Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

opel GT


<<TIBURON>>
שימו לב! השרשור הזה בן 6503 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כרגע אני נמשך בצורה בלתי רגילה ל-GT,

פה לדעתי,נגמר העניין.

זו המהות האמיתית של רכבי אספנות.

 

אם יש לך אפשרות ,תביא אחת.אם לא תביא,תצטער על זה אחר כך...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

טוב, אז ככה,

 

1. מנוע ה 1.9 הוא מנוע טוב ואמין מאוד, אבל באמת קצת מיושן. שיפורים ממש קטנים במנוע (לא שיפורי הספק), יתנו מנוע הרבה יותר עגול ונחמד לחיות איתו. כמו, לשים מע' הזרקה של אופל מנטה (של מנוע 20E), מערכת הצתה מאותו מנוע (מנועים זהים, שניהם CIH רק עם הבדל של 100 CC) הכל בא כבר כסטנדרט במנטה B GT/E. בכלל, השתלה של המנוע המדובר מאוד מאוד פופולרית ב GT.

 

2. חובה לעבור לגיר 5 הילוכים באופן דחוף. ה 4 הילוכים מסרסים את האוטו בצורה קשה ופוגעים בהנאה. תאמין או לא, גם הגיר 5 הילוכים מהאופל מנטה GT/E יתאים.

 

3. אם המקוריות של האוטו לא מאוד חשובה לך, ניתן להתקין את המנוע 16V האגדתי של אופל (20XE),ההתקנה קלה יחסית (הבעיה העיקרית היא סעפת פליטה), המנועים וחלקי חילוף זמינים בארץ והאוטו יוצא פשוט מדהים.

 

אז בסה"כ אוטו שנראה נהדר, פנטסטי לנהיגה, ואפילו בזול .

כל מי שדיברו כאן על פרארי ועל מוסטנגים כנראה לא עוקבים אחרי המחירים שלהם.

את ה GT תעמיד על הכביש לדעתי בחצי מחיר ממוסטנג.

דרך אגב, הרכב הזה שווק בכמויות גדולות לארה"ב ונראה לי ששווה יותר להביא אוטו משם.

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדון בגירה הנכבד, תרשה לי לתקן/להוסיף על דבריך?!

 

קודם כל נתחיל בתיקון, גיר 5 הילוכים הגיע כסטנדרט אך ורק במנטה GSI/I200/I240/I400, כל שאר המנטות הגיעו עם גיר 4 הילוכים. יכול להיות שהייתה אופציה להוסיף בתשלום לגיר 5 הילוכים אבל לא ידוע לי על כך.

כיום באנגליה וגרמניה כבר לא קיימות מנטות עם גיר 4 הילוכים, כולם כבר שודרגו ממזמן ל-5.

מכיוון שאין בארץ להשיג גיר 5 הילוכים להנעה אחורית האופציה היחידה היא יבוא גיר של מנטה 5 הילוכים (יקר רצח) או קניה גיר של אופל אומגה ולעשות התאמות כי הגיר ארוך יותר (לקצר טרנספר, לפתוח חור חדש לידית הילוכים שיוצאת מאחורה יותר וכו').

 

הלבשה של מערכת הזרקת דלק לא כזה דבר פשוט. נכון שזה זול להזמין את המערכת קומפלט מחו"ל צריך לעשות שינויים במערכת חשמל והמהדרין יחליפו גם למיכל דלק של הזרקה.

 

קודם כל תשיג לעצמך מנוע XE ואח"כ נדבר. המחירים של המנועים בארץ מתקרבים ל-6K ש"ח ואתה קונה חתול בשק. יבוא של מנוע כזה עולה הון תועפות כי בחו"ל הם מאוד מבוקשים כי מדובר באחד המנועים הכי טובים של אופל ולכן דוחפים אותו לאן שאפשר (מנטות, GT, קדטים, קורסות וכו').

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האופל גם בגירסה החלשה וגם בגיר הקטן, עדיין מקנה יכולת נהיגה טובה מאוד ומהנה.. השילוב של המראה והיכולת, בשנתון זה הוא נדיר... ושמור לכמה יצרנים יקרים מאוד ולכן האופל זוכה אצלי לקרדיט טוב שווה לדעתי להביא אחת כזו, המחיר עדיין לא בשמיים... והיחודיות שלה גבוהה, כמובן שתמיד אפשר לשפרה בעתיד על פי הצרכים והתקציב...בכל מקרה הבסיס נהדר ונישמח לראות אותן יותר-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

קודם כל נתחיל בתיקון, גיר 5 הילוכים הגיע כסטנדרט אך ורק במנטה GSI/I200/I240/I400, כל שאר המנטות הגיעו עם גיר 4 הילוכים. יכול להיות שהייתה אופציה להוסיף בתשלום לגיר 5 הילוכים אבל לא ידוע לי על כך.

כל המנטות GT/E הגיעו עם 5 הילוכים כסטנדרט. סוף דיון, נקודה!

לקראת סוף ימי הייצור, גם ה 1800 GT (כל המנטות CC) קיבלו 5 הילוכים וזאת התיבה היחידה שמתחברת למנוע ה 20XE.

 

מכיוון שאין בארץ להשיג גיר 5 הילוכים להנעה אחורית האופציה היחידה היא יבוא גיר של מנטה 5 הילוכים (יקר רצח) או קניה גיר של אופל אומגה ולעשות התאמות כי הגיר ארוך יותר (לקצר טרנספר, לפתוח חור חדש לידית הילוכים שיוצאת מאחורה יותר וכו').

האופציה היותר שפויה היא להתקין את הגיר כבר בחול, זאת הייתה עצה לפני היבוא.

הלבשה של מערכת הזרקת דלק לא כזה דבר פשוט. נכון שזה זול להזמין את המערכת קומפלט מחו"ל צריך לעשות שינויים במערכת חשמל והמהדרין יחליפו גם למיכל דלק של הזרקה.

את המערכת שלי התקנתי במנטה עם מנוע 1800, 40 דקות פרוק, 40 דקות הרכבה.

יותר פשוט מפשוט.

 

קודם כל תשיג לעצמך מנוע XE ואח"כ נדבר. המחירים של המנועים בארץ מתקרבים ל-6K ש"ח ואתה קונה חתול בשק. יבוא של מנוע כזה עולה הון תועפות כי בחו"ל הם מאוד מבוקשים כי מדובר באחד המנועים הכי טובים של אופל ולכן דוחפים אותו לאן שאפשר (מנטות, GT, קדטים, קורסות וכו').

 

אלעד, המנוע הזה מופיע באסטרה GSI, במלא וקטרות חדישות ובגיפים פרונטרה.

אין שום בעיה להשיג מנוע כזה בארץ מפרוק מקומי, בקשר למחיר, באמת יקר, 6000 זה יחסית זול.

ב 6000 בד"כ תקבל מנוע ערום, מאחר ולשדרוג אין לנו את כל החלקים הפריפריליים (אלטרנטור, מדחס מזגן, מערכת הזרקה וכו') כמו בהחלפת מנוע מקורי כזה, צפה לעלות בסביבות ה 10K!

בשקד בכניסה לקיבוץ משמרות שוכבת ווקטרה שנת 97 עם 50K ק"מ על השעון.

מנוע קומפלט עם כל החלקים כולל צמה ראשית ומחשב.... 10K ש"ח.

כמו כן, אני יודע בוודאות שמשרד התחבורה נותן אישור להתקנה של מנוע ה 2.2 החדש במכוניות ה 2 ליטר. כך שיש גם את כל הווקטרות החדישות יותר כתורמות מנועים בפוטנציה.

 

במגזין FLASH האחרון (מגזין של אופלים בלבד) יש קורסה A עם מנוע של קליברה טורבו משופר ל 350 כ"ס. מעניין איך זה לנהוג באוטו...

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במגזין FLASH האחרון (מגזין של אופלים בלבד) יש קורסה A עם מנוע של קליברה טורבו משופר ל 350 כ"ס. מעניין איך זה לנהוג באוטו...

הדוגמא הקרובה ביותר שאני יכול לתת לך ואולי תוכל גם להתנסות בה היא....YAMAHA V MAX הרבה מנוע קצת אופנוע...ושילדה שלא בנויה למרוצים...כל הרוכבים הרציניים יגידו לך שמנוע גדול זה לא הכל בחיים...אגב למנועים מעל 200 כ"ס הייתי ממליץ קורס נהיגה מתקדמת...בפיקוח מדריך מנוסה...רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדוגמא הקרובה ביותר שאני יכול לתת לך ואולי תוכל גם להתנסות בה היא....YAMAHA V MAX הרבה מנוע קצת אופנוע...ושילדה שלא בנויה למרוצים...כל הרוכבים הרציניים יגידו לך שמנוע גדול זה לא הכל בחיים...אגב למנועים מעל 200 כ"ס הייתי ממליץ קורס נהיגה מתקדמת...בפיקוח מדריך מנוסה...רן

רן, ברור לכל ברנש בר דעת, שרכב הנעה קידמית לא מסוגל להתמודד עם יותר מ 230-250 כ"ס.

בטח לא עם 350 כ"ס.

אבל עדיין, מעניין לנהוג בשטות שכזאת!

כנ"ל לגבי ה V-MAX שעליו דוקא יש לי הרבה נסיון (מסמר שיער).

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב הנעה קידמית לא מסוגל להתמודד עם יותר מ 230-250 כ"ס.

בטח לא עם 350 כ"ס.

ספר את זה לכל בעלי האיביזות, גולפים GTI, סיויקים ודומיהם שנוהגים על כאלו יום-יום.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב אותך משטויות, כל אחד משפר את האוטו עם קופסאת גפרורים ומפליץ הספק כאילו לסבתא שלו יש דינמומטר בחצר האחורית.

 

יש בעולם פיזיקה, ומה לעשות, היא שולטת. רכב עם הנעה קידמית בלבד לא מסוגל להתמודד עם יותר מ 250 כ"ס, (אלא אם יש מערכת בקרת משיכה אבל אז היא מפילה את ההספק)ואני מדבר על רכבים עם שלדות קצת יותר מעניינות מאשר איביזה מגוחכת, עונדה או גולף מצחיקה.

 

נסעת פעם ב GTA עם בקרת החלקה מכובה?

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלל ידוע בתחרוית הדראג בארה"ב...ככל שהמנוע שלך גדול יותר יש לך פחות הגה....ופחות יכולת תגובה...הרכב הספוטיבי ביותר משלב משקל נמוך+ חלוקת משקל מאוזנת+ מערכת מיתלים ובלמים מצויינים והגה משודרג...לגבי ציוד הבטיחות בו, השמיים הם הגבול.....

היום ניתן להגיע להספקי מנוע ענקיים ממנועים קטנים שיתלבשו על רוב הרכבים הקיימים...כמה חכם לעשות זאת, וכמה זה יהפוך את הרכב לספורטיבי זאת שאלה אחרת ....אגב בספורט המוטורי קימיים כמה וכמה סוגים...אפילו נהגי הראלי קרוס באירופה, הבינו לפני שני עשורים שבכדי להיות מקצועיים יש לתכננן את רכב התחרות כרכב ראלי מיום יצורו ולא לשדרג רכב משפחתי....אבל עזוב מה הם מבינים בכלל... קח פיאט אונו שים לה מנוע של טמפרה 2000 ותן לפורש בראש....רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית תודה על המחמאה, מה אתם עוקבים אחרי?? אני אכן גר בבזל, ועובד בהרצליה.

 

שנית, לגבי האגזוזים, זוהי מערכת פתוחה, עם פילטר פתוח ששואב אוויר חופשי וגם פולט אותו.....

 

אני באופן כללי מופתע מהידע בנושא האופל GT.

 

אני שקלתי להכניס מנוע 2 ליטר 16V של אופל קליברה הכולל הזרקה ושיפורים, היתרון הוא שהמנוע הרבה יותר קל, וחזק. החיסרון, להתחיל להתעסק עם מחשבים וחיישנים ולאבד מקוריות.

אני בחרתי להביא מנוע משופר מקורי ביבוא אישי מסדנת שיפורים מאנגליה. (הרבה יותר קל במסוף 2 במשרד הרישוי).

 

לגבי הגיר, הגיר הוא 5 הילוכים של BMW שידית ההילוכים הותאמה, ודריישפט קוצר והותאם.

גם זה הגיע ביבוא אישי.

 

לגבי יכולת השילדה לעמוד בעומסים האלה, אני מציע לכולם להכנס לאתרים של אופל GT בארה"ב ובאירופה ולראות שגם מנועי V6 נכנסים יפה, הדבר היחידי הוא שצריך לבצע חיזוקים למוטות היצוב של הבקאקס. וזהו.

 

כך שבגדול אין שום בעיה.

 

אם למישהו יש שאלות לגבי הדגם הנ"ל אל תהססו......

gt-1.jpg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית תודה על המחמאה, מה אתם עוקבים אחרי?? אני אכן גר בבזל, ועובד בהרצליה.

אם אתה בבזל אז ה GT שלך כחולה עם WHALE TAIL ולא אדומה כמו בסימלון, לא?

 

אני באופן כללי מופתע מהידע בנושא האופל GT.

 

אני שקלתי להכניס מנוע 2 ליטר 16V של אופל קליברה הכולל הזרקה ושיפורים, היתרון הוא שהמנוע הרבה יותר קל, וחזק. החיסרון, להתחיל להתעסק עם מחשבים וחיישנים ולאבד מקוריות.

אין מה לפחד מלהתעסק עם מחשבים.

בקשר למקוריות, אני מבין אותך בהחלט!

 

לגבי הגיר, הגיר הוא 5 הילוכים של BMW שידית ההילוכים הותאמה, ודריישפט קוצר והותאם.

גם זה הגיע ביבוא אישי.

לא דיברת הרגע על מקוריות? יש גיר 5 הילוכים שמותאם פיקס לאוטו הזה!

 

לגבי יכולת השילדה לעמוד בעומסים האלה, אני מציע לכולם להכנס לאתרים של אופל GT בארה"ב ובאירופה ולראות שגם מנועי V6 נכנסים יפה, הדבר היחידי הוא שצריך לבצע חיזוקים למוטות היצוב של הבקאקס. וזהו.

......

עזוב את האמריקקים הטיפשיים עם המנועים הדבילים שלהם.

בגרמניה כל GT שניה נוסעת עם מנוע של קליברה טורבו עם ציפ (320 כ"ס) מתחת למכסה מנוע וגם ראיתי כמה וכמה עם מכלולים מלאים של וקטרה טורבו 4X4.

מתאים לך איזה GT כפולת הנעה עם 300 כ"ס? לי כן! :twisted:

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלל ידוע בתחרוית הדראג בארה"ב...ככל שהמנוע שלך גדול יותר יש לך פחות הגה....ופחות יכולת תגובה...הרכב הספוטיבי ביותר משלב משקל נמוך+ חלוקת משקל מאוזנת+ מערכת מיתלים ובלמים מצויינים והגה משודרג...לגבי ציוד הבטיחות בו, השמיים הם הגבול.....

היום ניתן להגיע להספקי מנוע ענקיים ממנועים קטנים שיתלבשו על רוב הרכבים הקיימים...כמה חכם לעשות זאת, וכמה זה יהפוך את הרכב לספורטיבי זאת שאלה אחרת ....אגב בספורט המוטורי קימיים כמה וכמה סוגים...אפילו נהגי הראלי קרוס באירופה, הבינו לפני שני עשורים שבכדי להיות מקצועיים יש לתכננן את רכב התחרות כרכב ראלי מיום יצורו ולא לשדרג רכב משפחתי....אבל עזוב מה הם מבינים בכלל... קח פיאט אונו שים לה מנוע של טמפרה 2000 ותן לפורש בראש....רן

רן, לא כ"כ הבנתי את ההודעה שלך (חוץ מזה שאתה מסכים איתי).

1. אין קשר לגודל או כובד המנוע ולהיגוי(במיוחד בדרג שם ההנעה אחורית), הגלגלים הקידמיים לא מסוגלים לטפל בהנעה,במומנט,בהיגוי ובבלימה בהספקים מעל 250 כ"ס. וכולם יכולים לקפוץ עד הירח וחזרה עם סיפורים על שיפורימפו. זאת פיזיקה, לא תאוריה!

2. אם לרכב יש שילדה טובה, אין בעיה להעמיס עליו כ"ס נוספים, אם מדובר על הנעה אחורית או כפולה, ממש אין בעיה (יש לי מנטה הנעה אחורית עם הערכה של 260 כ"ס ויש לי מנטה כפולת הנעה ,ללא רישוי, מחכה למסלול הראשון שיהיה בארה"ק,עם מעל 300 כ"ס) .

רק צריך בסיס טוב.

אונו עם מנוע טמפרה 2000 נשמע קוסם מאוד, רק נראה לי שצריך קפיצים של קרון רכבת כדי להרים את הקרטר מהכביש:-D

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב את האמריקקים הטיפשיים עם המנועים הדבילים שלהם.

בגרמניה כל GT שניה נוסעת עם מנוע של קליברה טורבו עם ציפ (320 כ"ס) מתחת למכסה מנוע וגם ראיתי כמה וכמה עם מכלולים מלאים של וקטרה טורבו 4X4.

מתאים לך איזה GT כפולת הנעה עם 300 כ"ס? לי כן! :twisted:

יניב

אתה צודק!! אבל בעיני יש חשיבות למקוריות, שנית, בודדים האנשים בארץ שיודעים לטפל במנועים כאלה. והבעיה השלשית ואחרונה, אני כבר סובל ממכת דוחות מהירות של 750 ש"ח , כבר לא נשארו האנשים שאני יכול לטעון שנהגו ברכב, (וזה לא שאין לי גלאי משבש).

gt-1.jpg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רן, לא כ"כ הבנתי את ההודעה שלך (חוץ מזה שאתה מסכים איתי).

1. אין קשר לגודל או כובד המנוע ולהיגוי(במיוחד בדרג שם ההנעה אחורית), הגלגלים הקידמיים לא מסוגלים לטפל בהנעה,במומנט,בהיגוי ובבלימה בהספקים מעל 250 כ"ס. וכולם יכולים לקפוץ עד הירח וחזרה עם סיפורים על שיפורימפו. זאת פיזיקה, לא תאוריה!

2. אם לרכב יש שילדה טובה, אין בעיה להעמיס עליו כ"ס נוספים, אם מדובר על הנעה אחורית או כפולה, ממש אין בעיה (יש לי מנטה הנעה אחורית עם הערכה של 260 כ"ס ויש לי מנטה כפולת הנעה ,ללא רישוי, מחכה למסלול הראשון שיהיה בארה"ק,עם מעל 300 כ"ס) .

רק צריך בסיס טוב.

אונו עם מנוע טמפרה 2000 נשמע קוסם מאוד, רק נראה לי שצריך קפיצים של קרון רכבת כדי להרים את הקרטר מהכביש:-D

יניב

בגירה, כל מילה שכתבת בסלע חקוקה...אני רוצה לצאת חוצץ כנגד המיתוס: מנוע גדול וחזק=רכב ספורטיבי...ניתן לשפר כל רכב, בעלות נמוכה ביותר... ובזוג ידים טובות, לרמה שלא תבייש את הנהג שלו מבלי לפגוע באמינות, בבטיחות, ובכיס...והשילוב של רכב כזה, עם נהג טוב, יתן יותר מכל השקעה מופרעת, בזבזנית ולא שווה את התוצאה הסופית...פרט אולי לסיפורים לשעת לילה מאוחרת......רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6503 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...