Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט שימור ושיפור Mazda Familia Neo- כבר 14 שנים.


AmitGo
שימו לב! השרשור הזה בן 718 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סיכום:

 

לאחר שבוע, הנעתי ויצרתי לסיבוב (במקרה לנס הרים). לשמחתי הנזילה פסקה, האזור יבש לחלוטין. בשלב הבא הוא ניקוי המנוע חיצוני מהלכלוך שדבק בו.

לאחר סשן די ארוך וחזרה הביתה, הרכב נח כמה שעות והתקרר, חזרתי לבדוק את מצב האטימה הכל תקין.

 

עבודה די פשוטה ונוחה שניתן לבצע לבד בבית.

 

ואסיים בכמה תמונות מנס הרים, כמובן תמונת העץ המפורסמת.IMAG6112.jpgIMAG6117.jpgIMAG6122.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 431
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה למברכים.

 

עוד עדכון קטן בתחום הקוסמטי...

 

פנסי האיתות בכנפי הרכב.

 

בזמנו הוחלפו לפנסים שקופים עם טבעת כרום שעוטפת אותם.

 

החלטתי לחזור למקורות, דהיינו פנסי איתות כתומים.

 

את עיטור הכרום הסרתי בעזרת חוט דנטלי. כל הדבק ירד במקשה אחת.

 

ולאחר מכן החלפת הפנסים לכתומים, בזהה לצבע המותקן בחזית הרכב.

 

מצורפות 3 תמונות של פנסי האיתות. ותמונה סופית בשילוב פנסי האיתות בחזית.

 

 

IMAG1591.jpgIMAG6202.jpgIMAG6205.jpgIMAG6204.jpg

עריכה אחרונה על ידי AmitGo

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסופו של דבר חוזרים למקורות.

 

מעפר באת ואל עפר תשוב (-:

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסופו של דבר חוזרים למקורות.

 

מעפר באת ואל עפר תשוב (-:

 

מלנכולי במקצת... סה"כ פנסי איתות, ותמיד ניתן להחזיר בחזרה.

 

אגב, ביצעת את החיבור ל OBD?

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אם מקדימה או מאחורה זה כתום, אז בכל הרכב צריך להיות כתום. טוב שהחזרת.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

שלום.

 

עבר כמה זמן מאז העדכון האחרון..

 

לקראת מועד הטסט של הרכב, ומעבר על הנעשה בשנים האחרונות, החלטתי לבצע כמה החלפות של חלקי בלאי ברכב:

 

4 בולמי גז חדשים KYB EXCEL G

 

2 מייסביי החלקה לבולמים הקדמיים KYB

 

4 כיסויי אבק ל4 בולמים של KYB

 

4 BUMP STOP לכל 4 הבולמים של KYB (אינני יודע כיצד הם נקראים בשפת הקודש)

 

2 מוטות מייצב אחוריים ו2 קדמיים חדשים

 

קלאץ חדש של EXEDY + גלגל תנופה חדש מקורי

 

רפידות בלימה חדשות מקדימה ומאחור.של חברת MINTEX

 

מבחינת "מותגים" ורכישה:

 

כל מה שקשור לחלקי המתלה והבולמים העדפתי להזמין ערכה מלאה של KYB.

4 בולמים נרכשו בארץ, דרך אבי חלקי חילוף. המחיר היה זהה לחו"ל.

 

כיסויי אבק וBUMP STOP של KYB (שתפקידם הוא למנוע את נעילת הבולם בסוף המהלך), נרכשו מחו"ל מספק באנגליה, בארץ אין.

 

מוטות מייצב נרכשו בארץ, עלותם זניחה.

 

רפידות בלימה, עד כה היו ברכב רפידות מקוריות בכל 4 פינותיו. לאחר שיחה עם מוסך מאזדה על מנת להזמין דרכם רפידות מקוריות, נענתי בשלילה לגבי הרפידות האחוריות שהינם של MX3.

על חנויות חלקי חילוף גנריות, בכלל אין מה לדבר. לא הבינו מה אני מבקש. ("מה זה MX3?, אתה מתכוון MX5")

 

אז ניגשים לאינטרנט, ובכמה פורומים גרמניים המליצו על חברת MINTEX כיצרן OEM מעולה. אז הזמנתי זוג ערכה מלאה לMX3 (להזכירכם חלקי הבלימה שודרגו בזמנו, מקדימה ומאחור לאלו של MX3 - בלמים גדולים יותר)- גילוי נאות -טרם יצא לי להרכיבם, נסיים לשחוק את הקיימים.

 

גלגל תנופה הוזמן מספק בגרמניה, בסדרת המנועים מהסוג שלי , מדובר על גלגל תנופה זהה למאזדה מיאטה 90-93 , מנוע 1600 B6. מקט של הגלגל תנופה הוא B6-S7

 

מדובר על גלגל תנופה קל יותר, להבדיל מאלו המותקנים במנועי 1800 וכו. העלות הייתה אטרקטיבית במיוחד.

 

נשארנו עם נושא הקלאץ, EXEDY היא יצרנית הקלאץ המקורית של מאזדה (המק"ט של הקלאץ שלהם מופיע בתוכנת EPC של מאזדה)

מדובר על קלאץ KMZ04. הקלאץ הנ"ל מתאים למנוע מהסוג שלי , ומתאים גם ללאנטיס משנת 2000-2004, מנוע 1.6 BJ ידנית (שהגיעו ממנה אקזמפלרים בודדים)

 

פניתי לכמה וכמה יבואנים בארץ, כולם ניסו להציע קלאץ עם מק"ט אחר, שבבירור על פי האתר העולמי של EXEDY אינו מתאים לגלגל התנופה והמנוע שברשותי. לאחר ניסיונות לשכנע, להתחייב על תשלום מראש, שרק יזמינו את המק"ט שאני צריך מהספק בחו"ל. הרמתי ידיים וכמו כל קנייה שלי, חזרתי לאינטרנט.

 

הזמנתי קיט קלאץ מלא של EXEDY כולל מייסבים וכל מה שדרוש, דרך אמאזון, יצא סה"כ כולל משלוח ומיסים עד הבית- 780 ש"ח.

בהשוואה לקניית קלאץ בארץ (בהנחה ובכלל שיש להם במלאי את המק"ט הדרוש- מה שבפועל אין) הייתה מגיעה ל830 ש"ח...

מבחינתי, מושלם.

 

כלל החלקים הדרושים הגיעו מחו"ל, והגיע הזמן להתחיל.

IMAG7113.jpg

IMAG7114.jpg

IMAG7353.jpg

IMAG7352.jpg

IMAG7355.jpg

IMAG7354.jpg

עריכה אחרונה על ידי AmitGo

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז כך, תוכנית עבודה:

 

כל חלקי המתלה + בלמים, אבצע לבד, קיימים ברשותי כלל הכלים + מכווץ קפיצים ראוי.

 

לגבי החלפת גלגל התנופה והקלאץ, את זה יבצע מוסך מקצועי. (אין ביכולתי להרים את הרכב גבוה דיו על מנת להוריד את הגיר.)

 

אז מתלים:

 

ראשית יש לדאוג לאזור מוצל ומקורה, היו ימים חמים במהלך חודש מאי יוני, וכמובן מי שתייה.

נשלף הגזיבו מהמחסן, הוקם בחנייה , והרכב הוכנס מתחתיו.

 

נוחות בעבודה חשובה , גם לרמת העצבים והתסכול :wink:

 

שלבים:

 

הרמת הרכב בחלקו הקדמי ,מיקומו על בוקים , ופירוק גלגלים.

הבולמים הקדמיים מחוברים ב3 ברגים לבית הבולם, ו2 ברגים לנאבה עליו נמצא מכולל הבלימה, ציריה והיגוי.

מפרקים את 2 הברגים מהנאבה , לאחר מכן את 3 הברגים בבית הבולם.

 

חשוב מאוד- אין לפרק את הבורג המרכזי הנמצא על הבולם / כרית בולם, הוא מחזיק את הקפיץ במקומו, ולא תרצו שהקפיץ ישתחרר לכיוונכם.

 

לאחר פירוק כלל הברגים, ניתן לשלוף את הבולם מבית הגלגל, את אותו התהליך יש לבצע בצד השני של הרכב, בחלקו הקדמי.

 

לבסוף נשארנו עם זוג בולמים, עם קפיצים וכריות בולם מלמעלה, כל זה מחובר בלחץ באמצעות בורג אחד ראשי הנמצא במרכז ובראש כרית הבולם.

 

על מוט הבולם נמצא מגן האבק, ובפנים הBUMP STOP

 

מצ"ב תמונות.

IMAG7120.jpg

IMAG7130.jpg

IMAG7132.jpg

IMAG7131.jpg

IMAG7129.jpg

IMAG7133.jpg

IMAG7134.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כעת נותרנו עם משימת פירוק והפרדת הקפיץ מהבולם.

 

ניתן לבצע זאת שלא ליד הרכב, אז עברנו למקום קריר יותר.

 

מצרכים:

 

זוג מכווצי קפיצים- מטרתם לכווץ את הקפיץ על מנת לאפשר את פירוקו מהבולם, ויחד עם זאת לשמור על הקפיץ מאובטח, כך שבעת פירוק הבורג המרכזי, הקפיץ לא יטוס לכיוונכם. אל תנסו זאת בעזרת כבלי בנגי, וכל מיני קומבינות, זוג מכווצים כאלו (שהם ארוכים דיו) עלו כ 180 שח, ומאז שימשו אין ספור רכבים והחלפות.

 

מייסבי החלקה (אם יש צורך), מדובר על מייסב המאפשר תנועת היגוי לבולמים הקדמיים. המלצתי אם אתם כבר שם, תחליפו.

 

זוג בולמים כמובן, מגיני אבק וBUMP STOP חדשים.

 

ניתן לראות בתמונות כי מגיני האבק הישנים, ואת הBUMP STOP הישנים שהתבלו לחלוטין.

 

סד"פ:

 

ראשית יש להרכיב את מכווצי הקפיצים ב2 צידי הקפיץ, (כמובן שהקפיץ מורכב על הבולם). לאחר מכן מתחלים לכווץ את מכווצי הקפיצים בצורה מאוזנת. כל פעם צד אחר, עד אשר הקפיץ עצמו מכווץ , חופשי לנוע על הבולם , וכמובן מאובטח.

 

לאחר מכן ניתן לשחרר את הבורג המרכזי בראש הבולם, ובכך לפרק את כרית הבולם , והמייסב החלקה.

 

סדר ההרכבה הינו זהה, מעבירים את גומיית הקפצים (עוזרות למקם את הקפיץ כראוי על הבולם- קיימת מגרעת ייעודית לכך) אם הגומיות קרועות או בלויות מומלץ להחליפם, אצלי הם הוחלפו לפני כ שנתיים וקצת כשהנמכתי את הרכב, ומצבם מצויין. (בזמנו רכשתי של חברת MOOG ).

 

מרכיבים את הBUMPSTOP החדש על המוט הטלסקופי של הבולם, אחר כך מרכיבים את כיסויי האבק החדש.

 

לאחר מכן מעבירים את הקפיצים אל הבולמים החדשים, מרכבים את כריות הבולם (המלצה חמה, רק מקורי, החזיקו כמו חדשים, ומיסבי ההחלקה החדשים)

 

סוגרים את הבורג הראשי כראוי בחזרה, ורק לאחר מכן ניתן לשחרר בעדינות את מכווצי הקפיצים מצידי הקפיץ.

מומלץ לשחרר כל פעם קצת בכל צד, על מנת לאפשר לקפיץ להשתחרר בצורה מאוזנת.

 

לאחר מכן מרכיבים בחזרה את הבולמים לרכב, 2 ברגים לנאבה, ו3 לבית הבולם.

 

מצ"ב תמונות של הבולמים בעת הפירוק, BUMPSTOP חדש מול ישן(ניתן לראות כי הישנים נשחקו לחלוטין והם בחצי מהגודל של החלק כחדש), ובולמים עצמם חדש מול ישן.

IMAG7136.jpg

IMAG7137.jpg

IMAG7142.jpg

IMAG7139.jpg

IMAG7144.jpg

IMAG7140.jpg

IMAG7141.jpg

IMAG7145.jpg

IMAG7146.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממשיכים...

 

הערת עריכה, את החלפת המוטות מייצב הקדמיים לא צילמתי. אם זאת דגש חשוב, את החלקים הנ"ל מומלץ להחליף בזוגות (כמו כל חלק במתלה) וחשוב יותר להחליף כאשר 2 צידי הרכב מאוזנים , וזאת על מנת להפחית את הלחץ על ה ANTI ROLL BAR.

 

הערת עריכה 2 , חשוב לשחרר את צינורות הבלם המעוגנים לבולמים, טרם פירוק הבולם מהרכב.

 

בולמים אחוריים, התהליך ברובו זהה לחלק הקדמי , מלבד כמה הבדלים:

 

1. בולמים אחוריים מגיעים ללא מיסב החלקה, אין צורך כי הבולם אינו משתתף במלאכת ההיגוי.

 

2. אצלי ברכב, מוטות המייצב האחוריים מחוברים מצד אחד לANTI ROLL BAR, ולבולם עצמו (קיים אוזן ייעודית על הבולם), לפיכך יש לפרקם טרם שליפת הבולם מהמרכב.

 

3. על מנת להגיע לברגים הנמצאים בבית הבולם, יש לפרק פלסטיקה בתא המטען וכו. (לפחות אצלי ברכב)

 

שאר התהליך זהה לגמרי, כולל כיווץ הקפיצים, פירוק , העברת הקפיצים, השלמת הBUMPSTOP ומגיני האבק החדשים וכו.

כמובן לא לשכוח את מוטות המייצב החדשים, והרכבת כלל הפלסטיקה בחזרה למקום.

IMAG7147.jpg

IMAG7148.jpg

IMAG7150.jpg

IMAG7149.jpg

IMAG7154.jpg

IMAG7152.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר הרכבת כל הבולמים וחלקי המתלה, העברתי את הרכב למוסך איציק לטובת החלפת גלגל תנופה, קיט קלאץ, ומחזיר שמן אחורי. (מומלץ בחום, ובכך לשמור על ראש שקט, גם אם המחזיר שמן הנוכחי תקין).

 

בסיום ההחלפה, הרכב ניגש לכיוון גלגלגים, וכיוון פרונט.

לאחר מכן לטסט, וזהו.

 

אין לי תמונות של החלפת הקלאץ, איציק לא צילם, אבל יש פה כמה מדריכים מעולים למי שרוצה לנסות...

 

מצ"ב תמונות של הבולמים הישנים, שימו לב לבולמים האחוריים שפשוט היו שקועים , גמורים ולא חזרו כלל למצבם לאחר כיווץ.

 

מבחינת נהיגה וכו, מתלים, השינוי הוא משמעותי, אומנם הרכב עדיין מונמך ומרגישים את זה בכבישים שבורים / משובשים. באספלט ראוי

 

הרכב נוסע חלק , שקט, צמוד לכביש. האחיזה מעולה.

 

לגבי תחושת המצמד, והעברת הכוח.

המצמד הקודם היה גמור, שחוק, 6 שנים של נהיגה אגרסיבית עשו את שלהם.

גלגל התנופה הישן ומצבו, היה נדרש לבצע השחזה ויישור, טוב שהחלפנו.

 

הרכב מאיץ יפה בין ההילוכים.

 

זהו עד כאן, השינוי הבא המתוכנן , כבר בקנה.. רמז מקדם: פינוי גזים מהיר.

IMAG7155.jpg

IMAG7156.jpg

IMAG7374.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד השירשורים היפים פה!

 

11 שנים של התמדה והשקעה, כל הכבוד!

 

זו תמונה מלפני איזה 10 שנים אבל כל פעם שאני רואה תגובה שלך בפורום, אני נזכר בתמונה הזאת :-)

 

 

tapatalk_1529472617429.jpeg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 718 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...