Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט שימור ושיפור Mazda Familia Neo- כבר 14 שנים.


AmitGo
שימו לב! השרשור הזה בן 719 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתה מרגיש הבדל בתפקוד הגיר לאחר ההחלפה?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

היי.

 

מוקדם מידי לקבוע מכמה סיבות:

 

- לא ביצעתי נסיעה ארוכה דיה (זמן הגה) אחרי החלפת השמן גיר.

 

- לא הייתה בעיה כל שהיא בגיר לפני, כך שאוכל להשוות , אך מצב השמן כפי שרואים בתמונות לא משאיר ספק כי החלפה אכן הייתה דרושה.

 

מה שכן הורגש במעט הזמן שנהגתי, הנו שילוב הילוכים במהלך נסיעה בצורה קלה יותר, חלקה יותר (אם בכלל אפשר לתאר זאת כך).

 

אני צופה כי טמפ שמן גיר תפחת במקצת.

 

אבל שוב אולי זה פסיכולוגי , אעדכן אחרי צבירת ק"מ ראויה.

 

אך תמיד טוב לרענן נוזלים ברכב, ובדגש על שמן גיר שאנו "לא רואים" / מסוגלים למדוד או לעמוד על טיבו.

 

להבדיל משאר הנוזלים שמאפשרים בדיקת מצב טרם החלפתם (שמן מנוע, נוזל קירור, שמן הגה ובלמים כמובן).

עריכה אחרונה על ידי AmitGo

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
  • תגובות 431
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חודש מאוחר יותר...
מה עם איזה עדכון?

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

 

 

היי, הרכב לא נשכח, ואכן יש במה לעדכן....

 

מקווה להעלות פוסט מסודר בזמן הקרוב, תקופה לחוצה עוברת על כוחותינו.:-D

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף, שרשור פשוט נהדר! שנים שאני עוקב, באמת עבודה נפלאה.

 

תודה על המילים החמות.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

שלום.

 

עבר די הרבה זמן מאז העדכון האחרון... (עומסת עבודה, ושלל תירוצים...)

 

המאזדה עברה טסט לאחר שעמדה כהרגלה בתקופת החורף.

 

הפעם החלטתי להתרכז בסוגייה שלמען האמת די הוזנחה בתקופה האחרונה, קומסמטיקה.

 

ואני לא מתכוון לאודם ליפסטיק ושאר בשמים.:wink: יותר בכיוון של פורום שלם שקם פה ששמו דיטליינג.

 

או בקיצור הגיע הזמן לניקיון רציני.

 

המאזדה מגיעה בצבע אדום, על בסיס מים, צבע הנקרא "ברק ישיר", ז"א הצבע מעורבב עם הלקה יחד, אין שכבת לקה נפרדת.

 

אחת מהתופעות של רכב עם צבע מסוג זה הוא דהייה של שכבת הצבע העליונה כתוצאה מהתחמצנות, חשיפה לשמש וכו'.

 

לפיכך ניתן לבצע טיפול נקודתי לרכב ,פוליש, ווקס. ולהחיות את הצבע למצב די חדש.

 

אז החלטנו לטפל ברכב בכל מה שקשור למראה חיצוני.

 

על הפרק:

 

* שטיפה טובה לרכב, הסרת משקעים למינהם, פוליש ולאחר מכן ווקס.

 

* צביעה מחודשת של הגאנטים שנצבעו לפני עשור בצבע שחור , ויאמר לזכות הצבע שהחזיק יפה לא התקלף כלל, הסיבה לצביעה היא דהייה ב2 גאנטים.

 

* שיפוץ פנסים אחוריים (ארחיב בהמשך).

 

 

נק להבהרה, המצלמה בטלפון שלי כשלה,(מצלמה הוחלפה על ידי, אבל זה כבר מדריך אחר:-) ) תוך כדי הפרוייקטים השונים לפיכך התמונות אינן של כל התהליך, אסביר בכל מקרה כמה שאפשר.

 

 

*צביעת גאנטים.

 

הגאנטים נצבעו לפני עשור, אז בזמנו ביצעתי תהליך מלא:

 

שיוף כל 4 הגלגלים, נעשה שימוש בצבע יסוד , שיוף חוזר וצביעה מלאה בכמה שכבות.

 

החומרים היו של חברת דופליקולור שהוכיחו את עצמם לאורך השנים. (המדריך המלא נמצא בתוך התר'ד)I.

 

הפעם החלטתי להשתמש במוצרי צבע של חברת rust oleum מסדרת 2x ultra cover.

 

היתרון של הצבע הנ"ל הוא ביכולת הכיסוי הנרחבת שלו (ספריי אחד מכיל כמות של שני מכלים רגילים), דיזת פיית ההתזה שלו היא רחבה דיו.

והכי חשוב הוא מכיל גם צבע וגם יסוד יחד.(פרט חשוב מאוד).

 

לגבי לקה, בחרתי להשתמש בלקה גם של אותה חברה, אך הפעם לקה הנקראת 2K , חזקה במיוחד הגוון שבחרתי הוא לקה מט בגימור סאטן ולא לקה מבריקה.

 

התהליך די פשוט הפעם, מבדיקה עולה כי הצבע הישן אינו רופף, לא התקלף. לפיכך החלטתי רק לשייף קלות את הגלגלים על מנת לאפשר לצבע החדש להקשר בצורה טובה יותר, השיוף הוא שיוף "עדין". אין צורך לשיחף את כלל הצבע ולהגיע לצבע יסוד הנמצא מטה.

 

לאחר שטיפה טובה עם סבון כלים, (על מנת להסיר שומניות על הגלגלים), לאחר מכן שיוף טוב, שטיפה נוספת וייבוש.

 

כאשר הגלגלים התייבשו, עיטוף טוב של הצמיגים, וניתן להתחיל במלאכת הצביעה, סה"כ בוצעו כ4 שכבות צבע על כל גלגל.

לאחר זמן ייבוש ראוי, בוצעו עוד 3 שכבות לקה מט.

 

חשוב מאוד להמנע משכבות עבות, אלה לשמור על 2 שכבות רסס דקות, ולאחר מכן 2 שכבות מילוי.

 

כנל לגבי הלקה, שכבה ראשונה עדינה, השנייה מלאה יותר לכיסוי מירבי. זמנים בין השכבות כ 15 דק, הגלגלים נמצאים חשופים לשמש ישירה בכל התהליך.

 

כושר הכיסוי של הספריי מעולה, צביעה אחידה, והכי חשוב כאשר הוא לקראת סיום, אין את "יריקות" הצבע של פחיות ספריי, אלה פשוט לחץ ריסוס נמוך יותר.

 

הראקציה של הצבע החדש לישן מעולה, אין התכווציות בצבע עקב כך שהצבע עצמו מכיל יסוד בסיס להקשרות מלאה.

 

מצ"ב תמונות של התוצאה הסופית, ב2 תמונות הגלגלים נראים בצבע אפור (כפי שאמרתי המצלמה בעייתית).

IMAG9216.jpg

IMAG9212.jpg

IMAG9211.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

* פנסים אחוריים:

 

טוב, אלו ממכם שעוקבים אחרי הת'רד, זוכרים שהפנסים נצבעו כבר בעבר באדום.

 

ז"א החלק בפנס שאחראי על האיתות ומגיע בכתום, נצבע באדום, על מנת לשמור על מראה אחיד מאחור.

 

הפנסים מגיעים בתוך מסגרת מעטפת חיצונית שחורה, באחד הפנסים התפתח סדק במעטפת ולבסוף החלק נשבר.

 

בזמנו הדבקתי אותו והוא החזיק תקופה.

 

הגיע הזמן לטפל בסוגיה סופית:

 

הרכב בזמנו הגיע עם פנס סדוק בחלקו העליון של האיתות, מעבר לכך היה תקין מבחינת המעטפת ואור הבלם.

 

עם השנים החלפתי אותו לפנס חדש ותקין לגמרי. את הפנס עם השבר בחלק האתות שמרתי בצד. (לעולם אין לדעת מתי נצטרך).

 

או בקיצור...

 

ישנם 3 פנסים:

 

* צד ימין תקין ושלם

 

* צד שמאל 1 - פנס שלם עם שבר בחלק הכתום שאחראי על האיתות.

 

* צד שמאל 2 - פנס עם מעטפת בעלת שבר, אך חלקי האתות והבלימה תקינים.

 

דרך טיפול היא הוצאת החלק הכתום התקין מפנס שמאל 2, ולהרכיב במקום החלק השבור בפנס שמאל 1. (בעל המעטפת התקינה)

 

לשם הוצאת החלקים, מחממים תנור אפייה (כן כן) לטמפ של 200 מעלות, ומניחים את הפנסים בפנים.

 

לאחר שהדבר מתחמם דיו, מוציאים את הפנסים ושולפים בזהירות את חלק האיתות הכתום. בזהירות ללא הפעלת לחץ.

 

במידה וקשה להוציא יש להחזיר לתנור ולחמם שוב.

 

לתשומת לב, הדבק מתייבש די מהר, ויש לעבוד בזריזות.

 

לאחר שליפת 2 החלקים והחלפה בינהם, מחזירים שוב לתנור לאפייה סופית ולהדבקה מקסימלית של הדבק.

 

בסיום נשארנו עם 2 פנסים תקינים (שמאל וימין) הן במעטפת והן בפלסטיקים, ופנס אחד שלישי שתרם איברים והושלך לפח.

 

הפנסים נשטפו, יובשו, החלק הכתום "החדש" נצבע באדום שקוף (כמו במדריך שהעלאתי בזמנו), ומשם צביעת לקה בגוון מט בצורה אחידה.

IMAG9424.jpg

IMAG9425.jpg

IMAG9426.jpg

IMAG9427.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכמובן תוצאה סופית של הפנסים בסיום:

IMAG9430.jpg

IMAG9431.jpg

IMAG9432.jpg

IMAG9433.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב שלום..

 

אז עם גלגלים סיימנו, פנסים סיימנו, ועכשיו לעבודה הסיזיפית של פוליש, ווקס.

 

כפי שתיארתי קודם המאזדה מגיעה בצבע אדום, על בסיס מים, צבע הנקרא "ברק ישיר", ז"א הצבע מעורבב עם הלקה יחד, אין שכבת לקה נפרדת.

 

אחת מהתופעות של רכב עם צבע מסוג זה הוא דהייה של שכבת הצבע העליונה כתוצאה מהתחמצנות, חשיפה לשמש וכו'.

 

לפיכך ניתן לבצע טיפול נקודתי לרכב ,פוליש, ווקס. ולהחיות את הצבע למצב די חדש.

 

יש ברשותי פולישר יועדי לרכב, אך עקב גילו של הצבע, בחרתי לבצע עבודה ידנית וללא מכונה.(נכון קשה יותר, אך מנעד לטעויות קטן יותר)

 

רבות נאמר על התהליך, (יש פורום שלם של חולי ניקיון), אז אשתדל לקצר ולתמצת.

 

השתמשתי בשמפו של סונקס

 

פוליש של meguiars ultimate compound

 

ווקס של meguiars ultimate liquid wax

 

חשוב לציין, אני לא פריק של ניקיון (סדר כן- תעיד על כך אשתי), והתכנון הוא להכניס את הרכב לצביעה מלאה בעוד כמה שנים (לקראת בואו בברכת אספנות).

 

לפיכך החלטתי שאני לא "מתאבד" על כל שריטה או פגם.

 

תהליך:

 

שטיפת הרכב עם מים וסבון כלים (על מנת להסיר כל זכר לשכבה שומנית)- פייר אין כמו פרי.

 

אחר מכן שטיפת הרכב עם סבון של סונקס וייבוש הרכב באופן מלא.

 

ומכאן מתחילה סאגת הפוליש, מחלק את הרכב לפנאלים לביצוע הפוליש הדרוש, ויאללה מתחילים לשפשף (הנה הרמתי לכם להנחתה).

 

השינוי הוא די מהיר, החומר הזה מעולה בהורדת שכבת צבע הגמורה, והבלטת השכבה שמתחת.

 

העבודה הידנית אכן לוקחת זמן ומאמץ, אך לבסוף משתלמת.

 

סיימתי עם כל הרכב, ועברתי לווקס, כאן התהליך הוא די זהה, אך "קל" יותר, הפח חלק מאוד מהפוליש ומוכן לווקס.

 

סה"כ שעות כ 4-5 שעות על כל הרכב.

 

הצבע חזר להיות אדום ומלא יותר, מראה "רטוב", ניתן לראות את השתקפות הסביבה על הרכב.

 

אני מרוצה מהתוצאה.

 

בשלב הבא, אעבור לניקיון חלקו הפנימי.

 

נ.ב- פנסים שוייפו גם כן.

IMAG9443.jpg

IMAG9444.jpg

IMAG9446.jpg

IMAG9449.jpg

IMAG9451.jpg

IMAG9457.jpg

IMAG9458.jpg

Screenshot_2019-08-18-15-16-33_1.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תענוג לעיניים!

 

מה שמדהים שלעיתים אנשים נרתעים מרכבים יחודיים מבחינת חלקים אהל הנה, אתה מחזיק את הרכב הרבה זמן ומסתדר מצויין עם כלל החלקים אם זה חיצוני ואם זה פנימי.

 

מחכה לעדכון הבא!

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

Citroen C4 Grand Picasso 2016 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב.

 

ראשית תודה על הפרגון, אכן הרכב מצריך "שיעורי בית" טרם ביצוע כל שינויי, אך זה חלק מהכיף / אתגר.

 

פנו אליי בפרטי לגבי צביעת פנסים / גלגלים.

 

יש בכל הת'רד מדריכים / הסברים לביצוע לכל מיני "פרויקטים" שביצעתי על הרכב, ניתן לדפדף אחורה ולקרוא. (התשדלתי לאורך השנים לתעד כמה שאפשר)

 

בכל מקרה, הנה מדריך לצביעת פנסים:

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?150447-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%A8-%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8-Mazda-Familia-Neo-%D7%9B%D7%91%D7%A8-12-%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%9D&p=4932871&viewfull=1#post4932871

 

מדריך לבציעת גלגלים:

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?150447-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%A8-%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8-Mazda-Familia-Neo-%D7%9B%D7%91%D7%A8-12-%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%9D&p=2529858&viewfull=1#post2529858

 

 

תודה שוב על המילים החמות.

 

עמית.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

אחרי המפגש האחרון ומבול השאלות, מקפיץ לטובת אלו שבקשו לקרוא מההתחלה..

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 שבועות מאוחר יותר ...

שנה אזרחית טובה לכולם, פוסט של 2020.

 

המאזדה נכנסה ל"תרדמת" החורף שלה, עם בוא הגשמים, אני בודק מהלכם ומוודא כי אין נזילות בחלל הרכב וכו.

 

לאחר מופע הגשמים המסיבי הראשון, שמתי לב כי תקרת הרכב צמוד לקורה השמאלית של הנהג רטובה ולחה.

 

מעיין כתם שמתייבש די מהר כאשר הגשם מפסיק והשמש יוצאת.

 

אז פירקתי את חיפויי הפלסטיק בקורה, והמתנתי לגשם שיבוא... סתם לא באמת המתנתי, לקחנו צינור מים ושפכנו על הרכב באזור המועד לפורענות.

 

טיפ שקיבלתי בזמנו, כאשר רוצים לבדוק נזילות חיצוניות יש לשפוך מים על הרכב בצורה איטית, שטיפה של האזור עם מים בלחץ גבוה לא תעזור, המים "יקפצו" מהאזור אליו אתה מתיז, ולא יצליחו לחדור. (זה לפחות היה ההסבר.)

 

ואכן לאחר זמן מה, ראינו טיפות מים שזולגות להן במורד הקורה.

 

החשוד העיקרי היא אנטנת הרכב הממוקמת בקורה השמאלית.

 

האנטנה היא מקורית, יושבת על אטם גומי ומחוברת ב 2 ברגים לקורה עצמה, במורד הקורה ממשיך כבל האנטנה ומתחברת למערכת.

 

מבדיקה של האנטנה, התגלו כמה שברים, וסדקים (בכל זאת אנטנה מקורית בת 24 שנה) כנראה מחשיפה ממושכת לשמש הפלסטיק נסדק ומאפשר חדירת מים.

 

לחילופין ייתכן ותושבת הגומי התייבשה גם כן ומאפשרת חדירת מים.

 

לצורך הבדיקה עטפתי את האזור עם ניילון נצמד וכיסיתי בשכבות של דבק נייר, לאחר כמה ימי גשם ובדיקה נוספת עם צינור מים.

 

האזור היה יבש לחלוטין... עכשיו צריך למצוא פתרון.

 

מצ"ב תמונות של האנטנה המקורית והכיסוי הזמני (מעיל הגשם לקורה)

IMAG0465.jpg

IMAG0463.jpg

IMAG0466.jpg

IMAG0456.jpg

IMAG0440.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 719 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...