Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט שימור ושיפור Mazda Familia Neo- כבר 14 שנים.


AmitGo
שימו לב! השרשור הזה בן 748 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הנדסית זה מאוד מעניין ואפילו מרשים בדבקות במטרה. השאלה היא האם באמת יש לזה משמעות אמיתית בהיבט השיפור בביצועים?


Sent from my iPhone using Tapatalk
סבלנות [emoji4], מבטיח שארחיב על זה בסיום הפוסט.

אמלק - כן!!! שיפור מעולה ומורגש, אבל....
  • מעניין 1

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 431
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

מעניין העיטוף. אף פעם לא עשיתי משהו כזה. 

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

 

אז סעפת נעטפה ובודדה, כעת עברנו לשלב ההרכבה.

 

טרם ההרכבה הסופית, יש את הSTUD השבור שנשאר מוברג בראש מנוע. (האום והבורג נגזרו בעת הפירוק).

ישנם כמה דרכים לשחרר STUD תקוע, אחת הדרכים היא להבריג 2 אומים על גבי הבורג, (במידה ויש מספיק כריכות בבורג), ולאחר מכן להבריגו נגד סיבוב השעון , וכך הבורג מוברג אל מחוץ לראש מנוע.

 

במקרה שלי, הבורג שנגזר היה קצר מידי ולפיכך אין מספיק כריכות להלבשת 2 ברגים, לשם כך רכשתי מראש חולץ ייעודי לשליפת ברגים גזורים.

 

חשוב מאוד מתן גישה לאזור בצורה הנוחה ביותר, כך שהחולץ יהיה מאוזן עם הבורג, זאת אחת הסיבות שבגינה פירקתי את כל החלק הקדמי מול המנוע. (ראידאטור וכו)

 

החולץ מגיע ב2 גדלים, את החולץ יש לסגור כמה שיותר חזק על הבורג עם סיבוב השעון (יש לו שיניים שננעלות על הבורג), ולאחר מכן באמצעות חיבור ידית ראצ'ט / כוח ולהתחיל להבריגו החוצה (נגד סיבוב השעון), הכלי מאוד נוח, לופט את הבורג בצורה הקפית, מומלץ לא להפעיל כוח רב מידי, במידה והבורג לא משתחרר, ניתן לחזקו ואז לנסות לשחררו.

ז"א לחזק קצת, ולשחרר קצת.

עד שהבורג (STUD ) הגזור , מוברג החוצה.

 

לאחר שהבורג יצא, הברגתי STUD חדש (רכשתי כמה מראש, בהנחה והיו ברגים שיגזרו בעת הפירוק).

את הSTUD החדש, מבריגים ידנית כמה שאפשר, ולאחר מכן באמצעות שיטת 2 האומים.

 

מצורפות תמונות של החולץ,  תהליך החליצה עצמו ובורג הגזור מול החדש.

 

 

 

 

 

IMAG2860.jpg

IMAG2861.jpg

IMAG2862.jpg

IMAG2863.jpg

IMAG2864.jpg

IMAG2865.jpg

IMAG2866.jpg

IMAG2867.jpg

IMAG2868.jpg

IMAG2869.jpg

IMG-20200306-WA0017.jpeg

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי.

 

כלל ההכנות שפורטו בשלבים הקודמים בוצעו.

נשארנו עם השלב האחרון, ההרכבה הסופית.

 

לטובת ההרכבה נדרשו כמה חלקים חדשים להחלפה:

1. אומים חדשים לפלאנג סעפת פליטה.

2. אטם סעפת פליטה חדש (האטם מורכב מ2 חלקים חופפים, צד מנוע וצד סעפת).

3. אטם צנרת EGR (סוג של חרוז מתכת חלול המוכנס אל פתח הEGR בסעפת, לאטימה מלאה והזרמת הגזים בחזרה אל צינור הEGR למנוע).

 

סדר פעולות ההרכבה, הפוך מסדר הפירוק.

הלבשת אטם סעפת פליטה חדש, הסעפת מורכבת ראשית באזור הפלאג בעזרת 8 אומים חדשים, אל הסעפת מתחבר צינור הEGR (מחזור גזי פליטה).

טרם הברגת הצינור יש לוודא הכנסת חרוז המתכת על מנת לוודא אטימה מלאה.

 

לאחר חיזוק הברגים בחלק העליון, עוברים לחיבור הדאון פייפ בחלקו התחתון בחיבור אל הממיר הקטליטי.

לאחר חיבור הברגים אל הממיר, יש לחבר את חיישן הלמדה שהוזז ממקומו המקומי.

חיישן הלמדה ממוקם לרוב בנקודה בה 4 צינורות הפליטה מתלכדים לצינור בודד (כך ניתן למדוד במדיוק את כלל תערובת הגזים.)

 

בסעפת המקורית, החיישן היה ממוקם על צינור הדאון פייפ.

בסעפת החדשה , המיקום של החיישן ירד למטה בתעלת הצנרת קצת לפני הכניסה לממיר (שהרי כעת חיבור כלל הצינורות לנקודה אחת מתבצע בנקודה רחוקה יותר בעקבות מבנה הסעפת 4-2-1).

זאת הסיבה שבעת החלפת החיישן בזמנו, דאגתי להאריך את חוטי החיישן, ההברגה בפועל הועברה לצד השני של הדאון פייפ.

 

בסיום הרכבת הסעפת, בדיקה כי הסעפת אינה נוגעת בשום דבר שאינה צריכה לגעת.

ההתאמה מדוייקת על המילמטר, הסעפת אינה נוגעת במנוע , אינה נוגעת באגן השמן (שעוברת לצידו).

המרחק למאווררי המנוע והראדיאטור מעולה כפי שהיה במקור, כנ"ל לגבי צינורות נוספים.

הנ"ל מעיד על איכות המדידות שביצענו לאורך השנים, טרם הבניייה ובמהלכה, ואיכות דיוק העבודה של הבחור מבולגריה.

 

לאחר שווידאנו כי הכל יושב במקום, ניתן להרכיב את כלל החלקים הדרושים להנעת המנוע.

צינור יניקת אוויר, חיישנים למינהם.

הרכבת רדיאטור קירור,כולל מילוי נוזל קירור חדש.

חיבור מאווררי קירור למנוע.

 

לא ביצעתי בשלב זה החזרה של מגני הרפש התחתונים או מגן מאוורר רדיאטור עליון, וז"א על מנת לזהות נזילות בעקבות רענון נוזל הקירור.

 

מוודאים כי הכל מחוזק למקומו, ויאללה מניעים...

 

הרכב מניע , כבר סימן טוב.

בודקים כי  אין דליפה של גזים מהסעפת /  חיבורי EGR השונים.

 

נותנים למנוע להגיע לטמפ עבודה, זאת על מנת להוציא אוויר מתוך המערכת הקירור, הרכבתי משפך שנכנס במדוייק לפתח הרדיאטור, ממלאים אותו , ובעצם כך הבועות מוצאות את דרכן החוצה והרדיאטור משלים את נוזל הקירור באופן עצמאי.

במקביל , עיטוף הסעפת מתחילה לקבל סבבי חום ופולטת עשן תוך כדי, עד כאשר ציפוי הסיליקון על העיטוף ישרף כולו.

נותנים למנוע להגיע למצב בו המאווררים נכנסים, תוך כדי ביצוע מעקב דרך האפליקציית OBD על טמפ המנוע.

כמו כן מוודאים כי ערכים אחרים תקנים כגון חיישן הלמדה, FULETRIM ועוד.

 

בסיום התהליך מכבים את המנוע, מפנים את המשפך עם נוזל הקירור שנשאר בו, ומחזירים את מכסה הרדיאטור למקומו.

מוסיפים נוזל קירור למיכל ההתפשטות. אני נוהג לתת למנוע להתקרר כראוי, על מנת לאתר אי אילו נזילות עם יש.

ולאחר מכן שוב לבצע תהליך חימום מנוע נוסף וניקוז אוויר דרך מכסה הרדיאטור, עד כניסת המאווררים. (הזדמנות נוספת לתת לעיטוף הסעפת עוד "מכת חום").

 

מצורפות תמונות של תהליך ההרכבה.

 

רשמים לגבי התנהגות, שיפור וכו, בהמשך.

 

 

 

 

 

IMAG3074.jpg

IMAG3075.jpg

IMAG3076.jpg

IMAG3077.jpg

IMAG3078.jpg

IMAG3079.jpg

IMAG3080.jpg

IMAG3081.jpg

IMAG3082.jpg

IMAG3083.jpg

IMAG3084.jpg

IMAG3085.jpg

IMAG3086.jpg

IMAG3087.jpg

IMAG3088.jpg

IMAG3089.jpg

IMAG3090.jpg

IMAG3091.jpg

IMAG3092.jpg

IMAG3093.jpg

  • אהבתי 3

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


התמונות משום מה מופיעות כלינק שבור.
מפרסם שוב.


עריכה : פרסום שני, תמונות תקינות

  • מעניין 1

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתופים, כרגיל נהנתי לקרוא! כיף לשמוע גם על ההרתמות מסביב לעולם בבניית הסעפת.

מתוך סקרנות, כמה הרכב נוסע בשנה? כי אני מבין שלא הרבה בכלל.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, תודה על הפרגון.

הרכב נוסע כמחצית השנה, במחצית השנייה הוא "נח",
זה גם הזמן בו אני מבצע בו שינויים / תחזוקה.
(פירטתי ארוכות באיזה פוסט בתרד הזה ).

בחצי השנה שהוא כן נוסע, זה לא כמות הקמ בנהיגה שהוא עושה, אלא אופי הנהיגה, והעומס בו הוא נמצא באופן רצוף.
נניח וכמות היא 2500 קמ בחצי שנה, אך אותם 2500 קמ משולים מבחינת בלאי ועומס כ-פי 2, דהיינו שווים ערך ל5000 קמ בנהיגה רגועה.

מעצם היותו רכב סופש, הוא יותר מכוון נהג והנאה, מאשר נוחות ויום יומיות שכזו.

או בצורה יותר פשוטה, חצי שנה נח, חצי שנה עושה ספרינטים.. בכל פעם.



  • אהבתי 1

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין מבחינת נהיגה למה היית מדמה אותו? כשהוא היחיד בארץ קשה לדמיין על מה מדובר, כמו איזה 106 חמימה? כמו סיויק הצ'בק? כמו כל דבר אחר?

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין מבחינת נהיגה למה היית מדמה אותו? כשהוא היחיד בארץ קשה לדמיין על מה מדובר, כמו איזה 106 חמימה? כמו סיויק הצ'בק? כמו כל דבר אחר?
כמו עגלת סופרמרקט עמוסה, שיורדת בגרם מדרגות סיבובי ....

וברצינות, זה מאוד סובייקטיבי. (ברמת הנהג והרכב).

יש מהירות ממנה, מתנהגות ממנה, חזקות ממנה.

כך שאני לא משווה לרכבים אחרים, (נהג טוב יוציא מהונדה סיויק יותר ממה שנהג פחות טוב יוציא מפגו 106).

מה גם שאחרי כל השינויים שנעשו , היא די רחוקה ממה שהתכוון היצרן.

כמו איזה משפט מפורסם (ההקשר אינו נאמר בצורה פלצנית חלילה) : "יש יפות ממך, אבל אין יפה כמוך"

עם כל הנאמר, בסופו של דבר היא יפנית.
  • מעניין 1

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
  • שבועיים מאוחר יותר ...

יום שבת שהוא, בשיא גל החום שתקף את אזורנו.

הוזמנתי למפגש מועדון מאזדה (כן כן, ישנם עוד "משוגעים" למותג ובדגש לדגמים ה"זקנים").

בארסנל המועדון, mazda 323 bg (פנסים קופצים), כמה אקזמפלרים במצב מוזיאון, לאנטיס f, סדאן, mx3 , ידניות, הזרקה, קרבורטורים (כן כן, שנוסעים מעולה).

 

מיקום המפגש בהרי ירושלים, דהיינו נס הרים.

לא רק שחם בצורה מטורפת, האזור עצמו רק בער באש לפני כמה ימים.

 

למרבית הפלא, למרות החום הכבד, ושעות הבוקר המאוחרות, האזור שקק רכבים ואופנועים.

 

המאזדה חוותה טבילת אש ראשונה בסטאפ הנוכחי בטמפ כך כך גבוהות ולמשך זמני נהיגה ארוכים, (6 שעות)  ואכן היה חם, טמפ מנוע נשארו גבוהות , אך מערכת הקירור התמודדה בצורה טובה ויעילה. (עיטוף ובידוד סעפת הפליטה אכן עושה את העבודה).

שינוי אחד שביצעתי לפני כחודש (שינוי די נפוץ במיאטות), הוא חיבור מאוורר המזגן למאוורר המנוע הראשי.

במאזדה קיימים 2 מאווררים על הראדיאטור, אחד עבור קירור המנוע, ושני עבור המזגן.

כאשר הרכב מגיע ל 98 מעלות, מאוורר המנוע נכנס לפעולה.

החיווט מחדש שבוצע במקביל כך כשמחשב מעביר פקודה להפעלת מאוורר המנוע, גם מאוורר המזגן מופעל יחד. (אל דאגה, בהפעלת המזגן גם ככה 2 המאווררים נכנסים יחד כרגיל).

הנל מסייע בפינוי חום מתא המנוע בצורה יעילה יותר. כמובן בהגעה ל92 מעלות, המחשב מפסיק את פעולת המאווררים.

 

באחד הפורומים הומלץ גם לחבר מתג עוקף, כך שיהיה ניתן להפעיל את המאווררים בלחיצת כפתור ידנית,  ללא תלות במחשב המנוע או טמפ המנוע, וללא הפרעה לפעילות פקודת הפעלה בצורה אוטומטית בעת הצורך. (אני בשלבי חיווט סופיים, ואעדכן בהמשך)

היה אחלה יום נהיגה בהרי ירושלים, עם אחלה אנשים ורכבים.

 

מצורפות כמה תמונות.

IMG-20210821-WA0040_1.jpg

IMG-20210821-WA0035_1.jpg

IMG-20210821-WA0013_1_1.jpg

  • אהבתי 3

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו רק עכשיו נחשפתי לשרשור שאפו ענק

איזה כיף שיש אנשים שמשקיעים כך ברכב

הלוואי היה באפשרותי לנסות דבר כזה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עמית,

כמה כיף להמשיך לקרוא את השרשור ולדעת שעוד לא התייאשת.

 

טוב נו זו מאזדה, מה כבר יכול להתקלקל 😀

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 748 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...