רכב כללי
רכבים, נהיגה, חדשות, סקירות, סיכומים, וכל דבר אחר שקשור למכוניות אבל לא מתאים לפורומים האחרים.
כללי הפורום - לקרוא ולהפנים!
בנוסף להקפדה על כללי קארספורום, המפורטים כאן, הנהלת פורום "רכב כללי" שמה דגש על מתן מידע מבוסס ועדכני, מתן כבוד אחד לשני ושמירה על שפה נאותה.
כמה מהכללים:
1. למרות שכותרות ערוכות בידי המנהלים הן בדרך כלל מצחיקות, אנא כתבו כותרת עניינית ואינפורמטיבית.
2. על המידע שאתם מפרסמים להיות אמין, מבוסס ועדכני. המידע גם חייב להיות מנומק.
3. נא לשמור על יחס מכבד לחברי הפורום, לגורמים חיצוניים ולמגזרים ואוכלוסיות (כן, גם "אור ירוק" ורוכבי אופניים).
4. נא לשמור על כתיבה בעברית תקנית.
5. נא לא לפרסם הודעות שכוללות לינקים ללא תוכן משמעותי.
6. במקרה של שרשור בו אתם מבקשים תשובה לשאלה כלשהי, אנא בצעו חיפוש בפורום טרם פתיחת השרשור כדי לקדם דיון קונקרטי ומועיל יותר.
ההנהלה מאחלת לגולשים חוויה מעשירה ומהנה.
66,573 נושאים בפורום הזה
-
- 2 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
http://www.yemama.co.il/heb/deals/tel-aviv/maslulim-180810/
הודעה אחרונה מאת Yoni84, -
פורד פוקס מנוע 2000 סמ"ק שנת 2003 VS סקודה רומסטר מנוע 1600 סמ"ק שנת 2008???
הודעה אחרונה מאת roee, -
- 2 תגובות
- 1 אלף צפיות
שלום לכולם רכשתי רכב חדש מליסינג פרטי ורציתי לדעת מהוא התהליך שהרכב עובר מבחינת אישורים וכו' עד לרגע שהוא מגיע אלי ? וכמה זמן בדר"כ התהליך הזה לוקח ? תודה ויום טוב
הודעה אחרונה מאת JoseR, -
- 2 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
לפני שאני מתחיל אני מצטער על השרשור הנוסף בנושא שעבר 100 דיונים כבר. הסיבה לשרשור הנוסף היא כי עברתי על כל הדיונים ולא התחלתי למצוא את התשובות שאני מחפש, ולכן אודה לכם על עזרתגם בתשובות ספיציפיות לענינם הרלוונטים. מרבית השאלות הן מבחינה חוקית: האם מותר להתקין קסנון ברכב בעל רפלקטורים ולא עדשות? האם קימים סוגי נורות ספציפיות לרפלקטורים? האם חוקי להתקין קסנון 5000K ולא 8000K ואם כן למה? זה לא הנורה עצמה שבעיתית ברכב? יש דרך מסוימת לכוון קסנון כך שלא יפריע לשאר הנהגים? תודה לכולם אשמח לתשובות עניניות ולא הרבה דפים על מידע תכני של קסנון כמו שהופיע בדיונים הקודמים. חשוב לי לדעת את זה לפני שאגרום נזק כספי ואולי אפילו הורדה מהכביש.
הודעה אחרונה מאת leonardo988, -
- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום לכולם, רכבי חונה צמוד לבניין מגורים וכמעט כל בוקר אני נאלץ לנקות נקודתית אפר סיגריות וכל מיני... ברצוני להוציא מכתב ולתלות (בשלב ראשון) בלובי של הבניין כי נכון לעכשיו איני יודע מי עושה את זה. אני לא בעל מקצוע ולכן אני פונה אליכם בשאלה האם קיים חוק ששומר על רכוש או חוק כמו פקודת נזיקין רק שניתן יהיה להשתמש בו במקרה הזה? *היו מקרים ששרטו לאנשים את רכבם וגרמו לנזק בכוונה, מעניין לפי איזה חוק פועלים... תודה מראש.
הודעה אחרונה מאת יוני עודי, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 7 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
היכן נמצא ה"חור" בחוק/תקנה, אשר מאפשר לבצע עיטוף מלא של הרכב, אשר גורם לרכב להיראות בצבע אחר? צבע הרכב כמובן אינו משתנה, כי הרכב עדיין "לבן", לצורך העניין, אבל עצם עיטוף כל הרכב בצבע אחר, ולעיתים בצבעים מגוונים, יוצר סתירה עם הצבע שרשום ברישיון הרכב. אני מניח שהדבר חוקי, כי בכביש נוסעות אינספור מכוניות שלהן אין בעיה עם הנושא. כמו כן, אני לא רואה לנכון לשנות את הצבע ברישיון הרכב במשרד הרישוי מאחר שלא מדובר בצביעה, אלא רק בעיטוף. בתודה מראש.
הודעה אחרונה מאת ilan a, -
-
- עוקב אחד
- 11 תגובות
- 2 אלף צפיות
מורגן השיקה את היצירה החדשה שלה בפבל-ביץ', קליפורניה, וגנבה את ההצגה. לחדשה המלאה
הודעה אחרונה מאת Ahbarony, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 28 תגובות
- 4.1 אלף צפיות
הגעתה הקרובה של הגברת, מתחרה ראויה לאלפא מיטו, שלחה אותי לאוסף התמונות האינסופי של נטקארשואו. חישוקים בשחור, לבן וכסוף, גג במספר גוונים(דשבורד ומרכז החישוק תואמים לצבע הגג ) וצבעים משגעים - יתרמו לכיף של הקסטומיזציה, התפירה האישית. העתונות הזרה משבחת, לפחות במקרה של גרסת הטורבו DSport. עם 156 כ"ס, גיר ידני ומחיר של 150,000 ש"ח, יש במכונית הזו מספיק "פלפל" כדי להיות ברשימת הקניות של מי שבשוק לקטנות חמימות ומעוצבות. http://www.netcarshow.com/citroen/2011-ds3/ והנה הדובדבן שבקצפת; קונפיגורטור מאתר סיטרואן גרמניה. עמדו עם הסמן על החצים הכפולים מצד ימין(להתקדם) או שמאל(לחזור). צבעי חוץ, גג, חישוקים, ריפודים, דשבורד - הכל נע ברצף. http://www.citroen.de/home/…
הודעה אחרונה מאת GOLF, -
-
- 0 תגובות
- 566 צפיות
אני צריך שתמליצו לי על מורים באזור תל אביב או 20 דקות נסיעה מתל אביב תודה
הודעה אחרונה מאת david3123, -
- 13 תגובות
- 2.7 אלף צפיות
אהלן חברים, אני מעוניין להתחיל ללמוד על רכב מעל 12 טון שזה רשיון C1 ואומר רכב עד 12 טון+נגרר עד 3.5טון, ואחרי זה בא רשיון C שהוא אומר רכב מעל 12 טון ללא הגבלה אבל נגרר עד 3.5 טון, היתכן דבר כזה? אז רשיון לפולטרילר זה CE כמו הסימיטרילר? יעני רק רשיון CE זה מעל 3.5טון עגלה? וזה כולל פולטרילר או רק סמיטרילר? תודה.
הודעה אחרונה מאת יוסי1234, -
- 3 עוקבים
- 52 תגובות
- 17 אלף צפיות
אני מתגורר בבניין משותף ובו חנייה פרטית לכל דייר. ישנה חנייה מול הבניין,, מה שנקרא חנייה מסודרת. וישנה חנייה תת קרקעית, גם כן מסודרת. לכאורה, לכל דייר (ובדקתי את זה מספרית, מספר החניות מול מספר הדירות), אמורה להיות החנייה שלו. ישנם דיירים שמראש קנו חנייה לשתי מכוניות שברשותם, שילמו על זה כחוק לקבלן ורשום בטאבו. בכל פעם מחדש, כשאני חוזר לביתי, אם בשעה 5 בבוקר אחרי בילוי, או בשעה 14:00 בצהריים לאחר יום סידורים ואפילו בשעה 18:00 לאחר יום עבודה, אני צריך להמר: האם היום יתפסו לי את החנייה? האם היום אצטרך שוב לכתוב פתקים ולהשאיר על החלונות של הרכבים? פניתי לעירייה, למשטרה, אחרי אין ספור פתקים שהושארו על החלון, אני רוצה למצוא פיתרון חד פעמי ולאלתר. החנייה שלי נמצ…
הודעה אחרונה מאת בעל ג'ימני, -
שלום חבר'ה, ממעיט לכתוב בפורום אבל הפעם הייתי חייב. אני בעלים מרוצה של סקודה מאז שנת 94 (סקודה פורמן 94-> פאביה האצ'בק 1.4 2006 -> פאביה ספייס 1.4 2008 -> הרכש החדש כמוב פאביה גימור ספורט 1.2TSI) כולם ידניות. אני לא אעבור ואנתח לכם את ביצועי הרכב המעולים, נוחות הנסיעה וכל הפינוקים והשידרוגים החדשים (את זה כנראה אוראל יעביר בשבוע הבא.. ) רק אציג לכם מספר תמונות להמחשה, לכל המתלבטים - האוטו עושה רושם נפלא, עדיין אין לי את נסיון הזמן. אך אם נסכום את נסיון העבר, בטוח שלא יאכזב. מצורפות מספר תמונות של הבובה, כרגיל, התמונות באדיבות אוראל-RS התותח שבת שלום לכולכם, סעו בזהירות (בייחוד בתקופת ההרצה..) .
הודעה אחרונה מאת roee, -
- 4 תגובות
- 1 אלף צפיות
שלום רציתי לדעת מאיפה אוכל לרכוש פנס חזית לסיאט איביזה 6L שאלתי בפיטסטופ וטענו שיקח חודש לפחות יש עוד מקומות במרכז? תודה.
הודעה אחרונה מאת Seat-Ibiza, -
- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
האם המצלמות מהירות החדשות המדוברות כבר הותקנו? אני נוסע כל יום בכביש מספר 1 לירושלים מ 431 והעניין לא ברור דבר נוסף,האם מישהו יודע ממתי המצלמה מתחילה לצלם? למשל אם מותר 100 היא מתחילה מ 120 או מה
הודעה אחרונה מאת שניר106, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 19 תגובות
- 8.2 אלף צפיות
שלום. אני חדש כאן, יש לי 2 שאלות, צר לי אם אני חוזר על שאלות אלמנטריות - 1. בבעלותי סובארו סטיישן 88. לרכב אין אגרה משולמת או טסט כבר שנה וחצי, ללא הקפאה (כי אני דביל). אני מתלבט האם לחדש את רשיון הרכב, או למכור אותו לחלפים. מאחר ולא ניתן לבצע העברת בעלות ללא טסט בתוקף, הקונה הציע לי מכתב לא רשמי בכתב יד, על פיו מכרתי לו את רכבי לצורך פירוק. האם די בכך, או שאני עלול להסתבך? אם בכל זאת ברצוני למכור את הרכב, איך ניתן לעשות זאת בלי להסתבך עם נושא העברת הבעלות? האם יש כאן מלכוד, ולמעשה אני "מחוייב" לחדש את הטסט? 2. באתר של משרד התחבורה מצאתי את המשפט הבא: "רכב מיושן לא חייב בתשלום אגרה לתקופה שהמשרד לא אישר את חידוש הרשיון, כלומר שהתקופה שהרכב היה מבוט…
הודעה אחרונה מאת yonikes, -
-
- 6 תגובות
- 3.3 אלף צפיות
מאיזו מהירות מצלמות מצלמות המהירות לאורך כביש 4 צפון לכיוון נתניה ? אם לאורך הכביש כמה מצלמות שונות צילמו אותי על אותה מהירות, זה נחשב כמה עברות או עברה אחת ?
הודעה אחרונה מאת Dome, -
-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 3.6 אלף צפיות
אני רוצה לשטוף את במכונת שטיפה,אך המראות ברכב שלי אינן מתקפלות,האם הן ישברו כתוצאה מכך? האם יש פיתרון לנושא?
הודעה אחרונה מאת ROEY B, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 14 תגובות
- 2.6 אלף צפיות
אני מעוניין להוריד מדבקות אשר מודבקות מתחת לפנסים האחוריים,איך כדאי לעשות זאת?,באיזה חומר להשתמש? תודה
הודעה אחרונה מאת big, -
-
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
יש בבעלותי רנו קליאו 94' שעומדת בחניה של ההורים כבר כשנתיים. מן הסתם שרשיון הרכב לא בתוקף... היום בביקור אצל ההורים מצאתי "אזהרה" של העיריה שאני חייב לפנות משם את הרכב בתוך 48 שעות. אז החלטתי למכור את הרכב לפירוקיה כי הוא לא ממש במצב נסיעה. מה הפרוצדורה של מכירה לפירוקיה ? האם עלי לשלם אגרת רשיון רכב על כל התקופה שהוא היה ללא טסט ? במידה ולא, מה השלבים שעלי לעשות לאחר מכן ? צריך להעביר בעלות לפירוקיה ? תודה מראש לעונים.
הודעה אחרונה מאת mgold, -
-
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 3.9 אלף צפיות
המיקרה החדשה הולכת לקבל מנוע 3 צילינדר 1.2 עם מגדש מכני והזרקה ישירה. המנוע המהפכני הוא מנוע MILLER CYCLE ולא כמו רוב מנועים שהם OTTO CYCLE. בזמן דחיסה חלק מתערבובת של צילינדר חוזרת לסעפת יניקה כי שסתום יניקה עדיין פתוח. במקרה של מנוע הזרקה ישירה חוזר אויר ולא תערבובת אויר דלק. כך מתקבלת נצילות גבוהה יותר של אותה כמות דלק. כמו כן, מנוע יהיה בעל פליטת מזהמים יחסית נמוכה וצריכת דלק ברמה של פחות מ-4 ליטר ל-100ק"מ במעורב. הספק מנוע הולך להיות קרוב ל-100 סוסים בגירסא הגודשת עם מומנט מכובד מעל 14 קג"מ. תיהיה גם גירסא לא גודשת של המנוע. בנוסף, גיר וריאטור עבר מקצה שיפורים ויהיה לו אובדן כוח נמוך יותר מבדגמים שקדמו לו. כאן אפשר ליראות מקור באנגלית: http://www.netc…
הודעה אחרונה מאת itsik170, -
-
-
- אחראי פורום
- 20 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
בקרסו מוטורס, יבואנית רנו וניסאן לישראל, מכריזים היום על תחילת שיווקם של הסניק והגרנד-סניק החדשים. לחדשה המלאה
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 12.4 אלף צפיות
אובכן, כפי שהבנתי, מי שמתחת לגיל 18 אינו יכול להחשב כבעל רכב, הוא צריך לרשום על מישהו אחר במקרה שלי בן משפחה, האם אני יכול לרשום את הרכב על אחותי אפילו שאין לה רישיון נהיגה?
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
- 20 תגובות
- 9.6 אלף צפיות
הכותרת אומרת הכל.. ואם אפשר תפרטו מחירים.. לשיעור טסט פנימי וכל טסט אחר שאני נכשל.. ואל תשכחו שם ומספר טלפון.. ותגידו אם למדתם אתם אצלו או מישהו שאתם מכירים למד.. תודה מראש. רוצה ללמוד על ידני בלבד
הודעה אחרונה מאת drivemaster, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 15 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
חבר שלי נתפס בשכרות. מבקש לא לערב פה עניין של הטפה כי ממני כבר קיבל את כל מה שיש. מס' שאלות בעיקר לעו"ד לתעבורה אם יש כאן כאלה אבל נתונים לפני כן: בדיקת ינשוף הראתה 320 מיקרוגרם אלכוהול. פעם ראשונה עבירת שכרות (פעם אחרונה גם אחרי שהבין את הנזק שזה הולך לעשות לו). ללא עבירות תנועה מעל 4.5 שנים וגם לפני כן רק על מהירות. לא נהג חדש ולא צעיר. רישיון נהיגה נשלל היום מנהלתית ל-30 יום. הרכב לא נלקח. עכשיו שאלות: 1. בעוד מס' שבועות הוא טס לחו"ל לתקופה ממושכת. תאריך המשפט נקבע לנובמבר והוא לא יוכל להתייצב בבית משפט לפחות עד הקיץ הבא. האם ניתן להקדים את המשפט ולבקש להישפט לדוג' תוך מס' ימים ? היות ואני עושה בשבילו את הבדיקות עכשיו, הבנתי ממס' גורמים שאי התייצבות בבית מש…
הודעה אחרונה מאת ישה, -
-
- עוקב אחד
- 9 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
שלום לכולם. עשיתי חיפוש לשאלה שמעניית אותי אבל לא מצאתי תשובה, אז אני שואל פה. הרכב שלי היה מעוקל לפני 4 חודשים ובזמנו קיבלתי רישיון רכב שרשום בו רכב מעוקל, מאז העברת את הרכב טסת סידרתי את העניין עם העיקול ואני מעוניין למכור את הרכב עכשיו. הבעיה שברישיון עדיין רשום שרכב מעוקל למרות שהוא כבר לא. השאלה שלי היא אם זה יעשה לי בעיות בזמן העברת בעלות? תודה רבה לעוזרים !
הודעה אחרונה מאת אמיר שליט, -
דיזל או לא? 1 2 3
מאת SuperBamba-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 33 תגובות
- 2.9 אלף צפיות
יצא לי לדבר עם אבא שלי על מנועי הדיזל והטיפול בהם (לגבי מה שנכון אליי, נהג חדש שמתכנן לקנות רכב קטן וישן יחסית שנת 2000 בערך) והאם זה שווה אתזה, האמת שיצאתי עם דעה שנוטה יותר לכיוון מנועי הבנזין אבל החלטתי לשאול את המומחים בפורום. בגדול היתרון של מנוע דיזל זה שהוא חסכוני הרבה יותר בדלק (צריכה של 1:20 ברוב הרכבים ששמתי עליהם עין) מאידך שמעתי שלדיזל חסרונות רבים כמו עלות הטיפול בו (צריך להחליף כל מיני חלקים באופן קבוע ולבצע הרבה טיפולים + אגרת הדיזל AKA אגרת טסט גבוהה מהרגיל) וסה"כ המסקנה הייתה שדיזל מתאים יותר לנהגי מוניות ולאנשים שנוסעים המון (ממש המון) כי רק אז זה משתלם. ובכ"ז אני רואה שגם מכוניות שלא נהגו לשמש כמונית (הסקודה פליסיה ששמתי עליה עין, סיטרואן קס…
הודעה אחרונה מאת SuperBamba, -
-
- 2 תגובות
- 975 צפיות
שלום לכולם, בהמשך לשרשור שלי בפורום טכני (קליאו ספורט וערסל מנוע), אני זקוק להמלצה על שמאי שמבין ברכבים לא סטנדרטיים (ספורטיביים נדירים וכו'..), ושלא עובד עם הראל. אני בקשר עם ויקטור עידן, שעונה לקריטריון האחרון, אך מבקש 500 ש"ח לפני מע"מ רק לפגישת ייעוץ...לא כולל שמאות. תודה מראש, גיא
הודעה אחרונה מאת Derish, -
- 5 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
אחרי 5 חודשים של הנאה צרופה, לא פחות מ10,000 ק"מ, היא נמכרה. רובכם בוודאי מכירים את הפיאסטה שהייתה לי, רק לפני חצי שנה היא עוד הייתה בפורום מכירה ואני הייתי הקונה המאושר שזכה בפיאסטה שמורה להפליא, שחורה ובעלת מרכב 3 דלתות, זה פשוט היה רכב הצעירים האולטימטיבי שעליו חלמתי עם התקציב הזעום שנשאר לי ביד אחרי שהסוזוקי סחטה ממני את רובו, היה שם כל מה שנער בגילי צריך, מערכת עם מגבר וסאב, ספויילר ג'נט צמיגים רחבים ודוד מורחב, בקיצור, ילד בגילי לא צריך הרבה יותר מזה, היא פשוט נחתה עליי משמיים, נפל הפור והיא נקנתה במחיר שנראה לחברי הפורום קצת יקר והזוי, 5 אלף לרכב שנת 90, משוגע הם קראו לי, ואני לא הבנתי מדוע, שאני חושב על זה המחיר בשוק לפיאסטה 97 שמורה הוא 5000, חשבתי שנפלתי ק…
הודעה אחרונה מאת dj_dani, -
- עוקב אחד
- 2 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
רהוט, מקורי ומשעשע. בהחלט שווה 6 דקות וארבע שניות מזמנכם. http://www.motocar.co.il/video/video.aspx?ivqr1VQ=FKD
הודעה אחרונה מאת Eily, -
- 4 תגובות
- 14.8 אלף צפיות
משהו יודע איפה ברשת אני יכול למצוא ספר הדרכה על תפעול הסקודה?
הודעה אחרונה מאת Yosssi,
-
מי מחובר 5 משתמשים רשומים, 2 אנונימיים, 299 אורחים (הצג רשימה מלאה)
