טכני, אחזקה וטיפולים
כאן אפשר לשאול שאלות טכניות על נורות אזהרה, טיפולים שוטפים ותיקונים, צמיגים וכל דבר אחר שאפשר לשבור ו/או מלכלך כשנוגעים בו, וגם לבקש המלצות לבעלי מקצוע או מוסכים.
הנחיות וכללים מחייבים לכתיבה בפורום הטכני
חברים יקרים, להלן כללי הפורום הטכני, הנגזרים מכללי הפורום הכלליים ומוסיפים עליהם. במידה וכללי הפורום הכלליים אינם זכורים לכן זה הזמן לרעננם. הנחיות הכתיבה בפורום הטכני כתובות בלשון זכר או בלשון רבים, אך הם מתייחסים לגולשים ולגולשות כאחד (וכאחת). הרשימה ערוכה לפי סדר שרירותי.
הגישה לתגובות בפורום מוגבלת. כולם יכולים לפתוח שרשורים חדשים ולהגיב בשרשורים שהם עצמם יפתחו, אך כדי לשמור על רמה גבוהה ומקצועית ככל האפשר של התגובות לשרשורים קיימים - לא כולם יכולים להגיב בשרשורים קיימים.
אם יש לכם משהו שאתם ממש רוצים להגיד וממש חושבים שיעזור, אתם מוזמנים לשלוח את ההודעה לי או לאחד המנהלים האחרים עם קישור לשרשור המדובר והסבר מדוע אתם חושבים שההודעה הזו תורמת לשרשור.
1. אם אתם לא יודעים, אל תכתבו.
2. אם אתם חושבים, תכתבו שאתם חושבים.
3. אי לכך - מנהלי הפורום הטכני הם הסמכות העליונה, הסופית והיחידה לגבי נכונותה של כל הודעה/דעה/אמירה/עצה.
4. בגלל הרגישות הרבה בפורום הטכני, מנהלי הפורום הטכני שומרים לעצמם את הזכות למחוק כל הודעה, להרחיק כל משתמש באופן זמני/לצמיתות, בין אם אותו משתמש הפר את חוקי האתר הכללים ובין אם לא. אם זה קרה לכם, זה כי זה הגיע לכם. אל תבואו להתלונן על זה.
5. חובת שימוש במנוע חיפוש טרם פתיחת שרשור חדש: אין לפרסם נושא חדש מבלי שמיציתם מידע הקיים בשרשורים ישנים ע"י חיפוש בפורום כאן.
6. נושאים אסורים לפרסום ב"טכני": אין לפרסם נושאים שאינם טכניים מתחום הרכב. בכלל זה חוו"ד על בעלי מקצוע ועסקים. לשם כך קיים פורום מיוחד.
6א. נושאים ותגובות אסורים (לשון הרע): אין לפרסם נושאים שכוללים השמצות של עסקים. להרחבה, קראו כאן.
7. כותרת: הכותרת הינה מהותית וכותרת שאינה עונה להגדרה מדויקת תביא למחיקת או נעילת הנושא: הכותרת חייבת להכיל את הפרטים הבאים: סוג הרכב, דגם, שנתון ומהות העניין/בעיה.
8. סימנים אסורים לשימוש: אין להשמש בסימנים לא תקניים כגון '|', אין להשתמש בסימנים מרובים כגון ..., ??? או סימנים לא ברורים אחרים. תו אחד מכל סוג יהיה ברור בהחלט.
9. לעניין שאלות כלליות ועניינים "דחופים" ו"עזרות למינהן": שאלה כללית שלא קשורה לרכב מסויים יש לציין בפשטות "כללי" או "שאלה כללית" בתחילה הכותרת ואת מהות העניין. אין לרשום בכלל ובכותרת בפרט, מלים וביטויים מיותרים כגון "דחוף" "עזרה דחופה בבקשה" וכו', זה ברור. בשביל זה אנחנו כאן.
10. מידע חיוני ונוסף שנכון לציין בשרשור: בהתאם לעניין יש לציין פרטים מדוייקים לשאלה הנשאלת. בשאלות הקשורות לבעיות מכניות ו/או תקלות מנוע, כדאי לציין (בגוף ההודעה) את סוג תיבת ההילוכים, קוד מנוע (מופיע ברישיון הרכב) וכן איזור בארץ במידה והנכם מבקשים הפניה לבעל מקצוע/עסק מסוים.
11. ציטוט הודעות: אם אתה מגיב להודעה שמעליך אין לצטט אותה, ממילא היא עוקבת.
12. כבוד הדדי והתייחסות עניינית לנושא: יש להתייחס בכבוד לחברי הפורום וכן יש להתייחס עניינית לנושא הטכני בלבד. "ציונים" וביקורות לגופו של משתמש ימחקו מיידית ויגררו התראה.
13. מאפייני צ'אט אסורים: "אחי" - איסור מוחלט להשתמש במילה זו בפורום. אם הוא אחיך, דבר איתו בבית. הפורום הינו פורום טכני מכובד ולא צ'אט. מאפייני צ'אט כמו "חחח" וכו, אסורים בתכלית האיסור.
14. עברית ראויה. יש לרשום בעברית ראויה, לרבות סימני פיסוק, סימן שאלה כאשר שואלים שאלה, ונקודה בסוף משפט. בנוסף, קיצורי דרך כמו למשל "תאוטו" (= את האוטו), אסורים.
15. התנהלות מול מנהלים: יש להשמע להוראות המנהלים, גם אם אתם חושבים אחרת. השגות נא לשלוח בה"פ, אל המנהל, בצורה מכובדת. דברו אלינו כמו שאתם רוצים שאנחנו נדבר אליכם.
16. שרשורים כפולים של אותו המשתמש: במידה ופתחתם שרשור בעניין מסוים ואתם רוצים לעדכן - המשיכו בשרשור המקורי. אין לפתוח שרשור נוסף באותו עניין.
17. התניה מהותית להקפצות שרשורים: אין להקפיץ שרשורים בטרם חלפו 24 שעות מרגע פתיחתם, ואין להקפיץ שרשורים ישנים באם המידע החדש אינו מועיל או רלוונטית לנושא השרשור המקורי.
- כל התגובות/עצות/הודעות בפורום הטכני הינם בגדר המלצה ו/או חוות דעת בלבד.
-
השימוש במידע הינו באחריותו הבלעדית של המשתמש.
-
הנהלת קארספורום איננה אחראית לטיב המידע ו/או מהימנותו.
-
הנהלת קארספורום לא תהיה אחראית בשום צורה לכל נזק ישיר ו/או עקיף, סיבתי ו/או תוצאתי שיגרם כתוצאה משימוש במידע שבפורום.
באיחולי גלישה מהנה ומשכילה - צוות מנהלי קארספורום.
178,199 נושאים בפורום הזה
-
- 3 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
מה קורה אם ממלאים שמן מנוע בכמות של עד 2 ליטרים עודפים? איזה נזקים עלולים להיגרם?
הודעה אחרונה מאת ishpuz, -
- 3 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
אם השנים הצבע של הדש בורד בג'אסטי דהה.... השאלה שלי, האם יש לכה/ צבע/ ספריי... משהו שיכול לשחזר את הצבע או להוסיף שכבה נוספת?! כמו כן, יש חלק מהדש בורד שמתפורר, אני מעוניין לשים שמה סיליקון או חומר כלשהו שיעצור את ההתפוררות, כנ"ל מישהו מכיר חומר שאפשר לשים, האם סיליקון יציל אותי במקרה הזה?!
הודעה אחרונה מאת Fikus, -
- 7 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
ביום שישי לקחתי 106 xsi 94' לבדיקה בקומפיטסט. נמדדו 77 ולא כתוב באיזה סל"ד. לפי נתוני היצרן צריכים להיות 100, גם שם אין לי מושג באיזה סל"ד... איך אני יכול להעלות את ההספק כמה שיותר? רק אוברול? יש אפשרות לנקות ממיר? זה יכול לעזור? כמה עולה לנקות ממיר?
הודעה אחרונה מאת אביעד, -
- 2 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
יש לי ג'סטי 92 מנוע 1000 ובעקבות טיפול רשלני של חשמלאי רכב שסידר לי את המזגן הלך המדחס, כעת מתברר לי שהמזגן זה אחד הדברים היקרים ביותר באוטו, ובמיוחד באוטו ששווה 10,000 ש"ח , בהיותי סטודנט דל תקציבים אני מחפש כל אפשרות כדי להחזיר לעצמי את המיזוג לאוטו בימים קשים אלו. השאלה שלי היא אני רוצה להזמין בעצמי , או לפחות לברר בעצמי כמה עולה מדחס כזה , כששאלתי פה בעלי מקצוע הם דיברו על לא פחות מ 2000 ש"ח , ולי זה נראה קצת מוזר , כי כשאני מסתכל על מחירים של מדחסים לרכבים הרבה יותר גדולים באינטרנט ואני רואה מחירים בסביבות ה 230 דולר. הבעיה שבג'סטי המזגנים אינם מקוריים ואני לא יודע איזה סוג מזגן יש לי ואיך לחפש מחירים שלו . אם מישהו יכול לעזור לי בזיהוי המדחס או במקורות לק…
הודעה אחרונה מאת חביתה ברוורס, -
- 9 תגובות
- 2 אלף צפיות
מד המהירות שלי ב 106 רוקד חצי ס"מ מעלה מטה עד בערך מהירות של 90 קמ"ש הייתי אצל מוסך שתיקן לי את השעון (כבל ספידומטר קרוע) והוא אומר לי פתאום שכנראה יש עוד בעיה (כמובן עוד כסף), זה לא שאני בונקר אלא אני שונא שעובדים עליי , אם יש למישהו מושג איך ולמה זה קורה ואיך מסדרים את זה דרך אגב, לפני שהכבל נקרע המחוג היה עובד מצויין ללא תנודות לא רצויות
הודעה אחרונה מאת ofir106, -
citroen visa
מאת אורן- 2 תגובות
- 975 צפיות
קיבלתי במתנה סיטרואן ויזה 1982 יד ראשונה. הרכב במצב תקין . אני מחפש חלקי חילוף מכניים וקוסמטים.
הודעה אחרונה מאת נמרוד רחמימוב, -
- 11 תגובות
- 2 אלף צפיות
אני קצת חדש בענייני טיפולי רכב במכונית חדשה. יש לי קורולה שנת 2003 ולפני כשבוע העברתי אותה טיפול 15K (טיפול ראשון). החשבון עמד על כ-380 ש"ח, כאשר כ-150 ש"ח הם על שעות העבודה. בדקתי ואכן נאמר באחריות כי "הטיפולים עלי". האם זה מקובל, אצל יבואנים אחרים, לקחת כסף על עבודה בטיפולים במסגרת האחריות? תודה Serpent
הודעה אחרונה מאת ko3, -
- 6 תגובות
- 3.4 אלף צפיות
בנסיעה כאשר לא לוחצים על הגז, הנורה נדלקת. (סיבובים, עמידה ברמזור וכו'...) ממה נובעת הבעיה? האם צריך להעלות את הטורים או שיש בעיה אחרת?
הודעה אחרונה מאת מהיר ועצבני, -
עשן לבן מהמנוע
מאת Guest brk- 13 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
יצא לי העשן אחרי נסיעת מאמץ קצרה מהצד הימיני ליד האינטרקולר האוטו הינו אימפרזה טורבו 99 תודה
-
- 4 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
אתמול בדקתי את הרכב ואלה נתוני המנוע, נספר לכם גם שקניתי... אני צריך לקבל אותה ביום ראשון אז תעזרו לי בבקשה להבין מה הדברים הדחופים שצריך להחליף : הספק:77 כ"ס הפסדים מכנים:10.4 כ"ס הספק גלגלים:67.2 כ"ס כח דחף גלגלים:"168.9 מנוע: בלוק מנוע==> נזילת שמן, רעש יתר, נקישות יתר= בוכנות=>, תצרוכת שמן מהצלינדרים = מערכת תזמון=>, רעש שסתומים, החלף רצועות זמון לפי הוראות יצרן. מערכת קרור: מערכת קרור מנוע=>, קורוזיה\ אבנית \ סתימות בראדיטור מערת דלק: מערכת דלק= מעכת דלק בהצתה=>, לתיאום. מעכת הצתה: תקין מערכת פליטה: תקין סרן קידמי ומערכת היגוי: = מתלה קידמי=>, לתקן\לכוון זויות מתלה, לתקן\ לכוון החלף תומכים= מתלה אחורי =>…
הודעה אחרונה מאת DIAGON, -
- 18 תגובות
- 5.8 אלף צפיות
יש לי ברדיאטור מי ברז רגילים. קניתי מים ירוקים מיוחדים ואני רוצה להחליף את מי הברז במים הירוקים, איך אני מרוקן את הרדיאטור ?
הודעה אחרונה מאת נמרוד רחמימוב, -
האם משהוא יודע אייך לכל הרוחות מפרקים את הפגוש הקדמי בקלאו 94. רעיונות ועצות יתקבלו בברכה. אני רוצה לשלוח את הפגושים לצביעה. האם משהוא יודע היכן כדאי לעשות את זה? וכמה זה עולה? תודה
הודעה אחרונה מאת quantum, -
- 10 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
הייתי מייד עונה לו "מחיר זה דבר לגיטימי, לא מתאים לך ? אל תקבל את שירותיו". עכשיו יצאתי עם האוטו והרגשתי שחסר אוויר בגלגל השמאלי, ירדתי מהאוטו, ראיתי שזה לא נוראי ושאני יכול להמשיך לנסוע עד לפנצריה וכך היה.... נסעתי אל הפנצ'ריה, הוא הוריד את הגלגל, מילא אותו אוויר, דחף אותו לתוך "גיגית" המים הגדולה שלו וחיפש בועות אוויר, כאלו לא יצאו... מייד לאחר מכן הוא הוציא את הצמיג והתחיל לקשקש "תראה את הדופן של הצמיג... ", רומז לי שבא לו להתקין 2 צמיגים חדשים על מכוניתי. מאחר והצמיגים די חדשים ואין שום יובש או בעיה בדופן שלהם עניתי לו: "נו מה הבעיה, אפשר לשים פנימית בנתיים, לא?!" אותו פנצרמעכר הנהן בראשו והתקין פנימית בצמיג, מילא אוויר.. והחל מתקרב אל מכוניתי בכוונ…
הודעה אחרונה מאת quantum, -
- 3 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
שלום, כולנו מסיירים בחנויות עשה זאת בעצמך ואפילו מעיזים להכנס לאוטו דיפו ורואים קומפרסורים ללחץ אוויר במחירים זעומים (29 שקל) ועם לחצים מופרעים כמו 300-350 PSI כמובן שמי שבאמת מבין יודע שהשימוש שכי טוב שלהם הוא לנפח כדור, בריכה או גלגלי אופניים.. כל קשר בניהם לניפוח גלגל של אוטו מקרי בהחלט. השעון לחץ אויר שלהם כל כך גרוע עד שבסקאלה שבין 30 ל-40 ההבדל הוא של 3 מילימטרים... ופה מגיעה השאלה, האם למישהו יש עצה לגבי קופרסור כזה רק שמתאים לרכב פרטי עם סקאלת לחצים נורמלית.. נגיד מ-0 ל-50 PSI כמו שמקובל במדי/שעוני לחץ אוויר?
הודעה אחרונה מאת Refael Azi, -
- 1 תגובות
- 960 צפיות
חיפתי ולא מצאתי את המיקום של הפילטר דלק vw polo 1.4 1998
הודעה אחרונה מאת nos, -
- 3 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
הבעיה "הקבועה" היא שהאוטו מתחמם יתר על המידה ... השאלה שלי היא האם האוטו יכול לא להתחמם בכלל ? זאת אומרת לא להגיע לטמפ' אופטימלית כתוצאה מבעיה כמובן לא מנסיעה קצרה. בקיצור למי שלא הבין, קח את הבעיה של "התחממות" ותהפוך אותה ...
הודעה אחרונה מאת BlackSheep, -
- 1 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
תוכלו להמליץ על מוסך לפיז'ו 205 שנת 93 באזור קרית אונו/יהוד/רמת גן או לוד או רשל"צ ? תודה
הודעה אחרונה מאת עופר106R16V, -
- 14 תגובות
- 2 אלף צפיות
מי שמחפש יש ספרי היינס באוטו דיפו ב 14.90 במקום 150 הבעייה שאין לכל הרכבים יש ממש בודדדים.
הודעה אחרונה מאת SPL, -
- 13 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
מישהו יכול להגיד לי איפה אני יכול לקנות את ספר השיפורים של רועי שדה? ואם יש ספרים כמו היינס לכל רכב אבל בעברית אז איפה אהי יכול לקנות אותם ואיך קוראים להם? תודה
הודעה אחרונה מאת 205 GTi, -
- 0 תגובות
- 889 צפיות
הקונסולה (הכוונה לחלק שבין המושבים הקדמיים) תפוסה עם בורג בצד אחד ושני קליפסים אשר מתחברים לאיזור תיבת ההילוכים. הבורג השתחרר והקונסולה בחוץ. השאלה כאן היא כזו: איך אני יודע להתאים את הבורג? יש אולי מקום בו אפשר למצוא נתונים מדוייקים כ"כ (אם בכלל צריך)?
הודעה אחרונה מאת YOSY_baleno, -
- 1 תגובות
- 825 צפיות
חברה הסקסו אצלי כבר 4 שנים, בתקופה האחרונה, שנה, אני חש שהמנוע מתחמם, אין נוריות דולקות הכל תחת ה"נורמלי". כידוע, הצרפתים חסכו ואין לי מד טמפ' רק נורית אזהרה. כאיש מכונות אני פשוט מרגיש על המנוע שהוא חם מהרגיל, מה יכולה להיות הסיבה. מים "צהובים" של פיגו הוחלפו לא מזמן, כולל איוורור ומילוי כיאות, המע' קרור נשטפה, השמן חדש פצצה. מה יש לה לחמה הזו ?
הודעה אחרונה מאת תומR, -
- 0 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
שלום הייתי מעוניין לקבל הצעה על מוסך טוב בראשון לציון שמכין רכב לטסט וגם מעביר אותו , הרכב הוא מסוג במוו מודל 83 . חשוב שיהיה יחס חם ושירות אמין . תודה מראש !
הודעה אחרונה מאת mercedes - 300d, -
- 4 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
אהלן מישהו יכול לעזור לי אולי באיתור הדגם או החברה של הקודן שמותן אצלי באוטו, אני רוצה לשנות את הקוד אבל אין לי ספר הוראות. תודה
הודעה אחרונה מאת nos, -
מוסך רנו
מאת daniel-rsi-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 3.5 אלף צפיות
שלום מישהו אולי יכול להמליץ על מוסך רנו אמין ולא יקרן באזור השרון תודה
הודעה אחרונה מאת a®iel, -
-
- 12 תגובות
- 2.7 אלף צפיות
טוב זה נמשך כבר הרבה זמן ואני רוצה לדעת ממה זה נובע זה פשוט מפריע לי. שאני נוסע עלייה למשל או ירידה אני שומע נקישות מהמנוע,וגם לפעמים שאני עוצר אני שומע מין תק חזק כזה ואז זה ניפסק. ושאני נוסע בכביש מהיר אני מרגיש תחושה מוזרה בהגה. כאילו שהוא לא שקט (משהו כמו וויברציות) לגבי התושבות החלפתי לא מזמן את העליונה לגבי שניים האחרות במוסך בדקו אותם ואמרו שהם חלשות אבל אפשר עוד לסחוב איתם. מה אתם חושבים הבעיה והאם כדאי לגשת עוד פעם למוסך ולנושא אחר שחשוב לי לשתף אותכם והוא........ אני רק חייב להגיד לכם עוד משהו אני פשוט לא יכול לשבת בשקט אם האוטו הזה כי הזמנתי ברקסים וגם ראם אייר בדרך,וממש אין לי כוח וכסף שעוד פעם יצוץ לי משהו חדש באוטו הזה אני פש…
הודעה אחרונה מאת עופר106R16V, -
- 0 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
הרכב סיאט איביזה 92 1500 עם מזגן בנסיעה רגילה הרכב סבבה לא מתחמם מחוץ לעיר עם מזגן הרכב לא מתחמם אבל כאשר אני בעיר מפעיל מזגן החום מנוע עולה ומכאן לאחר כמה זמן צריך לעצור את הרכב. דרך אגב הורכב על הרדיאטור מאוורר נוסף אך הבעיה לא נפתרה את עזרתכם ודעתכם בבקשה.
הודעה אחרונה מאת dimax, -
- 12 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
ובכן, השאלה פשוטה.. פג'ו 205, שנת 93, לא מוזרקת (קרבורטור)... אני מאכיל אותה ב-96, אבל מעניין אותי מה אם אני אתחיל להזרים 95? המחיר הוא אותו מחיר ואפשר להרגיל אותה.. השאלה היא האם כדאי? יש איזשהו יתרון על פני 96? 96 זה המומלץ בכלל במקרה שלי?
הודעה אחרונה מאת מתן, -
כיסוי לרכב?
מאת bender- 2 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
אני מחפש כיסוי לרכב זה מאוד דומה לברזנט צבאי זה מצויין נגד גשם וזה די כבד כך שרוח לא מעיפה אותו אודה לכל עזרה איפה ניתן לרכוש כיסוי כזה במחיר כמה שיותר זול תודה מראש
הודעה אחרונה מאת ToMeR, -
- 10 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
קבצים או ספר להשאלה-צילום. אני יודע שיש ת'רד לזה אבל לא ראיתי את זה שם אז פניה כללית
הודעה אחרונה מאת tzahico, -
- 9 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
דבר שאני דוחה כבר המון זמן משום מה... כל הפלסטיקים הבולטים(מעין חצאיות) שמולבשים על תחתיות הדלתות ועל הכנפים, לא תפוסים אצלי טוב..... הבעלים הקודמים העלו אותה על ליפט של 4 זרועות לא ממש בעדינות ו... קראנננננץ'...... פירקו את זה...... אז השאלה שלי היא: מאיפה אני משיג קליפסים כאלו, שתופסים את הפלסטיקים אל הרכב? והאם מישהו ניסה פעם לפרק את זה? תודה.
הודעה אחרונה מאת Tamir_VTR,
-
מי מחובר 34 משתמשים רשומים, 5 אנונימיים, 486 אורחים (הצג רשימה מלאה)
