Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעקבות הודעה בשרשור אחר - לא, אנחנו ממש, אבל ממש לא מתקדמים!


lior_baruch
שימו לב! השרשור הזה בן 6480 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני רוצה להתייחס לגבי איסור תנועה בין השעות 7-9.

עם כל הצער שבדבר, והתקנה הזו מפריעה לי מאוד- למרות שאני מתמודד איתה, בדרך כלל על ידי כך שאני מקדים ליעדי, היא משיגה את מטרתה כפי שאני מפרש אותה.

והיא, להקטין למינימום את הנסועה של רכב ישן, וזו משני טעמים: האחד, שהוא מזהם מאוד,

והשני שהוא אינו בטיחותי.

הדבר מונע מרוב האנשים לעשות שימוש יומיומי ברכב, והסיבות מובנות.

כל אדם בר דעת חייב להסכים עם שני הטעמים שהזכרתי, וכן שהתקנה היא אחת הסיבות שהוא אינו משתמש ברכבו יום יום.

לסיכום-יש לנו מה ללמוד, לכל אחד יש, אבל אני כלל לא בטוח שלתקנה הזו יש קשר לכך.

אבל אנחנו לא מפגרים, לראייה, יפן- אחת המעצמות, גם בתחום המוטורי המפותח שם, ודווקא אספן רכב קשה להיות שם. כל דבר ישן מוחלף, אין חלקי חילוף וכיו"ב.

מורן.

חותם על כל מילה!

חברים, אנחנו אלופים ב"מגיע לי"! אבל, האם באמת הכל "מגיע לי"? בואו נחשוב על העניין "קטן ושולי": חלק נכבד של רכבי האספנות, בעת רישומם כ"אספנות", קיבלו פטור מאגרות, שצברו במשך השנים. תשאלו את עצמכם, האם אתם הייתם מוכנים לשלם, נניח, 20 אלף שקל נוספים, ע"מ להשמיש את הרכב שלכם?

עוד דבר: אותם רכבי האספנות גם קיבלו פטור מבדיקת מכון התקנים: תחשבו שוב טוב-טוב: האם הייתם מוכנים לשלם ולעשות אותה גם כן? יותר מכך- האם הרכבים שלכם היו עוברים אותה בהצלחה?

 

-אם התשובה היא- כן- אז, לפחות, אתם באמת רציניים בעניין. בעיניי- לו היה אפשר לעשות בצורה בטוחה, ואני חוזר ומדגיש את זה, שניתן יהיה להחזיר את ה"גלגל אחורה"- כלומר, מי שיש לו כבר "מצב נתון"- כלומר, קנה את ה"רכב חלומותיו" כבר כ"אספנות", אבל מוכן באמת לכל ההוצאות והסיכונים בהפיכתו ל"רגיל"- שיבוסם לו! תשלם את כל החובות- וקדימה! אבל ביניינו, שוב- כמה באמת היו עושים את כל זה? כמה היו מוכנים גם לשלם בדיוק את אותם המסים על יבוא רכב אספנות, כמו שמשלמים על ה"רגיל"? אה, ועוד פרט "קטן"- במצב הנתון- לא ניתן בכלל לייבא רכב ישן, שלא אספנות! האם זה נכון?- בעיניי- לא, אבל בינתיים- זה החוק! וזה, שמישהו יכול בכ"ז להביא, נניח מוסטנג, שתמיד חלם עליה, ועוד יחסית בזול- במחיר של פשרה מסויימת- לדעתי, יש כאן כבר יתרון עצום!

אז, אנא, תפסיקו עם "מגיע לי" ה"עיוור" הזה - שום דבר לא מגיע, על הכל צריך לשלם, עוד לא למדתם את זה בחיים?! הכל עניין של מחיר! מה לעשות - אף אחד מאיתנו, ואגב, גם אלה שב"מדינות המתקדמות", לא חי עדין ב"עולם המושלם", שבו כל חלומותינו מתגשמים מיידית, וללא כל מאמץ!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לגבי מגבלת שעות :

יוצא שמס. הק"מ שרכב אספנות עובר בשנה הוא כחמישית ומטה מזה של רכב מודרני

אז , אם כך גם מחיר הביטוח צריך להיות לפחות חמישית ממחיר ביטוח חובה של רכב מודרני .

כמובן מדובר ברכב פרטי ולא במסחריות מוניות ורכב יעודי אחר .

האם אנו באמת משלמים חמישית ממחיר ביטוח החובה ? ? ?

כמובן שלא , הרבה יותר , אל עף ההנחה המשמעותית .

דרור .

אני חושב שהגיוני, שביטוח יהיה אישי- לבעל הרכב ולא לרכב.

אבל האם מחיר הביטוח נגזר רק מהנסועה הממוצעת של רכב. לא. הוא נגזר מקבוצת הרישוי שלו, מסוגו-מדוע שאופנוענים ישלמו יותר??? (החליטו שהם מסוכנים יותר), במקרה של הביטוח המקיף, גם ממי שנוהג ברכב (נהג צעיר,ותיק,נשים וכו'). אז המתמטיקה הפשוטה הזו של חמישית מהנסועה לא יכולה לעבוד כאן.

הרי, מחר אייבא פרארי 308 GTB ויגידו לי למרות שאתה נוסע רק 3000 ק"מ בשנה, אתה נדרש לשלם כך וכך שקלים משום שזו מכונית ספורט, מקבוצת רישוי כזו וכזו, וההסתברות שרכב כזה יהיה מעורב בתאונה גבוהה מאוד- הוא מהיר, בעל הנעה אחורית,ואם יהיה מעורב בתאונה, הרי שהסיכוי שלי ושל הסובבים אותי בתוך הרכב ומחוצה לו לשרוד קטן עד מאוד. מכונית ישנה כבר אמרתי?

מורן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קובי (מילו ) רשמת שהאיסור נסיעה לא בא בגלל שאנחנו "מעכבים" את התנועה,

וסתכל מה בני שהיה בישיבות של קביעת החוקים האלו אומר :

 

"

להגבלה לא היה אז קשר עם הביטוח. משרד התחבורה דרש אז להגביל את הנסיעה ברכבי אספנות בשעות 7-9 בבוקר ו 5-7 בערב שהן שעות העומס. (לא אביע כאן את דעתי האישית על העניין).

שני טעמים היו לכך (לדברי משרד התחבורה):

1. שעות העומס

2. מניעת שימוש ברכב לצרכי עבודה כי ייסוד התקנה היא התחביב.

לאחר מו"מ ולחצים שלנו, עניין ההגבלה בערב, ירד.

"

 

מה אתה מבין מזה?

 

דבר שני שבאתי להגיד

חלקנו לא בחר להפוך את הרכב שלו לרכב אספנות כמו שאתם חושבים

*חלקנו (דוגמת מאיר) ייבא את הרכב שלו ולא ניתן לייבא רכב בלי לרשום אותו כאספנות . כי אני כמעט בטוח שאם היה אפשר מאיר לא היה רושם אותו כאספנות

*חלקנו קנה את הרכב שהוא כבר נמצא בסטטוס של אספנות (שהו סטטוס בלתי הפיך, ואינני מבין לא משנים את זה)

*חלקנו נאלץ בגלל תקציב כי הוא לא יכול לשלם אגרות של 30 שנה אחורה ואין שום הגיון למה אפשר לבטל את ה כל האגרות האלו ברכב אם הוא ירשם כאספנות אבל אם הרכב ישאר כרכב רגיל אז אי אפשר

* ויש את הבעייה שאי אפשר להעביר רכב בעלות בלי טסט אבל אם משנים לו סטטוס אז אין בעייה

 

עכשיו מבחינת תקינה (אולי זה יעצבן פה כמה אנשים ) אני יסכים אם הרכב שלי יצטרך לעבור בדיקה (לא טסט) מה שהיום מכון תקנים אבל אם אני יעשה שיפורים\שינויים שלא יגידו לא שיחשבו ויראו אם זה לא פוגע כי יש הרבה שיפורים שאתה לא יכול לשים שחלקם גם בטיחותים. ושיהיו יותר פתוחים בכל הנושא הזה כי הם הולכים רק לפי מה שהיצרן קבע, רק הם שוכחים שהיצרן מכניס גם שיקולים כספים ועוד דברים ומה שהוא עשה זה לא מחייב שזה הכי טוב

 

כי בתכלס חלק מהרכבים האלו (אספנות ) לא בטיחותים עכב רקבונות שסי וכו ויש גם אנשים שלא מבינים בזה והרבה כאן חושבים שאם האוטו עובר טסט אז הוא מספיק בטיחותי .

 

דודי

mustang 67 GT, 302 engine t5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים איתך לגבי המכון תקנים... הבעיה מתחילה מי ישב שם?

הרי פעם ניסו להעביר תקנה כזאת שכמעט נגרמה באסון בגלל אנשים לא טהורי כוונות.

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפעם הקודמת זה נבע משיקולי רווח ולא משיקולי בטיחות

וזאת הייתה הבעיה

אבל כמו שרשמתי שיהיה אפשר לעשות שינוים ברכב זה לא פחות חשוב

mustang 67 GT, 302 engine t5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6480 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...