Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אמינות אירופאיות מול יפניות (וספציפית פונטו ספייס)


Lior321
שימו לב! השרשור הזה בן 6378 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חשבתי לקנות פונטו מודל 2001-2002 אוטומטי. לפי פרמטרים יבשים הוא אמור להיות רכב מעולה.

הרבה אנשים אמרו לי שרכבים יפניים הם אמינים הרבה יותר, אבל לא יכלתי להבחין אם זה באמת המצב או שכולם אומרים את זה כי שמעו מאחרים. אני לא נוטה להאמין לשמועות בלי ראיות.

אז אבל מצאתי את האתר הבא:

http://www.carsurvey.org

כאן כל אדם פשוט כותב על האוטו שהיה לו. הסתכלתי מה כותבים על הפונטו. מצאתי אנשים מרוצים, אבל מצאתי גם לא מעט אנשים שמקללים את הרכב שהם קנו. סיפורי זוועה על תקלות קריטיות שקרו בזמן נסיעה וגרמו לתאונות או לכמעט תאונות גרמו לי לחשוב עד כמה ארבעת כוכבי הבטיחות שלו באמת שווים.

אז הסתכלתי על מכוניות אחרות וראיתי תמונה מאוד בולטת: בעלי מכוניות יפניות מרוצים כמעט ללא יוצא מהכלל. במרבית המקרים הם מתארים רכבים שעובדים שנים בלי תקלות או עם תקלות מינוריות. פה ושם מוצאים בעל רכב לא מרוצה, אבל זה מאוד מאוד נדיר.

ברכבים אירופאיים, כולל גרמניים, התמונה מאוד שונה. אחוז ניכר מבעלי הרכבים אינם מרוצים ואפשר לראות רשימות ארוכות של תקלות. התמונה שרואים באתר היא מאוד בולטת.

כל מי שקונה רכב, חושב שהרכב שהוא עומד לקנות הוא טוב. לאחר כמה שנים אבל, בעלי מכוניות יפניות מרוצים, כמעט ללא יוצא מן הכלל מהמכוניות שלהם, ואילו אחוז ניכר מבעלי מכוניות אירופאיות אינו מרוצה. אני מניח שזה אומר משהו.

מה דעתכם? ולמצדדי המכוניות האירופאיות, האם יש לכם הסבר?

וספציפית, האם לדעתכם אחרי מה שקוראים באתר, הגיוני לקנות פונטו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלי רכב יפניים נחשבים באופן מסורתי לאמינים יותר. במקרים רבים יש בזה אמת, אבל זה בכלל לא אומר שמכוניות אירופאיות מתקלקלות על ימין ועל שמאל ומסבות צער רב לבעליהן. אחרת מיליוני אירופאים היו עוברים ליפניות (האמריקאים עוברים ליפניות כי הרבה יותר קל לעבור מזבל למשהו איכותי יותר).

 

באשר לפונטו - מדובר במכונית מאוד זולה לתחזוקה, כך שאפילו אם אמינותה פחותה משל יפניות מקבילות, החבילה שהיא מספקת עדיפה על רוב מה שתוכל למצוא מארץ השמש העולה בתקציב שלך. אם אתה מתייחס לאמינות כאל אלמנט כלכלי בלבד (מה שהוא באמת), בהרבה מקרים יפניות לאו דווקא עדיפות, כיוון שאירופאיות רבות הן זולות יותר במחירון ועלות התחזוקה הרגילה שלהן נמוכה יותר. החסכון יכול להתקזז עם האמינות הפחותה ולתת לך הוצאה כלכלית דומה, אבל עם מכונית עדיפה (שוב, במרבית המקרים).

 

לסיכום - אין שום חשש בקניית פונטו (שמורה ומטופלת, כמובן). נראה אותך מוצא יפנית נורמלית במחיר דומה...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שנתיים עם הפונטו הקודמת שלי, עדיין לא מצאתי סיבה מספיק טובה ללמה לא לקנות את הרכב.

אחרי שנה עם הנוכחית (ויהיו עוד), שוב, אין לי טענות.

 

אמינות של רכב תלויה בהרבה דברים, העיקרי שבהם זה איך הרכב מטופל. אני בטוח שאם תקנה פונטו שטופלה כמו צריך (שזה לפחות לפי הוראות יצרן), לא אמורות להיות בעיות בכלל.

 

מעבר לזה, אני חושב שרוני סיכם את זה בצורה טובה מאוד.

!AWDSOME

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מסכים עם הסיכום הפשוט שרכב המטופל היטב לא יתקלקל. פיאט זו דוגמה מצוינת הסותרת טענה זו. אפשר לחיות עם פיאט לנצח, ואפשר להשתקע במוסך לנצח. גם עם רכב חדש. יש לי במשפחה מי שהתלהב מה- 127 שהחזיקה אצלו יפה, ורץ לקנות בראבה חדשה כשרק הגיעה לארץ. אחרי אינספור תקלות, הרכב הועף לכל הרוחות במחיר הפסד, והוחלף בניסאן נטולת תקלות.



גם שכנים שלי שאכלו קש עם פונטו חדשה ושמורה נפטרו ממנה לטובת קסארה. הסיפורים שלהם הזכירו לי את האונו שהיתה לי פעם. אפשר לתקן כמעט הכל לבד, זה מאד זול גם, אבל בגיל מסוים אתה לא רוצה לעצור בצד הדרך ולשלוף ארגז-כלים, אלא פשוט להגיע ליעדך נקי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(האמריקאים עוברים ליפניות כי הרבה יותר קל לעבור מזבל למשהו איכותי יותר).

 

רוני

המשפט הזה אפילו כבדיחה, ממש לא מצחיק וגם לא נכון עובדתית. מתי תפסיקו לכתוב לפי תעודת ארץ לידה ותתחילו לכתוב ספציפית על פי דגם.

אגב, לדעתי האישית, לעיתונאי רכב גם לא ראוי להגיד דברים כאלו כי הם שמיים בצל כל כתבה שתכתוב על רכב אמריקאי.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלו, הלו! אתה רואה אותי חותם כ"רוני עיתונאי הרכב" בכל הודעה? אנחנו מתכתבים בפורום, לא במוסף הארץ. עניתי תשובה רצינית והוספתי עקיצה בקטנה. אסור?

 

מעבר לכך, אני מהראשונים שיכתבו לפי דגם ולא לפי ארץ לידה, אבל נשאלה כאן שאלה כללית, ועניתי תשובה כללית ודי הגיונית. לא צריך לקחת כל מילה שיוצאת לי מהפה כמשהו שמשפיע על המקצועיות שלי בכתיבת כתבה. כמו שאני לא אומר לך איך לעשות את העבודה שלך, אתה לא צריך לומר לי. ואם אתה לא מאמין לי שאני מבצע את עבודתי באופן הכי מקצועי שאני יכול, זו בעייה שלך.

 

בנוגע למה שכתבתי - לא צריך לקחת באופן אישי כל עקיצה קטנה שנזרקת לחלל הפורום. אם אתה באמת צריך את סימן הקריצה בתוך הטקסט אני יכול להוסיף, אבל סמכתי (כנראה בטעות) על יכולת ההבנה של הקורא הממוצע, שאמור להבין שבוודאי שלא התכוונתי שכל התוצרת האמריקאית היא זבל.

 

ואם תרצה הרחבה נוספת, אז הנה: האמריקאים, בניגוד לאירופאיים, דווקא עוברים ליפניות בהמוניהן. הסיבה היא שמה לעשות, ומרבית המכוניות האמריקאיות, בוודאי הפשוטות יותר (אלו השייכות לזרם המרכזי), פשוט אינן באותה הרמה של התוצרת היפנית האיכותית, שמצליחה להיות גם טובה מספיק בתור מוצר וגם אמינה לאורך שנים (דבר שהאמריקאים מאוד מעריכים). בקיצור, הרבה יותר קל להם לעבור לטויוטה והונדה מהאירופאיים, כיוון שבניגוד לאחרונים, אין להם הרבה כלים מתוצרת עצמית שעומדים באותה הרמה. קפיש?

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(האמריקאים עוברים ליפניות כי הרבה יותר קל לעבור מזבל למשהו איכותי יותר).

איכותי?! אממ... ממש לא.

כשזה בא מאחד שמחזיק צרפתיה, קל להבין אותך.

המשפט הזה נכון רק למעבר מצרפתיות ליפניות, או למשהו באמת איכותי- אמריקאיות.

הסיבה שאמריקאים עוברים ליפניות זה כי אוטו שנוסע ונוסע ונוסע, ולא מראה סימנים של עייפות, יכול להיות קצת מרגיז, המוסכים צריכים להתפרנס.

כאשר אתה נוהג על רכב שעומד להתפרק בהתקרבו ל-50K, אתה פשוט לא תאמין שיש מנועים שעוברים 500K מייל במינימום אחזקה, ולא רואים מים ירוקים בחיים.

:evil: לא תצליחו לעצור אותי, לא תצליחו להשתיק אותי! :evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איכותי בשביל האמריקאיים = מוצר טוב יותר ואמינות לאורך שנים.

 

אין שום קשר לצרפתיה או לאירופאיות אחרות.

 

לאחר שהיפניות נכנסו חזק בארצות הברית, האמריקאיים התחילו לאט לאט להבין שהמלוכסנים הקטנים פשוט יודעים לעשות מכוניות יותר טוב. המכוניות היפניות גם החזיקו מעמד הרבה שנים וגם היו מוצר פשוט טוב יותר מזוללות הדלק הגדולות והפשוטות של האמריקאים. היפנים הכניסו טכנולוגיה, סטנדרטים חדשים של הרכבת מוצר ועידון. כאשר האמריקאים ראו שהם מקבלים מוצר טוב יותר באותו המחיר, הם קפצו בהמוניהם על אולמות התצוגה. כן, למרות הגאווה העצמית שלהם. הם השכילו להבין שהם לא תמיד צודקים וקורה שמישהו עושה משהו יותר טוב מהם.

 

ד"א, רק לאחרונה (בעשור האחרון, נניח) האמריקאיים התחילו לסגור פערים, ויש להם עוד הרבה ללמוד.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי ו-V8 וחצי.

 

מדוע אתם מתרעמים ?

הוא כתב משהו נכון.

היפאניות המודרניות כיום איכותיות וטובות יותר מהרכבים האמריקאים.

 

 

לאנשים שהייתי אצלם בארה"ב היו 4 מכוניות.

ביואיק ריגל וביואיק רנדוו

וטויוטה קאמרי ולקסוס RX רכב פנאי.

 

הטויטה והלקסוס היו איכותיות וטובות מצמד הביואיקים בהפרש ניכר.

DS 7 CROSSBACK 2019

OPEL ASTRA BERLINA 2014

RENAULT SPORT CLIO 203 2010

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר לכך, אני מהראשונים שיכתבו לפי דגם ולא לפי ארץ לידה,

 

 

הסיבה היא שמה לעשות, ומרבית המכוניות האמריקאיות, בוודאי הפשוטות יותר (אלו השייכות לזרם המרכזי), פשוט אינן באותה הרמה של התוצרת היפנית האיכותית, שמצליחה להיות גם טובה מספיק בתור מוצר וגם אמינה לאורך שנים (דבר שהאמריקאים מאוד מעריכים).

רוני

אתה לא סותר את עצמך? לאיזה אמריקאיות אתה מתכוון קאדילק CTS או פורד קראון ויקטוריה.

גם בבסיסיות, הכוונה לקאווליר הגרועה ששוקה עד לא מזמן או לדודג' קאליבר שעושה רושם של מכונית לא רעה בכלל שעושה שימוש בטכנולגיות די מתקדמות?

 

ובקשר לאיזכור שאתה עיתונאי, אולי זה באמת לא היה במקום, אבל רוב גולשי הפורום יודעים שאתה כתב רכב וככזה הם מחזיקים מדיעותיך המלומדות (בלי טיפה של ציניות) ועל כן שאתה אומר משפט כזה אפילו בציניות (למרות שלפחות שני אנשים לא הבינו זאת) הרי שזה רק תורם לאותו תופעה נלוזה (בעיני לפחות) של התיחסות לרכב עפ"י ארץ הייצור ולא לפי הרכב עצמו.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני אתה אולי מנסה להיות מקצועי, אבל אתה מוכיח כל פעם מחדש שאין למקצועיות הזאת שום בסיס ידע להתבסס עליו.

 

ולגבי השאלה, אני מאמין שבראש פירמידת הרכב כיום נמצאות טויוטה והונדה, ואחריהן כל השאר בהפרש ניכר. מן הסתם עם הבדלים גדולים גם בתחתית.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא סותר את עצמך? לאיזה אמריקאיות אתה מתכוון קאדילק CTS או פורד קראון ויקטוריה.

גם בבסיסיות, הכוונה לקאווליר הגרועה ששוקה עד לא מזמן או לדודג' קאליבר שעושה רושם של מכונית לא רעה בכלל שעושה שימוש בטכנולגיות די מתקדמות?

 

מכיוון שנושא השרשור לא היה "אמריקאיות נגד יפניות - אילו מכוניות יותר טובות, נמק, באר, פרש והבא דוגמאות", והתוספת הקטנה שלי על האמריקאיות הייתה ללא קשר מהותי לשרשור עצמו וממש על קצה המזלג, הרשיתי לעצמי להתייחס באופן כללי בכדי להעביר נקודה, וגם זאת ללא יומרות מיוחדות, אלא כחצי עקיצה ותו לא (לדאבוני מסתבר שזה מפריע ללא מעט אנשים...)

 

לכן, התייחסתי למכוניות אמריקאיות ככלל, ולא לדגמים ספציפיים. אח"כ, כשהרחבתי טיפה, הסברתי שכוונתי הייתה לדגמי "הזרם המרכזי" או אם תרצו "אמצע הדרך". הקווליר היא דוגמא טובה - מכונית בסיסית וגרועה אשר שווקה ממש עד לא מזמן, בעוד שלמתחרות האירופאיות והיפניות היו מכוניות טובות בהרבה. על הקאליבר, ד"א, נהגתי בהשקה בחו"ל ודווקא נהנתי (מההשקה, לא מהאוטו). ועכשיו ברצינות - מדובר במכונית שמיישרת קו עם התקדמות העולם המוטורי במובנים רבים ביחס לקודמותיה, אבל היא עדיין לא שם. (שם = בקו אחד עם מובילות הקטגוריה). ואם תרצה הרחבה, אשמח להרחיב.

 

 

רוני אתה אולי מנסה להיות מקצועי, אבל אתה מוכיח כל פעם מחדש שאין למקצועיות הזאת שום בסיס ידע להתבסס עליו.

 

ולגבי השאלה, אני מאמין שבראש פירמידת הרכב כיום נמצאות טויוטה והונדה, ואחריהן כל השאר בהפרש ניכר. מן הסתם עם הבדלים גדולים גם בתחתית.

 

גרשון, אתה מוזמן להסביר לי כיצד הוכחתי בשרשור זה (או בשרשורים קודמים, אם תרצה), את חוסר הבסיס המקצועי שלי. אם סתם תזרוק הקנטות לאוויר, לא תהיה לי דרך להתייחס אליהן ברצינות.

 

(ד"א, מצחיק שאתה טוען שאני לא מקצועי בשורה אחת, ובשורה מתחתיה כותב משהו שאין לו שום סימוכין בשום מקום והוא בוודאי לא מקצועי/נכון/אמין/אינפורמטיבי בשום צורה).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6378 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...