טכני, אחזקה וטיפולים
כאן אפשר לשאול שאלות טכניות על נורות אזהרה, טיפולים שוטפים ותיקונים, צמיגים וכל דבר אחר שאפשר לשבור ו/או מלכלך כשנוגעים בו, וגם לבקש המלצות לבעלי מקצוע או מוסכים.
הנחיות וכללים מחייבים לכתיבה בפורום הטכני
חברים יקרים, להלן כללי הפורום הטכני, הנגזרים מכללי הפורום הכלליים ומוסיפים עליהם. במידה וכללי הפורום הכלליים אינם זכורים לכן זה הזמן לרעננם. הנחיות הכתיבה בפורום הטכני כתובות בלשון זכר או בלשון רבים, אך הם מתייחסים לגולשים ולגולשות כאחד (וכאחת). הרשימה ערוכה לפי סדר שרירותי.
הגישה לתגובות בפורום מוגבלת. כולם יכולים לפתוח שרשורים חדשים ולהגיב בשרשורים שהם עצמם יפתחו, אך כדי לשמור על רמה גבוהה ומקצועית ככל האפשר של התגובות לשרשורים קיימים - לא כולם יכולים להגיב בשרשורים קיימים.
אם יש לכם משהו שאתם ממש רוצים להגיד וממש חושבים שיעזור, אתם מוזמנים לשלוח את ההודעה לי או לאחד המנהלים האחרים עם קישור לשרשור המדובר והסבר מדוע אתם חושבים שההודעה הזו תורמת לשרשור.
1. אם אתם לא יודעים, אל תכתבו.
2. אם אתם חושבים, תכתבו שאתם חושבים.
3. אי לכך - מנהלי הפורום הטכני הם הסמכות העליונה, הסופית והיחידה לגבי נכונותה של כל הודעה/דעה/אמירה/עצה.
4. בגלל הרגישות הרבה בפורום הטכני, מנהלי הפורום הטכני שומרים לעצמם את הזכות למחוק כל הודעה, להרחיק כל משתמש באופן זמני/לצמיתות, בין אם אותו משתמש הפר את חוקי האתר הכללים ובין אם לא. אם זה קרה לכם, זה כי זה הגיע לכם. אל תבואו להתלונן על זה.
5. חובת שימוש במנוע חיפוש טרם פתיחת שרשור חדש: אין לפרסם נושא חדש מבלי שמיציתם מידע הקיים בשרשורים ישנים ע"י חיפוש בפורום כאן.
6. נושאים אסורים לפרסום ב"טכני": אין לפרסם נושאים שאינם טכניים מתחום הרכב. בכלל זה חוו"ד על בעלי מקצוע ועסקים. לשם כך קיים פורום מיוחד.
6א. נושאים ותגובות אסורים (לשון הרע): אין לפרסם נושאים שכוללים השמצות של עסקים. להרחבה, קראו כאן.
7. כותרת: הכותרת הינה מהותית וכותרת שאינה עונה להגדרה מדויקת תביא למחיקת או נעילת הנושא: הכותרת חייבת להכיל את הפרטים הבאים: סוג הרכב, דגם, שנתון ומהות העניין/בעיה.
8. סימנים אסורים לשימוש: אין להשמש בסימנים לא תקניים כגון '|', אין להשתמש בסימנים מרובים כגון ..., ??? או סימנים לא ברורים אחרים. תו אחד מכל סוג יהיה ברור בהחלט.
9. לעניין שאלות כלליות ועניינים "דחופים" ו"עזרות למינהן": שאלה כללית שלא קשורה לרכב מסויים יש לציין בפשטות "כללי" או "שאלה כללית" בתחילה הכותרת ואת מהות העניין. אין לרשום בכלל ובכותרת בפרט, מלים וביטויים מיותרים כגון "דחוף" "עזרה דחופה בבקשה" וכו', זה ברור. בשביל זה אנחנו כאן.
10. מידע חיוני ונוסף שנכון לציין בשרשור: בהתאם לעניין יש לציין פרטים מדוייקים לשאלה הנשאלת. בשאלות הקשורות לבעיות מכניות ו/או תקלות מנוע, כדאי לציין (בגוף ההודעה) את סוג תיבת ההילוכים, קוד מנוע (מופיע ברישיון הרכב) וכן איזור בארץ במידה והנכם מבקשים הפניה לבעל מקצוע/עסק מסוים.
11. ציטוט הודעות: אם אתה מגיב להודעה שמעליך אין לצטט אותה, ממילא היא עוקבת.
12. כבוד הדדי והתייחסות עניינית לנושא: יש להתייחס בכבוד לחברי הפורום וכן יש להתייחס עניינית לנושא הטכני בלבד. "ציונים" וביקורות לגופו של משתמש ימחקו מיידית ויגררו התראה.
13. מאפייני צ'אט אסורים: "אחי" - איסור מוחלט להשתמש במילה זו בפורום. אם הוא אחיך, דבר איתו בבית. הפורום הינו פורום טכני מכובד ולא צ'אט. מאפייני צ'אט כמו "חחח" וכו, אסורים בתכלית האיסור.
14. עברית ראויה. יש לרשום בעברית ראויה, לרבות סימני פיסוק, סימן שאלה כאשר שואלים שאלה, ונקודה בסוף משפט. בנוסף, קיצורי דרך כמו למשל "תאוטו" (= את האוטו), אסורים.
15. התנהלות מול מנהלים: יש להשמע להוראות המנהלים, גם אם אתם חושבים אחרת. השגות נא לשלוח בה"פ, אל המנהל, בצורה מכובדת. דברו אלינו כמו שאתם רוצים שאנחנו נדבר אליכם.
16. שרשורים כפולים של אותו המשתמש: במידה ופתחתם שרשור בעניין מסוים ואתם רוצים לעדכן - המשיכו בשרשור המקורי. אין לפתוח שרשור נוסף באותו עניין.
17. התניה מהותית להקפצות שרשורים: אין להקפיץ שרשורים בטרם חלפו 24 שעות מרגע פתיחתם, ואין להקפיץ שרשורים ישנים באם המידע החדש אינו מועיל או רלוונטית לנושא השרשור המקורי.
- כל התגובות/עצות/הודעות בפורום הטכני הינם בגדר המלצה ו/או חוות דעת בלבד.
-
השימוש במידע הינו באחריותו הבלעדית של המשתמש.
-
הנהלת קארספורום איננה אחראית לטיב המידע ו/או מהימנותו.
-
הנהלת קארספורום לא תהיה אחראית בשום צורה לכל נזק ישיר ו/או עקיף, סיבתי ו/או תוצאתי שיגרם כתוצאה משימוש במידע שבפורום.
באיחולי גלישה מהנה ומשכילה - צוות מנהלי קארספורום.
178,199 נושאים בפורום הזה
-
- 1 תגובות
- 1 אלף צפיות
טוב, הלכתי ורכשתי פחית הזהב בלמעלה מ80 שקלים חדשים של מדינת ישראל. (קולה טהורה לא יותר טוב למנוע?) שאלתי היא, מה המינון הרצוי כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר של החומר הרכב הוא אראסאיייי ומה הדרך הכי טובה להשתמש בו ? (לא מתכנן אינפוזיה..) תודה מראש לכל העונים.
הודעה אחרונה מאת אביעד, -
- 4 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
צהריים טובים... אז לאחר שאתמול מצאתי את בעיית זיוף מנוע (מאפ סנסור הוחלף + פלאגים SUPER4 שנמצאו לא מתאימים ל106 והוחלפו בפלאגים 2 אלקט', אבל זה כבר לשרשור אחר), נסעתי גם לברר מדוע המזגן שלי מאבד גז בכזה קצב מהיר (תוך שלוש שבועות).. לפי המלצותו של ג'רמי נסעתי לא.עמוס מזגנים ב"ב ונראה שהאנשים שם יודעים את מה שהם עושים + יש להם ציוד טוב לדעתי (למרות שאנ לא יכול לחוות דעה כי הוא המזגניסט הראשון שהייתי אצלו, מה כן הוא לא נראה חאפר). בדיקת דליפות העלתה שיש להחליף את המעבה של המזגן שכן או שהוא רקוב או קיבל מכה שכן הוא דולף ממש חזק. שאלתי היא כזאת.. מבירור שהעלתי מעבה חדש עולה בסביבות 1500 ש"ח מקורי... כמה שאלות: המזגן בXS הוא מקורי ולא של אלכס.…
הודעה אחרונה מאת obarshad, -
- 19 תגובות
- 3.3 אלף צפיות
אתמול, אחרי שרק הספקתי לטעום מהאיטלקיה המשופצרת שלי (יומיים ליתר דיוק, אחרי חודש של עבודה) , לקחתי את הסיבוב של מחלף ירקון לכיוון מחלף תקווה בהילוך שני ובסלד שלא ידעתי שאפשרי להגיע אליו, התצואה = בשיא הסיבוב ציריה שמאל התנתקה, וציריה ימין השתחררה, כשרק 2 ברגים מחזיקים אותה.. אחרי שנרגעתי ממחזה הציריה המעופפת, הבנתי שאני צריך לחזק פה ושם את הציריות!! למישהו יש רעיונות מקוריים בקשר לציריות? אדם.
הודעה אחרונה מאת Adabbbbbb, -
- 2 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
היי אנ'לא יודע מה יש למזגן הזה... בעיר הוא מקרר מצויין אבל שיוצאים מהעיר ונוסעים במהירות 80-100 הוא לא מקרר טוב בכלל לא יודע מה לעשות לירן
הודעה אחרונה מאת omri75, -
- 5 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
יש כלים לכך להשגה? או שיש צורך לפנות לבעל מקצוע? למי לפנות?
הודעה אחרונה מאת Shmulik_Miata, -
- 2 תגובות
- 917 צפיות
אז ככה בשעה טובה החליפו לי היום מנוע חדש לסובארו שלי.. והקיצר המד חום של המנוע עובר תחצי טיפה ויורד ועולה (הוא לא יציב בכלל) מה בעיה שלו ? גם מה שכן הרדיאטור חדש משאבת המים חדשה אולי משהו יודע ?
הודעה אחרונה מאת Harel_007, -
- 8 תגובות
- 3.9 אלף צפיות
מישהו יכול להמליץ על חנויות באזור רחובות ראשל"צ לקניית ג'אנטים?
הודעה אחרונה מאת SPL, -
- 0 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
יש לי היינס. יש לי נסיון מסוים (בהורדה והחזרה של הראש). יש לי את הכלים ואת הסבלנות. מה עוד אני צריך כדי לכוון את השסתומים באוטו שלי - רנו חמש זופר 1250 ? -הכוונה היא אטמים למיניהם, חומר מיוחד שמנקה את השסתומים? יש כזה דבר? וכאלה..)- לפי היינס זה לא אמור להיות מסובך במיוחד, והבייבי שלי? היא לאחרונה ממשיכה להתגלגל גם אחרי שמכבים את המנוע, והיא כבר מסריחה מK44 ככה שלא נותר לי אלא... רון
הודעה אחרונה מאת הנסיך., -
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 1 אלף צפיות
בוקר טוב, חבר שלי קנה 205GTI והוא מחפש כל מיני לקים פנימיים (פלסטיקה)... איפה אפשר למצוא דברים כאלו ? אני מניח שבחברה אפשר יופי לקנות כאלו חלקים אבל זה יקר...לאן אתם ממליצים ללכת ? (בערב הראשון גנבו לו את הסמל GTI מאחור) תודה ויום טוב
הודעה אחרונה מאת razmel, -
-
- 8 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
אז ככה, אודי 80 שנת 91' מנוע 1600 אטומט, הזרקה. בזמן האחרון המנוע לא נשמע נקי: תקתוקים, ירידות סל"ד בסרק, וצריכת דלק שלא נשמעת הגיונית (1:8 ממוצע), האם כיוון הצתה וניקוי אינג'קטורים יפתור את הבעיה או שמא עלי לחשוש מדברים נוספים. HELP אסי
הודעה אחרונה מאת DIAGON, -
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום לכם !!! מה לעזאזל המפתח, אלן, כוכב שפותח את פתח מילוי השמן של תיבת ההילוכים ???? הרכב, סקסו 1.1 בדיוק כמו 106 אז קדימה !!! לידיעה : כוכב 50 או 55 לא מתאים, גם אלן 14 לא מתאים ... רק נסיון חברים רק נסיון !!!
הודעה אחרונה מאת David A, -
-
- 1 תגובות
- 818 צפיות
שלום כרגע יש לי תקלה מרגיזה ברכב והיא ששתי הוונטות עובדות כאשר הרכב עובד ללא מזגן, ברגע שהמזגן מופעל מהירות הוונטות עולה אבל אז במקום ששתיהן תחלנה לעבוד,רק הימינית [צד של המצבר] עובדתואילו השניה מתה לחלוטין. ברגע שמפסיקים את פעולת המזגן,הוונטה התקינה יורדת למהירות עבודה שניה נמוכה יותר ואילו השניה מתעוררת לחיים וחוזרת לעבוד במהירות השניה. לאחר היתיעצות כנראה זה היוניט ששולט על מהירויות הוונטות,ב zx ידוע שיש ממסרים גם בין שתי הוונטות וגם מעל הוונטה של המיזוג בתוך הדש בורד. שאלתי היא הייכן יושבים הממסרים,יוניט,בפיגו 306 נפח 2000 ??????????????. תודה יוניs16 שחם למנוע שלו ולו
הודעה אחרונה מאת DIAGON, -
- 9 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
כאשר אני נוהג ואני רוצה להאיץ יותר הרכב בימקום להאיץ מישתאל ומקרטע והמהירות לא עולה דבר זה קרה לי כאשר אני נוהג עים מזגן (האים יש קשר) ליפני יומיים בוצע לרכב טיפול 10K על ידי והפלגים הוחלפו לפלאגים של בוש 4 ראשים (האים יש קשר) בכל מיקרה זה לא קורה כל הזמן ואני לא מוצא פעולה מסויימת שאני מבצע ואז זה קורה הרכב 306 1.8 שנת 95 8V 103 BHP בתודה מראש על כל עזרה MIKE
הודעה אחרונה מאת DIAGON, -
- 1 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
מישהו מכיר איפה אפשר להתקין סיומת יפה לאגזוז? אני לא מתכוון להחליף את כל המערכת. 230 כ"ס מספיק לי כרגע... אבל ויזואלית הסוף של האגזוז לא מי יודע מה ודרוש שידרוג. מישהו מכיר מקום אמין ולא יקר לזה? תודה. (בא לי משהו כזה... ->)
הודעה אחרונה מאת עופר106R16V, -
- 7 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
פרקתי את הקרבורטור (רזרבי) והסרתי גומיות ואטמים. איך מנקים?? בשעתו אמר מכון הקרבורטורים חומצה! אבל אחד שמבין אמר שיש חלקים ממזק ולכן רק סבון (אלקלי) מה דעת המבינים?? תודה
הודעה אחרונה מאת מקרייד, -
- 2 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
כמו שאתם יודעים, יש לי יונדאי לנטרה שנת 96 הקלאץ' בסוף ימיו, לחלוטין. רציתי לדעת אם יש סיכוי שאני אוכל ללמוד להחליף את הקלאץ' לבד.?
הודעה אחרונה מאת DaviX, -
מספר שאלות לגבי ק.ספורט MK1... :-)
מאת Guest Anonymous- 8 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
שלום. מספר שאלות לגבי הרכב. 1. כל כמה זמן יש טיפול? שנה או 20,000? או יותר תכוף? 2. האם נדמה לי שפניית פרסה ממש קשה פה? מבחינת קוטר הסיבוב? הק.ספורט נועלת "15, זה לא כזה נורא, וגם ב סנטימ יותר רחבה מהמגאן קופה... זה לא נשמע סיבה לפניית פרסה ממש רחבה... 3. כאשר עומדים במקום, ומסובבים את ההגה, יש רעידות כאלה ( היה לי גם במגאן קופה אבל לא בעוצמה כזו... ). ממה זה נובע? תודה מראש.
הודעה אחרונה מאת drugstore, -
- 9 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
נניח וחבר התקין פילטר פתוח, ואוויר חם נכנס למנוע. מן הסתם פחות אוויר יכנס, השאלה עד כמה זה מוריד בביצועים. ועוד שאלה קטנה. התוכלו לזרוק שמות של מתכות אשר מסוגלות לספוג זרימת אוויר חיצוני במהלך נסיעה ולהתקרר ? פשוט חשבתי על צינור ממתכת כלשהי. שמוליק
הודעה אחרונה מאת ישי, -
- 2 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
שלום לכולם. יש לי מס' שאלות על מנוע 2.0 ל' טווין ספארק של אלפא (דור קודם - 150 כ"ס): 1. מרווח טיפולים,האם כל שנה או 20 (מה שבא קודם כמובן)? 2. האם נכון ששמונת הפלאגים מחזיקים 100,000 ק"מ? ומה העלות שלהם? 3. האם טיימינג אמור להעשות כל 60,000 ק"מ? 4. לגבי אמינות, האם יש בעייה שחוזרת בהרבה אקזמפלרים? האם יש משהו שחשוב לבדוק בו? האם כל מכון בדיקה יוכל להתמודד עם המנוע (קומפרסיה וכו')? איפה מומלץ כן לבדוק אותו? תומר? בוקסר? אני מבקש תשובות מאנשים שמכירים את המנוע הספציפי, ולא ניחושים. תודה, יובל.
הודעה אחרונה מאת DJO, -
- 5 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
קניתי רכב לפני קצת יותר משבועיים ביצעתי בדיקה במכון דינמומטר, נגיד וישנים בעיות שהם לא ציינו, במסגרת האחריות על הבדיקה יש מה ללכת אליהם? למשל מצבר מת, טעינה דפוקה, סדר במיכל דלק וכ"ו..
הודעה אחרונה מאת kompy, -
- 0 תגובות
- 698 צפיות
לאחר בעיה ברכב הוחלף הקלטצ' המצמד החדש מעוד טוב והכל עובד חלק אבל יש צורך להצמיד את הדבשה חזק לריצפה כידי שזה יקרה ולא ההילוכים לא ניכנסים/יוצעים חלק האים ישנה אפשרות שההפרדה תהיה במהלך דבשה מוקדם יותר (המוסך אומר שזה בסדר) כגי שלא יהיה צורך לילחוץ חזק כל כך כי זה מעייף את הרגל וגורע מיכל ההנעה במצמד החדש בתודה מראש על העזרה MIKE
הודעה אחרונה מאת mike, -
- 1 תגובות
- 899 צפיות
מלפני כחודש נדמה כי לאחר הדלקת הבוקר המנוע קצת מגמגםמתחת ל1000סלד. התופעה נעלמת אם מעלים סלד.( חשבתי שהבעיה בליכלוך קרבורטור ועל רקע זה כמה שאלות בנושא סולקס בפורום) היום, במקרה גיליתי שצינור הווקום קרוע- לאחר התיקון נראה שהתופעה נעלמה. השאלה- למה עיניין הווקום משפיע רק במנוע קר ורק בסלד נמוך מאד
הודעה אחרונה מאת ג'רמי, -
- 9 תגובות
- 3.9 אלף צפיות
האם אני יכול לעשות כיוון הצתה לבדי... אני יודע בערך איך עושים את זה... משחררים את הבורג ומסובבים את הדיסטרבוטור טיפה קדימה.... (יש לי בק פיירים קטנים...) אפשר לגעת ביד בזה? מסוכן?
הודעה אחרונה מאת ishpuz, -
- 1 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
כנראה הממסר שאחראי על הפניית וינקר ימינה ושמאלה "נדפק". הוא עובד לסירוגין (הימני) , פעם וינקר פועל ופעמים לא. ממסר כזה עולה במ.י.ר. חלפים 438 לפני מע"מ. האם יש להשיג כזה תחליפי?
הודעה אחרונה מאת ishpuz, -
תגידו, כדי להחליף יוניט חום יש לרוקן ראדיאטור או שהוא לא במגע ישיר עם המים?
הודעה אחרונה מאת omri75, -
- 11 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
כידוע, את הרכב קניתי כשחלק מהחצאיות קצת בולטות ולא צמודות כמו שצריך. היום (יום שבת, 16.8.03) אני ואבא פירקנו את הכל והתחלנו לבנות מחדש. להפתעתנו גילינו שהבעלים הקודמים השתמש ביותר קומבינות ממה שחשבנו, בשביל להחזיר את זה למקור. אבל אי אפשר להחזיר למקור, הפלסטיקים שבורים, והחלק הכי קטן שם(על הכנף) עולה 450 ש"ח לפני צביעה(ז'אן חלפים). מצאנו פתרון, אבל הוא דורש קנייה של כמה חלקים. נכון לעכשיו אני מפרסם רק את החלק של הפירוק מאחר ואני יוצא מחר לשבוע גיבוש, וגם כי התהליך ייקח קצת זמן וצריך לקנות את החלקים. תהליך ההרכבה מחדש יפורסם בקרוב... -התהליך מתייחס לצד של הנהג בלבד, ובצד השני מן הסתם הכל אותו דבר...- חלק א' - פירוק
הודעה אחרונה מאת drugstore, -
קורת חיזוק
מאת topxri- 1 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
למה אנשים צריכים קורת חיזוק ברכב? בשביל לחבר אותה צריך לדעת משהוא מיוחד (לחבר במתיחה או קיבוץ)? איפה קונים ? וכמה זה צריך לעלות?
הודעה אחרונה מאת drugstore, -
-
- אחראי פורום
- 10 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
שלום חברים, מישהו יודע איפה ניתן להשיג (בארץ או בחו"ל) כיסויים חדשים לכסאות של 205 ראלי? הכוונה כמובן להלביש כיסויים חדשים מקוריים ("גרביונים") ולא ריפודים פשוטים. תודה!
הודעה אחרונה מאת Serginio, -
-
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
היום חזרתי מבילוי בים ... ושניסיתי להיכנס לרכב שלי נתקלתי בבעיה שכזו... השלט שלי לא מוכן לנטרל את האזעקה... וכך אני מוצא את עצמי יושב 10 דקות מנסה לפתוח, כאשר נסבר לי ה*** החלטתי לפתוח עם המפתח את הרכב, ולנסות להתניע למרות האזעקה לפחות עד הבית שם אני כבר אנטרל אותה... מה שלא הצליח גם אחרי נטרול האמובולייזר.... אז נסייתי לפתוח את מחסה המנוע על מנת עם המפתח לכבות את העזקה, מה שגם לא עלה טוב, כי כנראה האזקה שלי נועלת את המחסה מנוע על מנת שלא יהיה אפשרי לפתוח אותו.... עכשיו שאני חושב.... האזעקה אמורה למנוע מבעל הרכב להיכנס אליו גם אם יש לו מפתח והכל חוקי!? פאק, ככה אחרי משהו כמו 45 דקות פתאום כבר מלחיצות מיואשות לע השלט הוא פעל ונטרל את האזעקה... ונסעתי הבייתה, ועכ…
הודעה אחרונה מאת David A, -
-
- 6 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
חיזקתי איזה בורג במראה המרכזית של אוטו של חבר והיא נשארה ביד שלי , מה עושים ? יש פה למישהו המלצה על דבק או משהו בסגנון ? איזה פתרון קסמים מהיר וזול ? או שלא ... זה דיי דחוף .
הודעה אחרונה מאת n123456,
-
מי מחובר 32 משתמשים רשומים, 3 אנונימיים, 411 אורחים (הצג רשימה מלאה)
