Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעקבות הודעה בשרשור אחר - לא, אנחנו ממש, אבל ממש לא מתקדמים!


lior_baruch
שימו לב! השרשור הזה בן 6480 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קובי? אתה בטוח במה שאתה אומר? כן, אבל זו כמובן רק דעתי...

 

 

אני חושב שהכל פה מאעפן, מדינת קומבינות. אבל כולם מתלוננים ולא עושים כלום ולכן זה חסר טעם. ואתה באמת חושב שבכל שאר העולם הכל גן-עדן? באופן יחסי, אנחנו מדינה די מסודרת. בתור מי שחי כמה שנים באירופה, אני יכול לספר לך שעות על שיטות לטירטור שיטתי וביורוקרטי של האזרחים, ועל דברים קצת יותר קריטיים לחיים מאשר תחביב ספציפי.

 

המיסים יקרים. מה נעשה? שביתה? אנשים לא יביאו חלקים? המכס יהיה על סף פשיטת רגל? לא. המיסים יקרים בין השאר משום שמשהו צריך לממן את תקציב הביטחון האסטרונומי שלנו, שבמונחי אחוז מהתל"ג הוא אחד הגבוהים בעולם התרבותי. אני מניח שבקוריאה הצפונית האחוז הזה גבוה הרבה יותר, אבל שם אי אפשר להחזיק רכב אספנות (או רכב כלשהוא...).

 

זאת הגזרה. אין ברירה אחרת. אני בארץ כרגע מבחירה. גם אני. יש פה קצת ביורוקרטיה, אבל בכל מדינה אחרת אני אהיה זר, והמקומיים לא יתנו לי לשכוח את זה... ד"א לא קשה להגר לאוסטרליה. ושם זה גן עדן לV8

12345

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני נוטה להסכים עם ליאור ורוצה לחזק את דבריו

 

 

אני חושב שמדינת ישראל נמצאת בפיגור בהבנת המונח "תרבות מוטוריקה" .

 

 

במקום לאמץ חוקים מוטוריים שנבחנו ונמצאו מתאימים וכשרים אנחנו בוחרים להמציא את הגלגל מחדש. כנראה שמה שמתאים בעולם המערבי לא מתאים למחוזותינו, כי הרי אנחנו עם סגולה, ובארצנו הכול צריך להיות מיוחד.

 

 

ברור לי, שזה רק עניין של זמן עד שייפול האסימון אצל מישהו במשרד התחבורה. שורש הבעיה נמצא במשרד התחבורה, (ואין לי שום דבר לזה שעומד בראשו), אני לא רואה איך תהיה התפתחות בתחום שראש המשרד הוא גנרל ואין לו טיפת הבנה או נגיעה לפוליטיקת הרכב.

 

 

יש כמה נושאים שמאפירים את שערי:

 

הגבלת השעות הוא בראש מעיניי. הגבלה של 7-9 הינה חסרת צידוק והיגיון בריא. אני אגיד את זה ישר ולעניין: זה הדבר הכי מטופש שאני מכיר בחיי!!

 

בעולם מתוקן נוסעים עם רכבי אספנות בחורף ובקיץ, בשמש ובשלג (הכול נתון בידי הנהג). לצערי, בארצנו בעלי רכבי האספנות נוסעים עם הרכב רק בשישי(וזו זכותם המלאה), סיבוב סביב הבית ומניילנים עד שישי הבא. מה עם אלו שרוצים ויכולים לנסוע עם האוטו לעבודה וממנה? אי אפשר, כי גורמים ממועדון ה 5 הגיעו בעבר להבנה עם משרד התחבורה והנגזרת היא הטבה בתשלום הביטוח. לא משנה כמה פעמים מעלים את הנושא בפורום, תמיד מנסים להשתיק את התגובות, כי הס.......אולי מישהו יבטל לנו את ההטבה ונשלם רגיל.

 

כמובן, שלחלק נכבד מחברי הפורום זה לא ממש אכפת שכן הם נוסעים עם המזדפרזה יום יום ומתניעים את רכב האספנות רק בשישי\שבת..

 

מתי תבינו שאפשר וצריך לדרוש הטבות מבלי להתנצל או לנסוע רק בשעות מותרות??

 

 

אוייש', החוק המוטורי.

 

אני מרכין ראש ומודה לכל העוסקים והעסקנים בהבאת החוק המוטורי לפרלמנט המכובד שלנו.

 

אך ראו מה הפלא, רגע לפני אישור החוק, קיבלנו כרטיס אדום שמכוון לצאת מהמשחק למשך חצי שנה?!!

 

למה? לפוליטיקאים בירושלים לא ממש מזיז מה העם רוצה או מה התועלת בחוק מוטורי. וכמה חבל, אויי..כמה חבל.

 

 

אפשר להמשיך ולתת דוגמאות: איסור על ייבוא קיטים של רכבים בבניה עצמית, מיסוי גבוה ומופרז על ייבוא רכב או ייבוא חלקים, ביטוח מקיף לרכבי אספנות (מכסה רק מצב של Total Lost או גניבה, אבל פגיעה בך לא מכסה), ועוד כהנה וכהנה.

 

 

עם הזמן למדתי שבפורום יש לחברים מכנה משותף והוא אהבת הרכב, אבל נוכחתי לראות שיש הרבה חילוקי דעות בין החברים. אני חושב שבמקום שנבקר אחד את השני נראה איך אפשר להפיק את המרב. לא פעם כתבתי על בעיית השעות וקיבלתי תגובות כמו .."ידעת שזה רכב אספנות, לא מוצא חן בעיניך אל תקנה..

 

אני לא חושב שזה מסוג התגובות שהיית מצפה למצוא פה.

 

 

הדבר שהכי מכאיב הוא שאפשר להקפיץ את התחום ולהקל בצורה משמעותית עם אלו שחפצים להיכנס לתחום רכבי האספנות וכל זה במאמץ קל (לכאורה).

 

מאיר

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוטה להסכים עם כל טענותיך זולת זו העוסקת בהגבלת התנועה בשעות הבוקר.

 

אני לא חבר מועדון ואני לא מתיימר לדבר בשמו, אולם לאחר בחינת העניין, שתחילה הציק גם לי הבנתי שאין מה לעשות בעניין.

 

גם אני לא הסכמתי לגזירה הזו וחשבתי כיצד ניתן לתקוף אותה, הרי לכאורה ההגבלה נוגדת את הזכות החוקתית הבסיסית לחופש תנועה ופוגעת בכבוד האדם וחירותו.

 

בעניינים כאלה אפשר לפנות אפילו לבית המשפט העליון שיבטל הוראות חוק הנוגדת את חוק היסוד ואולם לענין 2 פנים.

 

הרי כבעל רכב מיושן בידך הבחירה לרשום/לא לרשום את הרכב כאספנות, רוצה לנסוע בבוקר, אהלן וסהלן, תשלם אגרת רישוי כמקובל. אף אחד לא מחייב לרשום את הרכבים "כאספנות". להבנתי הרציונאל היה להקל על האספנים, בייחוד אילו בעלי מס' הרכבים. לכן הגבלת התנועה בבוקר הינה סבירה בנסיבות הנ"ל. אם היו מחייבים לרשום כל רכב בן 30 בסטטוס "אספנות", אזי ניתן היה לתקוף את העניין אולם לא כך הוא.

 

זוהי רק דעתי, ותהיה בטוח שגם אני הייתי שמח אם היה מתאפשר לי לנוע עם האוטו בכל שעות היממה.

 

עופר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוטה להסכים עם ליאור ורוצה לחזק את דבריו

 

 

 

אני חושב שמדינת ישראל נמצאת בפיגור בהבנת המונח "תרבות מוטוריקה" .

 

 

 

במקום לאמץ חוקים מוטוריים שנבחנו ונמצאו מתאימים וכשרים אנחנו בוחרים להמציא את הגלגל מחדש. כנראה שמה שמתאים בעולם המערבי לא מתאים למחוזותינו, כי הרי אנחנו עם סגולה, ובארצנו הכול צריך להיות מיוחד.

 

 

 

ברור לי, שזה רק עניין של זמן עד שייפול האסימון אצל מישהו במשרד התחבורה. שורש הבעיה נמצא במשרד התחבורה, (ואין לי שום דבר לזה שעומד בראשו), אני לא רואה איך תהיה התפתחות בתחום שראש המשרד הוא גנרל ואין לו טיפת הבנה או נגיעה לפוליטיקת הרכב.

 

 

 

יש כמה נושאים שמאפירים את שערי:

 

הגבלת השעות הוא בראש מעיניי. הגבלה של 7-9 הינה חסרת צידוק והיגיון בריא. אני אגיד את זה ישר ולעניין: זה הדבר הכי מטופש שאני מכיר בחיי!!

 

בעולם מתוקן נוסעים עם רכבי אספנות בחורף ובקיץ, בשמש ובשלג (הכול נתון בידי הנהג). לצערי, בארצנו בעלי רכבי האספנות נוסעים עם הרכב רק בשישי(וזו זכותם המלאה), סיבוב סביב הבית ומניילנים עד שישי הבא. מה עם אלו שרוצים ויכולים לנסוע עם האוטו לעבודה וממנה? אי אפשר, כי גורמים ממועדון ה 5 הגיעו בעבר להבנה עם משרד התחבורה והנגזרת היא הטבה בתשלום הביטוח. לא משנה כמה פעמים מעלים את הנושא בפורום, תמיד מנסים להשתיק את התגובות, כי הס.......אולי מישהו יבטל לנו את ההטבה ונשלם רגיל.

 

כמובן, שלחלק נכבד מחברי הפורום זה לא ממש אכפת שכן הם נוסעים עם המזדפרזה יום יום ומתניעים את רכב האספנות רק בשישי\שבת..

 

מתי תבינו שאפשר וצריך לדרוש הטבות מבלי להתנצל או לנסוע רק בשעות מותרות??

 

 

 

אוייש', החוק המוטורי.

 

אני מרכין ראש ומודה לכל העוסקים והעסקנים בהבאת החוק המוטורי לפרלמנט המכובד שלנו.

 

אך ראו מה הפלא, רגע לפני אישור החוק, קיבלנו כרטיס אדום שמכוון לצאת מהמשחק למשך חצי שנה?!!

 

למה? לפוליטיקאים בירושלים לא ממש מזיז מה העם רוצה או מה התועלת בחוק מוטורי. וכמה חבל, אויי..כמה חבל.

 

 

 

אפשר להמשיך ולתת דוגמאות: איסור על ייבוא קיטים של רכבים בבניה עצמית, מיסוי גבוה ומופרז על ייבוא רכב או ייבוא חלקים, ביטוח מקיף לרכבי אספנות (מכסה רק מצב של Total Lost או גניבה, אבל פגיעה בך לא מכסה), ועוד כהנה וכהנה.

 

 

 

עם הזמן למדתי שבפורום יש לחברים מכנה משותף והוא אהבת הרכב, אבל נוכחתי לראות שיש הרבה חילוקי דעות בין החברים. אני חושב שבמקום שנבקר אחד את השני נראה איך אפשר להפיק את המרב. לא פעם כתבתי על בעיית השעות וקיבלתי תגובות כמו .."ידעת שזה רכב אספנות, לא מוצא חן בעיניך אל תקנה..

 

אני לא חושב שזה מסוג התגובות שהיית מצפה למצוא פה.

 

 

 

הדבר שהכי מכאיב הוא שאפשר להקפיץ את התחום ולהקל בצורה משמעותית עם אלו שחפצים להיכנס לתחום רכבי האספנות וכל זה במאמץ קל (לכאורה).

 

 

מאיר

 

 

 

 

תיקון עובדתי, (כאחד מה"גורמים" ש"הגיעו להבנה" עם משרד התחבורה).

 

להגבלה לא היה אז קשר עם הביטוח. משרד התחבורה דרש אז להגביל את הנסיעה ברכבי אספנות בשעות 7-9 בבוקר ו 5-7 בערב שהן שעות העומס. (לא אביע כאן את דעתי האישית על העניין).

שני טעמים היו לכך (לדברי משרד התחבורה):

1. שעות העומס

2. מניעת שימוש ברכב לצרכי עבודה כי ייסוד התקנה היא התחביב.

לאחר מו"מ ולחצים שלנו, עניין ההגבלה בערב, ירד.

 

נושא הביטוח עלה אחר כך כי חברות הביטוח יכלו לבטח בצורה שונה רכב שהוגדר בצורה מסויימת בתקנות. אז ועד המועדון דאז הגיע להסכמה עם "אבנר" ודרכם עם כל החברות על ההנחה. ההנחה מבוססת גם על העובדה שיש הגבלת שימוש לצרכי עבודה, הגבלת שעות וק"מ נמוך (כמו שנאמר "הרבה שעות ניילונים").

שוב, מנסיון העבר הפרטי שלי כאן, אני מביא עדות אישית ולא מחווה דיעה.

אגב, לאמר על זה שזה הדבר הכי מטופש שראית בחייך..נו שויין, בחיים המוטוריים והלא מוטוריים, אני לפחות ראיתי עוד כמה דברים מטופשים, אפילו יותר...

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאיר מכובדי...

 

אני נוסע כמעט יום יום בוולו 164. לפחות פעם בחודש אני משכים בבוקר וממסיים את הנסיעהלפני השעה

0700 ( בפעם האחרונה המתנתי שעתיים עד לפגישה!).

ההתיחסות שלך ממש לא ממוקדת- מה הקשר לתרבות מוטורית? ומה הקשר לשר התחבורה??

מועדון ה5 החליט פעם בעבר לאמץ את הרעיון של7-9 וככה זה נשאר....

עיניינית הדעות ממש חלוקות אם כדאי או לא כדאי לשנות את התקנה הזו

אגב אני חושש שאתה קצת מחמיץ את העיקר- הרווח הוא לא באגרה וביטוח מופחתים

הרווח הוא בפטור מבדיקת מעבדה (וזה לפחות פורמלית סיכון בטיחותי...- שהמדינה שלא מבינה כלום בתרבות מוטורית נטלה על עצמה)

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, כל חלק עולה פי 4, ומשתי סיבות:

 

  1. משלוח - אנחנו רחוקים מהמקורות של רוב חלקי החילוף באעולם (בעיקר ארה"ב ואירופה). מחירי המשלוח נקבעים ע"י המדינה השולחת, ולא ע"י מדינת ישראל. זה המחיר של מגורים במדינה קטנה ומרוחקת.
  2. מכס ומיסוי - לא רק חלקים לרכב ישן חייבים במכס, אלא גם מכוניות חדשות, חלקים למכוניות חדשות, ועוד הרבה מוצרים אחרים שמוגדרים כמוצרי יוקרה. עלויות המכס (ולא רק על עניינים מוטוריים) הן חלק מהמחיר שכולנו משלמים על הבחירה לגור ולחיות דווקא כאן. אין סיבה מבחינתה של המדינה לתת הנחה במכס דווקא על חלקי-חילוף למכוניות ישנות. מדוע שמחר לא יבקשו הנחה דומה גם בעלי המטוסים הפרטיים, היאכטות, הדיגים החובבים, ורוכבי אופני ההרים? הייתי שמח מאד לקנות MGB יפה בארה"ב ב- 5000$, וגם הייתי מעדיף לקנות מכונית חדשה בחצי-מחיר ממה שהיא עולה לי כאן, אבל אני כאן, ולא שם...

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

הגבלת השעות הוא בראש מעיניי. הגבלה של 7-9 הינה חסרת צידוק והיגיון בריא. אני אגיד את זה ישר ולעניין: זה הדבר הכי מטופש שאני מכיר בחיי!!

 

בעולם מתוקן נוסעים עם רכבי אספנות בחורף ובקיץ, בשמש ובשלג (הכול נתון בידי הנהג). לצערי, בארצנו בעלי רכבי האספנות נוסעים עם הרכב רק בשישי(וזו זכותם המלאה), סיבוב סביב הבית ומניילנים עד שישי הבא. מה עם אלו שרוצים ויכולים לנסוע עם האוטו לעבודה וממנה? אי אפשר, כי גורמים ממועדון ה 5 הגיעו בעבר להבנה עם משרד התחבורה והנגזרת היא הטבה בתשלום הביטוח. לא משנה כמה פעמים מעלים את הנושא בפורום, תמיד מנסים להשתיק את התגובות, כי הס.......אולי מישהו יבטל לנו את ההטבה ונשלם רגיל.

 

כמובן, שלחלק נכבד מחברי הפורום זה לא ממש אכפת שכן הם נוסעים עם המזדפרזה יום יום ומתניעים את רכב האספנות רק בשישי\שבת..

 

מתי תבינו שאפשר וצריך לדרוש הטבות מבלי להתנצל או לנסוע רק בשעות מותרות??

 

 

כנראה שנגזר עלינו לעסוק בנושא הזה בתדירות קבועה :? ...

יש לך אפשרות פשוטה לצאת מההגבלה הזו - אל תרשום את הרכב כאספנות, ואז תוכל לנסוע איתו מתי שבא לך.

אפשר לדרוש הטבות, אבל בדרך כלל יש להן מחיר. במקרה הזה המחיר סביר לחלוטין, לפחות לדעתי ולדעת מועדון החמש. אתה רוצה להחזיק את המקל בשני קצותיו - גם הקלות והטבות, וגם ללא כל הגבלה. זה לא עובד כך.

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוטה להסכים עם כל טענותיך זולת זו העוסקת בהגבלת התנועה בשעות הבוקר.

 

אני לא חבר מועדון ואני לא מתיימר לדבר בשמו, אולם לאחר בחינת העניין, שתחילה הציק גם לי הבנתי שאין מה לעשות בעניין.

 

גם אני לא הסכמתי לגזירה הזו וחשבתי כיצד ניתן לתקוף אותה, הרי לכאורה ההגבלה נוגדת את הזכות החוקתית הבסיסית לחופש תנועה ופוגעת בכבוד האדם וחירותו.

 

בעניינים כאלה אפשר לפנות אפילו לבית המשפט העליון שיבטל הוראות חוק הנוגדת את חוק היסוד ואולם לענין 2 פנים.

 

 

 

זוהי רק דעתי, ותהיה בטוח שגם אני הייתי שמח אם היה מתאפשר לי לנוע עם האוטו בכל שעות היממה.

 

עופר

הרשה לי לבטל את טענותיך המשפטיות כלאחר יד.... שהרי עפ"י טענתך ניתן לפנות לבית המשפט בכדי שיבטל רמזורים (מפריעים לי לנוע בחופשיות?), לבטל הגבלת מהירות (אני ממהר לא?) ועוד ועוד...

 

חבל שעושים שימוש בחוק כאלו שאינם מבינים את מהותו.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה להתייחס לגבי איסור תנועה בין השעות 7-9.

עם כל הצער שבדבר, והתקנה הזו מפריעה לי מאוד- למרות שאני מתמודד איתה, בדרך כלל על ידי כך שאני מקדים ליעדי, היא משיגה את מטרתה כפי שאני מפרש אותה.

והיא, להקטין למינימום את הנסועה של רכב ישן, וזו משני טעמים: האחד, שהוא מזהם מאוד,

והשני שהוא אינו בטיחותי.

הדבר מונע מרוב האנשים לעשות שימוש יומיומי ברכב, והסיבות מובנות.

כל אדם בר דעת חייב להסכים עם שני הטעמים שהזכרתי, וכן שהתקנה היא אחת הסיבות שהוא אינו משתמש ברכבו יום יום.

לסיכום-יש לנו מה ללמוד, לכל אחד יש, אבל אני כלל לא בטוח שלתקנה הזו יש קשר לכך.

אבל אנחנו לא מפגרים, לראייה, יפן- אחת המעצמות, גם בתחום המוטורי המפותח שם, ודווקא אספן רכב קשה להיות שם. כל דבר ישן מוחלף, אין חלקי חילוף וכיו"ב.

מורן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש בעיה של זיהום אוויר תשפרו את מערך הבקרה והטסטים לא על ידי הגבלת שעות הנסיעה ...

 

מכונית בת 17 היא מאוד מאוד זקנה ועדיין לא אספנות סתם ישנה ועדיין יש לה 13 שנים להתגלגל בכבישים, אם רוצים לפתור את הבעיה של הזיהום תקטינו את התקופה להפיכה לאספנות לכיוון ה-15 ואת תקנות רכב מיושן לכיוון ה-10.

 

תייצרו מנגנון אמיתי, דו-כיווני, להפכת רכב מרגיל לאספנות וחזרה - הרי לא הרכב הופך לאספן אלה בעליו ואם ימכר לבעלים אחרים שלא רוצים רכב אספנות אלה רכב קלאסי יש לאפשר לו זאת. אחרת רכב אספנות הופך לפסל קינטי.

 

כבעל רכבים ישנים אני מעדיף את החוקים ואת התשתית הבריטית, נכון שלחוקי הכלכלה יש הרבה לתרום לענין אך גם לתרבות הנהיגה הכה בתולית בארצנו.

 

ליאור, אני מסכים ב-100% עם 2 ההודעות שלך בנושא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי שכחתי להוסיף עובדה אחת.

 

אני לא בחרתי להפוך את הרכב לאספנות. הייבוא אישי מחייב את הרכב להיכנס לארת תחת הכותרת "רכב אספנות". למה לא ניתנת האפשרות כבר בנמל מבחינתי, לתת לבעל הרכב לבחור אם להכניס אותה כרכב אספנות או רכב "רגיל".

 

ומכאן שאין לי ולא הייתה לי האפשרות לבחור בין המצבים ועל כך אני מצר.

 

מאיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי מגבלת שעות :

ובכן , שאלו כל אספן בקרבינו ועשו נא סטטיסטיקה כמה ק"מ בממוצע עובר רכב אספנות

שברשותו .

ובכן אני יכול להצהיר בזאת כי האופל רקורד שלי בימים הטובים שלו נסע עד 2000 ק"מ

בשנה , הקדט הצהוב 74 שלי שממש יכול ואכן היה רכב יומיומי שלי בשנה האחרונה , לא עשה יותר מאשר 2000 או 2500 ק"מ . נסעתי איתו רק בתחומי חיפה ביומיום , וטיולים פה ושם .

 

רכב מודרני ממוצע עובר לפחות 10,000 או 12,000 ק"מ בשנה .

 

יוצא שמס. הק"מ שרכב אספנות עובר בשנה הוא כחמישית ומטה מזה של רכב מודרני

אז , אם כך גם מחיר הביטוח צריך להיות לפחות חמישית ממחיר ביטוח חובה של רכב מודרני .

כמובן מדובר ברכב פרטי ולא במסחריות מוניות ורכב יעודי אחר .

האם אנו באמת משלמים חמישית ממחיר ביטוח החובה ? ? ?

כמובן שלא , הרבה יותר , אל עף ההנחה המשמעותית .

מה עוד שיש איסור נסיעה בין 7 , ל 9 בבוקר , כך יוצא שאנו מפסידים פעמיים , גם מחיר וגם מגבלת תנועה.

הנני מודע למצב בו כל רכב "גרוטאה" נוסעת יכול לנצל את התקנה ולנסוע ברכב כזה ביום יום

ובכך לפגוע בתדמית המועדון , האספנות בכלל ואולי גם בבטיחות . זה כבר נושא אחר ויש לדון בנושא ולבדוק כיצד מונעים את המצב בו "גרוטאות" אספנות נעות על הכביש .

ברור שלכך לא התכונו נציגי המועדון בתקנתם וכן גם לא המחוקק .

 

ונכון אמרו קודמי , אם בעל הרכב הבא לא מעוניין שרכבו ייחשב כאספנות , מדוע לא

לאפשר חזרה לסטטוס רגיל ? המדינה רק תרוויח מכך תשלום אגרה מלא .

 

הרי גם לכך יש הסבר , במדינת היהודים ידעו לתת מקל - ארוך ועבה ,

התקנה פטרה את בעל רכב אספנות בהגדרתו כך שהאגרות שלא שולמו עד אותו רגע

(אם רשיון הרכב לא הופקד במשרד הרישוי ) יימחקו ולא יהיה צורך לשלמם .

אולם ברור לנו חברי מועדון ומשפצים למניהם כי רכב גרוטאה שעמד 20 שנים בגינה ולא

נע ולא זז לא השתמש בכבישי ישראל ולכן ברור כי אפשר לפטור אותו מתשלום האגרה בתקופה

שלא היה רכב שמיש . המחוקק ניסה אולי למנוע את המצב של "חיסכון" תשלום אגרות אחורה

של רכב גרוטאה ! כן , גרוטאה , ולכן לא מאפשר להחזיר את סטטוס הרכב לרכב רגיל .

 

מטופש לחלוטין , אבל ברגע קבלת הסכמה כל שהיא מהרשויות ליצירת התקנה הנכספת

"רכב אספנות" גם אני לא הייתי מוצא מקום לווכוח מיותר באותם רגעים ומקבל את התקנה כפי שנוצרה , אך לדעתי יש צורך ומקום כיום לשדרג את התקנה במספר הבטים .

 

 

דרור .

מוריס 10 שנת 1939

רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

 

וסרשטיין דרור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההגיון מאחורי התקנה פשוט ובסך הכל המטרה היא להמנע ממצב בו רכב שלא שולמו אגרות הרישוי,נניח 5 שנים,ירשם כאספנות,יבוטלו האגרות והא יחזור לשימוש רגיל לאחר שביצע לופ מרהיב..

מי שממש מפריע לו איסור התנוע בין 7-9 שמראש לא ירשום את רכבו כרכב אספנות,וימשיך לשלם סכומים מלאים עבור ביטוח ואגרת רישוי,מי שקנה מכונית אספנות אמור לדעת בדיוק למה הוא ניכנס ומהי המגבלה,ומי ששיקם רכב שעמד 20 שנה שיגיד תודה שמחלו לו על תשלום האגרות..

לו תקנות האספנות היו קיימות 10 שנים לפני שחוקקו,היו עימנו היום מכוניות רבות מעניינות שניגרטו מאחר וחובות האגרות עליהם הגיעו לעשרות אלפי שקלים,מה שהפך את השיפוץ להיתאבדות כלכלית.

לגבי רכב מיובא-ברור מראש שכל רכב מיובא חייב להרשם כרכב אספנות,פשוט בגלל שהוא יובא כך.

אין למשרד התחבורה עיניין להציף את הכבישים בסתם מכוניות ישנות שיעשו בהם שימוש יום יומי,ובשל הסיבה הזו לא ניתן לייבא לארץ מכונית ממש משומשת,אין לנו עיניין להפוך למדינת עולם שלישי או לפח האשפה של האירופאיים.הגיוני.

ברור שאין מושלם,אך אם תבדקו את תקנות האספנות במדינות רבות באירופה,תיווכחו לדעת שמצבנו לא רע בכלל..

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שיותר אידיוטי זה היצטברות החובות על רישוי כלי רכב שאין לו טסט... למה???

היו מגבילים את זה לתקופה של 5 שנים, ואחרי זה זה היה נישאר אותו סכום + בדיקות מעבדה...

 

מטופש לחלוטין!

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6480 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...