Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7229 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

אם יש פרטנר שמחפש בן זוג לעבודה כזאת אני מוכן בתמורה לעזרה חזרה, אני מהמרכז-שרון.

 

 

:smile:

בשימחה הייתי עוזר לך אבל אני מהקריות :beerchug:

 

 

לחנן: תודה רבה על ההסבר, יש סיכוי סביר שמנעת אסון (הרס משאבת בלם).

יום טוב גם לך

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לא לספוג את הנוזל בטישו !!

כנס לבית המרקחת או לסופר פארם וקנה מזרק של 20 או 50 מיליליטר ב-4 שקלים ותשאב את השמן מהמיכל.

איזה כייף לי :)

פורסם

עדכון:

הנוזל הוחלף בהצלחה לדוט 4 לפי הוראות חנן-הג'יפולוג :)

שאבתי את הנוזל מהמיכל בעזרת מזרק, מילאתי נוזל חדש, שמתי בלוק מתחת לדוושת בלם ואת אבא שלי מעל הדוושה.

בכל פעם הוא לחץ מעט על הדוושה, פתחתי את הפיטמה, הדוושה ירדה מעט, סגרתי את הפטמה, אבא שיחרר את הדוושה ונתן מספר לחיצות עדינות, וחוזר חלילה עד שיצא נוזל שקוף ונקי.

על הכל הלך לי בקבוק ליקווי מולי (חצי ליטר), אני מניח שבמערכת יש בסביבות 0.3-0.4 ליטר כי הוצאתי קצת אקסטרא כדי שכל הג'יפה תצא.

האמת אני לא מרגיש שום שינוי בבלימה (נסעתי רק איזה 20ק"מ מאז) אבל אני מניח שזה יבוא לידי ביטוי בירידות ארוכות.

 

הערה כללית:

אחוז האנשים בפורום שמעדכנים אחרי עבודה הוא קטן עד כדי זניח וזה חבל.

מובן מאליו שרוב התגובות בפורום הן בגדר ניחוש וזאת מכיוון שיש גבול כמה אפשר לתאר תקלה דרך המקלדת, לכן אם לא מעדכנים אחרי התיקון אין לכך שום תועלת. אדם שמעדכן גם נותן הרגשה טובה לאלה שניסו לעזור, וגם עוזר לאותם אנשים שמנסים ללמוד משהו.

יום טוב גם לך

פורסם

עלא-כיפאק.

 

 

אני עשיתי את זה אתמול ברכב החדש-ישן שקניתי. בדיוק כמו שכתבתי, בלי פמפומים. מלמעלה נוזל, מלמטה פיטמות פתוחות. סה-טו.

 

אל תצפה לשינוי תחושות כלשהן. רובנו, וטוב שכך, לא מגיעים להרתחה של המים שנספגו לנוזל הבלם, ואם אין רתיחה, אין שינוי בתחושה.

פורסם
עלא-כיפאק.

 

 

אל תצפה לשינוי תחושות כלשהן. רובנו, וטוב שכך, לא מגיעים להרתחה של המים שנספגו לנוזל הבלם, ואם אין רתיחה, אין שינוי בתחושה.

דווקא קרה לי מספר פעמים עם הנוזל הישן שאיבדתי תחושה בדוושה, בירידה מהכרמל עם אוטו מלא, בירידות של טבריה. ואני דווקא לא נוסע על ניוטרל אלא בהילוכים נמוכים כמה שאפשר.

 

לא נעים במיוחד, אני מקווה מאוד שזה לא יקרה שוב.

יום טוב גם לך

פורסם

תודה שמר גם לך אני מאחל רק בריאות, אני מעדיף מעצורים חמים על פני עמוד חשמל בקבינה.

יום טוב גם לך

פורסם

שמר צודק. אם אתה מחמם בלמים בירידה אתה נוהג לא נכון. אם ההילוך שבחרת הוא לא מספיק בשביל לשמור על מהירות אחידה של הרכב, ללא עזרת הבלמים, תוריד עוד הילוך. עד שתגיע להילוך שכן יכול לבלום את הרכב ללא שימוש בבלמים.

פורסם

אני מניח שאתה צודק אבל זה לא תמיד אפשרי.

לדוגמא, הירידה מהאוניברסיטה בחיפה לנשר, הגבלת המהירות 70 קמ"ש, אם אני עם אוטו מלא אני אצתרך לרדת בהילוך שני כדי שהאוטו לא יאיץ, לא נעים לסוע שם 40 קמ"ש. אותו דבר גם בכניסה לטבריה מכיוון צומת גולני. יש לי מנוע 1000סמ"ק, כמו שהוא סוחב חלש בעליות כך הוא גם בולם חלש בירידות.

יום טוב גם לך

פורסם

זה יישמע קשוח מדי, אבל באמת, בתחום הזה אין דבר כזה בלתי אפשרי. העובדה היא שאתה הרגשת היחלשות של הבלמים, וזה דבר שאסור שיקרה, אף לא פעם אחת. אם צריך, סע ב40, או ב20, רק אל תשתמש בבלמים לצורך שמירת מהירות בירידה. בחיים לא.

פורסם
אגב, עם איזה רכב אתה, שהוא מגיע בהילוך שני רק למהירות 40?

 

 

.

אני עם רכב שעבר 222 אלף קילומטר וממשיך לספור.

עם אני אגיע ל70 קמ"ש בהילוך שני, תוך כמה זמן אני אחליף קראנק?

אני לא מחזיק את הבלמים תפוסים במשך כל הנסיעה אלה נותן לחיצה קצרה כל 10-15 שניות

יום טוב גם לך

פורסם
עם אני אגיע ל70 קמ"ש בהילוך שני, תוך כמה זמן אני אחליף קראנק?

 

 

 

אתה לא תחליף. אם שמעת את זה ממישהו אז זה סיפורי סבתא. רק אל תעבור את הקו האדום. אני עם רכב עם 320K ק"מ, ולמוד רכבים ישנים. בכל מקרה, הדבר היחיד שחשוב זה שתגיע לתחתית הירידה עם בלמים קרים.

פורסם

החלפת נוזל הבלמים.

 

זה מן מיני פרויקט שהעליתי בפורום PSI ראיתי שיש עידכונים, אז אמרתי למה לא.

אז ככה, הסופ"ש הזה התפנתי לעשות שלוש דברים (אחרי אין ספור דחיות - לימודים עאלק laugh.gif )

 

1. החלפת שמן גיר אוטומט.לפי היינס כל 30,000 ק"מ לפי הזמן שלי אחרי 50,000 wink.gif

2. החלפת פילטר דלק מתחליפי למקורי (עולה 90 ש"ח) שווה כל שקל.

3. החלפת נוזל בלמים.

לפי היינס כל 60,000 ק"מ או כל שנתיים

לפי הזמן שלי אחרי 130,000 או 8 שנים מיום קבלת הרכב wink.gif

 

 

יש כאן מעט תמונות בעיקר בגלל שזה פעם ראשונה והייתי עם עוד שני אנשים שעזרו לי.

 

אני היייתי זקוק להחלפה מלאה של נוזל הבלמים ולא לניקוז חלקי. מצד שני מאד פחדתי להתעסק יותר מדי ולכן שילבתי כמה שיטות (אם אני כאן כותב כנראה שהצלחתי laugh.gif טפו,טפו,טפו...)

 

מרימים את האוטו בכל 4 הפינות שלו במקביל, לדעתי הדרך הכי טובה והכי מיקצועית. רק בגלל זה אני מתכנן לרכוש עוד זוג בוקים, באותה הזדמנות גם לרכוש ג'ק יותר מקצועי כי הטיוואני שיש לרובנו מאד מאד קשה להגיע לסרן האחרוי ולהניף משם את הרכב בצורה טובה wink.gif

 

238539982_05ec68e388.jpg

 

הנוזל הישן:

 

238555091_28d9ac7d5c.jpg

 

עכשיו קצת הסברים:

 

1. רכשתי בסופרפארם מזרק גדול וקטן, באמצעותם שאבתי את הנוזל מתוך המיכל שרואים בתמונה, יצא בערך 300-400CC. הרעיון היה להכניס כמה שפחות אויר מהפתח הזה.

 

2. מלאתי את המיכל בנוזל חדש (שקוף כמו מיים בצבע שלו) והעמדתי "עוזר" שכל תפקידו זה לוודא שלשניה לא ירד מפלס הנוזל בכל תהליך העבודה.

 

3. מינתי עוזרת שתפקידה ללחוץ על דוושת הבלם, בהתחלה בשביל לבנות לחץ ואח"כ לפני פתיחת הניפל לדחוף הדוושה בכוח (לא עד בסוף) בכדי ליצור זרימה ושחרור הדוושה רק אחרי סגירת הניפל.

 

4. הכלי העיקרי שהשתמשתי בו היה:

 

238555088_7cdc114d78.jpg

 

המיכל תמיד עם נוזל והקצה שבתוכו תמיד מכוסה. הצד השניה מחברים הדוק לניפל ופותחים לניקוז בזמן שיש לחץ. יודעים אם יוצא אויר לפי הבועות שמתחררות לחופשי בתוך הנוזל.

 

5. במקרה שלי רציתי כמה שיותר לדחוף נוזל חדש ולכן חזרתי על התהליך 4 פעמים רצוף על כל ניפל. אח"כ עשיתי עוד סבב אחד על חשבון הבית (מה שבטוח).

 

אחרי תפילה קצרה שהעסק עובד שטפתי את הדיסקים על ספריי-נוזל בלמים יעודי והחזרתי צמיגים (על הדרך גם החלפתי קדממי ואחוריים בהצלבה biggrin.gif ).

 

נסיעת מבחן:

 

בדקות הראשונות הכל הרגיש חרא,

לאט התחיל להבנו לחץ ובדקתי שלא ירד הנוזל במיכל שלו - הכל נראה בסדר.

 

התחלתי לנסוע על 20 קמ"ש ובלמתי - העסק התחיל לעבוד. בגלל הנוזל שטיפה העסק חרק כמו שופר של ראש השנה.

 

נסיעה על 40 קמ"ש בלימת חרום העסק עובד טוב

60 קמ"ש בלימת חרום

80 קמ"ש בכביש מהיר ריק, בלימת חרום חזקה מאד הרכב פשוט נשתל בכביש יחד עם החלפת הצמיגים. אותו דבר גם במהירות של 100 קמ"ש. מצוין חוזרים לבית לאט מאד ובזהירות.

 

כלים:

 

-שני עוזרים נאמנים, אני לא ממליץ על עוזר אחד ובטח לא על כל הקיטים של עבודה לבד - אסון.

 

- שני מפתחות פתוחים 8מ"מ לאחרויים (אצלי תוף), 11מ"מ לקדמיים (דיסק).

 

- נוזל בלמים + אקסטרות מאותה תוצרת.

 

- הרבה סבלנות ויכולת לתזמן שני עוזרים נוספים - חובה.

 

בטיחות:

 

- להרים את האוטו בצורה בטיחותית מכל גלגל.

 

- אני לא הייתי מוכן שאף אחד ישב באוטו (לא היו לי 4 בוקים זמינים רק 2) הכל נעשה מבחוץ

ובמקסימום זהירות.

 

 

אין כאן שום המלצה לבצע זאת לבד בשום נסיבה שהיא. (מצד שני... smile23.gif )

[CENTER] [/CENTER]


×
×
  • תוכן חדש...