Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6989 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ראיתי באוטוסאונד לפי קרוס של 12db רק לחתוך את הסאב מלמטה שצריך סליל בנוסף לקבל שהוא בערך כפול מקרוס של 6db .

 

מה התפקיד שלו אם אני רוצה רק לחתוך את הסאב מלמטה ? או שאפשר רק לחבר את הקבל וזהו

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

אם כבר הצפתם אותי בתגובות :wink:

למה הקבל חייב להיות ללא קוטביות ?

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

אפ לראש הפורום

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

אתה בנאדם קשה ,אתה

 

חשבתי שמשתמשים רק בקבלים בשביל SUB SONIC

סליל משומש רק בשביל הLPF . קבלים בד"כ תוחמים את ה HP שזה בעצם הסאבסוניק

 

http://sound.westhost.com/project99.htm

 

בבקשה, דפדף מטה בעמוד , יש טבלת קבלים ותדרים.

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

אז למה באוטו סאונד אם מיסתכלים על סדר שני ולצורך העניין על החיבור של הטויטר כי זה מה שצריך לסאב, יש שם סליל

secondorder.png

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

הסליל זה מה שתוחם את הסאב בגבול עליון

או LPF.

 

אחרת הסאב ינגן גם תדרים גבוהים יותר.

 

דגרת על השאלה הזו שבוע הא?

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

כן אבל תיסתכל בתרשים שנתתי, ב 12DB

צריך לשים את המעגל של הטויטר אל הסאב רק עם נתונים שחותכים נמוך.

לטויטר יש בתרשים גם קבל וגם סליל.

הבנתי מזה שהקבל תוחם לו את התחום התחתון וזה כמו שצריך לשים כסאבסוניק פילטר, ויש שם גם סליל, ולא מובן למה הוא שם.

הרי לא ניקבעת לטויטר תחימה מלמעלה.

זה מה שרואים פה:

http://autosound.co.il/main.asp?url=content/PassiveFilters/25-08-2003-Theory-Filters.html

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

קבל אם קוטביות תמצא רק במתח DC.

קבל ללא קוטביות נמצא במתח AC(שזה מה שיש לנו ברמקולים..)

B.M.W 1802 1976

PUNTO GT 1996

פורסם

ומה ההשלכות אם משתמשים בקבל עם קוטביות ב DC ?

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

בשורה התחתונה, כדי שיהיה לי הנחתה של 12DB אני צריך גם קבל וגם סליל ?

 

ולעשות את המעגל שקשור לטויטר על הסאב (כמובן שעם רכיבים בערכים שחותכים בהרצים שמתאימים לסאב ולא לטויטר)

וכל זה רק כדי לחתוך אותו מילמטה שישמש כסאבסוניק פילטר

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
Guest תמיר .א.
פורסם

קרוס אובר לסאב פסיבי זה על הפנים, יותר מידיי בזבוז אנרגיה על חלקים פסיבים מגושמים.

 

בכול אופן קרוס מסדר ראשון, הוא בנוי רק עם סליל (כדי לתחום את התדרים הנמוכים) - בטור לאלמנט.

קרוס אובר מסדר שני (12dB) בנוי מסליל בטור לאלמנט וקבל במקביל אליו,

 

אפשר להשתמש בקבלים עם קוטביות אבל הערך של המתח שלהם יהיה צריך להיות לפחות פ2 מהערך שיזרום לאלמנט,

והם מאוד יתחממו, וכמובן יהיו מגושמים וגדולים.

 

לתחום תדרים לאלמנט של תדרים גבהים מחברים בדיוק הפוף סליל במקביל לאלמנט וקבל בטור לאלמנט.

 

לחתוך את הסאב בתדרי הsubsonic תדרים נמוכים מאוד, בעזרת קרוס אובר פסיבי לדעתי זה לא שווה את המאמץ.

 

קרוס אובר פסיבי הערכים של הרכיבים שלו הם בתלות ההתנגדות של הרמקול, שכן בהספקים ההתנגדות יכולה להשתנות בקצת, בגלל חימום הסליל וכו... ולכן זה לא יהיה מדוייק, אני בכול אופן מתנגד לקרוס אובר פסיבי אם יש לך אפשרות להגביר כול אלמנט בנפרד, קרוס אובר אקטיבי יותר נציל, יותר קטן, הרבה יותר איכותי ומדוייק.

 

תמיר

פורסם

אני לא בונה קרוס, אני בונה רק את הסאבסוניק פילטר לסאב

 

רק לחתוך אותו מתדרים 30 הרץ ומטה, אני מעדיף מראש לחתוך ב 12DB ולא להסתפק ב 6

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
Guest תמיר .א.
פורסם

מה ההספק של הסאבוופר ? בכול מקרה יהיה יותר קל להשתמש בקבל "DC" (אלקטרוליטי), משום שהם באים בערכים מאוד גבוהים.

 

הקרוס אובר שלך (שזה הסאבסוניק) יהיה מסיבי, כנל הסליל, שתצטרך לעשות אותו בהזמנה אישית משום שלא מוכרים סלילים כאילו.

 

לדעתי אין תחליף לאקטיבי. ככה המגבר לא יצטרך לבזבז אנרגיה על התדרים הללו שאתה חותך וגם הוא ישמע יותר טוב.

 

תמיר

פורסם

הסאב הינו 400RMS ב 2 אוהם , נצילות של 94DB

היציאת מונו במגבר יכולה לתת 300RMS ב 2 אוהם.

המערכת מוציאה 2.2V ואני לא עובר 80% מהווליום שלה והגיין במגבר הוא על פחות מ שליש, והמגבר לא מראה שמץ של התחממות.

בכל אופן ההגברה מספקת ביותר ככה שלא מפריע לי שזה יהיה פילטר פאסיבי חיצוני שאולי אני אצטרך להעלות טיפה גיין.

את המעגל הפשוט הזה בעל 2 רכיבים אני גם ככה בונה על PCB ומקבע אותו, אז אני לא מוטרד אם זה יהיה מגושם טיפה.

 

לפי מה שאתה אומר , יהיה קשה להשיג סליל 5-8 mH וקבל ללא קוטביות 500uf ? (קבל DC כבר יש לי אבל זה וזה וזה אמר שזה לא טוב) ?

 

סך הכל אני מחפש פיתרון פשוט לחתוך תדרים שגם ככה הסאב לא מנגן

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
×
×
  • תוכן חדש...