שגם פה ניתן לזהות בנקלה סדקים.

 

אני אישית בכול הרכבים שהיו ברשותיי בדקתי את רצועת התיזמון כול שנה בערך עד למועד החלפתה לפי הוראות היצרן (לפעמים גם חרגתי מזה מה שלא מומלץ).

איזה כייף לי :)

פורסם
אם מישהו יודע, האם יש דרך לבדוק חגורת טיימינג מבלי לפרק, קניתי רכב לפני כחודש טויוטה קורולה שנת 95, הבעלים הקודמים, אומר שהחליף טיימינג לא מזמן, אבל אני פוחד שלא, לא רוצה לעשות נזק למנוע. אם יש דרך לבדוק ויזואלית או שחייבים לפרק כדי לראות.

מה בערך העלות של החלפת טיימינג ברכב זה?

תודה.

 

המלצה שלי היא להחליף רצועה ומותח גם אם יש קבלות לבעלים הקודמים כי ההשקעה שווה את הנזק שיגרם למנוע אם הרצועה תיקרע

עלות של רצועה גרמנית תוצרת גטס או דייקו היא 90 שח ומותח טימינג עוד כ110 שח שווה להחליף ולהיות שקט

יש גם שתי מחזירי שמן שמחליפים שפותחים טימינג וגם הם לא יקרים כ40 שח ליחידה

מומלץ ליבדוק גם מצב משאבת המים על הדרך

קנית רכב מצויין ללא בעיות מיוחדות אחד האמינים בשוק

פורסם
במידה ורצועות תיזמון היו מיוצרות רק מגומי אזי באמת היה קשה להבחין בסדקים ברצועה כפי שרשמת אבל המצב שונה.

רצועות תיזמון מיוצרות מחומרים מורכבים שחלק קטן ממנו זה גומי סינטטי בלבד שהינו השכבה החיצונית בלבד ועל גומי סינטטי ניתן לזהות בקלות פגמים.

ושכבה נוספת של מיתרים מזכוכית השכבה שמעניקה את החוזק המכני הנדרש לרצועה בין היתר.

השיניים של הרצועה עשויים Polychloroprene סוג של גומי בעל תכונות חוזק טובות ועמידות טובה בפני חומרים כגון: דלק,שמנים גם פה ניתן לזהות סדקים בקלות.

שכבה אחרונה היא פוליאמיד סינטטי (ניילון) שגם פה ניתן לזהות בנקלה סדקים.

אני אישית בכול הרכבים שהיו ברשותיי בדקתי את רצועת התיזמון כול שנה בערך עד למועד החלפתה לפי הוראות היצרן (לפעמים גם חרגתי מזה מה שלא מומלץ).

 

  1. ומה קורה עם רצועה קיבלה עוות מכני פנימי במהלך העבודה שלה ההתקנה או האחסון? לא תראה זאת לעולם על שכבת הגומי החיצונית. ובוודאי שיש פגמים שלא ניתן לראות אלא ע"י עוות הרצועה בצורה שכבר תגרום לה נזק (כיפוף הרצועה החוצה לבדיקת פגמים בחיבורי השיניים).
  2. זה כסת"ח ותו לא, ואני יודע זאת מנסיון. הם מבקשים לבדוק ואם מוסך שכח או לקוח לא הגיע לטיפול שצריך לבצע בדיקה ולאחר מכן נקרעה רצועה, היצרן מתנער מהאחריות.
  3. במרבית כלי הרכב רק להגיע לרצועה בשבל לתת מבט לוקח המון זמן ופרוקים נרחבים, אז לא להחליף כבר יהיה ממש בזבוז של זמן וכסף.
  4. ולסיכום, אתה תמשיך לבדוק ובעלי המקצוע, שקצת מבינים ויש להם נסיון איך נראות רצועות קרועות, להחליף.

פורסם

  1. ולסיכום, אתה תמשיך לבדוק ובעלי המקצוע, שקצת מבינים ויש להם נסיון איך נראות רצועות קרועות, להחליף.

 

גם אני מחליף במועד שקבע היצרן וגם ובודק במרווחים שקבע היצרן (לא לוקח סיכונים מיותרים), גם רשמתי בתחילת האשכול בדיוק מה שכולם רשמו אחרי לפותח האשכול.

 

בכול מקרה המכונאים בפורום (שנחשבים בעיני למקצוענים גם בני.ל) הם לא מדגם מייצג למכונאים בשטח, שמעתי מספיק פעמים את התשובה "בדקתי את הרצועה ואין צורך להחליפה" גם פה בפורום אנשים כתבו דברים מאין אלה וגם מחברים שאני אוזן קשבת להם בכול מה שקשור לרכב.

איזה כייף לי :)

פורסם

בספר הרכב שלי כתוב לבדוק ב 60K ולהחליף ב 120K,אז מה

היצרן מטעה את הנהגים? במוסך פשוט לא רוצים לקחת סיכון

והם לא יגידו שהרצועה בסדר,אז הם מחליפים ב 60K למרות

שהרצועה בסדר גמור.

פורסם

שלום.

אולי חלק חהחברה קצת כועסים לא נורא .

אם פגעתי במישהוא חלילה אני מיתנצל כי מי שמכיר אותי מכיר אותי ומי שלא במשך הזמן יקיר. :lol:.

לגבי מרק 10 אין לי כלום נגדך! יש לי טענות קשות לצורת ההתבטאות שלך . לדעתי אתה צריך להבהיר! אתה טוב בתאוריה ואין לך נסיון פרקטי בשטח כלומר נסיון מעשי. זה שתיקנתה פו ושם רכב לא נותן לך את הסמכות לתת עצות ברמה שאתה נותן כי לא תמיד אתה מודע למה שעתיד לקרות.לדעתי אתה יכול לעזור ואתה עוזר ואין ספק בכך אבל שמור על הגינות מיקצועית!!!

אתה לא מכונאי וחשוב שידעו כי האנפורמציה שלך אולי מדויקת בתאוריה אבל לא תמיד תאוריה ומעשי הולכים יחד ולפעמים זה מסוכן.

לגבי רצועת הטימינג!

לדעתי הימורים עושים בקזינו ולא אם רצועת טימינג!!!

אם אין אישור וודאי להחלפת רצועה ע"י המוכר [בכתובים כגון חשבונית או רישום במוסך במחשב]

יש להחליף מיד את הרצועה ולא משנה מה מצבה כי תמיד אבל תמיד יותר זול להחליף רצועה מאשר לאכול אותה אם זה במנוע הרוס

או להתקע באמצע הלילה בשום מקום.

ידוע לכולם שאין אחריות על חלקי גומי כולל רכב חדש!! כלומר והיה ומכונאי פלוני אלמוני אומר שבדק את הרצועה והיא ניראת טוב הוא אהבל מושלם כי אם יקרה משהוא בטח הוא לא יתקן על חשבונו והסברתי למה.

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:


×
×
  • תוכן חדש...